4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Dvojtaktovy dieselovy motor z ventilmi http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=22&t=635 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Milan [ Pia, 05.01.2007, 20:48 ] |
Predmet príspevku: | Dvojtaktovy dieselovy motor z ventilmi |
Piest je pred hornou uvratou.Je tam stlaceny vzduch do ktoreho triska vstrekne naftu.Nastane vybuch a tlak tlaci piest do dolnej uvrate.Pred dolnou uvratou sa otvori vzduchovy kanal [zahradka] a zo vzduchoveho potrubia [receivra] turbo zacne tlacit vzduch.Mechanicke [lopatkove] tlaci vzduch pri tlaku 0.8 atm.do rootsoveho [piskotoveho] turba a to zvysuje na 1.8 atm.Zaroven vackova hriadel otvori styri vyfukove ventily a spalenu zmes turba vytlacia do vyfuku.Pri pohybe piesta z dolnej uvrati do hornej uvrati piest zatvori vzduchovy kanal,ktory je po celom obvode piesta a nastava nad piestom stlacanie vzduchu.Pred hornou uvratou triska.........a tak dalej.Vznikne tym praca pri kazdom pohybe piesta z hornej uvrate do dolnej uvrate.Priemer 1 ventilu cca 10 cm.Podobne to ide aj na lodiach len pri pomalych otackach.Volnobeh 70 ot/min,maximal 270 ot/min.Na lodiach pri motoroch velkeho rozmeru 3x10 m nie su prevodovky a preto sa otacaju doprava a pri reverze dolava.Ked sa brzdi alebo cuva.Vsetko je mozne. |
Autor: | Milan [ Pia, 05.01.2007, 21:02 ] |
Predmet príspevku: | |
Napisal som to aby si niekto nemyslel ze dvojtakt z ventilma je zo srandy.Precitajte si to a mozete machrovat pred sefinkom. ![]() ![]() |
Autor: | pneukaktus [ Pia, 05.01.2007, 23:29 ] |
Predmet príspevku: | |
nooo,milan tak u mna ![]() a inak tuším to robili aj rusi dokonca to bola "pumpadýza" takže ani to neni nič nové pod slnkom |
Autor: | Milan [ Sob, 06.01.2007, 14:00 ] |
Predmet príspevku: | |
Tieto motory boli v Ruskych lokomotivach prezyvanych SERGEJ.Olej z toho tiekol vsade ale silu to malo poriadnu.2 000 PS.Preto tahali vecsinou nakladne vagony. |
Autor: | ludo [ Sob, 06.01.2007, 14:15 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak to cumim.... ![]() ako som uz pisal....ten motor v sergejoch bol povodne z nemeckych ponoriek....na nete je fakt vsetko.. ![]() |
Autor: | kentus [ Štv, 25.01.2007, 18:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Môžem jednu otázku? Ake je to rootsovo turbo ![]() |
Autor: | Milan [ Štv, 25.01.2007, 23:00 ] |
Predmet príspevku: | |
kentus píše: Môžem jednu otázku? Ake je to rootsovo turbo ![]() Lopatka vyzera ako podlhovasta piskota v strede zuzena a do zuzenej casti zapada druha lopatka.Nieco podobne ako olejove cerpadlo len miesto ozubenych kolies su tam lopatky ktore tlacia vzduch.Preto sa mu hovori piskotove.Dokaze tlacit vecsi tlak ako klasicke turba a co je dost podstatne rootsove turbo je pohanane od klukoveho hriadela co sa tyka lokomotivy. |
Autor: | kentus [ Pia, 26.01.2007, 13:18 ] |
Predmet príspevku: | |
Našiel som k tomu nejaký obrázok (asi som mal najprv hľadať a potom až sa pýtať) ![]() |
Autor: | Milan [ Pia, 26.01.2007, 17:39 ] |
Predmet príspevku: | |
To je presne ono,obrazok mam aj ja ale neviem to oskenovat a dat sem.Tie lopatky idu este do vyvrtky. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |