4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

NEW Land Rover
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=25&t=16810
Stránka 1 z 2

Autor:  tibik [ Pia, 01.03.2013, 21:51 ]
Predmet príspevku:  NEW Land Rover

http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000610/ ... prevodovku

Autor:  FOGY [ Pia, 01.03.2013, 22:29 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

9 st. prevodovka? no už na čo je toto dobré? Na superbe 1,9tdi na 5-ke pri stovke točí motor okolo 1700 - 1800 otáčok. Koľko by točil na 9-ke ZF prevodovky? Na voľnobeh? Na 2,0 tdi superbe pri stovke na 6-ke je takisto okolo 1700 ot/min.
Píšu tam čisté bludy u úsporách znížením otáčok motora. Každý výrobca dá koncový prevod presne taký, ako uzná za vhodné a počet stupňov v prevodovke nehrá až takú rolu /napr superb 1,9tdi/.
Podľa mňa je to len snaha výrobcu ZF prevodoviek vyniknúť s niečim novým, zviditeľniť sa a tým si ukrojiť vačší podiel na trhu.

Autor:  farky [ Pia, 01.03.2013, 22:36 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

IMHO zvýšením počtu prevodových stupňov može motor pracovať v ideálnych otáčkach pri rôznych rýchlostiach, aj tým sa dá niečo ušetriť, asi nejde len o cestoovnú rýchlosť na dialnici alebo najvyšší stupeň
z približne rovnakého dôvodu mám napríklad aj na Actrose 32 rýchlostí

Autor:  FOGY [ Pia, 01.03.2013, 22:50 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

ťahače, to je iná káva, tie by sa s 5kvaltom asi nepohli. Ale osobáky, a tie úspory , čo udávajú? Stačí pozrieť údaje o spotrebe napr na škode s manuálom a ten istý model s 7st DSG. Nechce sa mi to hľadať, ale úsporu tam uvádzajú okolo 0,1 - 0,2 l/100km. Ale verím tomu, že sú machri, čo s manuálom urobia nižšiu spotrebu, ako s akýmkoľvek automatom.

Autor:  Igor [ Sob, 02.03.2013, 15:32 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

FOGY píše:
9 st. prevodovka? no už na čo je toto dobré? Na superbe 1,9tdi na 5-ke pri stovke točí motor okolo 1700 - 1800 otáčok. Koľko by točil na 9-ke ZF prevodovky? Na voľnobeh? Na 2,0 tdi superbe pri stovke na 6-ke je takisto okolo 1700 ot/min.
Píšu tam čisté bludy u úsporách znížením otáčok motora. Každý výrobca dá koncový prevod presne taký, ako uzná za vhodné a počet stupňov v prevodovke nehrá až takú rolu /napr superb 1,9tdi/.
Podľa mňa je to len snaha výrobcu ZF prevodoviek vyniknúť s niečim novým, zviditeľniť sa a tým si ukrojiť vačší podiel na trhu.


Nezavisle sa hovori/pise o tom, ze rozumne maximum pri osobakoch (aj z hladiska velkosti prevodovky, aj z hladiska strat v nej a z hladiska zastavatelnosti - prave toto je jeden z dovodov preco ju supli do tohto maleho LR) je 10° prevodovka.
Na co je to dobre? Na mnoho veci, napr. najdolezitejsia je, ze moderny diesel, ci uz male 1,6-2,0 litre, alebo vacsie 6-8 valce, mozu prakticky vzdy, v kazdom jazdnom rezime ist v oblasti maximalneho krutiaceho momentu, kde maju najvyssiu ucinnost a najnizsiu spotrebu... tak moze napr. 530d ist v 90-100km/h na cca. 1300 ot. a spotrebovava 5 litrov.....alebo napr. 4,2TDI moze ist v 130km/h na ca. 1600 ot. a papka ledva 8-8,5litra. Samozrejme, treba na to trpezlivost, valit sa s osemvalcom ledva nieco nad volnobeh :twisted: . Ale spotrebe to prospieva. Dalsia vec je pruznost, vzdy je poruke vhodny kvalt.
V clanku nevidim ziadne bludy, je to sucasna realita. Taktiez to islo do LRE preto, ze ma motor ulozeny vpredu napriec. Tato 9HP je prave urcena pre auta s prednym alebo 4x4 nahonom a motormi napriec. Cize tam kde je motor zabudovany pozdlzne ide zatial "len" 8HP (a naopak).
Kazdy vyrobca, ci ZF, ci Aisin, alebo dalsi sa logicky snazia prist s niecim, co im zabezpeci novych zakaznikov. Prinesie im to len nieco, co bude lepsie a pokrocilejsie ako sucasna ponuka, hovori sa tomu vyvoj......to mi pripomina nariekanie starej babky, ze naco je mladomanzelom farebna LED telka s metrovym displejom, ked jej je este dobra Tesla z roku pana ´80 minuleho strorocia..... :mrgreen:

Autor:  FOGY [ Sob, 02.03.2013, 19:33 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

čítam veľa motoristickej tlače, ale o potrebe 10st prevodoviek som sa ešte nedočítal. Tiež sa mi nezdá, že by najvačší krúťák na 530d bol pri 1300, nechce sa mi to hľadať. Isteže, je to zaujímavá novinka tá 9st prevodovka. Len otázka znie, či je až taká nevyhnutná pre motor aby sa masovo rozšírila, vzhľadom na svoju zložitosť a z toho vyplývajúcu cenu.No ale čas ukáže, či máš pravdu a budeme jazdiť s 10st prevodovkami.

Autor:  romo11 [ Sob, 02.03.2013, 21:09 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

ešte vymyslia dvojstupňovú spiatočku a už to všetko bude úplne v pi*i :-D

Skúste mi vysvetliť tú závislosť prevodového stupňa a otáčok kedy má motor optimálny krútiaci moment keď už dnes pomali archaický 6 stupňový automat zaradí pri 60ke v meste 6 stupeň a benzínový 6 valec s 250 koňmi ide na 1200 otáčok. Tam je ten max. kruťák? A keď treba predbiehať tak prevodovka nevie čo prv zaradiť lebo má len 6 kvaltov. Čo bude robiť pri 9ich? :lol:

Autor:  visby [ Sob, 02.03.2013, 21:18 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

Obrázok

ak je prevodovka dobre nastavena, tak tych 8-9 stupnov je fakt parada;-)

Autor:  Igor [ Sob, 02.03.2013, 21:21 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

10-kvalt chysta napr. Ford a Hyundai.
Konkretne aktualna 530d ma 560Nm od 1500 do 3000ot., cize pri tych 1300 ot ma takmer max. krutaku. Krivku priebehu som sice nevidel, ale Nm tam bude dost.
Rozsirenie bude zavisiet od ceny, a tiez regionu,zlozitost je absolutne okrajova zalezitost (napr. s dodavkami 8HP je ZF prakticky stale v sklze, kamos u nich uz par rokov pracuje...). Ked si pozries priplatky za najroznejsie automatiky napriec celym spektrom aut, je to ovela dostupnejsie ako povedzme pred 10-15 rokmi.

http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/76 ... y-automat/
http://zavolantom.autovia.sk/2012/01/25 ... -automatu/

Autor:  bull4x4 [ Sob, 02.03.2013, 21:25 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

romo, dnes je prevodovka ZF asi to najlepsie z automatov, co mozes mat

skus si 2.0d BMW napr. v X3, alebo dokonca v 5er, potom pochopis, naco su tam tie stupne, pri zatazeni si to pekne odradi aj pri aute od, ktoreho by si to necakal, radenie vobec necitit a je vyuzity krutiak, uz ten 8 kvalt je bomba

zabudni na nejake prevodovky GM, AISIN a co ja viem, ake crepy

Autor:  Igor [ Sob, 02.03.2013, 21:35 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

romo11 píše:
ešte vymyslia dvojstupňovú spiatočku a už to všetko bude úplne v pi*i :-D

Skúste mi vysvetliť tú závislosť prevodového stupňa a otáčok kedy má motor optimálny krútiaci moment keď už dnes pomali archaický 6 stupňový automat zaradí pri 60ke v meste 6 stupeň a benzínový 6 valec s 250 koňmi ide na 1200 otáčok. Tam je ten max. kruťák? A keď treba predbiehať tak prevodovka nevie čo prv zaradiť lebo má len 6 kvaltov. Čo bude robiť pri 9ich? :lol:


Nemozes brat do porovnania nejaku vykopavku. :-D Moderny 8-9 kvalt je nie iny level, ale uplne ina galaxia, to nie su stratene skoro sekundy hladanim a skusanim optimalneho kvaltu a zufaleho radenia hore-dolu. Proste sa uroven riadne posunula, ci uz u mechatroniky alebo riadacej elektroniky. A to s optimom krutiaceho momentu sa viaze samozrejme k dieslom, pri benzinoch su charakteristiky radenia trosku inde....presne tak ako pise bull4x4 (snad okrem toho Aisinu, ich aktualny 8-kvalt je spicka. Aj ked si osobne myslim, ze ZF je lepsie, to nakoniec potvrdzuju aj objemy vyroby. Rozne starsie modely neberme do uvahy, to je zase iny svet).

Autor:  romo11 [ Ned, 03.03.2013, 0:24 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

ja som ale nepísal o vykopávke ale o DSG v Passate 3,2 V6, ale jazdil som aj so Superb 3,6 V6 a A4 3,2 V6 a všade sa tá prevodovka správa rovnako hlúpo. Ak s tým chce človek jazdiť v mestskej premávke kde sa všetci naháňajú a klučkujú tak musí jazdiť so zaradeným "S" kde drží prevodovka cca 3 tisíc otáčok, potom sa s tým dá aj predbiehať a normálne jazdiť. Ale keď tam narve 6ku pri 55-60 km/h a náhle chceš predbiehať tak tá prevodovka nestíha. Na spotrebu je to zas fajn, na ten výkon sa dá jazdiť aj s celkom nízkou spotrebou.
S BMW som nejazdil tak to neviem porovnať, ale aj tak sa mi tých kvaltov zdá byť už priveľa :roll:

Autor:  FOGY [ Ned, 03.03.2013, 9:10 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

isteže je pekné, keď motor pracuje v optimálnych otáčkach. Lenže súčasné motory vďaka turbám /aj viacnásobným/ , vstrekovaniam, variabilným čas. ventilov atď. majú tie optimálne otáčky v širokom rozsahu. Takže keď má motor/diesel/ od 1600 do napr 2200 max krúťák a otáčky pri radení automatu klesajú po 200-300 ot/min, nie je využitá tá výhoda širokého rozsahu krútiaceho momentu. Práve ten široký rozsah otáčok dáva možnosť podržať motor dlhšie na tom istom prevode. Lenže ten automat len radí a radí a podľa mňa zbytočne, lebo motor bohato stíha. Najlepšie je, že tú drahú prevodovku dajú k najsilnejším motorom do najdrahších áut, kde ten predimenzovaný motor si naozaj nemusí pomáhať 10st prevodovkou pri akcelerácii, lebo by to zvládol aj s napr. 3 stupňami. A tie lacné, slabé autá, ktoré by ju najlepšie využili, budú jazdiť s 5st. manuálom, kvôli cene, hmotnosti a jednoduchosti.
Nie som spiatočník, vítam každú novinku, ale považujem to za zbytočnosť k silným motorom dávať takéto prevodovky. Ale keď ju budú dávať bez príplatku t.j. za cenu 6st manuálu, tak si ju určite vyberiem. Zaujímavé bude tiež vidieť testy týchto veľastupňových automatov. Lebo škodovka u 7st DSG uvádza len desatiny v spotrebe a tiež akcelerácii v prospech 7DSG oproti 6st manuálu. Takže neveľká výhoda to určite je, ale za akú cenu? Trh ukáže. Ale je to na hlavu. Tí , čo majú na drahé a silné auto, budú mať 10 st automat, aj keď to ten motor nepotrebuje a budú šetriť palivo, aj keď to ich peňaženka nepotrebuje. A chudoba bude jazdiť na 5st manuáloch.

PS: Mám doma o.i. aj 1,2 TSI s 7st DSG za príplatok 1600€, takže viem o čom hovorím.

Autor:  Igor [ Ned, 03.03.2013, 11:25 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

romo, to je to, o com pisem vyssie, uroven "inteligencie" a adaptability riadacej elektroniky je pri aktualnych 7-8 kvaltovych automatoch jednoducho dalej. DSG so 6 kvaltmi prislo na trh pred 10 rokmi (vyraba im ho Borg Warner) a to je v tomto obore dost dlha doba. Problem urcite nie je v pocte prevodovych stupnov. Ked budes mat prilezitost, povoz sa napr. na 530d s osemkvaltom alebo na niecom podobnom.

Autor:  Igor [ Ned, 03.03.2013, 14:17 ]
Predmet príspevku:  Re: NEW Land Rover

FOGY píše:
isteže je pekné, keď motor pracuje v optimálnych otáčkach. Lenže súčasné motory vďaka turbám /aj viacnásobným/ , vstrekovaniam, variabilným čas. ventilov atď. majú tie optimálne otáčky v širokom rozsahu. Takže keď má motor/diesel/ od 1600 do napr 2200 max krúťák a otáčky pri radení automatu klesajú po 200-300 ot/min, nie je využitá tá výhoda širokého rozsahu krútiaceho momentu. Práve ten široký rozsah otáčok dáva možnosť podržať motor dlhšie na tom istom prevode. Lenže ten automat len radí a radí a podľa mňa zbytočne, lebo motor bohato stíha.


Pri kazdom motore ma znizenie otaciek pozitivny vplyv na spotrebu a prave viac kvaltov umoznuje dlhsie vyuzivat to maximum krutaku vo velkom spektre rychlosti. Prevodovky s menej stupnami nutili vyrobcov k tomu, aby ich odstupnovanie bolo dlhsie. Z hladiska optimalizacie rychlosti a spotreby nie je ziaduce drzat motor na nejakom prevode (to, ze to motor utiahne vdaka sirsiemu rozsahu priebehu krutaku je vec druha), ale podla moznosti co v najnizsich otackach. No a viac kvaltov sluzi k tomu, ze ked vyvstane potreba dynamickeho zrychlenia, tak tam automat supne z osmicky, kde sa prevaluje na 1500 ot s minimalnou spotrebou, ja neviem napr. patku a vyuzije vykonovy potencial. Je to na dlhe pisanie a nema pre nas vyznam rozoberat rozne algoritmy s ktorymi pracuje riadiaca jednotka. Staci si vyskusat nejaky starsi 5-6 kvaltovy automat a potom nieco aktualne so siedmimi ci osmimi prevodmi. Rozdiel je okamzite jasny.

FOGY píše:
Najlepšie je, že tú drahú prevodovku dajú k najsilnejším motorom do najdrahších áut, kde ten predimenzovaný motor si naozaj nemusí pomáhať 10st prevodovkou pri akcelerácii, lebo by to zvládol aj s napr. 3 stupňami. A tie lacné, slabé autá, ktoré by ju najlepšie využili, budú jazdiť s 5st. manuálom, kvôli cene, hmotnosti a jednoduchosti.
Nie som spiatočník, vítam každú novinku, ale považujem to za zbytočnosť k silným motorom dávať takéto prevodovky. Ale keď ju budú dávať bez príplatku t.j. za cenu 6st manuálu, tak si ju určite vyberiem. Zaujímavé bude tiež vidieť testy týchto veľastupňových automatov. Lebo škodovka u 7st DSG uvádza len desatiny v spotrebe a tiež akcelerácii v prospech 7DSG oproti 6st manuálu. Takže neveľká výhoda to určite je, ale za akú cenu? Trh ukáže. Ale je to na hlavu. Tí , čo majú na drahé a silné auto, budú mať 10 st automat, aj keď to ten motor nepotrebuje a budú šetriť palivo, aj keď to ich peňaženka nepotrebuje. A chudoba bude jazdiť na 5st manuáloch.
PS: Mám doma o.i. aj 1,2 TSI s 7st DSG za príplatok 1600€, takže viem o čom hovorím.


To mas pravdu, ze to ma zmysel najma pri malych motoroch, postupne to tam aj smeruje. Velkym motorom to prospieva v prvom rade pri spotrebe, teoreticky priklad s vymyslenym cislom - kde predtym napr. nejaky 6-valec tocil pri 200km/h cez 3000-3500 ot, tak teraz realne moze ist na osmicke pri 2500ot (A6 3,0TDI biturbo 230kW), a v beznej prevadzke je rozdiel v spotrebe oproti predchodcom v litroch. Takze zbytocnost to nie je ani pri velkych motoroch, kde uz je casto takato prevodovka jedina moznost, menejstupnova ci manualna alternativa ani nie je k dispozicii.
No a co sa tyka rozsirenia, uvidime. Zober si niekolko rokov dozadu, pred erou malych turbomotorov. Casto jedynimi moznostami pri vybere maleho/mensieho auta s automatickou prevodovkou bol 1,4-1,6l atmo motor so 4-5 kvaltovym automatom, biednou dynamikou a este vyssou spotrebou a pozri kde sme dnes - mas pomerne siroky vyber malych turbobenzinov, ci turbodieslov s viacstupnovymi automatmi a neporovnatelne udaje, dynamicke, alebo ekonomicke. Z uzivatelskeho hladiska je to obrovsky skok dobrym smerom.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/