Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana
meniť smer otáčania kolies?
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Pressssne to o tom korde som už čul .... ale chcel som to počuť aj od niekoho iného. Tak preložím zasek nazad.
Masurko - na boku gumy je vždy napísané, ako má spravenú kostru.
Konkrétne BFG MT má v behúni 3 vrstvy polyesteru a 2 vrstvy ocele, v bokoch 3 vrstvy polyesteru. BFG AT je tak isto, ale v behúni sú navyše dve vrstvy nylonu.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 06.04.2009, 21:36 |
|
 |
Rudy-Vitara
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54 Príspevky: 262 Bydlisko: Žarnovica
|
sorry za OFF topic ale ktovie ako je spravena kostra u T3 vranik..asi to zalezi od povodnej pneu ktoru protektoruju .oni pridavaju len gumu asi.
_________________ Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....
|
Pon, 06.04.2009, 22:47 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Rudy-Vitara píše: sorry za OFF topic ale ktovie ako je spravena kostra u T3 vranik..asi to zalezi od povodnej pneu ktoru protektoruju .oni pridavaju len gumu asi.
Presne tak. Pri troche šťastia, môžeš mať na každom kole inú.
|
Uto, 07.04.2009, 0:28 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Martin 4 píše: ...Masurko - na boku gumy je vždy napísané, ako má spravenú kostru....
To viem Mato, lenze po pravde este nikdy som to nepozeral na MTckach  A protektroy budu mat takmer urcite kazdy inu kostru.
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 07.04.2009, 7:28 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
hmmm... ale to je zaujímavá otázka ... protektorovací závod by mal hádam kostry aspoň trocha potriediť a snáď aj nejako označiť že čo je čo.
Ad topic ... načim trocha počakať ... koník už položil príslušne formulovanú otázku rovno u Gúdridžov v amérike. Uvidíme či sa znížia k odpovedi a prípadne čo odpíšu ...
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 07.04.2009, 7:47 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Na vozidle určenom hlavne k prevádzke v teréne, je otázka obrúsených profilov pasé...
MTčka nie sú gumy primárne určené na asfalt a spevnené komunikácie, ale vzhľadom na výborný pomer záber v teréne/kilometrový priebeh na asfalte ú cena sú veľmi obľubené na normálnu prevádzku. Z toho plynie zkosenie nábehových hrán.
Otočením tejto gumy nespôsobíš tragédiu (tá guma fakt nie je konštruovaná na smerový záber) a ani pri montáži novej nevieš či ju dávat po smere či proti  Bielym nápisom (ak má) tak von
Jediné čo sa stane, tak je rýchlejšie opotrebenie - efekt ako keď budeš jazdiť na podhustených gumách a potom si uvedomíš, že sú kraje viacej hin, tak prefúkneš - komplet životnosť a ani vlastnosti pneumatiky ako keď je všetko OK nedosiahneš
U T3 je táto debata mimo misu, lebo to je alternatíva lacná ale v živote nebude mať vlastnosti novej pneumatiky. Protektor je protektor a až na to, že je cenovo prístupný, nesie skoro iba neduhy
-ka-[/u]
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Uto, 07.04.2009, 8:59 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
masurko píše: Mato ja som to videl vo vacsine literatury urcenej pre vycvik vojenskych vodicov za komancov, takze podla mna otacanie gum opodstatnenie bude mat. 
určite nemenili smer otáčania, lebo V3S, Tatra, ZIL, GAZ 66, Ural, KRAZ...atď. mali šípové dezény. Možno na Aviach, Volgách a malých gázikoch.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Uto, 07.04.2009, 14:38 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Pejo vychadza ti z mojho prispevku nejake konkretne vozidlo?  Pisal som vo vseobecnosti, takze samozrejme som myslel take ktore nemaju smerovu vzorku 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 07.04.2009, 14:46 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Samozrejme z tvojho príspevku Mašurko mi vychádza vojenské vozidlo. A 90% vojenských vozidiel sú terénne, aj som ich vymenoval. Všetky terénne mali smerové, šípové dezény. Aby boli blbuvzdorné, mali na boku pneu šípku, ako sa majú otáčať.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Uto, 07.04.2009, 15:05 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
tak mi odpisali sudruhovia z amerikanskeho gudridzu kedze ale globalizacia podstupila pisal mi suhaj Tomasz Mlodawski z polskeho michelinu. (este ze to nebola india to by ma uz naozaj natiahlo)
tot je obsah:
Mr Daniel,
Yes you are right.
Tyres with "mud" tread pattern are not recommended to be use frequently on asphalt.
Rotation tyres/wheels on the 4x4 car is recommended in every 3000 - 6000km -the frequency depends on exploitation's conditions.
Please see the article concerning this subject.
zhrniem v skratke: MT vraj nejazdit po ceste velmi casto a doporucuje sa menit rotacia kazdych 3 az 6 tis km ...takze ano otacat sa moze vravi vyrobca.
sejvol som vam aj elaborat na tuto temu ku koncu su spominane aj off vozitka.
http://daniel.samuell.org/off/Sow%20tee ... eng_TM.pdf
_________________ GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka
|
Str, 15.04.2009, 12:26 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
hmm, mam to tak aj v navode na masinu, ale zdala sa mi to blbost
ja to aj napriek odobreniu skusat nebudem 
|
Str, 15.04.2009, 12:31 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
heh ... a ja to UŽ skúšať nebudem. Kebyže ich mám nové, tak ano, ale keďže už mám BFG MT vybehané na jednu stranu, tak musia aj tak dožiť. (inak logické ... pri častom otáčaní sa nestihne príliš prejaviť asymetrické zbiehanie a vzniknuté schody sa zbrusia hneď v zárodku)
Ničmenej práve pre Koníka a najmä jeho fungl nové kolá je to dosť podstatné info...
edit:
čiastočne som preslabikoval to pdf a pochopil som že :
na vznik "pilových zubov" sú náchylnejšie zadné kolá. A to tým viac, čím má auto jednoduchšie zavesenie kolies (= zložité multilink nápravy to nerobia, naproti tomu tuhá náprava na listoch alebo vinutých je na to predurčená ... no super ). Taktiež tomu napomáha tvrdé fúkanie kolies - treba jazdiť na čo najmäkších a prispôsobovať hustenie aktuálnej hmotnosti auta a tiež tvrdé tlmiče ( a sakra )
Podčiarknuté, sčítané .... sme f prdeli a budeme hučať.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 15.04.2009, 13:51 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
su veci ktore sa tazko ovplyvnuju: ako zavesenia kolies a druh napravy
ale tato cast elaboratu dava martin nadej aj tebe:
A successive factor influencing “sow teeth” usage is driving style. Rapid acceleration and sudden breaking will work to increase the phenomenon of “sow teeth” usage on free axles. On the other hand, high–speed driving over winding roads will tend to wear away signs of “sow teeth”usage.
po nasom: prudke rozbehy a nahle brzdenia su zle a nepriazdnivo vplyvaju na tento neduh zato ale rychle prejazdy po klukatych cestach pomahaju vyrovnavat zubate kolesa.
Uz vidim Martina ako haj-spiduje patrola z pukanca do stiavnice.
neviem kde je este klukatejsia cesta mozno okolo skycova. 
_________________ GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka
|
Str, 15.04.2009, 14:38 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Ja sa ešte vrátim k tým výstuhám v protektoroch. Tie čo majú oceľové kordy sú o zrejme poznanie ťažšie. Keď som si raz vyberal protektory (MATADOR - OBNOVA), tak každá guma vážila ináč, tak som vybral 4 ks cca rovnakej hmotnosti.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pia, 17.04.2009, 21:21 |
|
 |
Doda
Učeň
Registrovaný: Pia, 24.04.2009, 21:08 Príspevky: 29 Bydlisko: Plzeň-Sever :-)
|
Martin 4 píše: heh ... čiastočne som preslabikoval to pdf a pochopil som že : na vznik "pilových zubov" sú náchylnejšie zadné kolá. A to tým viac, čím má auto jednoduchšie zavesenie kolies (= zložité multilink nápravy to nerobia, naproti tomu tuhá náprava na listoch alebo vinutých je na to predurčená ... no super ).
bych jen doplnil... právě že složité zavěšení nápravy multilink u VW Group má za následek časté hučení pneumatik (jsou pilovitě opotřebené) - a nejhorší na tom je, že když použijí z výroby pneumatiky se směrem otáčení jsou po 20000km na vyhození!!!
_________________www.maniacoffroaders.com
.... proč jezdit MT, když je větší sranda na AT ....
Pajero Wagon 3,0i V6 (rv.91) - lift 5"- 33"Silverstone MT117 -
|
Ned, 26.04.2009, 8:26 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|