Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 14:52
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 11 ] 
 pravidelné výmeny náplní 
Autor Správa
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
už sa tu viackrát spomínala táto problematika, ale zaboha to neidem nájsť, kde, tak som to založil ako novú tému

zaujímavé je, že kým k niektorým autám sú presné pokyny na pravideľné výmeny náplní, u iných sa človek neide dopátrať; vďaka fóru (autor MisoBB - http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp) som si stiahol stránku o servisovaní mitsubishi pajero, aj keď môj typ tam osobitne uvedený nebol a zistil som zaujímavé údaje o výmenách...tie som následne konzultoval s veľmi dobrým priateľom a skúseným mechanikom, ktorému cez ruky prešli tisícky áut rôznych značiek vďaka čomu má ozaj bohaté skúsenosti... napr. aj s celoživotnými náplňami diferákov, rozvodoviek a prevodoviek, ktoré boli aj po vyradení vozov stále v perfektnom stave - čistý, svetlý, masný olej... ale pozná aj autá, kde sú tieto náplne opotrebované po pár desiatkach tisíc km a tak je ich pravidelná výmena namieste...

...takže druhý dobrý kamarát obchodujúci aj s olejmi svetovej značky mi pripravil a požičal patričný počet fliaš olejov výrobcom auta predpísaných špecifikácií, v prípade oleja do difov ešte aj s písmenom J znamenajúcim že daný typ je ešte špeciálne určený pre japonské vozy (tak praví katalóg); nastala operácia kontrola a prípadná výmena na voze, ktorý najazdil 260 000km a neboli o predošlých výmenách žiadne záznamy...

predný dif - olej mierne hnedej farby, inak čistý, mastný, kvalitný, podľa všetkého ešte nikdy nemenený, - verdikt - výmena
zadný dif - olej ako nový, svetlučký, čistučký, mastnučký - proste hlúposť meniť, pravdepodobne bol počas prevádzky menený...- verdikt - nemeniť
prevodovka - olej tmavšej hnedej farby, avšak stále priehľadný, čistý, mastný - verdikt - výmena
rozvodovka - olej svetlý-malinko tmavší ako v zadnom dife ale stále žltučký, čistý, mastný - verdikt - nemeniť...
...takže polovicu požičaných olejov som mohol vrátiť na predajňu a minuté vyplatiť :wink:

zhrnutie - nikde sa nedostala voda ani žiadne nečistoty, všetky oleje boli v stave, ktorý nemôhol zapríčiniť poškodenie daného agregátu aj bez výmeny olejov najbližších niekoľko rokov...na magnetoch výpustných šrób boli zachytené malé kovové pilinky v množstve svedčiacom o kvalitnom opracovaní dielov agregátov i dobrej prevádzke
- nemusíte s tým súhlasiť, ale nepovažujem za potrebné otrocky dodržiavať interval výmien náplní (okrem motora), rozhodujúci je stav náplní; ak sú tieto kvalitné, výmena je vyhadzovanie peňazí; samozrejme treba dodržať interval kontroly stavu a ten môže byť aj častejší (napr. po brodení)
- očakávam, že niektorí budete namietať, že takou kontrolou sa nedá zistiť zmena kvality oleja, ja budem oponovať - dá...ale nepotrebujem presviedčať toho kto nesúhlasí, len chcem ukľudniť toho, kto sa obáva poruchy z dôvodu "zanedbanej" výmeny olejov, ako som sa do včera obával ja...ak nezanedbá kontrolu, nemá sa čoho báť :wink:

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Naposledy upravil Jano JP dňa Štv, 05.04.2007, 11:17, celkovo upravené 2



Str, 04.04.2007, 13:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15
Príspevky: 2569
Bydlisko: Handlová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja osobne suhlasim... trsku odbocim od auta.. ale vzhladom na moto.. niektori menia sezonne, profi jazdci aj tyzdenne a ja ako hoby si mozem dovolit po 5 tis km tak preco by som mal penazit??? :wink:

_________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme


Str, 04.04.2007, 14:36
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No podla navodu by som vzdy po jazde v "zatopenych oblastiach" mal vymenit napln v difoch. Takze netreba to brat moc vazne.


Str, 04.04.2007, 16:43
Profil
ATOYOT positive
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46
Príspevky: 685
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
trocha odbocim... vseobecne autorizovane servisy dbaju na to ako sa to robit nema :)
ked som mal sopel tak mi v servise (autorizovanom) vysvetlili ze naplne v difoch su celozivotne, lebo tam nieje vypustacia sruba.

a bola to kravina, lebo v navode od auta bolo ze menit kazdych 40t. km

k tomu len tolko, ze najlepsia cesta ako poslat auto do hrobu, je nechat to vsetko na servis a nestarat sa :)

a teraz nazad k teme...
ja si myslim ze radsej castejsie vymenit "menej kvalitny" (skorej by sa hodilo "menej drahy") olej ako tam dlho drzat ten "viac" kvalitny. vyjde to na rovnako ako ked raz za cas ho nakrmis "kvalitnym". a moj nazor je taky ze to autu aj viac prospeje

ak raz olej splna normy API a patri do tej vyskoznej skupiny aku mas k autu predpisanu tak nieje co riesit.

_________________
Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis


Str, 04.04.2007, 17:18
Profil ICQ
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Chlapci, vrelé díky za názory. Dovčera som si fakt nebol naistom, či bolo dobre, že som nikdy nemenil oleje v difoch ani v prevodovkách a nikdy nebol problém...teraz mi veľmi záležalo, aby to bolo v poriadku.
...ono Hugo môj, ako aj pri inom vravím, žiaden extrém nie je dobrý, takže za každú cenu sa spoliehať na kvalitu oleja a nekontrolovať je riziko minimálne preto, že olej môže znehodnotiť nielen doba prevádzky a charakter namáhania, ale aj voda či niečo iné...takže kontrola áno a ak mám pochybnosť o tesnosti, tak kontrola čo najčastejšie...ale ani absolútna dôvera v stanovené intervaly v prípade difov, prevodovky a rozvodovky neobstoja - to nie je namáhanie ako u motora, kde si olej fakt "vytrpí" svoje a dostane do tela.
Myslím si, že pravidelné intervaly výmeny sú skôr prevenciou pred úplným zanedbaním agregátov čo hrozí pri doživotnej náplni, lebo sa spoliehame na doživotnosť a zanedbáme kontrolu kvality a množstva oleja, pritom možno je ho tam málo a možno je znehodnotený vodou...druhou príčinou je pravidelný kšeft za servis...
...som fakt rád, že sa mi kamarát venoval natoľko, že som si môhol porovnať stav náplní s novými olejmi a vypočul som si jeho mnohoročné skúsenosti, takže dnes nemám pochybnosti a najbližšie kontroly a keď bude treba aj výmeny si urobím sám...nie žeby som to nezvládol aj doteraz, akurát teraz už viem, že počet najazdených km nie je pre dané agregáty rozhodujúcim kritériom...
...a čo sa týka výberu olejov kvalite syntetík verím a pokrok je pokrok, takže kľudne zaplatím aj viac keď viem, že ho nebudem meniť po ubehnutí patričných km, ale po určitom opotrebovaní...(ale netvrdím, že tvoja filozofia častejších výmen lacnejších olejov je zlá, mne ale vyhovuje čo najmenej údržbovania)

...ale kto by náhodou nečítal pozorne tak bacha, motorový olej je o inom a tam treba meniť pravidelne aj s filtrom...ako každý vie... :wink:

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Naposledy upravil Jano JP dňa Štv, 05.04.2007, 11:24, celkovo upravené 1



Str, 04.04.2007, 18:11
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sorry, ešte sa v tom šprtám a pre tých, čo síce neprotestujú, ale neveria, že by som mohol mať pravdu s tými príliš častými výmenami olejov mám ešte jeden argument - v rozpise intervalov výmeny mám rovnakú kilometráž pre zadný aj predný dif, pričom auto má základný náhon 2WD, hnaná je zadná náprava čo znamená, že predný dif je väčšinou v kľude; ak nie je stály náhon všetkých štyroch kolies, je absolútne jasné, že určite viac bude pracovať a opotrebovávať olej zadný dif; mali sme tu anketu, kto koľko jazdí terénu/cesty a mnohí sme písali o viac ako 90% jazdení na ceste - tak mi logicky vysvetlite, ako sa môže olej v prednom dife opotrebovať rovnako rýchlo ako v zadnom...a olej v dobre uzavretom priestore nepodlieha zmenám vlastností...
...a ešte niečo - predný dif pracuje väčšinu času v podstatne menších otáčkach, ako zadný, lebo ho pripájame v teréne abo v snehovej brečke, štrku a pod. - čiže ideme pomaly; ak môže niečo meniť kvalitu oleja v tesnom dife, tak len vysoká teplota a tá nevznikne pri nízkych otáčkach... :smt017

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 05.04.2007, 11:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Janko krasna analyza ... :-)

Mam veelmi podobnu skusenost. Ked som auticko kupil , tak som bol pri vymene olejov a skusenost :
- zadny dif = cisty priehladny mierne zhnednuty olej , na mag. skrutke skoro nic ( dal som pre istotu vymenit , lebo je permanentne v zabere )
- predny dif = olej cisty ako slovo Budhovo - nemenil som
- motor = olej tmavyyy , ale svetlo som cezen videl :-D vymenil som
- rozvodovku a kardany som doplnil bez vahania a skumania stavu

_________________
OFF the ROAD


Štv, 05.04.2007, 12:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15
Príspevky: 2569
Bydlisko: Handlová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
...ale kto by náhodou nečítal pozorne tak bacha, motorový olej je o inom a tam treba meniť pravidelne aj s filtrom...ako každý vie... :wink:


ja som to chcel iba uviest ako priklad aj ked samozrejme ze motorovy olej je o inom. ale teraz trosku mozno podrypnem.
Citácia:
pravidelne aj s filtrom
si mal na mysli olej + filter predpokladam. no v manuale sa uvadza ze filter by sa mal menit po 10 000km. (nehovorim o peniazoch teraz ten filter stoji 250sk co je zanedbatelne a preto sa samozrejme bude menit spolu s olejom) to ja len taky maly vrt som si dovolil :oops: :wink:

_________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme


Štv, 05.04.2007, 12:32
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milos píše:
Jano JP píše:
...ale kto by náhodou nečítal pozorne tak bacha, motorový olej je o inom a tam treba meniť pravidelne aj s filtrom...ako každý vie... :wink:


ja som to chcel iba uviest ako priklad aj ked samozrejme ze motorovy olej je o inom. ale teraz trosku mozno podrypnem.
Citácia:
pravidelne aj s filtrom
si mal na mysli olej + filter predpokladam. no v manuale sa uvadza ze filter by sa mal menit po 10 000km. (nehovorim o peniazoch teraz ten filter stoji 250sk co je zanedbatelne a preto sa samozrejme bude menit spolu s olejom) to ja len taky maly vrt som si dovolil :oops: :wink:

:lol: dobre - teda správne si si dovolil :lol:
najpohodlnejšie je meniť filter súčasne s olejom, určite nič nepokazíš a je to dva v jednom :lol: (ja mením každých 15 000 aj keď môj olej má interval 20 000, tá rezerva je fajn - aj keď sa pozabudnem, ešte som stále v norme :wink: )

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 05.04.2007, 12:40
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 13.02.2007, 21:38
Príspevky: 140
Bydlisko: BA/PK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
super debata Janci, chvalim...

planujes to aj nejak podrobnejsie zhrnut co, kam a kolko tam toho islo?? Konkretne do sekcie ''Mitsubishi'', pretoze nam ostatnym (aj neregistrovanym) sportakom sa to moze hodit. Konkretne aj mne :D pretoze ma vymeny este len cakaju....

_________________
...dlha seda Y61 2.8TD (1998) s elektronickym cerpadlom
...Ex dlha zelena Y61 2.8TD (1999) s mechanickym cerpadlom
...popripade pomoze Pajero Sport 2.5TD (1998)


Ned, 08.04.2007, 0:49
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peterB píše:
No podla navodu by som vzdy po jazde v "zatopenych oblastiach" mal vymenit napln v difoch. Takze netreba to brat moc vazne.

ovsem pokial v tej vode potom to auto nenechas plavat este 5 hodin :-D

ja som po takej akcii vylieval predny dif a vytiekli mi skoro 3 litre cohosi(pre neznalych - Niva ma napln 1,5l), vyzeralo to dost divne, ale bolo to mastne :lol:

za normalnych okolnosti ma odvzdusnovak proti tomu ochranu takze pri kratkodobom pobyte tam nenatecie nic alebo zanedbatelne mnozstvo, ktore sa pri tej teplote samo odpari....

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Ned, 08.04.2007, 8:56
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 11 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: