Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 02.06.2025, 22:45
Dnes je pondelok 2. júna 2025, meniny má Xénia a zajtra Karolína




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 199 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Ďalší
 Jazda v extremnych podmienkach na snehu 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Rado ,kedže auto už je vybavene,tu pomôžu len pátričky na spätne zrkadlo :D viem kde je ta lokalita, skuter uvezie dosť vela .
A este čosi ak tam bude viac ako 90cm snehu tak aj LKT s radlicou bude mať čo robiť a žiadne rady nepomôžu.Inač ja použivam upravene reťaze z liazky a osvedčili sa mi ale žena ich nema šancu obuť.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Naposledy upravil Majod dňa Pon, 17.11.2008, 22:02, celkovo upravené 1



Pon, 17.11.2008, 21:55
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ze tak este nikto nespomenul pasy na defika, sak nekup to za cca mega :lol:

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 17.11.2008, 21:59
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
ze tak este nikto nespomenul pasy na defika, sak nekup to za cca mega :lol:


... ja spomeniem stvorkolku + snezne pasy a za to sane... lepsie nez skuter

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Pon, 17.11.2008, 22:47
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 13.11.2008, 23:33
Príspevky: 41
Bydlisko: Martin a Chleb
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tie pátričky sú lacnejšie :D :D :D . Inak v povinnej výbave mám aj fľašku Jägermeistra.....preprípad krajnej núdze. Všetkým ďakujem za rady, ja som sa medzičasom trochu poobzerala po tomto vcelku odbornom fóre a tak si cením o to viac, že sa tu zaoberáte s takýmito "krávovinami", ktoré sú vám dávno jasné. Nuž tak prepáčte, že sa vám tu nedopatrením infiltrovala ženská, potom to tak vyzerá - samé kecy a nič k veci :D :D :D .


Pon, 17.11.2008, 22:53
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26
Príspevky: 376
Bydlisko: NR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
erik píše:
Retazky na fotke - take podobne som si kupil. Doporucili mne , ze su dobre, mozno ich rychlo namontovat a ist aj poasfalte. Su pevnostne, pocementovane..etc..a obuval som ich na MT- cena 4 kola cca 11 tis SK.
boli pre mna nevhodne a uchyty na lanku vydrzali tak 10 min. Dovod? Pre Defendera nevhodne, mozno RAV a SUV- idealne a pre MT gumu zle, bo sa retiazka dostala medzi dezen a ked sa tam uz smykla, tak sa uchyt na vidiacim lanku utrhol.
patral som po silnejsich- hrubsich. A tie su na nakladne auta a su tak okolo 15-20 tis CZK/ velkoobchod- vyrobca/.
A este s jednou vecou mna pan obchodny riaditel na predvadzacke prekvapil. A to je styl jazdy s retazami na snehu nebo v bahne...
Retaz sa nesmie napnut
mosi mat volu na dlan tak, aby sa mohol tocit po pneumatike. Dovod?
ked dude nasponovany a nedaj Boze aj na MT, tak sa bude skubat- resp. sa znizuje jeho zivotnost.
ma sa vytvorit kapsa, ktora rotuje po pneu a ta ma samocistiace vlastnosti
Zatial vsetkych,co vidim napinaju a nezmyselne ich davaju na MT.

Sa ma jeden ofrroadak pytal, ze co je to s rozumom, ci opatrne? Tak na to Alexander/nas sprievodca na zimnej Ladoge/ povedal, ze najjamnejsiu jazdu robi auto samo na volnobeh, trba aj reduk. 3 a volnobeh... no ale je vela faktorov od hrubky ci konzistencie snehu nebo sklonu cesty...


Noo tak tieto "retiazky" som použil už veľakrát v oveľa horšom teréne, toto bola iba ukážka k môjmu príspevku o tom ako sa dá s reťazami ťažko zapadnúť, až keď zostanem na bruchu :!:
Tie reťaze som vždy dobre našponoval aby mi neplieskali o blatníky a stále sú v dobrom stave :!: Takže keď niekto chce aby sa mu točili okolo kolesa :lol: tak mu to neberiem, ale moja skúsenosť je takáto :wink:

Neviem o tom že by moje raťaze boli pevnostné alebo pocementované, stáli možno 5000 všetky 4 ale už neviem presne...ale sú stále funkčné :D a to mi stačí :wink:

_________________
Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 :smt124


Uto, 18.11.2008, 0:41
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26
Príspevky: 376
Bydlisko: NR
Odpoveď s citáciou
Majod píše:
Erik ,to čo píšeš o volných retaziach je nezmysel alebo môže to platiť na tvojich fotkach na rovine a pod.,ked budeš jazdiť v kolajach a zladovatelom terene ,tak ti otrhane brzdove trubky a zakliesnene reťaze rýchlo naznačia ako ich spravne našponovať,druha vec je presne tak ako píše Rado,že nechápe prečo nie na MT,a nemusíš to ani vysvetlovať lebo je to volovina.Neber to ako flame ale píšem to tak, ako by som ti to povedal do očí.


Tie fotky sú moje :!: Stačí prečítať príspevok nad tým :roll:

_________________
Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 :smt124


Uto, 18.11.2008, 0:47
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26
Príspevky: 376
Bydlisko: NR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Janka chatarka píše:
Tie pátričky sú lacnejšie :D :D :D . Inak v povinnej výbave mám aj fľašku Jägermeistra.....preprípad krajnej núdze. Všetkým ďakujem za rady, ja som sa medzičasom trochu poobzerala po tomto vcelku odbornom fóre a tak si cením o to viac, že sa tu zaoberáte s takýmito "krávovinami", ktoré sú vám dávno jasné. Nuž tak prepáčte, že sa vám tu nedopatrením infiltrovala ženská, potom to tak vyzerá - samé kecy a nič k veci :D :D :D .


:D To vôbec nerieš, sme radi že si tu :wink: Táto téma je náhodou zaujímava a už aj aktuálna..dnes tuším v Mikuláši snežilo :lol:
Jägermeister sa vždy hodí, to mi vo výbave ešte chýba :-D
Veľa zdaru prajem v cestovaní zasneženou krajinkou na chatu :wink:

_________________
Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 :smt124


Uto, 18.11.2008, 0:53
Profil
Koumák

Registrovaný: Sob, 20.01.2007, 23:53
Príspevky: 176
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skutr s vlekem uveze imho vic nez nalozenej defik. pripadne ctyrkolka s pasama a vlekem (muzu ukazat v peci pod snezkou).

vyjezdove plechy doporucuju plastove (ty unese i divcina a i je hodi na strechu), sam je vozim na aute porad a odszkouseny jak na sahare tak v bahne


Uto, 18.11.2008, 2:09
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
low píše:
skutr s vlekem uveze imho vic nez nalozenej defik. pripadne ctyrkolka s pasama a vlekem (muzu ukazat v peci pod snezkou).

vyjezdove plechy doporucuju plastove (ty unese i divcina a i je hodi na strechu), sam je vozim na aute porad a odszkouseny jak na sahare tak v bahne

tak tak vyjazdove "plechy" existuju aj v plastovom prevedeni a vyzeraju nejako podobne ako tankovy pas, cize sa skladaju z viacerych clankov a tym sa prisposobia terenu, v krajnom pripade sa daju hodit pod kolesa aj koberceky z auta ale treba na ne opatrne vychadzat lebo ked sa viac prida tak ich koleso suchne za seba :-) a tiez si myslim ze skuter a origo sanky za nim (take ako pouziva horska sluzba) zvladnu toho veeelmi vela odviezt a nezalezi ci je 10 cm snehu alebo 2 m.

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Uto, 18.11.2008, 8:58
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sa to tu nejako zvrtlo a nevidim tie rady skusenych , zaciatcnikom...

tak pokracujem

3) ak mi to ide velmi dobre po snehu, prave vtedy davam najväcsi pozor a udrzujem konstantu rychlost bez zbytocneho zrychlovania (pokial ni je predo mnou väcsie stupanie)

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 18.11.2008, 9:55
Profil ICQ WWW
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8013
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
http://www.youtube.com/watch?v=Av0VsTxJ ... re=related a co tak totoka?? tiez jazdi v extremnych podmienkach??

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 18.11.2008, 10:55
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
sa to tu nejako zvrtlo a nevidim tie rady skusenych , zaciatcnikom...

tak pokracujem

3) ak mi to ide velmi dobre po snehu, prave vtedy davam najväcsi pozor a udrzujem konstantu rychlost bez zbytocneho zrychlovania (pokial ni je predo mnou väcsie stupanie)


4)...ak cítim, že na aute začínajú prešmykovať kolesá, uberiem plyn; pridanie plynu, podradenie na nižšiu rýchlosť a silné (ostré) motory sú v takej chvíli na snehu väčšinou na ho..., najlepší je motor, ktorý vládze ťahať aj keď nedostáva skoro žiadne palivo...

5)...čo neprejdeš v snehu na krátkej dvojke, to skoro určite neprejdeš ani na krátkej jednotke, podradenie znamená väčšinou okamžité pretáčanie gúm na mieste...

6)...niekedy pomôže pár metrov či viac cúvnuť a s citom to rozbehnúť po vlastnej koľaji; tak sa dá v prípade viacmenej rovnomernej pokrývke; prerážanie záveja je vždy neisté a treba si ho dobre rozmyyslieť - čím odhodlanejšie doňho vkúrim, tým viac sa natrápim pri vyprosťovaní ;-)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Naposledy upravil Jano JP dňa Uto, 18.11.2008, 11:46, celkovo upravené 1



Uto, 18.11.2008, 11:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ozaj a pri rozbiehani sa na zladovatelej alebo ujazdenej ceste ako pisu chalani skoro bez plynu alebo na dvojke. A pokial je tazky, mokry sneh tak nedoporucujem prerazat zaveje lebo pravdepodobnost uviaznutia je velmi vysoka. Pokial je prasan tak veselo do zaveja, samozrejme za predpokladu, ze pod nim nieje zamrznuty sneh. Prasan sa aj pomerne lahko odhadzuje spod auta ale zase sa neda bohvieako ujazdit.

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Uto, 18.11.2008, 11:43
Profil
Koumák

Registrovaný: Sob, 20.01.2007, 23:53
Príspevky: 176
Odpoveď s citáciou
Poslať 
este jsem tu nevidel jednu zasadni vec a sice ze na zasnezene silnici mit zaplou uzaverku mezinapravoveho diffu, docela dost dulezite, bo jinak je auto neovladatelne (plati pro auta s fulltime 4x4 tak jak ma chatarka)


Uto, 18.11.2008, 12:05
Profil ICQ WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
low píše:
este jsem tu nevidel jednu zasadni vec a sice ze na zasnezene silnici mit zaplou uzaverku mezinapravoveho diffu, docela dost dulezite, bo jinak je auto neovladatelne (plati pro auta s fulltime 4x4 tak jak ma chatarka)

to máš až na tú neovládateľnosť pravdu, ale takýto druh pripomienky mi pripadá akože treba poradiť, že pred jazdou treba najprv naštartovať auto; ale možno sú aj takí vlastníci áut s medzinápravovým difom, ktorí o jeho existencii a použití nevedia, tak potom máš recht... :?

(poznámka: miesto neovládateľnosť tam patrí zhoršenú ovládateľnosť)

(poznámka 2: neuvedomil som si , že zapnutím uzávierky medzinápravového difu sa vlastne tento vyradí z prevádzky a je z toho vlastne klasika 4x4 "natvrdo"... low ma nachytal...)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Naposledy upravil Jano JP dňa Sob, 22.11.2008, 23:44, celkovo upravené 2



Uto, 18.11.2008, 12:16
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 199 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: