Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 15:28
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Land Rover ROZVODOVKA A PR.PREVODOVKA 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.04.2007, 15:18
Príspevky: 59
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Má niekto záujem o prídavnú prevodovku s rozvodovkou (pomer 1.21) na LR Disco 1,Td5,RR Classic alebo Defender.


Naposledy upravil pivty dňa Uto, 11.12.2007, 0:42, celkovo upravené 1



Pon, 30.04.2007, 16:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
marek martinec píše:
Má niekto záujem o prídavnú prevodovku s rozvodovkou (pomer 1.21) na LR Disco 1,Td5,RR Classic alebo Defender.


Predpokladam, ze sa jedna o LT230...cena ?

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Pon, 30.04.2007, 19:18
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.04.2007, 15:18
Príspevky: 59
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano, je to LT 230.Kupil som nedavno s pomerom 1.41 (Def.) za 25 tis.,už ju jazdim na diskoteke a za tuto by som chcel cca 20 tis.Uvidim, možno pôjdem s cenou dole


Pon, 30.04.2007, 19:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marek martinec píše:
Ano, je to LT 230.Kupil som nedavno s pomerom 1.41 (Def.) za 25 tis.,už ju jazdim na diskoteke a za tuto by som chcel cca 20 tis.Uvidim, možno pôjdem s cenou dole


...podobny osud...ja mam na Def 110 zmenenu z 1,4.. na 1,6..

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Pon, 30.04.2007, 19:42
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24
Príspevky: 325
Bydlisko: Dudince
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ahoj Marek a akú veľkosť pneu máš

_________________
LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka


Str, 02.05.2007, 22:03
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.04.2007, 15:18
Príspevky: 59
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Najprv som tam mal 235/85 R 16 a teraz mam BF Goodrich 265/75 R 16, teda ak sa nemylim o 3 cm sirsie. Obrázok


Štv, 03.05.2007, 14:37
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 16.10.2006, 0:06
Príspevky: 63
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Nepredstvis ju blizsie v rubrike " moj Offroad " ?

_________________
LR DISCO 300 tdi 2.pokus ,+2",Warn M8000,Hi Lift...


Sob, 05.05.2007, 18:32
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.04.2007, 15:18
Príspevky: 59
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
už je to tam


Štv, 17.05.2007, 20:03
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 19.01.2007, 23:36
Príspevky: 28
Bydlisko: Zalesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marek martinec píše:
Najprv som tam mal 235/85 R 16 a teraz mam BF Goodrich 265/75 R 16, teda ak sa nemylim o 3 cm sirsie.


Ahoj Marek, mohol by si prosim Ta okomentovat aky rozdiel citis medzi tymito dvoma rozmermi? Mal som taku dilemu, ze ktory z nich ale rozhodol som sa pre ten uzsi. Ty si mal oba, tak asi vies k tomu nieco povedat, dik.

_________________
LR D90 TD5
LR D2 TD5 auto
LR D3 2.7 TD V6 auto


Pon, 04.06.2007, 11:22
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
miki píše:
marek martinec píše:
Najprv som tam mal 235/85 R 16 a teraz mam BF Goodrich 265/75 R 16, teda ak sa nemylim o 3 cm sirsie.


Ahoj Marek, mohol by si prosim Ta okomentovat aky rozdiel citis medzi tymito dvoma rozmermi? Mal som taku dilemu, ze ktory z nich ale rozhodol som sa pre ten uzsi. Ty si mal oba, tak asi vies k tomu nieco povedat, dik.

...nemýliš sa, Marek, o 3cm širšie, inak rovnako vysoké...

...aj ja som zvedavý, ako sa to Marekovi javí, inak platí že na širšom behúni pri rovnakom aute menej zapadne do mäkkého, čo je plus, ak však má pretláčať vysokú vrstvu mäkkého - napr. snehu, väčšia šírka zvyšuje odpor následkom čoho kde užšia pneu pretlačí, širšia stojí - napr. preto, že pretočí koleso pri veľkom odpore spredu, alebo že auto nevládze...
...širšia guma ešte zvyšuje spotrebu, viac namáha nápravu a riadenie ale lepšie vyzerá, lepšie drží na podklade, podhustená ľahšie prekoná aj tvrdý terén s veľkými skalami...

ja som za širšiu ale každému to, čo srdco ráči

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Pon, 04.06.2007, 11:57
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 19.01.2007, 23:36
Príspevky: 28
Bydlisko: Zalesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
inak platí že na širšom behúni pri rovnakom aute menej zapadne do mäkkého, čo je plus, ak však má pretláčať vysokú vrstvu mäkkého - napr. snehu, väčšia šírka zvyšuje odpor následkom čoho kde užšia pneu pretlačí, širšia stojí - napr. preto, že pretočí koleso pri veľkom odpore spredu, alebo že auto nevládze...
...širšia guma ešte zvyšuje spotrebu, viac namáha nápravu a riadenie ale lepšie vyzerá, lepšie drží na podklade, podhustená ľahšie prekoná aj tvrdý terén s veľkými skalami...


No vidis a preto ma to zaujima, lebo tu je clanok jednej OFF firmicky, ktory celu problematiku vysvetluje a hovori opak (v niektorych veciach) ako ty Janci JP alebo ako sa v nasich koncinach asi mylne vacsina domnievame (teda aspon podla fyziky). Tu je:
http://www.expeditionswest.com/research ... _rev1.html

Zhrnute jednou vetou (preklad): Uzka vysoka pnue je lepsia volba pre pouzitie mimo spevnenych ciest s vynimkou jemneho piesku, snehu a jemneho blata, ktoreho hlbka prevysuje 110% svetlej vysky daneho auta.
Zhrnutie plusov uzsej pneu:
- vyssi tlak na kontaktny povrch pneumatiky (vyssia trakcna schopnost)
- nizsi valivy odpor
- nizsi predny odpor
- nizsia hmotnost samotnej pneu - lepsie pracujuce pruzenie
- uzsi rozmer vyzaduje mensie upravy auta, aby sa dal nahodit a fungoval
- PODHUSTENIE: (skrateny preklad): mylne sa domnievame, ze podhustenim pneu ziskavame vyssiu trakcnu schopnost vdaka ziskanej kontaktnej ploche do sirky pneu, to robi iba 20% z celkovej ziskanej trakcnej schopnosti, 80% ziskanej trakcie podhustenim dostavame vdaka ziskaniu dlhsej kontaktnej plochy. Podhustenim uzkej a vysokej pneu ziskame velmi dlhu a uzku kontaktnu plochu.
Zhrnutie minusov uzkej pneu:
- menej stabilna v zakrutach pri vyssich rychlostiach na asfalte
- vacsi potencial k poskodeniu v terene (vdaka vyssej bocnej stene)

Plusy sirsej pneu:
- stabilita v zakrutach na pevnom povrchu pri vyssich rychlostiach
- pri tazkych autach podpora na sypkych povrchoch
- lepsia vizaz

Na zaklade toho clanku (je tam toho ovela viac) som sa rozhodol pre uzsie pneu 235/85 R16, ale nemal som moznost porovnat s 265/75 R16 v realite, tak dufam, ze nam k tomu marek nieco povie.

_________________
LR D90 TD5
LR D2 TD5 auto
LR D3 2.7 TD V6 auto


Naposledy upravil miki dňa Pon, 04.06.2007, 13:55, celkovo upravené 1



Pon, 04.06.2007, 12:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
...aj ja som zvedavý, ako sa to Marekovi javí, inak platí že na širšom behúni pri rovnakom aute menej zapadne do mäkkého, čo je plus, ak však má pretláčať vysokú vrstvu mäkkého - napr. snehu, väčšia šírka zvyšuje odpor následkom čoho kde užšia pneu pretlačí, širšia stojí - napr. preto, že pretočí koleso pri veľkom odpore spredu, alebo že auto nevládze...
...širšia guma ešte zvyšuje spotrebu, viac namáha nápravu a riadenie ale lepšie vyzerá, lepšie drží na podklade, podhustená ľahšie prekoná aj tvrdý terén s veľkými skalami...

ja som za širšiu ale každému to, čo srdco ráči


... Janko dobre pises....ja som sa uz davnejsie rozhodol pre rozmer 285/75/R16 (nepatrna zmena oproti 7,5R16)

... je praudou, ze pri mokrych zjazdoch to ide ako na sankach

... co sa tyka spotreby tak samozrejme isla hore ale nie nejak zavratne

... co sa tyka namahania podvozku tak je to zatial v pohode

...uvidime ako sa bude spravat T3 v rozmere 265/75R16

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Pon, 04.06.2007, 12:51
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 19.01.2007, 23:36
Príspevky: 28
Bydlisko: Zalesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Marek, a tiez by ma zaujimalo ako a v com si pocitil na tom TDicku zmenu tej rozvodovky z 1,2 na 1,4. Mam sice V8i ale a ta ma s vacsimi pneu sily tak akurat, no i tak ma to zaujima. Vdaka.

_________________
LR D90 TD5
LR D2 TD5 auto
LR D3 2.7 TD V6 auto


Pon, 04.06.2007, 13:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
miki píše:
Marek, a tiez by ma zaujimalo ako a v com si pocitil na tom TDicku zmenu tej rozvodovky z 1,2 na 1,4. Mam sice V8i ale a ta ma s vacsimi pneu sily tak akurat, no i tak ma to zaujima. Vdaka.


Pridam aj svoj postreh...ja som menil u TD5 z 1,4 na 1,6

... znizi sa ti maximalka

... tocis vyssie otacky ( ak nemas zmenenu velkost kolies )

... zvysi sa ti spotreba ( nie drasticky )

... zvysi sa ti sila tj. pruznost reakcie ...

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Pon, 04.06.2007, 13:32
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Miki, ja som písal niečo z vlastnej skúsenosti (aj keď pri iných rozmeroch, ale ten istý princíp) a niečo z toho, čo dáva logika, ale bacha - testy sú niekedy záludné - a to keď autori nevedia celkom presne interpretovať zistenú skutočnosť; za všetko uvediem jeden príklad - pri snehu si napr. so širšou gumou na tom lepšie do chvíle, kým nezapadneš hlbšie - potom je šírka proti tebe, neprejdeš tam, kde úzka guma áno - dokonca úzka s podstatne horším dezénom (osobná skúsenosť); nato, či sa prepadneš abo ostaneš hore, stačí napr. rozdieľ pár stupňov celzia alebo z iného dôvodu iná štruktúra snehu - tá je ovplyvnená viacerými faktormi...podobne piesok - nosnosť závisí od štruktúry a tá závisí od...

...na veľkých kamenných blokoch potrebuješ podhustiť najprv preto, aby ťa tie šutre neodtláčali od seba, ako to robia tvrdej - nahustenej gume; potom nasleduje aj plocha a pri tej je určite dôležitá nielen dĺžka, ale celková veľkosť účinnej plochy - teda aj šírka...

...v minulosti sa preferovali užšie gumy a fakt dokážu neuveriteľné - viď napr. Camel trophy... dnes sa ide do širších a nemyslím, že len kôli estetike...hm? ...ale neznamená to, že si sa rozhodol zle - proste niekedy budeš mať výhodu a niekedy zas nie...

2 Dano: pekné T3ky si si viezol na streche, ejveru...daj vedieť svoje dojmy, keď ich odskúšaš, aj keď sme už o nich všeličo počuli, informácií na túto tému nikdy nie je dosť :wink:
...a ako sa ti to vidí s výškou oproti tým, čo máš obuté?

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Pon, 04.06.2007, 13:45
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: