4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

TURBO
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=25&t=985
Stránka 1 z 2

Autor:  jogistar [ Štv, 08.02.2007, 17:55 ]
Predmet príspevku:  TURBO

Mozno to bude zniet ako blba potazka ale ma dajme tomu v terene auto s turbom nejake vyhody???

A este jedna da sa do normalneho motora narvat turbo bez nejakych velkych uprav???

diky :wink:

Autor:  marcek4x4 [ Štv, 08.02.2007, 20:29 ]
Predmet príspevku: 

dá sa všetko,otázka za akú cenu.pre inšpiráciu http://www.motortech.sk/

Autor:  Xader [ Štv, 08.02.2007, 20:37 ]
Predmet príspevku: 

Ide aj o to ci to je diesel / benzin a na aky vykon sa chces dostat ?
Ja som raz planoval robit upravu z 1.9 TDI 90k na cca 200k a vyslo by ma to 100tisic.
Ja by som do serioveho motoru takymto sposobom nezasahoval ... ak chces turbomotor radsej si ho kup ... upravy takehoto charakteru znicuju zivotnost a ak ti ide o rapidny narast vykonu , tak pocitaj s vymenou brzd, vacsou spotrebou a taktiez s "chladenim turba" ... ked ho budes dlhsie nahanat, alebo mu proste budes davat zabrat , tak potom 2-5minut treba na volnobeh nechat odpocinut - to sa odporuca aj seriovo montovanym autam s turbom... ja to robim a nikdy som s turbom problemy nemal.

Autor:  jogistar [ Štv, 08.02.2007, 20:48 ]
Predmet príspevku: 

ako nijako vazne som nad tym este nerozmyslal len som pozeral nieco o motoroch a ma to napadlo...

Autor:  Xader [ Štv, 08.02.2007, 20:59 ]
Predmet príspevku: 

Inak motortech je asi jedna z mala firiem na ktore som pocul aj od chalanov co jazdia kopce dobre referencie ... oni su tiez kopciari sa mi zda :)

Autor:  MoostanQue [ Pia, 09.02.2007, 1:39 ]
Predmet príspevku: 

Daj pokoj s turbom, nemam a nechcem :-D

Autor:  IvoLUCKY [ Pia, 09.02.2007, 6:18 ]
Predmet príspevku: 

Osobne si myslim , ze turbo je tlakoch a tlaky su o loziskach. piestoch a ojniciach ... Vykon je potom o spojke a kardanoch a poloosiach ... Takato uprava by spolu s narastom vykonu mohla (netvrdim, ze musela) priniest aj "zaujimavu" seriovu reakciu typu jedno opravim a druhe po...rie .

Autor:  Milan [ Pia, 09.02.2007, 11:33 ]
Predmet príspevku: 

Namontovat turbo sa da vsade,ale potom je realna moznost ze uvidis pobehovat piesty z ojnicami okolo auta.Motor z turbom ma uplne inu konstrukciu ako bez turba.Vecsinou je vsetko zosilene.Ja som mal kedysi na Avii ventilator z Avie ktory mi pretlacal vzduch cez vzduchovy filter a bolo to citit.

Autor:  Rudi [ Pia, 09.02.2007, 12:45 ]
Predmet príspevku: 

IvoLUCKY píše:
Osobne si myslim , ze turbo je tlakoch a tlaky su o loziskach. piestoch a ojniciach ... Vykon je potom o spojke a kardanoch a poloosiach ... Takato uprava by spolu s narastom vykonu mohla (netvrdim, ze musela) priniest aj "zaujimavu" seriovu reakciu typu jedno opravim a druhe po...rie .
Súhlasím s Tebou,napr.motor s turbom má chladenie na piesty a bez turba to nemá.Asi to tam nie je len tak,že?Ako písal už IVOLUCKY je to o tlakoch a zaťažení súčiastok.Ono Ti to určite pôjde,ale otázka je dokedy.Myslím že najskôr by odišla nejaká ojnica alebo kľuka. :shock:

Autor:  MoostanQue [ Pia, 09.02.2007, 13:50 ]
Predmet príspevku: 

IvoLUCKY píše:
Osobne si myslim , ze turbo je tlakoch a tlaky su o loziskach. piestoch a ojniciach ... Vykon je potom o spojke a kardanoch a poloosiach ... Takato uprava by spolu s narastom vykonu mohla (netvrdim, ze musela) priniest aj "zaujimavu" seriovu reakciu typu jedno opravim a druhe po...rie .


V principe si myslim ze mas pravdu, i kde samozrejme zalezi ako su tie-ktore podskupiny dimenzovane... konkretne 4,2 D patrol turbo povodne nema, vyraba ho ovsem nejaka firma ako doplnok, docela bezne (teda nie vynimocne) sa to montuje, a auto to vydrzi, patrol (vo vseobecnosti) je relativne podmotorovany a prevody su masivne; 4,2 D je zase tak masivny ze vydrzi doaleluja... i ked logicky, zvysenie vykonu sa musi prejavit znizenim zivotnosti, v tomto pripade ovsem v znesitelnych medziach. Rozhodne by som nedaval turbo na S120, ta by ukrucala poloosi na kazdej krizovatke :-D

Pekny den praje

Autor:  jogistar [ Pia, 09.02.2007, 15:14 ]
Predmet príspevku: 

Mate vsetci pravdu... a jaj tak by bola lepsia moznost kupit auto uz s turbom (myslim v serii) ale ako vravim bola to len taka myslienka co ma drzala asi 5 min (kym som dopisal prispevok) :-D 8)

Autor:  Xader [ Pia, 09.02.2007, 17:15 ]
Predmet príspevku: 

Ved Vitary robili tusim aj 2.0 TD ? :?
Ale radsej by som isiel do toho V6 :-) ten musi ist pekne.

Autor:  pejo [ Pia, 09.02.2007, 22:54 ]
Predmet príspevku: 

Myslite, ze by bol problem do trola 260 RD28 zabudovat turbo? A co takto vstrekovanie LPG. Ropa len na zapal a LPG na vykon. Zapalovalo by to na volnobeznu davku pri vyssich otackach (nuteny volnobeh)? LPG ma oktany nad 100. Ja mam skusenost, ze pri tlakoch do 15 bar LPG nedetonuje. Dalej uz neviem. Moj Trol ma tlaky 32 a viac. Ale skusim to.

Autor:  Milan [ Pia, 09.02.2007, 23:12 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
Myslite, ze by bol problem do trola 260 RD28 zabudovat turbo? A co takto vstrekovanie LPG. Ropa len na zapal a LPG na vykon. Zapalovalo by to na volnobeznu davku pri vyssich otackach (nuteny volnobeh)? LPG ma oktany nad 100. Ja mam skusenost, ze pri tlakoch do 15 bar LPG nedetonuje. Dalej uz neviem. Moj Trol ma tlaky 32 a viac. Ale skusim to.

S plynom opatrne,lety na mesiac s patrolom su nepovolene :-D Prepali ti kruzky a potom ti to vydetonuje aj pd nohami , :smt143

Autor:  IvoLUCKY [ Pia, 09.02.2007, 23:14 ]
Predmet príspevku: 

no fuj :shock:

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/