Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Autor |
Správa |
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1050 Bydlisko: Bratislava
|
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik, ARB uzávierky diferenciálov + kompresor
|
Štv, 10.12.2009, 19:09 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
nech rátam ako rátam, ale za tých 500mil. kč by vyšiel viac ako dvojnásobný počet Aligátorov, ako Iveco. Lenže by nebolo na provízie, ktoré sú vo výberových konaniach rozhodujúce.
Ešte chcem pripomenúť to, na čo nikto nereaguje. Schopnosť plávať a prekonávať vodné toky bez prípravy z pochodu. Myslím si, že takáto vlastnosť vozidla je vhodná aj pre CO, hasičov a záchranárov pri povodniach. Počítam, že na slovensku sú max. 4 obojživelníky PTS10.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
Naposledy upravil pejo dňa Štv, 10.12.2009, 20:04, celkovo upravené 1
|
Štv, 10.12.2009, 19:50 |
|
 |
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1050 Bydlisko: Bratislava
|
pejo píše: ...Schopnosť plávať a prekonávať vodné toky bez prípravy z pochodu....
máš pravdu,že schopnosť plávať bez prípravy vie máloktorý
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik, ARB uzávierky diferenciálov + kompresor
|
Štv, 10.12.2009, 20:01 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1808 Bydlisko: SE
|
To Pejo. O tych prachoch s Tebou suhlasim,ALE co viem tak zrovna Aligator nie. Je totiz nutne aby to aj jazdilo a Aligatory nemaju velky dojazd medzi poruchami.
_________________ Bývalý offroadak
|
Štv, 10.12.2009, 21:03 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

Pejo si vlastenec ... ale nedá sa s tým ísť do nemoty. Je to ako píše Igor. Nedá sa porovnávať niečo robené v sérii a čistá kusovka. A nejde len o rozpustenie výrobných nákladov do počtu vyrobených kusov, ale aj napr. o servisnú podporu počas užívania techniky. A dovolím si považovať IVECO za dôveryhodnejšieho a trvácnejšieho partnera ako ad hoc vznikajúce a zanikajúce slovenské firmy. Bolo by trápne za desať rokov zistiť, že výrobca zanikol, skrachoval, má iných majitelov a iný názov a nie je nikoho, kto by vyrobil a dodal náhradné diely.
a ďalej ... obojživelnosť je pekná vec ... ale. Si ofrouďák. Máš celkom reálnu predstavu čo sa dá a čo nie. Vieš ako vyzerá terén. Len tak pre srandu - odhadni na koľko brehov vodných tokov je možné úspešne vyliezť z vody. Podľa možnosti rýchlo a bez opustenia auta.
a ešte ďalej ... integrálne obrnence ktoré majú nápravy zavesené na pancierovej škrupine sú fajn ... ale sú drahé drahé drahé. Preto všetci robia obrnence tak, že na podvozok (a to dokonca aj podvozky komerčných pikapov) položia pancierovú kapslu pre posádku. Potom sa to volá MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) a napr amíci do Iraku a Afganistanu také kupujú po kolónach. Výhodou vozidiel MRAP je okrem nižšej ceny aj to, že pri poškodení podvozkových skupín (napr. mínou) sa vymení obtrhaná náprava a superpevná a drahá pancierová kapsla funguje ďalej. Orvaného a skríženého integrálneho panciernika možno leda zošrotovať.
Nemyslím si o politikoch a ich korupčných kšeftíkoch nič dobré. Ale bohužiaľ Aligátor sa zvrhol na presne taký istý korupčný kšeft.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 10.12.2009, 23:46 |
|
 |
serpa
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 25.01.2009, 13:02 Príspevky: 112 Bydlisko: Šamorín/ZM
|
...len jeden of..top...
Dnes som bol svedkom, ako sa autopark nasej ASR rozrastol asi o 10 novych Nissanov Pathfinder vo vojenskej zelenej, boli vystavene pred predajnou Autopolis v BA na Racianskej...
... toto nasvedcuje tomu, ze nasa armada sa ubera smerom k SUV a plnokrvne OFFY budu z ASR pomaly vytlacene, alebo zostava dufat, ze k 10 tim LMV coskoro pribudnu surodenci....ale pri dnesnej financnej situacii v ASR budu este dlho jazdt v Uazoch ktore su starsie ako ich obsluha
_________________ ...čo neunesiem to naložím
|
Pia, 11.12.2009, 0:09 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
vojsko 99% ciest vykoná po ceste. A verím, že z obstarožných Samár do Pathfinderov presadnú radi.
Len keby sa už profesionalizácia armády nejako prejavila aj v prístupe vojakov k zverenej technike  ...
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 11.12.2009, 0:12 |
|
 |
rescue
Koumák
Registrovaný: Pon, 21.01.2008, 0:17 Príspevky: 174 Bydlisko: Trenčianske Teplice
|
nazdar...
prosim ťa, ohladom tych obojživelníkov a povodní...
... aj ja som riešil kúpu PTS pre náš záchranný systém, ale po rozhovoroch a armadou, hasičmi a inými záchrannými zložkami sme sa zhodli, že je to úplne zbytočné. dôvod? kolko je u nás povodní kde využiješ PTS? a ak sú u nás povodne, geograficky je SR stavané tak, že pri povodniach ide o rýchlotečúcu vodu, v ktorej PST nemá využitie. Dalej, kúpa PTS je cenovo náročná, za to sa dajú kúpiť vznášadlá, ktoré sú pri povodniach omnoho viac použitelné. skrátka vývoj ide dopredu...
_________________ viacero offroad, ale momentálne vascina nepojazdná... ale to se poddá...
|
Pia, 11.12.2009, 0:13 |
|
 |
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1050 Bydlisko: Bratislava
|
rescue píše: ..... dajú kúpiť vznášadlá, ktoré sú pri povodniach omnoho viac použitelné. skrátka vývoj ide dopredu...
môj človek.
... totiž schopnosť plavby sa zastavuje pri rýchlosti prúdu tečúcej vody ...
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik, ARB uzávierky diferenciálov + kompresor
|
Pia, 11.12.2009, 9:57 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
dobre, vzdávam sa 
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 11.12.2009, 10:03 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
pejo šak ide wo howno...
PTS je prima vec (schopnosť prekonávať terén, prepravná kapacita, odolnosť) ale je im dobre tam kde sú. U vojakov v autoparku.
Záslužnejšie by bolo, keby sa zelený páni o PTS starali tak, že budú kedykoľvek okamžite schopné prevádzky a bude k nim vyhovujúco zručná obsluha.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 11.12.2009, 10:09 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
práveže ide o nás a naše peniaze. Všetko sa u nás robí tak divne. Ako po nás potopa (potom by pomohli tie PTSy). Na MO by mali byť odborníci s VŠ na daný odbor v ktorom robia a nestranníci. Armáda musí byť apolitická. Všetcia by mali mať za sebou ZVS. Kto sa vojenčine v minulosti vyhýbal, alebo bol neschpný, nemá tam čo robiť.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 11.12.2009, 10:20 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 14.12.2009, 0:59 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|