Dnes je sobota 4. mája 2024, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia
Autor |
Správa |
marky
Čumil
Registrovaný: Uto, 15.07.2008, 14:44 Príspevky: 3 Bydlisko: Oscadnica
|
nazdar borci kto mi poradi? moj troper sa v terene prehrieva je to 2,2TD
na chladici nemam kryt vrtule moze to byt tym? pri jazde po ceste tento problem nemam.
|
Str, 23.07.2008, 15:00 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Si kuruj, že to je tým, pretože nemáš usmernený ťah vzduchu vrtuľou pri malom nápore vzduchu (malej rýchlosti)
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 23.07.2008, 15:32 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
ano, je to tym...zozen si ten deflektor, alebo vyrob. Taktiez skontroluj si, ci ti spojka na vrtuli dobre funguje.
|
Str, 23.07.2008, 15:41 |
|
|
EMODY
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 28.03.2007, 15:50 Príspevky: 116 Bydlisko: PU
|
a ked to všetko urobiš tak si už aj vypucuj chladič od blata.
inak už sa to tu breberalo niekedy prednedavnom.skus pohladat tak pred týždnom.
|
Str, 23.07.2008, 15:57 |
|
|
LOSOS
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 30.11.2007, 22:19 Príspevky: 490 Bydlisko: Nové Zámky
|
Ja neviem mám tam poriadný nárazník nemám ani vetracie diery a pohode.
_________________Off road Nové Zámky LOSOS http://www.4x4nz.sk/
Mitshubishi L200 zvíšená , navyják,cb,gurtna,šnorchel a iné maličkosti aké majú mat naši miláčkovia.
|
Str, 23.07.2008, 18:07 |
|
|
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 630 Bydlisko: Bratislava
|
Ja mám tiež s týmto trochu problém, ale je to dané systémom chladenia, resp. konštrukciou vetráka. Na WJ 2,7 CRD je ventilátor poháňaný hydraulikou, Takže nízke otáčky = nízky tlak oleja = nízke otáčky ventilátora. Proste už viem, že keď sa ručička dotkne 100, treba podradiť, ak je to možné a zvýšiť otáčky na cca 2000 a teplota okamžite klesne. Samozrejme spínač, ktorý aktivuje ventil pohunu vrtule spína pri cca 100.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 23.07.2008, 18:21 |
|
|
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
To je nejake divne. Nemalo by sa to prehrievat v ziadnom pripade - ak mas nizke otacky alebo ak nemas tie plastiky alebo ak mas chladic od blata.
Ak zabera viskospojka musi to uchladit u nas na slovensku aj na volnobehu. Bud je to cele zle nadimenzovane alebo mas nieco upchate , alebo mas prasknutu hlavu.
_________________ Lestenka
|
Štv, 24.07.2008, 7:52 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7912 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
peterB píše: To je nejake divne. Nemalo by sa to prehrievat v ziadnom pripade - ak mas nizke otacky alebo ak nemas tie plastiky alebo ak mas chladic od blata. Ak zabera viskospojka musi to uchladit u nas na slovensku aj na volnobehu. Bud je to cele zle nadimenzovane alebo mas nieco upchate , alebo mas prasknutu hlavu.
no ja sa osobne priklanam k tomuto vyssie pisanom vyroku a doplnil by som este,k vyroku, ak je chladic cisty, ,,,nezaneseny,, ani zvonku od blata a roznej necistoty, ani z vnutraaa od vodneho kamena,,,, tak moze byt prasknuta hlava,alebo ti tryska cuuura,,lopata vo vodnej pumpe, moze byt rozozrata,,stretol som sa uz aj s takym prypadom,aleboo este som sa stretol s prypadooooom ked gumena hadica bola z vnutra stiahnuta a branila dokonalej cirkulacie,, z vonku bola OK ale z vnutra biola stiahnuta,,, pac sa sklada z dvoch vrstiev,,,, ale najskor, to bude asi hlava,,alebo nespravne nastavene zapalovanie a pri zatazeni sa prehrieva znacne,, u dieselov...
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Štv, 24.07.2008, 9:36 |
|
|
marky
Čumil
Registrovaný: Uto, 15.07.2008, 14:44 Príspevky: 3 Bydlisko: Oscadnica
|
[quote="marky"]nazdar borci kto mi poradi? moj troper sa v terene prehrieva je to 2,2TD
na chladici nemam kryt vrtule moze to byt tym? pri jazde po ceste tento problem nemam.[/q
uote
]
--------------------------------------------------------------------------------------------
chladic je cistyaj z vnutra to bolo prve co som urobil a vyhodil termostat.
skusim tu viskospojku dam to napriamo ak to tesnenie pod hlavou alebo hlava tak to ma chvilu odstavy. vdaka budem to skusat
|
Štv, 24.07.2008, 14:17 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
marky píše: marky píše: nazdar borci kto mi poradi? moj troper sa v terene prehrieva je to 2,2TD na chladici nemam kryt vrtule moze to byt tym? pri jazde po ceste tento problem nemam.[/q uote ] -------------------------------------------------------------------------------------------- chladic je cistyaj z vnutra to bolo prve co som urobil a vyhodil termostat. skusim tu viskospojku dam to napriamo ak to tesnenie pod hlavou alebo hlava tak to ma chvilu odstavy. vdaka budem to skusat
Ak je to tesnenie pod hlavou či hlava - mohol by ísť olej do vody, voda do oleja ale určitě by ti aj tlakovalo chladiaci systém a vyhadzovalo vodu
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 24.07.2008, 15:38 |
|
|
lumenos
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19 Príspevky: 304 Bydlisko: PO-UBLA
|
ja mam podobny problem motor sa mi "nejak extra nehreje" normalne tak medzi 80-90 ale ked idem do kopca tak mi zacne trochu stupat cez 90 az ku 100 ale nie cez a ked idem dole tak v pohode alebo ked ako bolo pisane vyssie podradim tak trochu klesne ale zaroven sa trati voda cez expanznu nadrzku nie nejak strasne ale trati ( ale oleja kolko bolo pri vymene tolko je stale, nedolievam... a nechce sa mi rozoberat motor
_________________ Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,
EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb
|
Ned, 27.07.2008, 21:12 |
|
|
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
lumenos píše: ja mam podobny problem motor sa mi "nejak extra nehreje" normalne tak medzi 80-90 ale ked idem do kopca tak mi zacne trochu stupat cez 90 az ku 100 ale nie cez a ked idem dole tak v pohode alebo ked ako bolo pisane vyssie podradim tak trochu klesne ale zaroven sa trati voda cez expanznu nadrzku nie nejak strasne ale trati ( ale oleja kolko bolo pri vymene tolko je stale, nedolievam... a nechce sa mi rozoberat motor
To bude zrejme prasknuta hlava. Mal to kamarat a robilo to presne to iste - vyhadzovalo vodu von a ked bolo malo vody cidlo bolo prehriate lebo nebolo "oblievane" vodou - ked si podradil tak cerpadlo zacalo viacej tlacit - osplechlo cidlo a hned bola teplota normalna ...
_________________ Lestenka
|
Pon, 28.07.2008, 8:09 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No, niekedy môže byť na vine aj chybné viečko na expanzke-chladiči, ktoré má úlohu pretlakového ventilu.
Lumenos, a ty tam máš el. saharu? To by potom mohlo byť normálne, hlavne, ak by ju čidlo spínalo až pri tej stovke. Že vraj sa do rovnakých aut montovalo aj viac druhov čidiel, podla toho, do akej krajiny bol plánovaný vývoz.
/Skús motor zahriať, a sledovať, kedy sa zapne/
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pon, 28.07.2008, 9:48 |
|
|
lumenos
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19 Príspevky: 304 Bydlisko: PO-UBLA
|
podla doterajsich skusenosti to je ako hovoris-nikdy mi teplota nepresiahne 100 doteraz a to som siel aj po dialnici 120 plne nalozeny...ked bolo chladnejsie az tak som si to nevsimol...ale od zaciatku to natomto aute fungovalo rovnako,len som si myslel ze to unika cez popraskane hadice od radiatora, lebo bola mokra a teraz som to spozoroval ze expanzka...sem tam som pocul aj nejake sicanie ked som motor vypol tak par sekund sssssssssssa potom ticho ale ziadna voda-myslel som e klima. prave som vyhodil ten teplodekel spod kapoty a z vonku ocistil chladic od musiek(bolo ich dost) tak posledejum dalej a dam vediet.....ten unik vody je mozno liter liter a pol za mesiac dva....ked idem po meste a po rovnom tak nic...
_________________ Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,
EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb
|
Pon, 28.07.2008, 10:15 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
ludia preboha ... na nejaké sssssss alebo bublanie v tichu po vypnutí motora pozor To može znamenať, že sa v hlave varí voda. Keď zastane motor, ustane aj cirkulácia vody v systéme. Čím sa prestane odvádzať akumlované teplo najmä z hlavy a lokálne začne rásť teplota. Čo je spoľahlivá cesta k prasknutiu. Po velkom záhule keď teplota vylezie povážlivo k červenému v žiadnom prípade nevypínať motora ! Otvoriť všetky okná, pustiť naplno kúrenie, otvoriť kapotu a nechať motor bežat na zvýšený volnobeh (tak 1000 ot) kým teplota neklesne. Ak je po ruke voda, tak polievať chladič (nemusí z neho tiecť... stačí keď je vlhký a vrtula cezeň ťahá vzduch).
Preto pri prekonávaní horských prechodov po ceste nie je žiadúce na vrchu postáť "na ochladenie motora". Žiadne také ... pekne sa zase spustiť na druhú stranu na rýchlosti a ochladiť motor jazdou. Je to ovela účinnejšie.
Rýchla indikácia nebezpečnej teploty - napluť na víko ventilov. Ak pluvane len uschne, je to OK, ale ak sa začne variť, je zle.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 28.07.2008, 11:00 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|