Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana
20psi versus 3psi ( 1,36atm versus 0,2atm )
Autor |
Správa |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
ja keĎ som obuval v pneuservise Mt-čka 30x9,5 R15 na neviiem presne buĎ 8" alebo 8,5" disk tak už veľa nechýbalo aby sme použili benzín no nakoniec sme sa tomu vyhli...
ale ine som chcel....ten čo nam to obuval bol očividne skuseny (s pneumatikami mal značne skusenosti) a hovoril nam že občas praktizovali obuvanie gumy benzínom...a take koleso z Liazky im občas vyletelo meter a pol do vzduchu...  ale toto sa dialo v pripade ak horšie odhadol množstvo benzinu.(aspoň tak hovoril)
|
Str, 10.10.2007, 20:13 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Mne raz obúvali 215/75R15 BFG AT na disk 7" a nedalo sa to inak, tak použili také delo, kde je stlačený vzuch. To len priloží k okraju a ako stlačí gombík, nafúkne sa v rovnakej sekunde ako s použitím toho eteru. Tiež spomenul, že už niekoľko kolies na náklaďákoch takto roztrhli, ale že na offroadoch sa im to ešte nestalo. Zvláštne.
Akože bežne by som tento spôsob obúvania nepoužíval, máme na to pneuservis, ale v extréme a ak by nebola iná možnosť, nalial by som tam asi aj slivovičku kľudne  Ide len o to, že kto to ešte nevidel, teraz už vie, že to existuje.
|
Str, 10.10.2007, 21:08 |
|
 |
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 324 Bydlisko: Dudince
|
nuž s tým obúvaním pomocou horiaceho benzínu je to sranda,kým nepodpálite celú dielňu  .brácho to zažil,ale naštastie to voľáko stihli zahasiť
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Str, 10.10.2007, 21:35 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Str, 10.10.2007, 21:56 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Danko, to prvé video som dal ako prvé. Nepozorne čítaš. To druhé je jasné.
|
Str, 10.10.2007, 22:14 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
MilanBB píše: Danko, to prvé video som dal ako prvé. Nepozorne čítaš. To druhé je jasné.
...  nestiham vsetko citat.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Štv, 11.10.2007, 7:53 |
|
 |
ROMAN
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 25.06.2007, 8:49 Príspevky: 210 Bydlisko: Kopřivnice,CZ
|
thunder píše: a gde je hranica, ze sa to prestava pacit pneumatikam? prejst teren a znicit pneu tiez nie je cielom... moznost podhusteni pneu je dana jeji konstrukci radialka max. 0.8-0.6 diagonalka v podstate bez omezeni ideal je 0.4-0.3 Je pak ale nutne zamezit srazeni patky pneu z rafku k tom se pouziva vychytavka ktere amici rikaji beadlock existuje dvoji provedeni bud se privari na rafek patka ke ktere se pneu pritahne plechovym diskem dodam foto vlastni tvorby  a nebo nafukovaci vlozka do pneu je mozne se podivat a koupit si to na WWW.rajdy4x4.pl
|
Štv, 25.10.2007, 8:04 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Pokusne teraz chodím po meste a bežných asfaltkách na tlaku 1,4atm. Na aute to nevyzerá nijak mäkko, môžno to trošku viac pláva, ale zase to dobre drží stopu a už to nehrabe aj keď sa snažím. Neviem o koľko viac to žerie, ale je to pohodlné, mäkké a kto má aspoň 31" na 15" disku, doporučujem vyskúšať a laborovať s tlakom. Netreba pozerať tlak čo je v techničáku, ten nie je smerodatný. Podotýkam ale že jazdím s prázdnym a lahkým autom.
|
Štv, 25.10.2007, 17:38 |
|
 |
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
netreba zabudat na fyzyku...
moznost podhustenia zalezi aj na objeme "balona".
cim vacsi, tym viac mozes podhustit.
30" by ti 0.2 ATM neodpustili pri lepsiom prepruzeni, kdezto 35x12.5 ti to odpusti
... vraj

_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Štv, 25.10.2007, 18:11 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Hugo píše: netreba zabudat na fyzyku... moznost podhustenia zalezi aj na objeme "balona". cim vacsi, tym viac mozes podhustit. 30" by ti 0.2 ATM neodpustili pri lepsiom prepruzeni, kdezto 35x12.5 ti to odpusti  ... vraj 
nooo, 0,2atm by som nerobil, lebo by som sa bál, že sa vyzuje z disku. Tak 0,5 ale v pohode. Zas 30" sú obvykle obuté na užšom disku a teda tiež to vyzutie je relatívne. Ja už som to kdesi písal, ale napríklad 215/75R15 All-Terrain som mal v zime v teréne bežne na 0,5atm a nikdy som nevyzul, alebo, že by sa poškodili.... disk bol 5,5". Čo ty máš obuté a aký rozmer?
|
Štv, 25.10.2007, 20:41 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|

Maličko som testoval. BFG MT 35x12,5R15 je pri bežnom nahustení na 1,9atm na mojom 2,15 t patrole vysoká od zeme po disk asi 20cm. Pri podhustení na 0,3atm je jej výška od zeme cca 15cm. Je to aspoň pre mna prekvapujúce, pretože som si myslel, že to bude daleko menej. Šírka takto podhustenej gumy je približne 38cm ( komplet šírka vydutia, dezén na zemi je tak ako pri bežnom nafúkaní ) a jej dĺžka ktorá sa opiera o zem je potom 44cm. Pri bežnom tlaku je široká približne 28cm a na zemi je asi 15cm dĺžky. Neskúšal som jazdiť na tomto tlaku, no viem, že na snehu sa dá v pohode a bez ujmy jazdiť na tlaku 0,4atm - čo mám vyskúšané niekoľkokrát. Je to potom lunochod. Možno sa tlačí otázka, či sa netreba báť vyzutia.... prezúval som si sám predné koleso a keď v nom nie je žiadny tlak, tak či tak je dosť problém vyzuť ho montpákou, špeciálne vnútornú stranu ! Skôr by som sa bál pri takomto tlaku ísť na gume s hrubšou bočnicou, kedy bude aj tlak na pätku podstatne väčší.Tam doporučujem BEAD LOCK. Goodrich sa skôr zdeformuje, než by sa vyzul. Toľko moje poznatky.
Takto to vyzerá pri 0,4atm :

Naposledy upravil MilanBB dňa Sob, 07.06.2008, 21:21, celkovo upravené 1
|
Pia, 06.06.2008, 16:04 |
|
 |
hunter1
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41 Príspevky: 134 Bydlisko: Vydrná
|
pejo píše: Pointa je aj v tom, ze je v stope ovela viac zaberovych hran. Nesmie sa to s podhustenim prehnat, lebo pri naraze patka pneumatiky zbehe z rafka a guma sfukne. Ak nemas so sebou benzin, tak ju nenafukas. Za posledny vyjazd sme mali hned dve taketo skusenosti.
Máš s tým už niake tie skúsenosti 3ks za deň pri testovaní
no ono nie vždy je všetko na všetko dobré
_________________ Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom
|
Pia, 06.06.2008, 23:16 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|