Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 30.05.2025, 2:38
Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 meniť smer otáčania kolies? 
Autor Správa
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pressssne to o tom korde som už čul .... ale chcel som to počuť aj od niekoho iného. Tak preložím zasek nazad.

Masurko - na boku gumy je vždy napísané, ako má spravenú kostru.

Konkrétne BFG MT má v behúni 3 vrstvy polyesteru a 2 vrstvy ocele, v bokoch 3 vrstvy polyesteru. BFG AT je tak isto, ale v behúni sú navyše dve vrstvy nylonu.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 06.04.2009, 21:36
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sorry za OFF topic ale ktovie ako je spravena kostra u T3 vranik..asi to zalezi od povodnej pneu ktoru protektoruju .oni pridavaju len gumu asi.

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Pon, 06.04.2009, 22:47
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rudy-Vitara píše:
sorry za OFF topic ale ktovie ako je spravena kostra u T3 vranik..asi to zalezi od povodnej pneu ktoru protektoruju .oni pridavaju len gumu asi.


Presne tak. Pri troche šťastia, môžeš mať na každom kole inú. :roll:

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Uto, 07.04.2009, 0:28
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
...Masurko - na boku gumy je vždy napísané, ako má spravenú kostru....

To viem Mato, lenze po pravde este nikdy som to nepozeral na MTckach :oops: A protektroy budu mat takmer urcite kazdy inu kostru.

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Uto, 07.04.2009, 7:28
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hmmm... ale to je zaujímavá otázka ... protektorovací závod by mal hádam kostry aspoň trocha potriediť a snáď aj nejako označiť že čo je čo.

Ad topic ... načim trocha počakať ... koník už položil príslušne formulovanú otázku rovno u Gúdridžov v amérike. Uvidíme či sa znížia k odpovedi a prípadne čo odpíšu ...

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 07.04.2009, 7:47
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na vozidle určenom hlavne k prevádzke v teréne, je otázka obrúsených profilov pasé...

MTčka nie sú gumy primárne určené na asfalt a spevnené komunikácie, ale vzhľadom na výborný pomer záber v teréne/kilometrový priebeh na asfalte ú cena sú veľmi obľubené na normálnu prevádzku. Z toho plynie zkosenie nábehových hrán.

Otočením tejto gumy nespôsobíš tragédiu (tá guma fakt nie je konštruovaná na smerový záber) a ani pri montáži novej nevieš či ju dávat po smere či proti :-D Bielym nápisom (ak má) tak von :-D

Jediné čo sa stane, tak je rýchlejšie opotrebenie - efekt ako keď budeš jazdiť na podhustených gumách a potom si uvedomíš, že sú kraje viacej hin, tak prefúkneš - komplet životnosť a ani vlastnosti pneumatiky ako keď je všetko OK nedosiahneš :wink:

U T3 je táto debata mimo misu, lebo to je alternatíva lacná ale v živote nebude mať vlastnosti novej pneumatiky. Protektor je protektor a až na to, že je cenovo prístupný, nesie skoro iba neduhy

-ka-[/u]

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Uto, 07.04.2009, 8:59
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
masurko píše:
Mato ja som to videl vo vacsine literatury urcenej pre vycvik vojenskych vodicov za komancov, takze podla mna otacanie gum opodstatnenie bude mat. :-)


určite nemenili smer otáčania, lebo V3S, Tatra, ZIL, GAZ 66, Ural, KRAZ...atď. mali šípové dezény. Možno na Aviach, Volgách a malých gázikoch.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Uto, 07.04.2009, 14:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pejo vychadza ti z mojho prispevku nejake konkretne vozidlo? :shock: Pisal som vo vseobecnosti, takze samozrejme som myslel take ktore nemaju smerovu vzorku :wink:

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Uto, 07.04.2009, 14:46
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Samozrejme z tvojho príspevku Mašurko mi vychádza vojenské vozidlo. A 90% vojenských vozidiel sú terénne, aj som ich vymenoval. Všetky terénne mali smerové, šípové dezény. Aby boli blbuvzdorné, mali na boku pneu šípku, ako sa majú otáčať.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Uto, 07.04.2009, 15:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak mi odpisali sudruhovia z amerikanskeho gudridzu kedze ale globalizacia podstupila pisal mi suhaj Tomasz Mlodawski z polskeho michelinu. (este ze to nebola india to by ma uz naozaj natiahlo) :-D

tot je obsah:

Mr Daniel,
Yes you are right.
Tyres with "mud" tread pattern are not recommended to be use frequently on asphalt.
Rotation tyres/wheels on the 4x4 car is recommended in every 3000 - 6000km -the frequency depends on exploitation's conditions.
Please see the article concerning this subject.


zhrniem v skratke: MT vraj nejazdit po ceste velmi casto a doporucuje sa menit rotacia kazdych 3 az 6 tis km ...takze ano otacat sa moze vravi vyrobca.

sejvol som vam aj elaborat na tuto temu ku koncu su spominane aj off vozitka.
http://daniel.samuell.org/off/Sow%20tee ... eng_TM.pdf

_________________
GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka


Str, 15.04.2009, 12:26
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:shock:

hmm, mam to tak aj v navode na masinu, ale zdala sa mi to blbost

ja to aj napriek odobreniu skusat nebudem :-D


Str, 15.04.2009, 12:31
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
heh ... a ja to skúšať nebudem. Kebyže ich mám nové, tak ano, ale keďže už mám BFG MT vybehané na jednu stranu, tak musia aj tak dožiť. (inak logické ... pri častom otáčaní sa nestihne príliš prejaviť asymetrické zbiehanie a vzniknuté schody sa zbrusia hneď v zárodku)

Ničmenej práve pre Koníka a najmä jeho fungl nové kolá je to dosť podstatné info...

edit:

čiastočne som preslabikoval to pdf a pochopil som že :

na vznik "pilových zubov" sú náchylnejšie zadné kolá. A to tým viac, čím má auto jednoduchšie zavesenie kolies (= zložité multilink nápravy to nerobia, naproti tomu tuhá náprava na listoch alebo vinutých je na to predurčená ... no super :x ). Taktiež tomu napomáha tvrdé fúkanie kolies - treba jazdiť na čo najmäkších a prispôsobovať hustenie aktuálnej hmotnosti auta a tiež tvrdé tlmiče ( a sakra :evil: )

Podčiarknuté, sčítané .... sme f prdeli a budeme hučať.

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 15.04.2009, 13:51
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
su veci ktore sa tazko ovplyvnuju: ako zavesenia kolies a druh napravy
ale tato cast elaboratu dava martin nadej aj tebe:

A successive factor influencing “sow teeth” usage is driving style. Rapid acceleration and sudden breaking will work to increase the phenomenon of “sow teeth” usage on free axles. On the other hand, high–speed driving over winding roads will tend to wear away signs of “sow teeth”usage.

po nasom: prudke rozbehy a nahle brzdenia su zle a nepriazdnivo vplyvaju na tento neduh zato ale rychle prejazdy po klukatych cestach pomahaju vyrovnavat zubate kolesa.

Uz vidim Martina ako haj-spiduje patrola z pukanca do stiavnice.
neviem kde je este klukatejsia cesta mozno okolo skycova. :-D

_________________
GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka


Str, 15.04.2009, 14:38
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja sa ešte vrátim k tým výstuhám v protektoroch. Tie čo majú oceľové kordy sú o zrejme poznanie ťažšie. Keď som si raz vyberal protektory (MATADOR - OBNOVA), tak každá guma vážila ináč, tak som vybral 4 ks cca rovnakej hmotnosti.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Pia, 17.04.2009, 21:21
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 24.04.2009, 21:08
Príspevky: 29
Bydlisko: Plzeň-Sever :-)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
heh ...
čiastočne som preslabikoval to pdf a pochopil som že :

na vznik "pilových zubov" sú náchylnejšie zadné kolá. A to tým viac, čím má auto jednoduchšie zavesenie kolies (= zložité multilink nápravy to nerobia, naproti tomu tuhá náprava na listoch alebo vinutých je na to predurčená ... no super :x ).


bych jen doplnil... právě že složité zavěšení nápravy multilink u VW Group má za následek časté hučení pneumatik (jsou pilovitě opotřebené) - a nejhorší na tom je, že když použijí z výroby pneumatiky se směrem otáčení jsou po 20000km na vyhození!!!

_________________
www.maniacoffroaders.com
.... proč jezdit MT, když je větší sranda na AT ....
Pajero Wagon 3,0i V6 (rv.91) - lift 5"- 33"Silverstone MT117 -


Ned, 26.04.2009, 8:26
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: