Dnes je pondelok 2. júna 2025, meniny má Xénia a zajtra Karolína
Jazda v extremnych podmienkach na snehu
Autor |
Správa |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Rado ,kedže auto už je vybavene,tu pomôžu len pátričky na spätne zrkadlo  viem kde je ta lokalita, skuter uvezie dosť vela .
A este čosi ak tam bude viac ako 90cm snehu tak aj LKT s radlicou bude mať čo robiť a žiadne rady nepomôžu.Inač ja použivam upravene reťaze z liazky a osvedčili sa mi ale žena ich nema šancu obuť.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
Naposledy upravil Majod dňa Pon, 17.11.2008, 22:02, celkovo upravené 1
|
Pon, 17.11.2008, 21:55 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
ze tak este nikto nespomenul pasy na defika, sak nekup to za cca mega 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 17.11.2008, 21:59 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
RADOFFROAD píše: ze tak este nikto nespomenul pasy na defika, sak nekup to za cca mega 
... ja spomeniem stvorkolku + snezne pasy a za to sane... lepsie nez skuter
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 17.11.2008, 22:47 |
|
 |
Janka chatarka
Učeň
Registrovaný: Štv, 13.11.2008, 23:33 Príspevky: 41 Bydlisko: Martin a Chleb
|
|
Pon, 17.11.2008, 22:53 |
|
 |
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|

erik píše: Retazky na fotke - take podobne som si kupil. Doporucili mne , ze su dobre, mozno ich rychlo namontovat a ist aj poasfalte. Su pevnostne, pocementovane..etc..a obuval som ich na MT- cena 4 kola cca 11 tis SK. boli pre mna nevhodne a uchyty na lanku vydrzali tak 10 min. Dovod? Pre Defendera nevhodne, mozno RAV a SUV- idealne a pre MT gumu zle, bo sa retiazka dostala medzi dezen a ked sa tam uz smykla, tak sa uchyt na vidiacim lanku utrhol. patral som po silnejsich- hrubsich. A tie su na nakladne auta a su tak okolo 15-20 tis CZK/ velkoobchod- vyrobca/. A este s jednou vecou mna pan obchodny riaditel na predvadzacke prekvapil. A to je styl jazdy s retazami na snehu nebo v bahne... Retaz sa nesmie napnut mosi mat volu na dlan tak, aby sa mohol tocit po pneumatike. Dovod? ked dude nasponovany a nedaj Boze aj na MT, tak sa bude skubat- resp. sa znizuje jeho zivotnost. ma sa vytvorit kapsa, ktora rotuje po pneu a ta ma samocistiace vlastnosti Zatial vsetkych,co vidim napinaju a nezmyselne ich davaju na MT.
Sa ma jeden ofrroadak pytal, ze co je to s rozumom, ci opatrne? Tak na to Alexander/nas sprievodca na zimnej Ladoge/ povedal, ze najjamnejsiu jazdu robi auto samo na volnobeh, trba aj reduk. 3 a volnobeh... no ale je vela faktorov od hrubky ci konzistencie snehu nebo sklonu cesty...
Noo tak tieto "retiazky" som použil už veľakrát v oveľa horšom teréne, toto bola iba ukážka k môjmu príspevku o tom ako sa dá s reťazami ťažko zapadnúť, až keď zostanem na bruchu
Tie reťaze som vždy dobre našponoval aby mi neplieskali o blatníky a stále sú v dobrom stave  Takže keď niekto chce aby sa mu točili okolo kolesa  tak mu to neberiem, ale moja skúsenosť je takáto
Neviem o tom že by moje raťaze boli pevnostné alebo pocementované, stáli možno 5000 všetky 4 ale už neviem presne...ale sú stále funkčné  a to mi stačí 
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 
|
Uto, 18.11.2008, 0:41 |
|
 |
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
Majod píše: Erik ,to čo píšeš o volných retaziach je nezmysel alebo môže to platiť na tvojich fotkach na rovine a pod.,ked budeš jazdiť v kolajach a zladovatelom terene ,tak ti otrhane brzdove trubky a zakliesnene reťaze rýchlo naznačia ako ich spravne našponovať,druha vec je presne tak ako píše Rado,že nechápe prečo nie na MT,a nemusíš to ani vysvetlovať lebo je to volovina.Neber to ako flame ale píšem to tak, ako by som ti to povedal do očí.
Tie fotky sú moje  Stačí prečítať príspevok nad tým 
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 
|
Uto, 18.11.2008, 0:47 |
|
 |
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
 To vôbec nerieš, sme radi že si tu  Táto téma je náhodou zaujímava a už aj aktuálna..dnes tuším v Mikuláši snežilo
Jägermeister sa vždy hodí, to mi vo výbave ešte chýba
Veľa zdaru prajem v cestovaní zasneženou krajinkou na chatu 
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 
|
Uto, 18.11.2008, 0:53 |
|
 |
low
Koumák
Registrovaný: Sob, 20.01.2007, 23:53 Príspevky: 176
|
skutr s vlekem uveze imho vic nez nalozenej defik. pripadne ctyrkolka s pasama a vlekem (muzu ukazat v peci pod snezkou).
vyjezdove plechy doporucuju plastove (ty unese i divcina a i je hodi na strechu), sam je vozim na aute porad a odszkouseny jak na sahare tak v bahne
|
Uto, 18.11.2008, 2:09 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
low píše: skutr s vlekem uveze imho vic nez nalozenej defik. pripadne ctyrkolka s pasama a vlekem (muzu ukazat v peci pod snezkou).
vyjezdove plechy doporucuju plastove (ty unese i divcina a i je hodi na strechu), sam je vozim na aute porad a odszkouseny jak na sahare tak v bahne
tak tak vyjazdove "plechy" existuju aj v plastovom prevedeni a vyzeraju nejako podobne ako tankovy pas, cize sa skladaju z viacerych clankov a tym sa prisposobia terenu, v krajnom pripade sa daju hodit pod kolesa aj koberceky z auta ale treba na ne opatrne vychadzat lebo ked sa viac prida tak ich koleso suchne za seba  a tiez si myslim ze skuter a origo sanky za nim (take ako pouziva horska sluzba) zvladnu toho veeelmi vela odviezt a nezalezi ci je 10 cm snehu alebo 2 m.
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 18.11.2008, 8:58 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
sa to tu nejako zvrtlo a nevidim tie rady skusenych , zaciatcnikom...
tak pokracujem
3) ak mi to ide velmi dobre po snehu, prave vtedy davam najväcsi pozor a udrzujem konstantu rychlost bez zbytocneho zrychlovania (pokial ni je predo mnou väcsie stupanie)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 18.11.2008, 9:55 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8013 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
http://www.youtube.com/watch?v=Av0VsTxJ ... re=related a co tak totoka?? tiez jazdi v extremnych podmienkach??
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Uto, 18.11.2008, 10:55 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
RADOFFROAD píše: sa to tu nejako zvrtlo a nevidim tie rady skusenych , zaciatcnikom...
tak pokracujem
3) ak mi to ide velmi dobre po snehu, prave vtedy davam najväcsi pozor a udrzujem konstantu rychlost bez zbytocneho zrychlovania (pokial ni je predo mnou väcsie stupanie)
4)...ak cítim, že na aute začínajú prešmykovať kolesá, uberiem plyn; pridanie plynu, podradenie na nižšiu rýchlosť a silné (ostré) motory sú v takej chvíli na snehu väčšinou na ho..., najlepší je motor, ktorý vládze ťahať aj keď nedostáva skoro žiadne palivo...
5)...čo neprejdeš v snehu na krátkej dvojke, to skoro určite neprejdeš ani na krátkej jednotke, podradenie znamená väčšinou okamžité pretáčanie gúm na mieste...
6)...niekedy pomôže pár metrov či viac cúvnuť a s citom to rozbehnúť po vlastnej koľaji; tak sa dá v prípade viacmenej rovnomernej pokrývke; prerážanie záveja je vždy neisté a treba si ho dobre rozmyyslieť - čím odhodlanejšie doňho vkúrim, tým viac sa natrápim pri vyprosťovaní 
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
Naposledy upravil Jano JP dňa Uto, 18.11.2008, 11:46, celkovo upravené 1
|
Uto, 18.11.2008, 11:33 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
ozaj a pri rozbiehani sa na zladovatelej alebo ujazdenej ceste ako pisu chalani skoro bez plynu alebo na dvojke. A pokial je tazky, mokry sneh tak nedoporucujem prerazat zaveje lebo pravdepodobnost uviaznutia je velmi vysoka. Pokial je prasan tak veselo do zaveja, samozrejme za predpokladu, ze pod nim nieje zamrznuty sneh. Prasan sa aj pomerne lahko odhadzuje spod auta ale zase sa neda bohvieako ujazdit.
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 18.11.2008, 11:43 |
|
 |
low
Koumák
Registrovaný: Sob, 20.01.2007, 23:53 Príspevky: 176
|
este jsem tu nevidel jednu zasadni vec a sice ze na zasnezene silnici mit zaplou uzaverku mezinapravoveho diffu, docela dost dulezite, bo jinak je auto neovladatelne (plati pro auta s fulltime 4x4 tak jak ma chatarka)
|
Uto, 18.11.2008, 12:05 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
low píše: este jsem tu nevidel jednu zasadni vec a sice ze na zasnezene silnici mit zaplou uzaverku mezinapravoveho diffu, docela dost dulezite, bo jinak je auto neovladatelne (plati pro auta s fulltime 4x4 tak jak ma chatarka)
to máš až na tú neovládateľnosť pravdu, ale takýto druh pripomienky mi pripadá akože treba poradiť, že pred jazdou treba najprv naštartovať auto; ale možno sú aj takí vlastníci áut s medzinápravovým difom, ktorí o jeho existencii a použití nevedia, tak potom máš recht...
(poznámka: miesto neovládateľnosť tam patrí zhoršenú ovládateľnosť)
(poznámka 2: neuvedomil som si , že zapnutím uzávierky medzinápravového difu sa vlastne tento vyradí z prevádzky a je z toho vlastne klasika 4x4 "natvrdo"... low ma nachytal...)
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
Naposledy upravil Jano JP dňa Sob, 22.11.2008, 23:44, celkovo upravené 2
|
Uto, 18.11.2008, 12:16 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|