Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

 ...mno...
Vyrezanú bandasku na olej z filtra mám... čiastočne to pomôže... ale aj tak to vždy zasviním  A odvtedy, čo mi odšroubovaný filter spadol do lavóra s vytečeným olejom (:x vyzeral som ako úspešný ropný šejk ) už najprv odmontujem filter, nechám vykvapkať olej z trubky za filtrom, natočím tam nový... (ano ano je to Fram PH 5126) a až potom vypúšťam olej z vane.
Prepichávať filter nemusím.... okrem toho spadnutého prípadu sa mi vždy podarilo otočiť filter tak, že v ňom olej zostal.
Značkový servis Nissan v NR je drahý (ako každý značkový servis) ale keďže tam mám tiež kamarádov, tak mi tam každý servisný zásah robia iba raz - vtedy sa to naučím a nabudúce už idem na sólo. Ceny materiálu.... tak to je zaujímavé, pretože v neznačkovom aftermarkete mi ponúkli sadu dielov na rozvody za asi 100 SKK viac ako Nissan
Ale dnešné autoservisy sa už dávno nezaoberajú opravovaním áut. Už sú to len dielne, kde vymieňajú konštrukčné skupiny ktoré počítačová diagnostika označí ako vadné. Akonáhle sa objaví porucha ktorú elektronika nepostrehne, sú v koncoch. (to ma onehdá skoro je*** v nemenovanom značkovom servise poprednej svetovej značky zo štyrmi kolieskami, keď neboli ochotný sa zaoberať závadou v ovládaní spojky s námietkou "ale to by sme museli rozobrať") Servisy už vyhnali cenu NH do takej výšky, že sa nemôžu zaoberať systematickým hladaním poruchy. Čo nedokážu diagnostikovať do troch minút, radšej odmietnu. Skoro by som povedal, že by povinne mali v každom servise každý rok dva-tri týždne opravovať žiguláky a vetriesky čo majú ako jedinú elektroniku bimetalový perušovač blinkrov.
|
Pon, 30.10.2006, 11:04 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Martin 4 píše: Skoro by som povedal, že by povinne mali v každom servise každý rok dva-tri týždne opravovať žiguláky a vetriesky čo majú ako jedinú elektroniku bimetalový perušovač blinkrov.
Ta posledna veta je super a škoda že na celom tomto je velký kus pravdy. Ono všetko zo všetkým suvisí. Ono je jednoduche vycapiť tabulu že hodina stojí tolko a tolko. Tiež by som si mal asi dať do kancelarie.  Akurat nieje za tou cenou čo človek očakava. Ja tu sumu som ochotný platiť pokial bude prístup normalny a druhá vec je ak aj ja dostanem za svoju robotu patrične ohodnotenie, čo asi v mojej brandži pretečie ešte velmi vela vody.  A na druhú stranu ako vraví Martin a vela iných je to naše hobby.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 30.10.2006, 11:35 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
hehe.... a to ešte v servise je vcelku jasné prečo stojí NH tolko a tolko... Ja robím pre expertnú poradenskú firmu a keď poviem neznalému zákazníkovy že ho to bude stáť 580 Sk + DPH/hod tak sa začne hádať že prečo tolko. Vtedy sa mi drahé autoservisy hodia, pretože odpoveď obvykle znie :" v servise bez mihnutia okom zaplatíte 780 Sk/hod. Prečo si myslíte že sme sprostejší ako automechanici?"
|
Pon, 30.10.2006, 13:05 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Heh to dobre ked sa da ja si sice možem povedať že cenník je taký ale smola pre projektantov nieje zaväzný a tak su tu po dedinach ty všeumelci ktorým by som najradšej pobral razítka a druha vec tie skurvene katalogove projekty podjebavajú cenu. Ale ked už tak sa vždy spýtym zakazníka či v obchode zjedná cenu chleba alebo rožkov šak kedysi stali aj len 10halierov nie??
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 30.10.2006, 13:18 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Martin 4, dakujem za pekne nedelne dopoludnie, uz som to raz davnejsie preletel, ale teraz som si to pekne od A po Z precital  . Ale chcel som sa Vas opitat co si mislite o" TEST KONDICIE OLEJA", ci s tym ma niekto nejaku skusenost, alebo je to len srandicka na dolakanie ludi k stojanom
http://www.shell.com/static/sk/download ... ovi_sk.pdf
|
Ned, 19.08.2007, 13:50 |
|
 |
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
Martin 4 píše: ....lééééén pekne šprtaj. Je to poučné. ešte pekný link je totoky: www.oleje.czTam sa dá vyčítať vela múdrostí. Sa mi zapáčila definícia špecifikácie API "CF" , o ktorej tvrdia že : "Zavedena v roce 1994. Pro off-road motory s nepřímým vstřikováním a motory používající palivo s hmotnostním objemem síry nad 0.5%. Může být použit místo CD olejů."
nápisal si to pekne ale nikde som sa nedočital aky môžem dať olej do VW tdi 81kw ked má 380000km odjakživa sa tam dávala plnásyntetika nemáš nejaku radu v rukáve? 
|
Uto, 29.01.2008, 18:26 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|