Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand
Autor |
Správa |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
tomasb píše: tibik - nenastala niekde chyba pri pisani ? z 215 na 225 a spotreba hore o 4-5l ? 
u jeepky 4-5L nehrá úlohu.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 12.11.2010, 21:36 |
|
 |
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Pejo, v tom to nebude. Galusku nafukas aj cez 12barov, skus tak nafukat polobalon.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Pia, 12.11.2010, 21:57 |
|
 |
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2349 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
ono tie galuske  maju aj svoju vyhodu niekedy  a ubezpecujem ze chyba na napisanej spotrebe nenastala je to cisty prepocet po vyprazdneni nadrze potom ako som strichom tankol
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Pia, 12.11.2010, 22:23 |
|
 |
tomasb
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
|
fuha, no lebo taky rapidny narast som este nezazil, vacsinou to bolo do 2l ale to bol vacsi rozdiel na pneu, na pajere 2,8td z 235/75/15 cestne na 31x10,5x15 MT BF goodrich a spotreba hore max 0,5l . ale je to zaujimavy poznatok fakt 
|
Pia, 12.11.2010, 22:28 |
|
 |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|
Mam GRko r.v. 96, kupil som ho velmi zachovalé v super stave, mam ho 3r a som max spokojný. Pri kupe bolo vsio origo (myslim podvozok) a boli tam pneu BFG AT 32 x 11,5 R 15. Spotrebu som mal zhruba okolo 10l. Pred 2r som tam dal IM C + podložky 4cm a pneu Maxxis 35 x 12,5 R 15. Tiez som sa velmi bal ubytku vykonu. No bol som milo prekvapeny, vsetko v pohode. Možno je to tym, že auto som kupil, ako som pisal v dobrom stave. Celé to islo hore o 25cm a spotreba sa zvysila na 14-15l. Stratu vykonu som pocítil trosku v terene. Co chcem casom vyriešit zmenou prevodou. Tolko moj poznatok. Čauko 
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Pia, 12.11.2010, 22:46 |
|
 |
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|

Tu to maju VW-genisti pekne spracovane. http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=75&t=6337
vycuc co sa sirky pneu a valiveho odporu tyka:
Konstatovania a debaty o valivom odpore ma niekedy dovadzaju do zufalstva. Podme sa nad tym spolocne zamysliet.Siroke pneu vyzeraju dobre a maju mohutny “grip “ na suchej vozovke.Na mokrej,samozrejme o hodne menej.Cim to je?Ma siroka pneu vacsi kontakt s vozovkou?Prekvapujuco,NEMA.
Tlak = vaha : plocha to je jednoduchy fyzikalny zakon.
Povedzme,ze mame standardnu pneumatiku dodavanu vyrobcom auta.Tlak v pneu je povedzme 30 psi (2.11 Kg/cm2)a auto vazi 1500 Kg.Teoreticky kazda pneumatika nesie stvrtinu vahy auta,co robi 375 kg.Kontaktna plocha medzi vozovkou a pneumatikou bude zhruba 375 : 2.11 =177.7 cm2.
Povedzme,ze rozmer pneumatiky je 185/65 – 15 ,co znamena,sirku 185 mm.Vydelenim plochy 177.7 cm2 sirkou dezenu dostaneme 9.6 ,co znamena ,ze stycna plocha ma rozmer 185 x 9.6 cm.
Teraz prezujeme na 225/50 – 15 a rovnakym prepoctom dojdeme k zaveru,ze pri nezmenenom tlaku hustenia,nezmenenej vahy auta / tieto veliciny sa nemenia / stycna plocha s vozovkou bude kolko? 177.7 cm2. Co sa zmeni je tvar kontaktnej plochy,ktora bude rozmeru 225 x 7.9 cm.
To znamena,ze valivy odpor je rovnaky.Co nie je rovnake je pomer sirky s dlzky kontaktnej plochy s vozovkou.
K zvysenemu valivemu odporu prispievaju hlavne podhustene pneu,tesnost lozisk a prevodoveho sukolia a to za predpokladu,ze nam biedne nastavene brzdy nevisia.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Pia, 12.11.2010, 23:02 |
|
 |
tomasb
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
|
hm,zaujimavy poznatok, este ze som bol z fyziky vzdy blby  aspon sa mam na co vyhovarat 
|
Sob, 13.11.2010, 10:17 |
|
 |
Josse
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 22:47 Príspevky: 287 Bydlisko: Martin, Sklene pri Handlovej
|
Jednym faktorom ktory sme opomenuli je zvysene plochy na ktoru posobi odpor prostredia, kedze nezijeme vo vakuu. Nebude to uplne zasadna zmena ale urcite pomoze aj ostatnym odporovym faktorom.
_________________www.4x4pneu.sk - offroad príslušenstvo, doplnky, úpravy a servis 4x4 Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 4" lift 34" MT Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0 5" lift 33" MT ex. Chevy Niva 3" lift 30" MT
|
Sob, 13.11.2010, 17:41 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1809 Bydlisko: SE
|
Myslim ze zbytocne zachadzate (v nasom pripade tazkych neforemnych kur..v) prilis do detailov. 
_________________ Bývalý offroadak
|
Sob, 13.11.2010, 17:51 |
|
 |
zdeno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 758 Bydlisko: Sliač
|
Jojo GR píše: ... Pred 2r som tam dal IM C + podložky 4cm a pneu Maxxis 35 x 12,5 R 15. Celé to islo hore o 25cm ...
Jojo a dobre si meral? To sa mi nechce veriť  .
_________________ Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave
|
Ned, 14.11.2010, 0:28 |
|
 |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|
IM-C + 4cm podlozky = 14cm, bodylift 5cm, k tomu 35 Maxxise a sme v pohodičke na tých 25 centi 
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Ned, 14.11.2010, 3:34 |
|
 |
zdeno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 758 Bydlisko: Sliač
|
No Jojo, ak si si všimol v popise, mám to isté čo Ty okrem bodyliftu, ale zato 35" Fedimy, ktoré sú reálne 37", t.j. vyrovnajú ten 5 cm rozdiel v bodylifte. Ale aj tak som 25 cm neurobil  .
_________________ Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave
|
Ned, 14.11.2010, 11:06 |
|
 |
jaroD40
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 11:55 Príspevky: 124 Bydlisko: TS
|
Zdeno ak jojo berie do úvahy výšku strechy tak oproti uplne sériovému autu na gumách 10R15 je to podla mojho orientačného výpočtu asi 25cm. Tento údaj ti prezradí akurát to či sa ti auto zmestí do garáže,nič viac.
Teraz k téme,chvílu som jazdil aj na zimných 31,auto síce šlo o trochu lepšie a žralo kúsok menej ale v teréne sa s tým moc robiť nedalo. Ked obuješ 285/75R16 (cca33x11.5)MT napr. BFG alebo Cooper tak budeš určite spokojný a v tom lepšom prípade ani nespozoruješ rozdiel.
_________________ Unimog 408 U100L turbo & Ssangyong Rexton 270Xdi ex Y61 ex Nissan Navara D40 LE ex Nissan Patrol GR Y60 Wagon + podvozok OME, GY Wrangler MT 33x12.5 + Silverstone MT117Extreme 35x11.5, SW Ep9,CB,Hi-Lift,4L-30% atď.
|
Ned, 14.11.2010, 11:23 |
|
 |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|
Tak ako hovori Jardo som to meral a oproti serii mi to tak vyšlo. Ale ende, nech tu nezasierame zbytočne tému 
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Ned, 14.11.2010, 12:30 |
|
 |
adam85
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05 Príspevky: 112 Bydlisko: SB
|
Este sa Vas opytam, ci nemate problem so zapisanim vacsieho rozmeru pneu do TP. Dik!
_________________ Patrol Y60
|
Ned, 14.11.2010, 13:37 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|