Dnes je piatok 22. januára 2021, meniny má Zora a zajtra Miloš
Vyvažovanie práškom / granulátom
Autor |
Správa |
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 263 Bydlisko: Lučenecko
|
Vďaka. Idem ich skúsiť. A aby som ostal pri téme. Neviem si predstaviť, ako ste to tie vaše dostávali do pneu cez ventil. Tie čo sme použili mi, majú veľkosť cca takú, že jedna vojde do ventilu. 
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Pon, 07.12.2020, 21:22 |
|
 |
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 968 Bydlisko: Bratislava
|

ja nerozumiem prečo sa stále striktne držíte tých skurvených tabuliek s tým "granulátom".
odvážil som si vždy každé pneu samostatne,dokonca sme zistili,že BFG KM2 a Cooper Discoverer STT PRO pri rovnakom rozmere 265/70 R17 majú rozdielnú váhu. Pri celoprotektoroch sa zistilo,že rozdiel môže byť medzi pneumatikami aj 0,5kg a čo bolo prekvapivé jeden mal skoro 0,8kg
BFG KO2 265/70 R17 ( + - 26kg ) mám taktiež vyvážené airsoftovými guličkami a taktiež som vážil samostatne každé pneu na váhe a výsledok dávkovania som vždy zaokrúhloval smerom hore. Raz som ich mal na AL diskoch a teraz ich mám na plecháčoch a nemám žiaden problém. Občas sa stane,že cítiť mierne trasenie ale dovtedy kým sa neuložia guličky kam treba. Odskúšané pri 150km/h taktiež aj na MT Cooperkách. Ak mi vyšlo na MT pneu 174g tak som dával 200g do pneumatiky / ten rozdiel-zaokrúhlovanie +25g som dodržal aj pri BFG KO2 - ja s tým nemám absolútne žiaden problém.
Každý vieme,že pri jazdení z pneumatiky UBÚDA lebo sa zoderie vzor,čiže sa zároveň mení aj jeho váha. Pri hrúbke-výške vzoru 14mm kým prídeš k napr. 2-4mm je dosť materiálu čoho ubudne.
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik
|
Uto, 08.12.2020, 0:21 |
|
 |
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 968 Bydlisko: Bratislava
|
Už ste použili ten systém vyvažovania čo som písal cez samostatnú váhu pneu s tými airsoftovými guličkami ?
NIKTO nič nepíše,som zvedavý
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik
|
Pia, 11.12.2020, 15:04 |
|
 |
andrej190
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 12.11.2011, 13:20 Príspevky: 1420 Bydlisko: B. Bystrica
|
ja určite idem tým systémom váženia na pneu stt pro 285/70r17.. ale ešte čakám na pneu, a potrebujem aj opraviť disk  tak uvidím či stihnem tento rok, ale guličky už mam nachystané 
|
Pia, 11.12.2020, 19:42 |
|
 |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 1875 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
A prečo vlastne také pomerne malé pneu vyvažujete práškom/granulátom? Mal som 33” na R15 diskoch a vyvážiť sa dali normálne. Teraz mám 265/75 R16 a takisto sa dali vyvážiť v pohode. 285/70 na R17 disku nieje až tak moc gumy aby sa deformovala natoľko aby bolo nutné vyvažovanie za jazdy. Nejaké 37” na 15ke, tak to zmysel má.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Pia, 11.12.2020, 20:38 |
|
 |
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 968 Bydlisko: Bratislava
|

hlavne : - cez.50000km som nemusel riešiť vyvažovanie keď som točil kolesá AT medzi MT - 7 rokov som nemusel ísť do pneuservisu, nemusel som sa objednávať, NEMUSEL som nikde PLATIŤ, nemusel som počúvať "blbé reči" servisákov na ťažké koleso, blbé poznámky do piče viac to neide vyvážiť a pri 4 pneu stráviť cez 1hodinu a pod. - ak som vybehol niekde z "blata" na cestu aj keď niečo málo ostalo na disku zo vnútra bolo to v pohode - granulátom sa vyvažujú dokonca aj osobné "malé" pneu,po celej životnosti pneu máš pokoj / len tu sme ešte v dobe kamennej / - tzv.granulát,guličky vyvažuje NIE LEN samotné pneu - koleso ALE aj "nerovnosti" na disku,nápravách,riadení, atď. / ja som to nevymyslel tvrdia všade kde to robia / - tzv.granulát,guličky môžeš znova použiť do ďalšej pneu / závažia sa musia recyklovať a znova vyrábať - tento rok na jar keď som dával nové BFG KO2 som mal so sebou osobnú váhu,dig.kuchynskú váhu, 1kg guličiek a od servisáka som chcel jedine aby "natiahol" pneu na disk NIČ VIAC / na budúce si tie pneu odvážim doma,každú si označím kriedou,doma pripravím guličky do každého a od servisáka jedine to keď sa bude škrabať v riti aby medi tým natiahol pneu na disk a nafúkal. - prečo nie ?
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik
|
Pia, 11.12.2020, 22:19 |
|
 |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 1875 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
V prvom rade by som zmenil servisáka  alebo sa možno naučil obúvať si gumy na disky sám  pri našich rozmeroch to nieje také ťažké. Ja som také problémy aké popisuješ vyššie nikdy nemal. Teraz mám dokonca protektory, vyvážené raz a odvtedy odjazdené cca 40 000 km. Nič netrasie, žiadne závažie neodpadlo, proste žiadny problém, ale uznavam, Tvoje argumenty majú logiku a sám som otvorený ten možnosti. Momentálne našťastie niesom odkázaný na také laborovanie, možno v budúcnosti.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Pia, 11.12.2020, 23:25 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2419 Bydlisko: Vychod
|
Tiez som mal obute 265-bezny rozmer na par autach a dokonca ci na 15 alebo 18 disku. Alebo 31alebo 33 a normalne sa dali pekne vyvazit .A na 37 T3 protektor na 16disku mam 300gramov granulatu priblizne . Ale v servisoch vo vranove a v presove kde bezne chodim davaju granulat vacsinou na nakladne auta a nie na osobne alebo uzitkove ,ze nevidim dovod do vsetkych pneu davat granulat . Inak ked som nemal specialne ventily tak sa pri podhustovanu lubil granulat zaseknut a na inom aute zase sa mi roztriaslo riadenie a chyba bola,ze sa neako dostala vlkost do pneumatiky-neviem ci skondenzovala alebo ako a granulat sa zlepil do takej gulicky a ani jazdou sa nerozpadol a koleso bolo nevyvazene. Cize vsetko ma svoje plusy aj minusy a niekedy staci aj bezne vyvazenie olovom a vydrzi to v pohode 2,3roky 
|
Sob, 12.12.2020, 2:33 |
|
 |
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 968 Bydlisko: Bratislava
|
klasický granulát by mal byť "sklenený" a ten neberie do seba vlhkosť avšak jeho nevýhoda je v tom,že sa pri podhusťovaní vie dostať do ventilu ale aj to sa dá riešiť s takým "nástavcom" ventilu. tie airsoftové guličky,ktoré používam ja sú ešte potiahnuté silikónom a odolné voči vlhkosti,ďalšia výhoda ich väčší priemer a nenacucnú sa do ventilu a váha jednej tuším 0,2g čiže sú aj o dosť ťažšie ako klasický granulát. pneuservisy alebo všetci čo majú prezúvačky a vyvažovačky tak spohodlneli,že sa im doslova prosiť nebudem a keď sa pýtajú aké auto tak krútia nosom (mám 2,5t). 
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik
|
Sob, 12.12.2020, 4:28 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1166 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Mne sa ten origo granulát tiež lepil vlhkosťou, samotné guličky samozrejme sú z neporezného materiálu a vlhkosť nenasajú, ale ich malý rozmer umožní kapílárnej vzlínavosti vody nasať medzi seba kondenzát a už sa lepia. Hlavne sa to deje pri častom podhusťovaní a dofukovaní palubným kompresorom bez odlučovača vody
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Sob, 12.12.2020, 16:48 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|