Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand
Autor |
Správa |
Boss
Čumil
Registrovaný: Pia, 15.02.2008, 10:14 Príspevky: 3 Bydlisko: Sliač
|
Zdravím všetkých.
Má niekto skúsenosti s Fordom Explorerom ? Aké to má muchy a hlavne ako funguje 4x4 - vraj ťahá zadná náprava a podľa potreby sa pripája predok. Je to cez viskospojku alebo inak ? A dá sa zaradiť predok natvrdo ? Dík za každý názor. 8)
|
Ned, 24.02.2008, 11:04 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Neviem, či to tu niekto má, lebo na off je to dosť nevhodný kár. Asi Ti bude ľahšie zagoogliť a počítať tam.
|
Ned, 24.02.2008, 14:00 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Pozri tu :
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewforum.php?f=18&sid=0e7e75e30f067857dd33044aca71f348
Niekedy som ho chcel kupit. Je to luxuxne velke... Potom som sa rozhodol pre Jeep. Mal som okolo neho viac info, aj zohnat sa dal lahsie...
Chcel som tento typ :
A aj v terene sa s nim da :

|
Ned, 24.02.2008, 14:59 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Explorer je velky?  Excursion je velky.. som si myslel 
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Ned, 24.02.2008, 16:30 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
michi píše: Neviem, či to tu niekto má, lebo na off je to dosť nevhodný kár. Asi Ti bude ľahšie zagoogliť a počítať tam.
neviem, odkiaľ sa bere tento názor, už som mu v minulosti odporoval a aby som zasa...
roky ho mal kamarát a nato, ako ho mal obutý, sa s ním po teréne navyvádzal dosť; a vyvádzal často a rád a úspešne...
netreba si zamieňať kategórie ako vhodnosť a popularita, môj názor
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Ned, 24.02.2008, 20:10 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Tak koľko ich je tu??? 
|
Pon, 25.02.2008, 0:01 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Jano JP píše: [...netreba si zamieňať kategórie ako vhodnosť a popularita, môj názor Nie, len tvoj nazor aj moj.  MoostanQue píše: Explorer je velky?  Excursion je velky.. som si myslel 
Podla toho s cim to porovnavas. Na druhom obrazku za nim stoji XJ a oproti nemu je velky, hoci je zdvihnuty, aj v seri by bol ovela vacsi.
|
Pon, 25.02.2008, 7:49 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Kamarat to má sice nejazdí terén ale sem tam niekde na letisko sa s ním presunúť. Čo sa týka motora spolahlivý, pokial s ním nejazdilo predtým prasa. Vpredu to ma IFS - nezávislú, časom treba vymeniť čapy ale docela v pohode. Spotreba umerná velkosti auta on robí priemerku 12l a má to 4l motor. Problem keby si chcel dať plyn - má to plastové sanie. Posledne mu odišla palivová pumpa, origo drahá jak fras tuším cez 10 tis, náhrada z nejakého daewa za 3 tis peneži. Inač zatial nemal žiadne nejaké vážne poruchy. Má to asika 4 rokom to auto.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 25.02.2008, 9:33 |
|
 |
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
Andrej píše: ...Problem keby si chcel dať plyn - má to plastové sanie. ...
sorry za OT, ale na toto musim zareagovat lebo ma to zarazilo:
plastove sanie ma byt problem?? Mne ked na Nive montoval vstrekovace a snazil sa ich osadit do ruskeho hlinikoveho, tak najprv zlomil vrtak, potom nevedel narezat zavit a nakoniec dolamal dva "vstrekovace"- tie trubky co sa tam sroubuju - a cely cas lamentoval, ze to nie je na to stavane a ze najlepsie sa to osadza do plastoveho sacieho - ze je to na to aj stavane 
|
Pon, 25.02.2008, 11:01 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Majo píše: Andrej píše: ...Problem keby si chcel dať plyn - má to plastové sanie. ... sorry za OT, ale na toto musim zareagovat lebo ma to zarazilo: plastove sanie ma byt problem?? Mne ked na Nive montoval vstrekovace a snazil sa ich osadit do ruskeho hlinikoveho, tak najprv zlomil vrtak, potom nevedel narezat zavit a nakoniec dolamal dva "vstrekovace"- tie trubky co sa tam sroubuju - a cely cas lamentoval, ze to nie je na to stavane a ze najlepsie sa to osadza do plastoveho sacieho - ze je to na to aj stavane 
pri plastovom saní je problém s klasikým LPG "do sania"
amozrejme sekvenčný vstrek je o inom 
|
Pon, 25.02.2008, 12:24 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
 jeej explorer neni do terenu... to su zas reci...
nie kazdy si pred pojmom offroad predstavuje jazdenie po kapotu v bahnovej vode alebo po metrovych kamenoch...
jazdil som na tom 4.0 V6. automat,radi sa na volante, v plnej vybave, super auto,pohodlne,dost velke, na 4low taha a zere jak svina
dnes sa daju kupit za celkom dobru cenu...
k tomu pohonu 4x4: na google je toho popisane dost...
http://www.explorer4x4.com/controltrac_mod.htm
http://www.explorerforum.com/forums
a dalsie...
|
Pon, 25.02.2008, 22:23 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
michi píše: Tak koľko ich je tu??? 
Michi, verím, že to nemyslíš vážne, žeby počet vozov nejakej značky u účastníkov tohoto fóra mal byť kritériom pre vhodnosť/nevhodnosť nejakého vozu...
ak sa chceme baviť seriózne, tak treba povedať, aké slabiny má ten ktorý voz; a osobne by som explorera nekomentoval, keby som nemal tú česť sa s ním párkrát zviesť v teréne a keby som nemal možnosť ho v teréne vídať;
ale ani netvrdím, že je to super bomba výnimočný stroj, len odmietam tvrdenie, že je na offroad nevhodný, lebo to nie je objektívne tvrdenie
(osobne si myslím, že sa menej využíva na off práve kôli jeho výdatnej pažravosti, ktorá je pri jeho veľkosti a motorizácii skutočne značná; môj kamarát, čo ho živil, si to určite mohol bez problémov dovoliť a mohol si ho dovoliť kedykoľvek aj rozmlátiť, preto neváhal a v teréne s ním často vyvádzal celkom pekné kúsky...)
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Uto, 26.02.2008, 14:08 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|

tak k tomu expolreru:
Napisem len co si pametam z hlavy...motor V6 4L, tichy, primerane pazravy, spojeny s 5 st automatom, vynimocne mozes zohnat aj s manualom, ale aj v 4,6 V8 motorom.kombinacia V8 a manual nie je.
4x4 je klasika, 2H je pohanana zadna naprava, 4H je 4x4 na klzkom podklade bez medzinapravoveho diferencialu, a 4lo je redukcia, pomer tusim 1:2.68
Predna naprava je nezavisle zavesenie, ale troska inak ako sme nauceny z nissanov a toyot. zadna naprava tuha na listovych perach, novsie modely maju nezavisle zavesenie kolies
Kamos to vlastnil asi 2 roky, lamentoval na 20 l spotrebu, ale mal aj tazku nohu. potom s tym v 140 km rychlosti zobral jablon pri ceste aj s korenmi a prasil dalsich 100 m do pola po hlbokej orbe.
az na znicene auto, sa nikomu nic nestalo, auto bolo takmer schopne jazdy, az na potrhane remene, robite chladice atd...a skriveny ram. Motor a prevodovka a napravy boli ok.
auto velmi pohodlne, priestranne, tiche( hluk robia len gumy a deravy vyfuk) dobre cestovne auto, v terene nevyhoda relativne nizky podvozok, slaby samosvor( ak vobec funguje) a jeho hmotnost.
Po zlozeni zadnych sedadiel myslim 2 m lozna plocha..vosiel nam tam sadrokarton.
Problem? neviem ako teraz ale pred takymi 7 rokmi na to prakticky neexistoval normalny servis na slovensku, vela veci sa len dohadovalo ze ako asi, malo kto mal manual a malokto tomu rozumel...dokonca malo kto vedel ako a aky olej sa leje do prevodovky, a hlavne kolko....
dufam ze ti to pomoze....
|
Štv, 28.02.2008, 8:08 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
laci73 píše: Predna naprava je nezavisle zavesenie, ale troska inak ako sme nauceny z nissanov a toyot. zadna naprava tuha na listovych perach, novsie modely maju nezavisle zavesenie kolies
auto velmi pohodlne, priestranne, tiche( hluk robia len gumy a deravy vyfuk) dobre cestovne auto, v terene nevyhoda relativne nizky podvozok, slaby samosvor( ak vobec funguje) a jeho hmotnost.
Problem? neviem ako teraz ale pred takymi 7 rokmi na to prakticky neexistoval normalny servis na slovensku, vela veci sa len dohadovalo ze ako asi, malo kto mal manual a malokto tomu rozumel...dokonca malo kto vedel ako a aky olej sa leje do prevodovky, a hlavne kolko....
Jano, presne toto som mal na mysli, keď som napísal "na off je to dosť nevhodný kár"!
Keď Boss založil toto vlákno tak mám za to, že má v úmysle takéto auto zakúpiť. A keďže sa pýta na offroad fóre tak mám za to, že ho chce na off. A stojím si za tým že to na off je to dosť nevhodný kár /nazvem ho polotovar/.
|
Štv, 28.02.2008, 14:35 |
|
 |
Juraj
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 23.02.2008, 18:18 Príspevky: 407 Bydlisko: Dolne Kysuce
|
michi píše: laci73 píše: Predna naprava je nezavisle zavesenie, ale troska inak ako sme nauceny z nissanov a toyot. zadna naprava tuha na listovych perach, novsie modely maju nezavisle zavesenie kolies
auto velmi pohodlne, priestranne, tiche( hluk robia len gumy a deravy vyfuk) dobre cestovne auto, v terene nevyhoda relativne nizky podvozok, slaby samosvor( ak vobec funguje) a jeho hmotnost.
Problem? neviem ako teraz ale pred takymi 7 rokmi na to prakticky neexistoval normalny servis na slovensku, vela veci sa len dohadovalo ze ako asi, malo kto mal manual a malokto tomu rozumel...dokonca malo kto vedel ako a aky olej sa leje do prevodovky, a hlavne kolko....
zdravim pani, kolega chce prave nieco mohutne, s velkym priestorom na vozenie proviantu a psov na chalupu....zatial...
Cez vikend chceme za jednym vycestovat, poprosil by som o radu, na co si mame dat pozor, co vyskusat ,pretoze nemam skusenosti s automatmi a tymto druhom pohonu
dik
_________________ Samik 1,3 Truck2000,Power 4,3t a ostatne co v aute ma byt...
|
Štv, 06.03.2008, 9:09 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|