Dnes je štvrtok 1. mája 2025, meniny má nikto a zajtra Žigmund
Autor |
Správa |
MIREC
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 8:58 Príspevky: 272 Bydlisko: SE
|
potreboval by som poradit !na frontere 2.8 tdi rv96!mizne mi olej z motora a tiekol okolo toho drzaka olejoveho filtra to som opravil a mizne furt!a prisiel som na to ze ho tlaci do sania cez odparovanie cez vicko ventilov a je dost velke mnozstvo!!keby niekto vedel mam s toho hlavu v smutku 
|
Pia, 27.08.2010, 9:00 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
asi netesnosť spaľovacích priestorov, pravdepodobne piestne krúžky. Zmeral by som tlaky v jednotlivých valcoch-najlepšia a najlacnejšia diagnóza. Olej do sania sa dostane aj cez opotrebovaný turbokompresor.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 27.08.2010, 9:06 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
je to jasné, vybehaný motor
pravdepodobne bude tlačiť aj cez guferá kľuky lebo tlak uniká pod piesty
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Pia, 27.08.2010, 11:52 |
|
 |
MIREC
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 8:58 Príspevky: 272 Bydlisko: SE
|
pejo píše: asi netesnosť spaľovacích priestorov, pravdepodobne piestne krúžky. Zmeral by som tlaky v jednotlivých valcoch-najlepšia a najlacnejšia diagnóza. Olej do sania sa dostane aj cez opotrebovaný turbokompresor.
z turba to neni lebo ten olej je v hadici od odparovania a tak sa dostane do sania!!som si myslel keby bol vybehany tak by dobre nestartoval ale on startuje najednickua cez zimu v mrazoch v pohode!!
|
Pia, 27.08.2010, 14:25 |
|
 |
MIREC
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 8:58 Príspevky: 272 Bydlisko: SE
|
marisko píše: je to jasné, vybehaný motor pravdepodobne bude tlačiť aj cez guferá kľuky lebo tlak uniká pod piesty
on sa nejako nefuci ked strhnem hadicu odparovania a cim vic mu pridam tak tim menej!!
|
Pia, 27.08.2010, 14:27 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
zmeraj kompresné tlaky a uvidíš
diesel viacej dýcha za tepla ako za studena
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Pia, 27.08.2010, 15:19 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8010 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
nuz urob ako ti uz pisali,, je mozne ze mas v tahu kruzky a prepustaju tlak vo valci a tym padom vznika velky tlak v priestroroch olejovej vani, a karterove plyny, formou olejovych vypar sa dostavaju do sacieho potrubia,,tiez moze byt aj ta skutocnost, ako uz bolo pisane, ze olejove vypary z turba,,neni vylucene..
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pia, 27.08.2010, 17:59 |
|
 |
MIREC
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 8:58 Príspevky: 272 Bydlisko: SE
|
uz som na to prisiel preco ten olej tlaci cez odparovanie do sania mam pretentovane tesnenie pod hlavou!dokonca idu bublinky z peravej strany!
ale mam problem pri neviem ktore tesnenie tam patri v autokelly maju tri druhy akosi tomu nerozumiem!!jedno dierove dvoj a troj
to nechapem podla coho to mam zistit ani v atokelly nevi!!
http://obchod.autokelly.sk/detail.aspx? ... 1-52675-00
http://obchod.autokelly.sk/detail.aspx? ... 1-52675-10
http://obchod.autokelly.sk/detail.aspx? ... 1-52675-20
|
Štv, 07.10.2010, 12:35 |
|
 |
MIREC
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 8:58 Príspevky: 272 Bydlisko: SE
|
alebo neviete mi poradit kde by som zohnal to tesnenie ale nie z oplu lebo tolko € nemam!!
|
Štv, 07.10.2010, 12:39 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
podľa typu motora a kódu čo je v TP to nevedia zistiť? Potom už ostáva len zhodiť hlavu a podľa starého tesnenia ísť kupovať 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 07.10.2010, 13:19 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
to by som nepovedal že také isté. Keď zhodí hlavu, určite ju treba dať zrovnať a tým pádom bude potrebovať hrubšie tesnenie. To je to odlišovanie hrúbky - jedna-dve-tri dierky. Niekedy aj štyri.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 07.10.2010, 20:38 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
marisko píše: to by som nepovedal že také isté. Keď zhodí hlavu, určite ju treba dať zrovnať a tým pádom bude potrebovať hrubšie tesnenie. To je to odlišovanie hrúbky - jedna-dve-tri dierky. Niekedy aj štyri.
to s tym nema nic spolocne
hrubka tesnenia je dana tym o kolko pretrcaju vlozky y bloku a ako hlboko je piest pri hornej uvrati.
takze tam patri taka hrubka tesnenia, aka tam bola predtym.
inak ten motor je isuzu 4jb1t (GM , Cummins) a tesnenie je zhodne s motorom 4j1a (2,5 Isuzu diesel a tusim aj opel campo )
hlava by sa tam rovnat mala max o 0,3mm a u TD verzie dokonca vobec nie. Aspon tak to tvrdia sudruhovia od Isuzu. kdesi som mal na ten motor aj nejake papiere
Naposledy upravil palo-cherokee dňa Pia, 08.10.2010, 0:07, celkovo upravené 1
|
Štv, 07.10.2010, 21:00 |
|
 |
wori
Frajer
Registrovaný: Sob, 14.11.2009, 3:18 Príspevky: 236 Bydlisko: ZH
|
Ked budes mat dole hlavu tak rovno vymen gufera ventiloov.
_________________Cherokee XJ 4.0
Grand Cherokee ZJ 5.2

|
Štv, 07.10.2010, 21:16 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Palo.
aftermarket robí aj hrubšie tesnenia pod hlavy pretože sa uvažuje že niekto zbrúsi hlavu aj viac krát (alebo o viacej ako pripúšta výrobca), alebo súčasne nechá zrovnať dosadaciu plochu na bloku. Ubratý materiál sa kompenzuje hrubším tesnením.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Pia, 08.10.2010, 5:59 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

2marisko:
4jB1T je klasický vložkovaný motor. Vložky sa lisujú a ustavuje ich výška v bloku pomocou vymedzovacích podložiek. Piesty NIKDY nevylezú von z vložky. Hrúbka tesnenia je počítaná ako rozdiel výšky, o ktorú trčí vložka von z bloku a hĺbky o ktorú je "utopený" piest vo vložke.
Ak chceš zrovnávať blok, tak musíš vylisovať vložky. A ked ich lisujež nazad, tak musíš nanovo nastaviť ich výšku.
Blok sa dá zrovnať iba o určiú hodnotu. Ak to nejde, tak výmena. Hlava valcov má takisto svoj daný rozmer (+/- tolerancia na zrovnanie - v tomto prípade max 0,3mm). Ak to nejde= výmena
Takže výrobca aj aftermarket vyrábajú 3 hrúbky tesnenia,ale nemá to nič spoločné so zrovnávaním hlavy alebo bloku
samozrejme že sa dá vyrobiť tesnenie alebo medzikus "na mieru", ale to je nad rámec bežnej opravy.
Samo-domo medzikusy pod hlavu sa používajú u veľa motorov napríklad na zníženie kompresie - ak chceš jazdiť na podradný benzín.
Videl som to napríklad v Rusku - Golf GTI s podloženou hlavou jazdiaci na 87 oktánový "normal" 
|
Pia, 08.10.2010, 10:11 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|