Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea
Autor |
Správa |
bull GR
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 18.11.2008, 23:41 Príspevky: 132 Bydlisko: žilina
|
podľa správania to odhadujem na vadný chip riadiacej jednotky, mal by si vyskúšať druhú ....
|
Ned, 08.02.2009, 17:37 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7909 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
bull GR píše: podľa správania to odhadujem na vadný chip riadiacej jednotky, mal by si vyskúšať druhú ....
keby to bol chip, tak to robi aj za studena,,kuk sa na volu ventylov,, ak nie su hydraulicke, a ak je to OK tak potom mozes mat problem v zapalovani,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Ned, 08.02.2009, 18:36 |
|
|
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
Proste nespekuluj a skus vymienat kus po kuse vsetko - a kontrolovat vsetko - najlepsie ak si pristavis take iste auto a mas vacsinu veci za pol dna otestovanu.
_________________ Lestenka
|
Ned, 08.02.2009, 19:13 |
|
|
Igor_SB
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13 Príspevky: 366 Bydlisko: Drienica - ŠOMA
|
peterB píše: Proste nespekuluj a skus vymienat kus po kuse vsetko - a kontrolovat vsetko - najlepsie ak si pristavis take iste auto a mas vacsinu veci za pol dna otestovanu.
Súhlasím aj ja, veď aj servis to tak robí, ale si aj za to naúčtuje .
Skús niekoho zohnať ako to vraví Peter.
_________________ Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu. { PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}
|
Ned, 08.02.2009, 21:51 |
|
|
dzordzo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27 Príspevky: 400 Bydlisko: Bratislava
|
len malokto ma k dispozicii dve identicke auta na tento sposob opravy. ja by som to tipoval na niektory so senzorov. diagnostika by mozno aj vedela ktory je to konkretne. tu by som asi aj mohol doma mat ked bude treba.
_________________ unlimited
|
Ned, 08.02.2009, 22:57 |
|
|
multipla
Čumil
Registrovaný: Sob, 28.02.2009, 15:55 Príspevky: 6 Bydlisko: Belusa
|
fireman podla toho co si pisal co ti to auto robi nie su to ani ventily nakolko ty tam mas hydrostely nebudu to ani cidla ale na 99percent je to riadaica jednotka motora uz som nieco taketo riesil. este jednu otazku mam na teba. pri upravach zvaranim odpajali ti aj baterku a riadiacu jednotku?? lebo pri zlom ukostreni pri zvarani je to dost pravdepodobne.
|
Sob, 28.02.2009, 20:10 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
ak to robí len po zohriatí, tak by som s kľudom tipoval lambda sondu(y)
Keď je motor studený, tak je v "sytičovom " režime - režim "open loop"
Vtedy sa lambda neuplatňuje. Po zohriatí motor prejde do režimu "closed loop" a začne sa uplatňovať lambda regulácia. Tá je potom aktívna počas celej doby behu, OKREM naplno otvorenej škrtiacej klapky - plný plyn.
Lambde vadí napríklad aj deravé a podfukujúce zberné potrubie.
Vplyv na to má ešte aj čidlo teploty motora, čidlo teploty nasávaného vzduchu, čidlo otvorenia škrtiacej klapky a čidlo podtlaku v sacom potrubí, inak aj MAP senzor.
|
Sob, 28.02.2009, 20:20 |
|
|
multipla
Čumil
Registrovaný: Sob, 28.02.2009, 15:55 Príspevky: 6 Bydlisko: Belusa
|
kludne by to mohlo mat na to vpliv ale lamda sondy by som vylucil a to z toho lebo samotna labda reguluje bohatost zmesy pre idealne spalovanie. lebo ked mu to striela do vyfuku a j do sania to bude na beton vypadok zapalovania ako som hore pisal na 99percent je to riadiaca jednotka a to jedno percento este necham na vase nazory
|
Sob, 28.02.2009, 20:39 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
2Multipla:
samotná lambda nereguluje NIČ! Tá len meria a dáva signál ďalej
Ak niekto niečo reguluje, tak je to riadiaca jednotka. A tá to robí na základe vstupov z jednotlivyých čidiel, vrátane lambdy.
Nerobím síce RR ale Jeep, takže je možné, že u RR je to ináč, (o čom pochybujem), ale mal som tu pár V8 motorov s podobnými príznakmi a bola to tá lambda. Prejavovalo sa to presne takto. Nastudeno OK, po zohriatí ťažko do otáčok, strieľanie do výfuku, žiadny výkon...
Ak sa ho podarilo dostať do WOT, tak zasa išiel v pohode.
Netvrdím, že to nemôže byť riadiaca jednotka. Možné je všetko. Ale zo skúsenosti viem, že riadiace jednotky sú pomerne "odolné" voči zlému zaobchádzaniu.
98 používa GEMS - riadiacu jednotku od Lucas-u, s procesorom Motorolla. Tu máš návod ako "prečítať" chybové kódy bez diagnostického prístroja.
http://www.roversnorth.com/web/download ... Ifault.pdf
a na V8 sú tie lambdy 2 (ak je to US verzia tak 4)
|
Sob, 28.02.2009, 20:51 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
má ten motor rozdeľovač a jednu cievku alebo zapaľovacie moduly pre každý valec resp. dvojicu valcov?
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Sob, 28.02.2009, 23:24 |
|
|
RISO
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 8:30 Príspevky: 112 Bydlisko: BRATISLAVA
|
Zapalovacie moduly
|
Sob, 28.02.2009, 23:34 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
pretože ak je to tak, je to možná príčina, zažil som že modul za studena pracoval ako mal a po zohriatí došlo pravdepodobne ku medzizávitovému skratu a už sa to sralo. Po vychladnutí zase všetko super ale len po nárast teploty. Boli to síce raz punto a raz mazda 323 ale princíp je rovnaký.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Sob, 28.02.2009, 23:43 |
|
|
fireman
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.11.2007, 13:54 Príspevky: 63 Bydlisko: Bratislava
|
Dik Chalani za rady celkovo kazdy z vas mal neaku pravdu. Po tyzdni v jednom servise kde z auta islo milion kablikov a osciloskopov a kyslikovych sokov zistili ze na vine je riadiaca jednotka. neake koncove suciastky ktore sa nabiju a davaju impuz cievkam. oni by mali dat jeden impulz ale oni tych impulzov davaju viac cize aj ked je piest v hornej aj dolnej uvrati. cize nie je to teplom ako som si myslel ale je to tym ze oni davaju impulz v kuse a potom uz je ta jednotka tak vyflusana ze dava tak slabe impulzy ze tu zmes ta sviecka neodpali a nasledne motor kolabuje.
_________________ TICHO-LIEČI
|
Ned, 01.03.2009, 11:24 |
|
|
fireman
Učeň
Registrovaný: Ned, 11.11.2007, 13:54 Príspevky: 63 Bydlisko: Bratislava
|
Takze prisla mi druha riadiaca jednotka a chcel by som sa vys opytat ci nemate niekoho kdo by ju vedel preprogramovat aby bol funkcny IMM?
_________________ TICHO-LIEČI
|
Pia, 20.03.2009, 10:24 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|