Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 9:34
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 discovery 1, 300 tdi lift kit a offroad uprava 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Pia, 01.07.2011, 16:46
Príspevky: 24
Bydlisko: ba
Odpoveď s citáciou
Zdravim, napriek tomu ze posledny mesiac usilovne studujem cele ceske aj slovenske forum, stale je to niekolko otazok ktore ma trapia
tento tyzden som si kupil nove auto, discovery 300 tdi , 1998
pokial viem, nema abs, a podla vinu mi hlasi ze nema erg, nie som ale mechanik a neviem presne ako to ci ma alebo nema erg zistim

moje otazky:
1. neviem zaradit uzavierku diferencialu, packa je zatuhnuta a nechce sa pohnut

2. auto by som chcel dat na 32/ alebo 33 gumy (skor 33), predpokladam, ze budem potrebovat lift kit teda aspon 2", povodne som rozmyslal nad iron man, alebo ome, vsimol som si ale, ze ludia davaju radsej podvozky z britanie, zaujal ma napriklad tento kit http://www.4muddyfeet.com/shop/product_ ... _id=127243 alebo tento http://www.4muddyfeet.com/shop/product_ ... _id=127241
, priznam sa ale ze moc sa nevyznam, predpokladam ze cim viac dielov vymenim za odolnejsie, tym lepsie, bude tych 40 mm stacit?


3. ak by som pouzil 33 kola, budem musiet pri spominanom lifte rezat karoseriu?, predpokladam ze kvoli stabilite bude nutne auto rozsirit cize budem musiet dokupit aj plastove lemy, je nutne rezat aj dvere?

4. vsimol som si ze ludia pri liftoch menia aj tlmic riadenia, ale v tychto kitoch som si nevsimol ho ponukat, zasa som najcastejsie videl, ze ludia davaju iron man alebo ome aspon tu na slovensku

5. opat k spominanemu liftu, ako som cital rozmer 33 je tak na hrane, a bolo by vraj vhodne menit prevody v diferakoch, rozmyslal som totiz, ze v buducnosti dorobim prednu a zadnu arb uzavierku, akym sposobom je potom tam riesena zmena prevodov? ak by som chcel v buducnosti nainstalovat heavy duty poloosy, zvladne to arb locker?

k podvozku dodavam ze budem mat predny a asi aj zadny pevnostak, a v predu navijak, svetelna rampa, pravdepodobne zahradka

6- pouzivate niekto v aute dve baterky? ak ano kde ich mate ulozene? nejde len o navijak ale napriklad o vysielacku a notebook a podobne

7- brania reflektory na pevnostnom narazniku v dostatocnom chladeni motora?

8- chcel by som namontovat snorchel, z britanie objednat safari kit, bojim sa ale filtra, ludia ma upozornovali ze je motor velmi citlivy na spinu , je mozne urobil taky mod ze snorchel prechadza cez box vzduchoveho filtra a tam je este ulozeny kn filter?
9- v minulosti som brodil len po ram dveri, co vsetko je vhodne utesnit, premiestnit aby som sa nevytopil? do akej vysky je mozne brodit aby som nemal vodu v kabine?

dufam, ze moje otazky nie su prilis hlupe, snazil som sa dostudovat co sa dalo a pozliepat utrzky z roznych tem, za odpovede vopred dakujem


edit: vymenil som linky na funkcne


Naposledy upravil starfox dňa Ned, 17.07.2011, 12:15, celkovo upravené 1



Sob, 16.07.2011, 16:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak skúsim to trošku postupne...
1.Ovládanie je možno iba stuhnuté a stačilo by premazať. Bolo by dobre skontrolovať ho lebo podla foto tvojej Discotéky nejazdila terén.

2. S 32" pneu auto nemá takmer žiadne problémy. Zmena prevodov existuje vo viacerých možnostiach no najčastejšie sa mení rozvodovka z Defu ktorá má trochu iný prevod a dosť často to stačí. Diferáky sa príliž často neprerábajú ale existuje možnosť pri ktorej so stávajúceho prevodu 3,54:1 urobíš priamo 4,7:1 a to je dosť rozdiel takže by to mohlo pri relatívne malom rozmere 32" alebo 33" jazdiť pomaly.

Lift podla mňa stačí 2" - 50mm. Netreba pritom meniť vela vecí ako pri vyšších liftoch. Zväčša iba kôli kríženiu silentbloky spolu so zadnými ramenami (také lomené).

To či rezať alebo nie záleží od šírky pneu a od toho ako moc nápravy rozšíriš. Ale je dosť možné že práve kôli kríženiu bude trochu potreba kde-tu čosi prirezať. Dalo by sa to vyriešiť väčšími dorazmi ale to zase záleží či chceš vela krížiť (ako vela upravených LR) alebo stačí ti také bežné kríženie ostatných offov :-D .

Sady od OME a IM mi pripadajú nie zrovna najlepšia volba pre LR pretože rôzne iné sady špecializované práve pre značku LR stoja ani nie polovicu (napr. Terrafirma alebo Britpart a vela ďalších). Tlmič riadenia sa mení práve kôli použitiu väčších kolies ale pokial tento nemáš nakašu a nedáš tam rovno 35" tak by mohol ešte niaku chvílu prežiť prípadne máš zase mnoho rôznych variánt na výber (zase spominané značky).
Ak chceš auto ovešať vecami ako navyjak a pevnosťáky, časom určite prídeš na to že potrebuješ aj pevnostné prahy alebo stupačky :wink: tak zvol niektoré zo zaťažových verzii. V britských e-shopoch často označované ako "with winch" prípadne "medium duty" a "heavy duty" ktoré sú tvrdšie od seriových.
K uzavierkam sa ti vyjadriť neviem pretože ja osobne málo kedy používam aj tú seriovú medzinápravovú tak nejak to zvládam aj bez dodatočných.
Ale celkovo ak to s autom v teréne nepreháňaš že neskáčeš vo výjazdoch a podobne tak HD poloosi asi ani netreba. No ak to chceš mať tip-top tak k HD poloosiam radšej aj niaky locker pretože origo diferákom by sa to nemuselo páčiť. Ale v celku ak nejazdíš ako prasa a nemáš tam vzor T3 na 35" gumách tak zostávaš na tej hrane bezpečnosti.

Neviem presne kde má vyvedené Disco nasávanie ale predpokladám že šnorchlom si filtre budeš šetriť viac pretože pri streche sa ti tak nepráši ako niekde pri blatníku :wink: . Majtelia Discoték ma snáď doplnia.
Ak chceš brodiť tak hlavne mysli na nápravy. Treba skontrolovať "dýchanie" nápravy a hlavne guferá na rajdových guliach a na hruške difu, rozvodovka...
K tomu čo treba premiestniť ti moc neporadím ale po takom 2" lifte a 32" pneu mám prahy vo výške necelých 50 cenťákov tak niaky ten klasický potok tomu neublíži.

Chlani čo vlastnia Dicotéky nech ma v niektorých nepresných bodoch prosím doplnia prípadne ak majú inú skúsenosť. Sám sa rád niečomu priučím

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Sob, 16.07.2011, 22:39
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ohladom toho EGR-ka :wink:
http://www.landyworld.co.uk/EGRvalve.htm

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Ned, 17.07.2011, 8:41
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24
Príspevky: 325
Bydlisko: Dudince
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Egr určite máš,ak ho predchádzajúci majiteľ nevyhodil.Je tam kôli znižovaniu emisných hodnôt.
1.
čo písal Macej-je to pravdepodobne len zatuhnuté asi sa veľa nepoužívala
2.
OME a IM sú výrazne drahšie a ten nárast ceny úplne neodpovedá nárastu kvality.Tie odkazy nefungujú,ale ak myslíš výmenu ostatných vecí ako predné a zadné ramená tak menia sa kôli tomu aby podvozok fungoval ako má.Predné ramená sa menia kôli záklonu nápravy po lifte(dajú sa nahradiť tzv. caster kitom excentrickými silentblokmi).Zadné ramená sú mohutnejšie a tým,že sú zalomené menej namáhajú silentblok ktorý je na ráme auta..Sú aj 4" podvozkové sady.Potom tam tie 33" dáš.
Rátaj aj s problémami s kardanmi.
3.
33ojky nedáš na auto s 2" liftom.Buď tie lemy ,alebo body lift.Nemám vlastnú skúsenosť.Ajtak si myslím,že 32ojky(235/85R16) sú najoptimálnejšie.
Ak chceš dať lemy musíš rezať aj z dverí.
4.
pri lifte som vymenil aj tlmič riadenia bol dosť zničený(je na blbom mieste).
S tým aftermarketovým nie som spokojný,pôjde preč keď ho budem prerábať.Asi v tomto prípade sa oplatí investovať do kvality
5.
33ojky bez zmeny prevodov nebude moc dobre fungovať.Prevody môžeš riešiť,ako Ti radí Macej zmenou redukčnej prevodovky z defíka.Disko má cestný prevod 1:1,2 a defík 1:1,4 čo zhruba odpovedá prechodu z 29" kolies na 33".Existuje kit na zmenu prevodu z 1,2 na 1,4 a aj opačne v prípade,že si chceš nechať svoju prídavku.Redukciu majú obidve prevodovky 1:3,3.Trochu sa zrýchli redukcia,ale nie je to kritické.Tá redukcia je dosť silná.
Druhá možnosť je zmeniť prevody v diferákoch.Disko aj def majú prevod 1:3,54.33ojkám odpovedá prevod 1:4,1
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=199
Existuje aj prevod 3,9 v prípade že zostaneš na 32"
Vo všeobecnosti ARB to vydrží,skôr nevydržia sériové poloosi.
6.
Mám dve baterky.Druhá je uložená medzi svetlom a filterboxom,tam kde je zdvihák na koleso.
7.
Nemali by.Diskoška je pomerne odolná prehriatiu.
8.
Šnorchel sa pripája na filterbox.Filter Ti v ňom samozrejme ostáva.Origo papierový filter môžeš vymeniť za tuningový.
9.
IBA po rám dverí? :shock:
To už je hodne extrém.Do auta Ti určite natečie.Okrem dobre utesneného šnorchla potrebuješ vyviesť vyššie odvetranie difov a prevodoviek.
Pri hlbokom brodení je dobre dať ešte brodiace zátky na spojkový kôš a rozvody motoru.

_________________
LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka


Ned, 17.07.2011, 11:32
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 01.07.2011, 16:46
Príspevky: 24
Bydlisko: ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja nie som velky fanusik brodenia, skor naopak, odporca, mam ale panicku hrozu z toho ze nieco utopim, ked budem musiet prebrodit

este stale rozmyslam nad pneu a ich rozmerom, auto budem pouzivat primarne na stredne tazky teren a dlhe trasy, resp expedicie

inak ste mi chalani velmi pomohli diky, uz to mam v hlave ako tak utriedene


Ned, 17.07.2011, 12:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na stredne ťažký terén v podstate stačí seriovka :-D. Veď je to legenda so zeleným oválom :-D :wink:
Stačiť by ti mali uplne bohate pneu 32" a podla mňa je najlepší rozmer ako písal Marcek4x4 a to 235/85 R16. Niesú to niake široké balóny takže aj rezania bude menej ak sa rozhodneš bez lemov a ja ich mám tiež a iba málokedy škrknem dif niekde v kolajách (naposledy to boli kolaje po traktore :) ). A teda ak tie dlhé trasy tak zvol niaky rozumný dezén alebo ak si masochista môžeš aj T3 ale posádka nemusí byť potom nadšená :D.
Hlavne nech sa rozhodneš pre správnu kombináciu úprav aby si bol spokojný.

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Ned, 17.07.2011, 16:06
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak planujes pevnostnaky a navijak urcite je dobre kupit zatazove pruziny a tlmice. ale dobre si to rozmysli, lebo take OME ti z auta spravi kostitras ked bude prazdne...
co sa tyka spominanych podvozkovych sad, tak nie vsetko je zlato co sa blisti. terrafirme sa vyhni, britpart je tak dobry ako stoji;-)
mam teraz cellulary na disco2, funguju dobre ale ked je to britpart a je tam guma, tak asi nevydrzia dlho.

pneu by som urcite dal 32", nemusis menit prevody a vysoke je to dost.


Ned, 17.07.2011, 20:16
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 01.07.2011, 16:46
Príspevky: 24
Bydlisko: ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skoda tej terrafirmy lebo ma zaujali, ak nevezmem britpart este je tu behrmacht a koni, aspon podla toho co som videl montovat do land roverov, necham si poradit a asi ostanem na 32 kolesach, ved stale to mozem po case upravit na vacsie

britpart sa mi tiez zdal podozrivo lacny, ked som najdrahsi kit porovnaval napriklad aj s lacnejsim rubiconom tak by som kupil tri britparty
predpokladam ze s navijakom naraznikmi a strieskou sa mam rovno orientovat na heavy duty tlmice, ci zvladnu to aj medium? podla terrafirmovske stranky konstantny naklad cez 100 kilo uz vyzaduje heavy duty

mam dokupit aj heavy duty kardany?
na zadnom kolese je vraj nutne vymenit hardispojku, mam tam rovno dokupit kardany?


Ned, 17.07.2011, 20:36
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zadny kardan vymen za taky, kde nebude hardy spojka, predny budes musiet zmenit ak chces auto dvihnut (ma disco1 dvoj kriz??)...


Ned, 17.07.2011, 21:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja mám Terrafirmu a zatial v pohode drží a funguje ako má. Mám tam Medium Duty a aute ktoré nemá žiadne kilá navyše (okrem strašne moc náradia v kufri) a zatial som nadmieru spokojný. Zvláda zaťaženie do 100kg v pohode bez velkého "sadnutia". Uvidím čo to spraví po dlhšej dobe ale občas tomu podvozku robím trošku zle ale všetko funguje jak má. Osobne by som to kludne znovu riskol....zatial

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Ned, 17.07.2011, 22:46
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24
Príspevky: 325
Bydlisko: Dudince
Odpoveď s citáciou
Poslať 
visby píše:
zadny kardan vymen za taky, kde nebude hardy spojka, predny budes musiet zmenit ak chces auto dvihnut (ma disco1 dvoj kriz??)...


sériovo nie

_________________
LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka


Pon, 18.07.2011, 12:30
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja som mal terrafirmu na disco2, all-terrain tlmice:

to, ze ich predavali ako liftove a liftove neboli, by ma netrapilo, rana sem a tam nie je tragicke. to ze ich predavaju so zatazovanymi pruzinami je uz trochu problem, auto ma daleko od dobrych jazdnych vlastnosti!!!
hlavne ked je auto nalozene (u mna je to daleko viac ako 100kg;-))

mne nestihli za 30tis vytiect, ale kamosovi vytiekli tie najvyssie ani nie po 20tis km.

rozdiel zbadas ked nahodis naozaj dobre tlmice (ironman, koni, ome, pripadne aj cellulary od britpartu).

ad kardan: myslim, ze na 2" by sa uz mal davat dopredu dvojkriz...


Pon, 18.07.2011, 14:15
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 01.07.2011, 16:46
Príspevky: 24
Bydlisko: ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak som si povedal ze zoberiem tlmice koni mam ale problem

chcem liftove +2 tlmice, predne maju, zadne ale pisu ze su iba na disko do roku 91, a tie co su vraj od 92 dalej nie su liftove tak som teraz popleteny

edit: objednal som liftove koni tlmice ale z ineho obchodu, problem vyrieseny

kardany mozem dopredu tieto?
http://www.paddockspares.com/double-car ... 00tdi.html

a kupou tychto dozadu odstavim hardy spojku?
http://www.paddockspares.com/wide-angle ... 00tdi.html

ake treba kupit dorazy? ci to zozeniem aj na slovensku?


Pon, 18.07.2011, 21:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V tých tlmičoch pre 91 a mladšie nemože byť rozdiel keď všade možne píšu že tlmiče pasujú rovnako na staré RRC zo 70tých rokov (napr moj) až po poslednú vyrobenú Disco I z 98. Má to rovnaké držiaky čo sa týka ôk a tyčiek. Akurát starý RRC má pravý zadný tlmič smerom dozadu. To je jediný rozdiel oproti ostatným ročníkom či už RRC alebo D I ktorým idú oba dopredu

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Pon, 18.07.2011, 22:27
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bailey moris je asi najlepsia volba!


Uto, 19.07.2011, 8:07
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: