Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 10:50
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 33 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 povrchova uprava diskov 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
janotoyotak píše:
-opieskovanie, napráškovanie, konzervácia rezistinom.


...sikovny napad. Ja som skary vytmelil silikonom tak uvidim ako to vyrdzi.

Vid:

Obrázok

janotoyotak píše:
Že vraj pri práškovaní (komaxitovaní) sa prášková farba elektrostaticky nanáša na striekaný predmet a potom vypáli pri vysokej teplote, kde sa prášok roztaví a zleje. Lenže do úzkych škár sa ten prášok vôbec nedostane, pretože je elektrostaticky pritiahnutý na plochy pred škárou :smt017 .


...to je pravda... :-D

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Str, 07.03.2007, 15:24
Profil
Koumák

Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01
Príspevky: 183
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kamzik píše:
Vdaka za rady. Pieskovat urcite budem. Su uz dost hrdzave a pieskovac povedal, ze chrom nevadi. Brusenie by trvalo dlho. Mam firmu co pieskuje a zinkuje sopovanim a dalsiu co nepieskuje a zinkuje ponaranim (na ziarove zinkovanie som v okoli nikoho nenasiel). Aky je rozdiel medzi sopovanim a elektro-ponaranym zinkovanim, co je lepsie na disky?
Dilema je ci po opieskovani:
1, Dat komaxit bez zinkovania (zinok je vraj krehky a moze opadat?)
2, Dat zinkovat (sopovanim/elektro) a rovno farbu a lak, bez komaxitu.
Variant zinok + komaxit sa mi zda prilis drahy. :cry:
Mne zatial vychadza najrozumnejsia alternativa pieskovat + sopovat + farba a lak bez komaxitu.


ze pozdravujem pieskovaca :-) ..len aby si to neplietol s niklom alebo vnutornym chromom

komaxit je jedna znacka praskovej farby na elektrostat. nanasanie a moze mat rozne vlasnosti podla konkr. druhu..polyester, epoxid .. vyhoda vsetkych praskov je ze sa jednou vrstvou da dat velka hrubka a kedze sa neodparuje riedidlo niesu tam pory. nevyhoda ..v tej jednej vrstve, hmota musi mat vlastnosti zakladu aj vrchu, co je dost tazke. preto sa komaxit nepouziva na tazku antikoroznu ochranu a prilnavost k podkladu obcas nieje taka ako ked sa dobre navrhne skladba nateroveho systemu.. je to zrejme na tom zinku. tam urcite lepsie padne medzivrstva reaktivnej zakladnej. komaxit dobre obaluje vonkajsie hrany,ale blbo zalieza do kutov. ten for s rezistinom je dobry :)
-galvanickym zinkom das max. par desiatok mikro m ..metalizaciou das aj par stoviek mikro m = ziarove je urcite ucinnejsia antikor. ochrana (navyse nemusis len zinkovat!)
-zinok je makky nie krehky.. odpadava skor ten komaxit

zivice maju zjednodusene taketo hlavne vlastnosti (bez ohladu ci su v prasku alebo tekute, tie vysokosusinove sa priblizuju praskovym) :
epoxid..najtvrdsi, obcas trochu krehky
polyuretan.. dost tvrdy,ale hlavne pruzny
akryl..(myslim skor rozpustadlove).. najvacsia prilnavost na vselico
ine synteticke..maksie, premerne vlastnosti
bitumeny a pod. necham tak :)

dalsie vlastnosti ako farebna stalost, antikorozne schopnosti zalezia od pigmentov, obsahu susiny, prisad atd.

s tychto vlastnosti si urob obraz o jednotlivych povrchovkach :wink:
vselico sa da kombinovat ale je to vzdy o prachoch. napr. dalo by sa nametalizovat 300mikro zinku a na to par vrstiev PU alebo E ale na obrubniku to aj tak zodieries a stoji to zbytocne love :lol:

dost som to zjednodusil tak cakam ze ma zvozi nejaky technolog povrchovych uprav :lol:

_________________
Willys + Wrangler.. moje kone wranee :)


Str, 07.03.2007, 17:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
TOM píše:
...dost som to zjednodusil tak cakam ze ma zvozi nejaky technolog povrchovych uprav :lol:


...ak tu nejaky je. :-D

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Str, 07.03.2007, 19:23
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dopredu sa priznavam, ze som necital uplne vsetko v tomto vlakne, ale


... komaxitu zinok (galvanicky) absolutne nevadi

...komaxit nie je zly a slaby. len to niektore (vecsina) firmiem odflakne

...chrom (napr. na Mangelsoch) sa pieskuje prave dobre, lbo je pomerne tvrdy


osobne pred komaxom nezinkujem (zinkujem, ale vsetko ostatne :zahrady,narazniky atd)

ak vydrzi koleso v komaxe 1-2 roky pri offroade, je to podla mna uplne uspokojujuce

a aby som nezabudol :komax (spon moj dodavatel) ma viac vrstiev ak ma byt kvalitny : 1)komax zaklad
2)komax farba
3)komax lak (ak je cierna matna lak sa nedava-uz obsahuje nejaku spevnujucu povrchovu zlozku ci co)



Obrázok


toto auticko na svoje odhalenie este len caka, tak som ho trochu zamaskoval :lol:

Obrázok

a na zaver : PIESKOVANIE + KOMAX (cierny) = cca 950,-/ 1 disk (podla stavu) bez vyrovnavania (kazdy je krivy :-D )

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 08.03.2007, 0:01
Profil ICQ WWW
Koumák

Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01
Príspevky: 183
Odpoveď s citáciou
Poslať 
asi by si si to mal precitat..
suhlasim s tebou len v tom ze akykolvek nater diskov na offe je uspesny ak vydrzi 2roky
chces povedat ze ak chcem povrch ktrory sa bude lahko obrusovat tak si ho mam dat nachromovat?? ..neviem aky chrom maju mangelsy len odhadujem ze ak to nieje shit tak budu mat pod chromom hrubu vrstvu medi, ktora okrem ineho posobi ako makka membrana pod velmi tvrdym chromom..spolu to SUPER odolava abrazivu. teda aspon takto sa robil chrom napr. na naraznikoch starych amerik ..na taketo veci je urcena kovova drt. a to je riadny ohnostroj ked sa tryska.

o komaxite som pisal. jeho vlatnosti su dane presnym typom prasku. zovseobecnil som vlastnosti na najviac pouzivany epoxiester..ten velmi nejde dokopy s pozinkom. s polyuretanom mozno.. taktiez neviem co to mas za technologiu ze mas zaklad,vrch atd. pisal som o beznych moznostiach. existuje vo svete vselico, dokonca aj praskova farba na drevo, ale tuto chalani sa radia o bezne dostupnych farbach na SK. ked neveris mne pozri napr. http://www.komaxit.cz/komaxit/czech/tex ... y=6&page=0

ako podklad pod komaxit sa mozu pouzit rozne chemicke moridla..mozno to si myslel tym zakladom..

mimochodom robil som v povrchoch technologa 10rokov od potravinarskeho priemyslu az po atomku

_________________
Willys + Wrangler.. moje kone wranee :)


Štv, 08.03.2007, 1:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:

0) pieskovanie
1) komax zaklad
2)komax farba
3)komax lak (ak je cierna matna lak sa nedava-uz obsahuje nejaku spevnujucu povrchovu zlozku ci co)



... takto boli robene moje posledne disky vid foto vyssie

RADOFFROAD píše:

Obrázok



... Rado zaujimavy disk co je to zac ???

...Co sa tyka ceny je to vec obchodu - mnozstva a vztahov...a ty nekomaxitujes raz za rok... :-D

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Štv, 08.03.2007, 8:50
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
chces povedat ze ak chcem povrch ktrory sa bude lahko obrusovat tak si ho mam dat nachromovat


NIE NIE ,len so tym chcel povedat, ze stary chrom na mangelsoch ide dole pieskovanim dobre - tiez som to necakal, ale povedal mi to chlap. ktory nam pieskuje

komax zaklad je normalna praskova farba pod tou finalnou, cize prejde pecou dvakrat

moje skusenosti su len z toho co mi lakovali a narazniky od nich drzia velmi pekne aj na oder (vsetky su zinkovane-galvanicky)

P.S. ten chrom pieskuju gulickami (asi kovovymi neviem)

to Dano: je to klasicky Mangels 8x15 ET -20 len v ciernom mate

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 08.03.2007, 9:51
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 886
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
moje skusenosti su len z toho co mi lakovali a narazniky od nich drzia velmi pekne aj na oder (vsetky su zinkovane-galvanicky)


Čo stojí "cca Sk"takto pozin, kom, lakovaný nárazník?

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Štv, 08.03.2007, 10:29
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
narazniky sme robili cca od 19-26 tis bez ...
s montazou nav. a zakladnym ramom a dvoma seklami, ale vyvijame novy typ a ceny este neviem

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 08.03.2007, 10:34
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 886
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
narazniky sme robili cca od 19-26 tis bez ...
s montazou nav. a zakladnym ramom a dvoma seklami, ale vyvijame novy typ a ceny este neviem


Jáj Rado, ale si ma nepochopil (asi som zle napísal), ja už nárazník mám zmáknutý, len cenu tých dokončovacích vecí som chcel vedieť.(piesk.pozin. +komax. dokopy)

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Štv, 08.03.2007, 10:40
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak je to z noveho materialu (cisty bez farby a korozie )

tak zinok cca 1600,-(galvanicky)
komax cca 1400,-

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 08.03.2007, 11:01
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 886
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
ak je to z noveho materialu (cisty bez farby a korozie )

tak zinok cca 1600,-(galvanicky)
komax cca 1400,-

Hm tak to som asi trocha prerobil, lebo plech bol nový bez korózie, ale som musel autom jazdiť, tak som ho striekol základnou. :evil: :smt120

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Štv, 08.03.2007, 11:52
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 20.10.2006, 23:35
Príspevky: 38
Bydlisko: vychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Po vcerajsej konzultacii s expertmi, som sa nakoniec rozhodol pre pieskovanie + komaxit, skusim aj rezistin alebo nieco podobne do dutin. Vdaka za tip. Zinkovanie som zavrhol. Skoro by som bol zabudol, farba bude biela.
DanoDEF píše:
...ak chces antikoroznu upravu po opieskovani porad sa tam kde komaxituju aj oni maju svoj sposob, ktory vyhovuje komaxitu...ak to das zinkovat a dojde k nejakemu problemu s komaxitom tak sa potom vyhovaraju... ak im das ciste opieskovane disky tak sa nemaju naco vyhovorit...

Praveze sa vyhovaraju aj na opieskovanie. :lol: Chcem, aby robil pieskovanie aj komax jeden clovek, aby sa nemal na koho vyhovarat a aj kvoli tomu, aby sa disky nakomaxitovali cim skor po opieskovani.
DanoDEF píše:
...moze nastat este jeden problem ak pieskuju nejakym sajrajtom...a tem sa natrepe do zeleza...pri komaxitovani a naslednom vypalovani v peci sa to rozpusta a komaxit zvykne bublinkovat alebo menit farbu...

Komaxitovac ma upozornoval, ze mam trvat na tom, aby sa opieskovali pieskom a vziadnom pripade nie drtov. Tak som velmi zvedavy ako a s cim pojde dole ten chrom.
RADOFFROAD píše:
ak vydrzi koleso v komaxe 1-2 roky pri offroade, je to podla mna uplne uspokojujuce

V mojom pripade urcite vydrzi koleso dlhsie ako zvysok auta. :twisted:
RADOFFROAD píše:
komax (spon moj dodavatel) ma viac vrstiev ak ma byt kvalitny : 1)komax zaklad 2)komax farba 3)komax lak (ak je cierna matna lak sa nedava-uz obsahuje nejaku spevnujucu povrchovu zlozku ci co)

Hadam uz posledne otazocky:
1, Aku praskovu farbu (druh, znacka) odporucate?
2, Kde v okoli PO/KE sa daju kupit praskove farby?
3, Kolko stoji liter farby a kolko litrov treba na 4 ks diskov?
DAKUJEM

_________________
Mitsubishi Pajero II, SWB, 2,5 TD.


Štv, 08.03.2007, 12:20
Profil
Čumil

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 18:01
Príspevky: 6
Bydlisko: LM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vytiahnem toto vlákno zo zabudnutia... Liptáci poradte, kde v LM prípadne okolí pieskujú? Ďakujem za každú odpoveď.


Štv, 20.01.2011, 21:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
dal som opieskovat disky a v sparach (prave od nich zacali hrdzaviet) zostala farba aj jemne zvysky hrdze. Skusam to vyskrabat skrutkovacom, ale ak poznate na to inu finfu dam si poradit.


Prílohy:
WP_20130412_004.jpg
WP_20130412_004.jpg [ 164.95 KiB | Zobrazené 3240 krát ]

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD
Pia, 12.04.2013, 18:04
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 33 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: