4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Dvojtaktovy dieselovy motor z ventilmi
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=22&t=635
Stránka 1 z 1

Autor:  Milan [ Pia, 05.01.2007, 20:48 ]
Predmet príspevku:  Dvojtaktovy dieselovy motor z ventilmi

Piest je pred hornou uvratou.Je tam stlaceny vzduch do ktoreho triska vstrekne naftu.Nastane vybuch a tlak tlaci piest do dolnej uvrate.Pred dolnou uvratou sa otvori vzduchovy kanal [zahradka] a zo vzduchoveho potrubia [receivra] turbo zacne tlacit vzduch.Mechanicke [lopatkove] tlaci vzduch pri tlaku 0.8 atm.do rootsoveho [piskotoveho] turba a to zvysuje na 1.8 atm.Zaroven vackova hriadel otvori styri vyfukove ventily a spalenu zmes turba vytlacia do vyfuku.Pri pohybe piesta z dolnej uvrati do hornej uvrati piest zatvori vzduchovy kanal,ktory je po celom obvode piesta a nastava nad piestom stlacanie vzduchu.Pred hornou uvratou triska.........a tak dalej.Vznikne tym praca pri kazdom pohybe piesta z hornej uvrate do dolnej uvrate.Priemer 1 ventilu cca 10 cm.Podobne to ide aj na lodiach len pri pomalych otackach.Volnobeh 70 ot/min,maximal 270 ot/min.Na lodiach pri motoroch velkeho rozmeru 3x10 m nie su prevodovky a preto sa otacaju doprava a pri reverze dolava.Ked sa brzdi alebo cuva.Vsetko je mozne.

Autor:  Milan [ Pia, 05.01.2007, 21:02 ]
Predmet príspevku: 

Napisal som to aby si niekto nemyslel ze dvojtakt z ventilma je zo srandy.Precitajte si to a mozete machrovat pred sefinkom. :-D :smt148

Autor:  pneukaktus [ Pia, 05.01.2007, 23:29 ]
Predmet príspevku: 

nooo,milan tak u mna :smt023

a inak tuším to robili aj rusi dokonca to bola "pumpadýza" takže ani to neni nič nové pod slnkom

Autor:  Milan [ Sob, 06.01.2007, 14:00 ]
Predmet príspevku: 

Tieto motory boli v Ruskych lokomotivach prezyvanych SERGEJ.Olej z toho tiekol vsade ale silu to malo poriadnu.2 000 PS.Preto tahali vecsinou nakladne vagony.

Autor:  ludo [ Sob, 06.01.2007, 14:15 ]
Predmet príspevku: 

Tak to cumim.... :shock: .ked som to precital..fakt to moze fungovat...sirak dolu...
ako som uz pisal....ten motor v sergejoch bol povodne z nemeckych ponoriek....na nete je fakt vsetko.. :-)

Autor:  kentus [ Štv, 25.01.2007, 18:07 ]
Predmet príspevku: 

Môžem jednu otázku? Ake je to rootsovo turbo :oops: ?

Autor:  Milan [ Štv, 25.01.2007, 23:00 ]
Predmet príspevku: 

kentus píše:
Môžem jednu otázku? Ake je to rootsovo turbo :oops: ?

Lopatka vyzera ako podlhovasta piskota v strede zuzena a do zuzenej casti zapada druha lopatka.Nieco podobne ako olejove cerpadlo len miesto ozubenych kolies su tam lopatky ktore tlacia vzduch.Preto sa mu hovori piskotove.Dokaze tlacit vecsi tlak ako klasicke turba a co je dost podstatne rootsove turbo je pohanane od klukoveho hriadela co sa tyka lokomotivy.

Autor:  kentus [ Pia, 26.01.2007, 13:18 ]
Predmet príspevku: 

Našiel som k tomu nejaký obrázok (asi som mal najprv hľadať a potom až sa pýtať)
Obrázok

Autor:  Milan [ Pia, 26.01.2007, 17:39 ]
Predmet príspevku: 

kentus píše:
Našiel som k tomu nejaký obrázok (asi som mal najprv hľadať a potom až sa pýtať)
Obrázok

To je presne ono,obrazok mam aj ja ale neviem to oskenovat a dat sem.Tie lopatky idu este do vyvrtky.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/