4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

H1-minulosť?
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=25&t=12374
Stránka 1 z 1

Autor:  elmino [ Str, 02.02.2011, 22:09 ]
Predmet príspevku:  H1-minulosť?

http://www.defense.gov/DODCMSShare/News ... 28copy.jpg
http://www.google.sk/images?q=MRAP&um=1 ... CD0QsAQwAQ

Autor:  finder [ Str, 02.02.2011, 23:07 ]
Predmet príspevku: 

Ako si na to prisiel ?

Autor:  elmino [ Štv, 03.02.2011, 8:54 ]
Predmet príspevku: 

tak to vyzera že skončil minimalne v USA armade.kamoš je v Afganistane a amici sa vozia uz len MRAP.oni ako straž použivaju H1.inač neviem o tom žeby slovensko malo H1

Autor:  nemo [ Štv, 03.02.2011, 9:34 ]
Predmet príspevku: 

HMMWV sa uz len modernizuje, stary Humvee dostane nove diely, pripadne zlepsene diely a vrci dalej. STale pni mnoho misii, ale pouzivaju ho amici menej a menej napr. v Iraku, nakolko nikdy nebol vytvoreny aby odolal IED o sile protitankovej miny.
Preto pouzivaju Cougar, ktory vazi 14 ton a odola 2 protitankovym minam, nakolko jeho trup je do pismena V, ktory chrani posadku.

Apropo MRAP je len vytvorena skupina vozidiel od malych po najvacsie, ktore su odolne voci minam. MRAP-Mine resistat ambush protected.

Autor:  finder [ Štv, 03.02.2011, 9:43 ]
Predmet príspevku: 

Spravne. Je to evolucia.
Na MRAPe nebudes nahanat nejakych utocnikov, a zase ak budes potrebovat ist cez tazko zamorenu oblast (strelcami, atd), nesadnes si do kabrioletu ako je HMMWV. Auta ako take nezmyznu, ale budu (mozno po modernizacii) pouzivane dalej na rozne ulohy ...

Autor:  visby [ Štv, 03.02.2011, 13:49 ]
Predmet príspevku: 

ide o to, ze styl boja v oblastiach kde posobia americania sa trochu zmenil. tym padom sa musi zmenit aj technika.
v afganistane tiez nelietaju f22 ale a10.

Autor:  rustycj [ Štv, 03.02.2011, 14:41 ]
Predmet príspevku: 

zopar z nich vyzera na CXT. mytny system zaplateny, hadam par zacne behat po SK cestach (sebavedomejsi aj po lukach)
http://englishrussia.com/index.php/2007 ... n-cowboys/

Autor:  jenki [ Štv, 03.02.2011, 14:53 ]
Predmet príspevku: 

visby píše:
ide o to, ze styl boja v oblastiach kde posobia americania sa trochu zmenil. tym padom sa musi zmenit aj technika.
v afganistane tiez nelietaju f22 ale a10.

... a hlavne Predator, Predator a Predator. Plus mnoho ďalších UAV, ktoré neviem ani pomenovať.

Ale nazad k HMMWV. Od začiatku sa používalo cca 15 variant so spoločným podvozkom, motorom 6,2 V8 diesel a 3-stupňovým automatom.
Od roku 1995 montujú nový motor 6,5 V8 so 4-stupňovým automatom, ale ten istý motor sa začal montovať aj do áut, ktoré dobovo dosiahli tzv. resurs, teda boli v službe stanovený čas (cca 10/20 rokov?) ale pritom nenabehali viac ako pár stoviek kilometrov. Proste unifikácia. Staré typy motora, vrátane úplne nových zo skladov armádna agentúra vrhla na trh v podstate za cenu železa (to sú tie, čo ich montujú aj do Patrolov).
Ale autá zostali v službe a budú možno aj ďalších 10-15 rokov. A mnohé z nich už sú zase modernizované.
Na tej istej báze sa robia aj špeciálne vozidlá s protimínovou ochranou, aj keď v tejto oblasti sú ďaleko lepšie modely napr. od Juhoafrickej firmy Landsystems (dnes už BAE), ktoré boli od začiatku takto konštruované, sú vyrábané v menších sériách, ale principiálne nekonkurujú konceptu HMMWV.
Ten je založený na lacnej a rýchlej výmene poškodených častí a blbuvzdornej obsluhe bez špecializácie.
Systémovo patrí asi tam, kde bola kedysi v ČSĽA Tatra 805, teda medzi "gázik" a V3S-ku.
Pochopiteľne, čísla sú iné a v tom bola tá výhoda konceptu HMMWV, jednoduchá logistická podpora - to bolo jedno zo základných zadaní konceptu.

Autor:  vladlm [ Štv, 03.02.2011, 18:19 ]
Predmet príspevku: 

jenki píše:
Staré typy motora, vrátane úplne nových zo skladov armádna agentúra vrhla na trh v podstate za cenu železa (to sú tie, čo ich montujú aj do Patrolov)..


to su tie,co poliaci na nich zarabaju a my o nich snivame :cry:

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/