Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 31.05.2025, 3:12
Dnes je sobota 31. mája 2025, meniny má Petronela, Petrana a zajtra Žaneta




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 199 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Ďalší
 Jazda v extremnych podmienkach na snehu 
Autor Správa
Koumák

Registrovaný: Sob, 20.01.2007, 23:53
Príspevky: 176
Odpoveď s citáciou
Poslať 
JanoJP :-) no dobre velmi zhorsena ovladatelnost. teda pokud ti neprijde normalni, ze pri prujezdiu zatackou je jednou auto extremne nedotacive a podruhe extremne pretacive - jak to zrovna vyjde :-)))
(a pred jizdou je treba nastartovat)

ad druh pripominky, mno ja to treba nevedel kdyz sem si defika koupil a rozhodne se to nikde nepsalo, tak to sem pisu, kdyz to pomuze jednomu vodici tak bude dobre.


Uto, 18.11.2008, 13:12
Profil ICQ WWW
ATOYOT positive
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46
Príspevky: 685
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
juuuuj... tak teraz ste mi stupili na otlak ;)

vyhoda aut s medzinapravovym difom je prave ta, ze ho mozes mat pri normalnej jazde na ceste (samozrejme zasnezenej) otvoreny...
inak by ten dif bol nezmysel

jazdim za rok cca 15-20 000 km len po snehu a pravfe otvoreny medzidif vnimam ako velku vyhodu
pri zablokovanom medzidife auto vynasa zo zatacky von, nakolko umelo uvadzA auto do smyku tym ze predna naprava opisuje inu drahu ako zadna :)

mal som 3 auta z medzidifom (2x niva, 1x LC) a 2 natvrdo (frontera a jimny) a viem ist ovela rychlejsie a hlavne ovela bezpecnejse z otvorenym medzinapravovym difom...

uz tu len chyba obrovska diskusia patrolakov, lebo oni dif nemaju a budu tvrdit ze tak to je najlepsie :D

inu... a naco by tam potom ten medzidiff inac bol ???

_________________
Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis


Uto, 18.11.2008, 13:45
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jasne ze diff ak tam teda nejaky mam tak si ho necham otvoreny inak sa umelo dostavam do smyku. Ono nieje to az tak strasne ale urcite je lepsie ho mat otvoreny. Ja ho nemam takze jazdim tak ako jazdim , ale v urcitych pripadoch by som ho radsej mal - hlavne ked jazdim v tomto obdoby v tatrach kde je 100m sucho 50m lad 100m sucho 50m lad 100m sucho 50m lad..... to potom nestiham vyradovat a zaradovat stvorkolku :)

_________________
Lestenka


Uto, 18.11.2008, 15:31
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 13.11.2008, 23:33
Príspevky: 41
Bydlisko: Martin a Chleb
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
low píše:
este jsem tu nevidel jednu zasadni vec a sice ze na zasnezene silnici mit zaplou uzaverku mezinapravoveho diffu, docela dost dulezite, bo jinak je auto neovladatelne (plati pro auta s fulltime 4x4 tak jak ma chatarka)

to máš až na tú neovládateľnosť pravdu, ale takýto druh pripomienky mi pripadá akože treba poradiť, že pred jazdou treba najprv naštartovať auto; ale možno sú aj takí vlastníci áut s medzinápravovým difom, ktorí o jeho existencii a použití nevedia, tak potom máš recht... :?

(poznámka: miesto neovládateľnosť tam patrí zhoršenú ovládateľnosť)



To bola pripomienka pre mňa :D a správna :D :D To auto je pre mňa pracovný nástroj, ktorý musí byť funkčný v extrémnych podmienkach,nikdy som predtým 4x4 nemala , iba takú smiešnu elektronicky riadenú hračkársku Octaviu a tak je každá rada dobrá. Ale učím sa rýchlo!


Uto, 18.11.2008, 15:32
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hugo píše:
uz tu len chyba obrovska diskusia patrolakov, lebo oni dif nemaju a budu tvrdit ze tak to je najlepsie :D


Hugo.
Diskusia nebude.
Ani malá, ani veľká. Patroláci a vraňáci svoje autá a ich možnosti poznajú. Oni vedia, že to tak je z pohľadu spoľahlivosti naozaj najlepšie, ale nie na šmykľavom. Preto celú zimu jazdia s uzavretými voľnobežkami (ak ich majú) a rukou na prídavkovej páke, kdyby náhodou něco.

Ale s tým ostatným máš pravdu.


Uto, 18.11.2008, 15:45
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Sledujem diskuziu, sledujem, boha jeho :-D Prax je najlepšia učiteľka :wink: :-D

Ale inak, s tým uzavretým medzi nápravovým difom je :smt023

Rozjazd je možný, ale ukučírovať auto pri decelerácii na klzkom a nebodaj z kopca - nie je nič lepšie ako tvrdá 4x4, podradené a zabudnúť na brzdový pedál - inak to idem kam bude auto v súčinnosti vektorovej výslednice gravitácie a sklonu povrchu chcieť :-D (a občas ak chcem aby sa kolesá lepšie chytili, tak trošku aj brnknúť na plyn - mýlim sa? 8-) )

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Uto, 18.11.2008, 15:56
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Pia, 13.10.2006, 18:15
Príspevky: 174
Bydlisko: skalica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
low píše:
este jsem tu nevidel jednu zasadni vec a sice ze na zasnezene silnici mit zaplou uzaverku mezinapravoveho diffu, docela dost dulezite, bo jinak je auto neovladatelne (plati pro auta s fulltime 4x4 tak jak ma chatarka)

to máš až na tú neovládateľnosť pravdu, ale takýto druh pripomienky mi pripadá akože treba poradiť, že pred jazdou treba najprv naštartovať auto; ale možno sú aj takí vlastníci áut s medzinápravovým difom, ktorí o jeho existencii a použití nevedia, tak potom máš recht... :?

(poznámka: miesto neovládateľnosť tam patrí zhoršenú ovládateľnosť)


Ja bych to poopravil...
7. Do kopca a aj po rovine na hlubokom snehu dat madzinapravu .
Z kopca to plati v 90 perc . Neplati to, ked prechadzas miestom, ktere ta ztahuje doboku/ priecne naklonena cesta/-tam medzinapravu vypinam a pokial to ide,proslapnem spojku aby auto pokracovalo len v smere kinetickej energie. Auto sa menej kantuje.
8. Do kopca ti auto zastavi a ako sanky ide nazpat
Nebrzdi, daj zpiatocku a plynom sa posnaz regulovat zjazd .
A neotacaj auto... inac Otce nas, ktory si v ....

_________________
Defender 90 Td5 170k Old Man Emu,Warn 8274,Warn CE-M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel, MT Matador Wisenta 235x85x16,Pewag A 84SV, Roll Cage,2xARBuzaverky,CB,Garmin nuvi 660 ...
Discovery 3 ,bez skrabancu


Uto, 18.11.2008, 16:22
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27
Príspevky: 399
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
low píše:
este jsem tu nevidel jednu zasadni vec a sice ze na zasnezene silnici mit zaplou uzaverku mezinapravoveho diffu, docela dost dulezite, bo jinak je auto neovladatelne (plati pro auta s fulltime 4x4 tak jak ma chatarka)


s tymto asi nebudem suhlasit. podstatna vyhoda fulltime 4x4 je prave na snehu, mokrej ceste alebo zladovatelej. ak to niekto neustoji tak preto, ze to prepali. mam 3tie quattro a vsetky drzia ako pribite. ziadna uzavierka tam nie ja, ani automaticka.

Janka chatarka pre teba bude jednoznacne lepsi snezny skuter. a ked uz defik, tak v tomto prevedeni:
Obrázok

_________________
unlimited


Uto, 18.11.2008, 16:32
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
erik píše:
A neotacaj auto... inac Otce nas, ktory si v ....

Trochu OT:
Pejo otáča.


Uto, 18.11.2008, 16:47
Profil
Koumák

Registrovaný: Sob, 20.01.2007, 23:53
Príspevky: 176
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mno netusim kolik toho kdo mate najeto s defikem/discoverou na snehu ja pisu svoje zkusenosti, co jsem si sam odzkousel, ta tak


Uto, 18.11.2008, 19:27
Profil ICQ WWW
ATOYOT positive
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46
Príspevky: 685
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no podla mna sa spravanie aut nejak vyrazne na ceste lisit nebude...
je rpreavda ze zo zaciatku neves ci budes v pretacavom, alebo nedotacavom smyku, ale tiez ten smyk vznikne ovela neskor ako ten nedotacavy, ktory vznikne prave koli zablokovanemu medzidifu.

napr. na nivke som sa tomu smyku vyhol tak ze som auto hodil do driftu este pred zatackou a tym padom som mal riadeny pretacavy smyk ;)
sem tam to spravim aj z toykou ked sa ponahlam

ale pravdou je ze som sa este na defe neponahlal po snehu :)\
\

_________________
Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis


Uto, 18.11.2008, 19:43
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dzordzo píše:
Janka chatarka pre teba bude jednoznacne lepsi snezny skuter.


... nie nie jednoznacne stvorkolka s pasmi + sane = vyuzitelnost cely rok ( skuter iba kratku dobu ).

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 18.11.2008, 19:46
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 13.11.2008, 23:33
Príspevky: 41
Bydlisko: Martin a Chleb
Odpoveď s citáciou
Poslať 
erik píše:
Jano JP píše:
low píše:
este jsem tu nevidel jednu zasadni vec a sice ze na zasnezene silnici mit zaplou uzaverku mezinapravoveho diffu, docela dost dulezite, bo jinak je auto neovladatelne (plati pro auta s fulltime 4x4 tak jak ma chatarka)

to máš až na tú neovládateľnosť pravdu, ale takýto druh pripomienky mi pripadá akože treba poradiť, že pred jazdou treba najprv naštartovať auto; ale možno sú aj takí vlastníci áut s medzinápravovým difom, ktorí o jeho existencii a použití nevedia, tak potom máš recht... :?

(poznámka: miesto neovládateľnosť tam patrí zhoršenú ovládateľnosť)


Ja bych to poopravil...
7. Do kopca a aj po rovine na hlubokom snehu dat madzinapravu .
Z kopca to plati v 90 perc . Neplati to, ked prechadzas miestom, ktere ta ztahuje doboku/ priecne naklonena cesta/-tam medzinapravu vypinam a pokial to ide,proslapnem spojku aby auto pokracovalo len v smere kinetickej energie. Auto sa menej kantuje.
8. Do kopca ti auto zastavi a ako sanky ide nazpat
Nebrzdi, daj zpiatocku a plynom sa posnaz regulovat zjazd .
A neotacaj auto... inac Otce nas, ktory si v ....


Erik, na Chlebskej ceste je cca 15 cm nového snehu, hore to bola pohoda, ale smerom dolu sa mi zdalo, že padám do každého zrázu. Hlavne na tých priečne naklonených úsekoch. Nutne potrebujem školenie, inak sa tam v zime zahluším.


Uto, 18.11.2008, 22:26
Profil
Koumák

Registrovaný: Sob, 20.01.2007, 23:53
Príspevky: 176
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rekl bych, ze by pro zacatek bylo vhodny obout zimaky, bo bfg mt jsou na snehu jak sanky


Uto, 18.11.2008, 22:33
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
low píše:
rekl bych, ze by pro zacatek bylo vhodny obout zimaky, bo bfg mt jsou na snehu jak sanky


... citaj pozorne celu temu a zistis co ma obute ... nie BFG MT

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 18.11.2008, 22:40
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 199 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: