Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 17.06.2024, 13:50
Dnes je pondelok 17. júna 2024, meniny má Adolf a zajtra Vratislav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 102 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
 SUV: Vlastná bezpečnosť na úkor druhých 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 08.10.2006, 12:22
Príspevky: 408
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
Keď sa skladá zákon, tak nemožno hneď mať na mysli že je to zbytočné pretože si to niekto kúpi....


Ved urcite...to bola skorej taka poznamka na margo..ze ono je to vsetko pekne ale vzdy sa najde nejaky idiot co ma na to konexie a penaze a taketo veci si vybavy.
Ale je pravda ze prisnejsie pravidla odfiltruju aspon nejake % neschopnych co na podobne veci proste nemaju.

_________________
"Tým, ktorí za niečo bojujú, dáva život takú slasť, akú tí v úkryte nikdy nepoznajú." Nástenka v Khe Sanh, Vietnam, 1968


Pon, 08.01.2007, 10:45
Profil ICQ WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
celbos píše:
Nene, tolerancia musi byt. Aj mna nasere ked vidim chodca prechadzat par metrov od prechodu, ale velke starosti si s tym nerobim. Ci uz ich na nich seres alebo nie, nemeni to nic na tom, ze ak by som chodca nabral favoritom asi by inak dopadol nez keby si ho nabral teranom.
Ja viem ze ty jazdis pomaly a bez zbytocneho riskovania (teda aspon na ceste :D), ale aj tomu najlepsiemu a najzodpovednejsiemu vodicovi sa moze stat nehoda, ktoru sam zavini. Mne osobne urcite nebude jedno ci chodca zabijem, dokalicim alebo schyta len modriny, bez ohladu na to ci som vynnikom nehody.

Takze po meste si kupim trabanta, pripadne budem chodit peso, aby som nebodaj chodcom nieco nespravil, na konci prace sa docapkam k autu odstavenemu na kraji mesta, a domov uz mozem frcat v offe, ked sa chcem citit bezpecne ?

Ano, nehoda sa moze stat, dobre pises, ale to uz je smola.
Takze zakazeme traktory, autobusy, nakladaky, offy, a prestanu umierat ludia ...

Kompromis sa neda spravit. Alebo si kupim auto bezpecne voci chodcom, alebo voci mne ako vodicovi, a ver mi ze ten druhy pripad mi je milsi ...
celbos píše:
finder píše:
NCAP su take haluziny len aby rec nestala ...

V testoch NCAP sponzoruju testy jednotlivych aut ich vlastni vyrobcovia + clenovia zdruzenia (FIA, Europska komisia,...). Asi by to nerobili, keby to boli haluze. Spochybnovat doveryhodnost tejto organizacie bez nejakych opodstatneni nema vyznam.

Cital si tu sprostost, ze ostanu ramy len plastove ? No poviem ti, taka frontera ma pastovy ram streknuty vo farbe auta ... A poviem ti aj to, ze ked s nou sundas niekoho, ram-neram, aj tak skonci na prednom skle, alebo pod autom. Ten plast trochu stlmi naraz, ale do akej miery to v nejakej 60-tke bude podstatne je otazne ...


Mato - mudro pises, ostatne ako vzdy ... Normalne to ma co do seba ...Len skoda ze sa to asi do praxe nedostane ... :(

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pon, 08.01.2007, 11:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4611
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Človek by ani nepovedal akú debatu to rozprúdi.

Martin ma pravdu, ale vela iných názorov vždy v tom aute sedí niekto kro je zodpovedný za to ako bude jazdiť, v tom je jedno ked to bude magor tak aj na bycikli može teoretičesno niekoho usmrtiť.

Myslím, že ked poviem, že normalny rozumný človek v takýchto autách predvída aj za ostatných a očakáva všeliaké situácie. Mne to už par krát zachranilo krk a kožu, takže jazdím v ramci normy a v ba sa snažím hlavne rozmýšlať za druhých, inač by bolo už buračiek neurekom.

Posledne v nedelu ako šiel po synatora, pri zoo ako prechádzajú pruhy oba na pravu cestu, je to normalka označené a aj rýchlosť je tam 40 a debil na korze si zmyslel že priamo pred značkami čo robia trasu umení pruh z lavého do pravého, keby nešiel už defakto pomaly, je to dosť prudké esíčko tak ma liftovaný pravý bok a akosi mu nevadilo že ide cez plnú a podobne.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 08.01.2007, 11:28
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
onô... ešte taktô...

By sme sa my mali veľmo halasne tlačiť a domáhať iného zaškatulkovania ako SUV a možno aj G. Skoro by to chcelo aby sme sa nejako (neviem kde ani ako) dožadovali vzniku extra triedy experimental.... ktorá by mala napr. úradne zníženú konštrukčnú rýchlosť alebo čo... ale aby sme boli niečo iné ako sériové SUV.

Pretože štatistika nepustí a ako SUV pribúda, bude zákonite pribúdať aj množstvo nehôd nimi spôsobených. SUV si kúpi každý tatar ktorý na to má v kešeni, čo nijak nezaručuje že na to má aj pod klobúkom.

Kdežto naše prečudesné lunochody na veličizných zubatých kolesách si poväčšinou staviame sami. Čoho milým dôsledkom je, že každý kto jazdí modifikovaný offroud si je velmi dobre vedomý jeho vlastností a schopností a podla toho aj jazdí a aj všeobecné technické povedomie je vysoko nadpriemerné. Najmä preto sa domnievam že štatistika nehôd upravených áut bude priaznivá.

Ale aby to bolo vidno, nejako by sme sa museli oddeliť od SUV ktoré žiadne terénne ambície nemajú a ich majitelia majú najké povedomie o vlastnostiach ich vlastného auta u prdele.


Pon, 08.01.2007, 11:40
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dobra myslienka. Mozno by aj poistky pre tuto kategoriu boli nizsie ... :-D

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pon, 08.01.2007, 11:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4611
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
Dobra myslienka. Mozno by aj poistky pre tuto kategoriu boli nizsie ... :-D


To víš nepoznáš našich úradníkov????? CHceš niečo extra tak ťa fajn skasírujeme.

A vzhladom na náš socialistický štat čo sa týka predpisov tak by ich bolo asi neúrekoma samozrejme niektoré by boli v rozpore so samim sebou :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 08.01.2007, 11:47
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 11:52
Príspevky: 22
Bydlisko: Považská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
Takze po meste si kupim trabanta, pripadne budem chodit peso, aby som nebodaj chodcom nieco nespravil, na konci prace sa docapkam k autu odstavenemu na kraji mesta, a domov uz mozem frcat v offe, ked sa chcem citit bezpecne ?

Nie, po meste budes chodit bruchoplazom a ked budes chciet ist mimo cestu, tak sadnes do offu.

finder píše:
Ano, nehoda sa moze stat, dobre pises, ale to uz je smola.
Takze zakazeme traktory, autobusy, nakladaky, offy, a prestanu umierat ludia ...

Presne tak. To je ale nerealne, ale odviezt sa do prace normalnym autom nie. Ale len v pripade ze suhlasis s tvrdenim, ze tym zvysis bezpecnost na ceste. Myslim bezpecnost vsetkych ucasnikov premavky, nie len tvoju.

finder píše:
Kompromis sa neda spravit. Alebo si kupim auto bezpecne voci chodcom, alebo voci mne ako vodicovi, a ver mi ze ten druhy pripad mi je milsi ...

Aj za cenu, ze niekomu sposobis vecsie zranenia/skody? Alebo nesuhlasis, ze SUV je nebezpecnejsi nez bruchoplaz?

_________________
Najlepšie terénne auto je služobné auto.


Pon, 08.01.2007, 11:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4611
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
celbos píše:
finder píše:
Takze po meste si kupim trabanta, pripadne budem chodit peso, aby som nebodaj chodcom nieco nespravil, na konci prace sa docapkam k autu odstavenemu na kraji mesta, a domov uz mozem frcat v offe, ked sa chcem citit bezpecne ?

Nie, po meste budis chodit bruchoplazom a ked budes chciet ist mimo cestu, tak sadnes do offu.


Hodne scestné pač to by som musel mať bruchoplaza typu BMW, AUDI, Mercedes, ked budeš mať nejakú sračku typu fabia a podobne a narve to niekto z týchto velkých bruchoplazok do Teba tiež maš smolu a bezpečnosti to na ceste nepridá.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 08.01.2007, 11:49
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 11:52
Príspevky: 22
Bydlisko: Považská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej píše:
celbos píše:
finder píše:
Takze po meste si kupim trabanta, pripadne budem chodit peso, aby som nebodaj chodcom nieco nespravil, na konci prace sa docapkam k autu odstavenemu na kraji mesta, a domov uz mozem frcat v offe, ked sa chcem citit bezpecne ?

Nie, po meste budis chodit bruchoplazom a ked budes chciet ist mimo cestu, tak sadnes do offu.


Hodne scestné pač to by som musel mať bruchoplaza typu BMW, AUDI, Mercedes, ked budeš mať nejakú sračku typu fabia a podobne a narve to niekto z týchto velkých bruchoplazok do Teba tiež maš smolu a bezpečnosti to na ceste nepridá.

S tou bezpecnostou som mal som na mysli napriklad to, ze SUV ma vyssiu hmotnost a kedze kineticka energia priamoumerne rastie s hmotnostou tak pri buracke vzniknu vecsie skody na aute/cloveku hociktoreho z ucastnikov buracky. Bezpecnosti to na ceste prida napriklad pri naraze do chodca.

_________________
Najlepšie terénne auto je služobné auto.


Pon, 08.01.2007, 11:55
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
celbos píše:
Aj za cenu, ze niekomu sposobis vecsie zranenia/skody?
Samozrejme. Teraz vyzeram ako arogantny hajzel, ale je to tak ... Do inych ma je prd ... Aj na mna kazdy sere ... Preco by som ja mal brat ohlady na inych ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pon, 08.01.2007, 11:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4611
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
celbos píše:
Andrej píše:
celbos píše:
finder píše:
Takze po meste si kupim trabanta, pripadne budem chodit peso, aby som nebodaj chodcom nieco nespravil, na konci prace sa docapkam k autu odstavenemu na kraji mesta, a domov uz mozem frcat v offe, ked sa chcem citit bezpecne ?

Nie, po meste budis chodit bruchoplazom a ked budes chciet ist mimo cestu, tak sadnes do offu.


Hodne scestné pač to by som musel mať bruchoplaza typu BMW, AUDI, Mercedes, ked budeš mať nejakú sračku typu fabia a podobne a narve to niekto z týchto velkých bruchoplazok do Teba tiež maš smolu a bezpečnosti to na ceste nepridá.

S tou bezpecnostou som mal som na mysli napriklad to, ze SUV ma vyssiu hmotnost a kedze kineticka energia priamoumerne rastie s hmotnostou tak pri buracke vzniknu vecsie skody na aute/cloveku hociktoreho z ucastnikov buracky. Bezpecnosti to na ceste prida napriklad pri naraze do chodca.


TAk si vyber fabia cca 1200kg, audi cca 1800-1900 v čom budeš bezpečnejší????????????????????????????????????????????????

Apropo mam OFF ale hmotnostne mam terza nejakých 1900 kg čo ked zoberieš ma každe lepšie auto teda vyššej triedy. Škoda na aute ma neserú su to len plechy a ked cudzi tak tobož nie.

Ber to tak ty možeš byť akokolvek ohladuplný, vždy sa najde hajzel ktorí ťa može bezohladne sejmut a a ni okom nemrkne a nemusí mať zrovna OFF a ludom si totálne ukradnutý a to mi ver že to tak je.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 08.01.2007, 12:06
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
celbos píše:
S tou bezpecnostou som mal som na mysli napriklad to, ze SUV ma vyssiu hmotnost a kedze kineticka energia priamoumerne rastie s hmotnostou tak pri buracke vzniknu vecsie skody na aute/cloveku hociktoreho z ucastnikov buracky. Bezpecnosti to na ceste prida napriklad pri naraze do chodca.

No teraz ti musim oponovat s tou vahou. Take Volvo XC90 je mozno rovnako tazka krava ako cokolvek ine, ale ma to tolko elektroniky, ze brzdi a BEZPECNE manavruje aj v tych najnemoznejsich sitaciach ...
A nechce sa mi hrabat v testoch, ale tipujem, ze v NCAP tiez preslo dost dobre ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pon, 08.01.2007, 12:08
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 11:52
Príspevky: 22
Bydlisko: Považská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
No teraz ti musim oponovat s tou vahou. Take Volvo XC90 je mozno rovnako tazka krava ako cokolvek ine, ale ma to tolko elektroniky, ze brzdi a BEZPECNE manavruje aj v tych najnemoznejsich sitaciach ...
A nechce sa mi hrabat v testoch, ale tipujem, ze v NCAP tiez preslo dost dobre ...

Ano v porovnani s ostatnymi velkymi SUVmi sice dopadlo dobre, ale hmotnost je podstatne vyssia ako u small/large family cars. Napr. v porovnani s oktavkou ma asi o 60% vyssiu hmotnost. Hmotnost ale nieje jedina vec, ktora bola v tom clanku spominana ako argument nebezpecnosti SUVu a jeho odlisnosti od normalnych aut (vyska naraznika, naraznik vyrobeny z ocele, ....).

_________________
Najlepšie terénne auto je služobné auto.


Pon, 08.01.2007, 12:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Celbos tak si skus vybrat auto ked šoferuješ ,ktore Ty chceš aby do Teba narazilo,najdeš?Prajem Ti ,aby si ho nikdy nepotreboval najst. :wink:

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Pon, 08.01.2007, 12:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15
Príspevky: 2568
Bydlisko: Handlová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mate vo vsetkom kus pravdy ale nech je to cokolvek tak to bude riadit clovek a ten je OMYLNY


Pon, 08.01.2007, 12:47
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 102 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron