4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
prehrievanie v terene http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=24&t=5216 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | marky [ Str, 23.07.2008, 15:00 ] |
Predmet príspevku: | prehrievanie v terene |
nazdar borci kto mi poradi? moj troper sa v terene prehrieva je to 2,2TD na chladici nemam kryt vrtule moze to byt tym? pri jazde po ceste tento problem nemam. |
Autor: | Karlito [ Str, 23.07.2008, 15:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Si kuruj, že to je tým, pretože nemáš usmernený ťah vzduchu vrtuľou pri malom nápore vzduchu (malej rýchlosti) -ka- |
Autor: | laci73 [ Str, 23.07.2008, 15:41 ] |
Predmet príspevku: | |
ano, je to tym...zozen si ten deflektor, alebo vyrob. Taktiez skontroluj si, ci ti spojka na vrtuli dobre funguje. |
Autor: | EMODY [ Str, 23.07.2008, 15:57 ] |
Predmet príspevku: | Re: prehrievanie v terene |
a ked to všetko urobiš tak si už aj vypucuj chladič od blata. inak už sa to tu breberalo niekedy prednedavnom.skus pohladat tak pred týždnom. |
Autor: | LOSOS [ Str, 23.07.2008, 18:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja neviem mám tam poriadný nárazník nemám ani vetracie diery a pohode. |
Autor: | KOŤO [ Str, 23.07.2008, 18:21 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja mám tiež s týmto trochu problém, ale je to dané systémom chladenia, resp. konštrukciou vetráka. Na WJ 2,7 CRD je ventilátor poháňaný hydraulikou, Takže nízke otáčky = nízky tlak oleja = nízke otáčky ventilátora. Proste už viem, že keď sa ručička dotkne 100, treba podradiť, ak je to možné a zvýšiť otáčky na cca 2000 a teplota okamžite klesne. Samozrejme spínač, ktorý aktivuje ventil pohunu vrtule spína pri cca 100. |
Autor: | peterB [ Štv, 24.07.2008, 7:52 ] |
Predmet príspevku: | |
To je nejake divne. Nemalo by sa to prehrievat v ziadnom pripade - ak mas nizke otacky alebo ak nemas tie plastiky alebo ak mas chladic od blata. Ak zabera viskospojka musi to uchladit u nas na slovensku aj na volnobehu. Bud je to cele zle nadimenzovane alebo mas nieco upchate , alebo mas prasknutu hlavu. |
Autor: | efendi [ Štv, 24.07.2008, 9:36 ] |
Predmet príspevku: | |
peterB píše: To je nejake divne. Nemalo by sa to prehrievat v ziadnom pripade - ak mas nizke otacky alebo ak nemas tie plastiky alebo ak mas chladic od blata. Ak zabera viskospojka musi to uchladit u nas na slovensku aj na volnobehu. Bud je to cele zle nadimenzovane alebo mas nieco upchate , alebo mas prasknutu hlavu. no ja sa osobne priklanam k tomuto vyssie pisanom vyroku a doplnil by som este,k vyroku, ak je chladic cisty, ,,,nezaneseny,, ani zvonku od blata a roznej necistoty, ani z vnutraaa od vodneho kamena,,,, tak moze byt prasknuta hlava,alebo ti tryska cuuura,,lopata vo vodnej pumpe, moze byt rozozrata,,stretol som sa uz aj s takym prypadom,aleboo este som sa stretol s prypadooooom ked gumena hadica bola z vnutra stiahnuta a branila dokonalej cirkulacie,, z vonku bola OK ale z vnutra biola stiahnuta,,, pac sa sklada z dvoch vrstiev,,,, ale najskor, to bude asi hlava,,alebo nespravne nastavene zapalovanie a pri zatazeni sa prehrieva znacne,, u dieselov... |
Autor: | marky [ Štv, 24.07.2008, 14:17 ] |
Predmet príspevku: | Re: prehrievanie v terene |
[quote="marky"]nazdar borci kto mi poradi? moj troper sa v terene prehrieva je to 2,2TD na chladici nemam kryt vrtule moze to byt tym? pri jazde po ceste tento problem nemam.[/q uote ] -------------------------------------------------------------------------------------------- chladic je cistyaj z vnutra to bolo prve co som urobil a vyhodil termostat. skusim tu viskospojku dam to napriamo ak to tesnenie pod hlavou alebo hlava tak to ma chvilu odstavy. vdaka budem to skusat |
Autor: | Karlito [ Štv, 24.07.2008, 15:38 ] |
Predmet príspevku: | Re: prehrievanie v terene |
marky píše: marky píše: nazdar borci kto mi poradi? moj troper sa v terene prehrieva je to 2,2TD na chladici nemam kryt vrtule moze to byt tym? pri jazde po ceste tento problem nemam.[/q uote ] -------------------------------------------------------------------------------------------- chladic je cistyaj z vnutra to bolo prve co som urobil a vyhodil termostat. skusim tu viskospojku dam to napriamo ak to tesnenie pod hlavou alebo hlava tak to ma chvilu odstavy. vdaka budem to skusat Ak je to tesnenie pod hlavou či hlava - mohol by ísť olej do vody, voda do oleja ale určitě by ti aj tlakovalo chladiaci systém a vyhadzovalo vodu ![]() -ka- |
Autor: | lumenos [ Ned, 27.07.2008, 21:12 ] |
Predmet príspevku: | |
ja mam podobny problem motor sa mi "nejak extra nehreje" normalne tak medzi 80-90 ale ked idem do kopca tak mi zacne trochu stupat cez 90 az ku 100 ale nie cez a ked idem dole tak v pohode alebo ked ako bolo pisane vyssie podradim tak trochu klesne ale zaroven sa trati voda cez expanznu nadrzku nie nejak strasne ale trati ![]() ![]() |
Autor: | peterB [ Pon, 28.07.2008, 8:09 ] |
Predmet príspevku: | |
lumenos píše: ja mam podobny problem motor sa mi "nejak extra nehreje" normalne tak medzi 80-90 ale ked idem do kopca tak mi zacne trochu stupat cez 90 az ku 100 ale nie cez a ked idem dole tak v pohode alebo ked ako bolo pisane vyssie podradim tak trochu klesne ale zaroven sa trati voda cez expanznu nadrzku nie nejak strasne ale trati ![]() ![]() To bude zrejme prasknuta hlava. Mal to kamarat a robilo to presne to iste - vyhadzovalo vodu von a ked bolo malo vody cidlo bolo prehriate lebo nebolo "oblievane" vodou - ked si podradil tak cerpadlo zacalo viacej tlacit - osplechlo cidlo a hned bola teplota normalna ... |
Autor: | Kapo [ Pon, 28.07.2008, 9:48 ] |
Predmet príspevku: | |
No, niekedy môže byť na vine aj chybné viečko na expanzke-chladiči, ktoré má úlohu pretlakového ventilu. Lumenos, a ty tam máš el. saharu? To by potom mohlo byť normálne, hlavne, ak by ju čidlo spínalo až pri tej stovke. Že vraj sa do rovnakých aut montovalo aj viac druhov čidiel, podla toho, do akej krajiny bol plánovaný vývoz. /Skús motor zahriať, a sledovať, kedy sa zapne/ |
Autor: | lumenos [ Pon, 28.07.2008, 10:15 ] |
Predmet príspevku: | |
podla doterajsich skusenosti to je ako hovoris-nikdy mi teplota nepresiahne 100 doteraz a to som siel aj po dialnici 120 plne nalozeny...ked bolo chladnejsie az tak som si to nevsimol...ale od zaciatku to natomto aute fungovalo rovnako,len som si myslel ze to unika cez popraskane hadice od radiatora, lebo bola mokra a teraz som to spozoroval ze expanzka...sem tam som pocul aj nejake sicanie ked som motor vypol tak par sekund sssssssssssa potom ticho ale ziadna voda-myslel som e klima. prave som vyhodil ten teplodekel spod kapoty a z vonku ocistil chladic od musiek(bolo ich dost) tak posledejum dalej a dam vediet.....ten unik vody je mozno liter liter a pol za mesiac dva....ked idem po meste a po rovnom tak nic... |
Autor: | Martin 4 [ Pon, 28.07.2008, 11:00 ] |
Predmet príspevku: | |
ludia preboha ![]() ![]() Preto pri prekonávaní horských prechodov po ceste nie je žiadúce na vrchu postáť "na ochladenie motora". Žiadne také ... pekne sa zase spustiť na druhú stranu na rýchlosti a ochladiť motor jazdou. Je to ovela účinnejšie. Rýchla indikácia nebezpečnej teploty - napluť na víko ventilov. Ak pluvane len uschne, je to OK, ale ak sa začne variť, je zle. |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |