Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Autor |
Správa |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
janotoyotak píše: -opieskovanie, napráškovanie, konzervácia rezistinom.
...sikovny napad. Ja som skary vytmelil silikonom tak uvidim ako to vyrdzi. Vid: janotoyotak píše: Že vraj pri práškovaní (komaxitovaní) sa prášková farba elektrostaticky nanáša na striekaný predmet a potom vypáli pri vysokej teplote, kde sa prášok roztaví a zleje. Lenže do úzkych škár sa ten prášok vôbec nedostane, pretože je elektrostaticky pritiahnutý na plochy pred škárou .
...to je pravda...
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Str, 07.03.2007, 15:24 |
|
|
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 183
|
kamzik píše: Vdaka za rady. Pieskovat urcite budem. Su uz dost hrdzave a pieskovac povedal, ze chrom nevadi. Brusenie by trvalo dlho. Mam firmu co pieskuje a zinkuje sopovanim a dalsiu co nepieskuje a zinkuje ponaranim (na ziarove zinkovanie som v okoli nikoho nenasiel). Aky je rozdiel medzi sopovanim a elektro-ponaranym zinkovanim, co je lepsie na disky? Dilema je ci po opieskovani: 1, Dat komaxit bez zinkovania (zinok je vraj krehky a moze opadat?) 2, Dat zinkovat (sopovanim/elektro) a rovno farbu a lak, bez komaxitu. Variant zinok + komaxit sa mi zda prilis drahy. Mne zatial vychadza najrozumnejsia alternativa pieskovat + sopovat + farba a lak bez komaxitu.
ze pozdravujem pieskovaca ..len aby si to neplietol s niklom alebo vnutornym chromom
komaxit je jedna znacka praskovej farby na elektrostat. nanasanie a moze mat rozne vlasnosti podla konkr. druhu..polyester, epoxid .. vyhoda vsetkych praskov je ze sa jednou vrstvou da dat velka hrubka a kedze sa neodparuje riedidlo niesu tam pory. nevyhoda ..v tej jednej vrstve, hmota musi mat vlastnosti zakladu aj vrchu, co je dost tazke. preto sa komaxit nepouziva na tazku antikoroznu ochranu a prilnavost k podkladu obcas nieje taka ako ked sa dobre navrhne skladba nateroveho systemu.. je to zrejme na tom zinku. tam urcite lepsie padne medzivrstva reaktivnej zakladnej. komaxit dobre obaluje vonkajsie hrany,ale blbo zalieza do kutov. ten for s rezistinom je dobry
-galvanickym zinkom das max. par desiatok mikro m ..metalizaciou das aj par stoviek mikro m = ziarove je urcite ucinnejsia antikor. ochrana (navyse nemusis len zinkovat!)
-zinok je makky nie krehky.. odpadava skor ten komaxit
zivice maju zjednodusene taketo hlavne vlastnosti (bez ohladu ci su v prasku alebo tekute, tie vysokosusinove sa priblizuju praskovym) :
epoxid..najtvrdsi, obcas trochu krehky
polyuretan.. dost tvrdy,ale hlavne pruzny
akryl..(myslim skor rozpustadlove).. najvacsia prilnavost na vselico
ine synteticke..maksie, premerne vlastnosti
bitumeny a pod. necham tak
dalsie vlastnosti ako farebna stalost, antikorozne schopnosti zalezia od pigmentov, obsahu susiny, prisad atd.
s tychto vlastnosti si urob obraz o jednotlivych povrchovkach
vselico sa da kombinovat ale je to vzdy o prachoch. napr. dalo by sa nametalizovat 300mikro zinku a na to par vrstiev PU alebo E ale na obrubniku to aj tak zodieries a stoji to zbytocne love
dost som to zjednodusil tak cakam ze ma zvozi nejaky technolog povrchovych uprav
_________________Willys + Wrangler.. moje kone wranee
|
Str, 07.03.2007, 17:06 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
TOM píše: ...dost som to zjednodusil tak cakam ze ma zvozi nejaky technolog povrchovych uprav
...ak tu nejaky je.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Str, 07.03.2007, 19:23 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
dopredu sa priznavam, ze som necital uplne vsetko v tomto vlakne, ale
... komaxitu zinok (galvanicky) absolutne nevadi
...komaxit nie je zly a slaby. len to niektore (vecsina) firmiem odflakne
...chrom (napr. na Mangelsoch) sa pieskuje prave dobre, lbo je pomerne tvrdy
osobne pred komaxom nezinkujem (zinkujem, ale vsetko ostatne :zahrady,narazniky atd)
ak vydrzi koleso v komaxe 1-2 roky pri offroade, je to podla mna uplne uspokojujuce
a aby som nezabudol :komax (spon moj dodavatel) ma viac vrstiev ak ma byt kvalitny : 1)komax zaklad
2)komax farba
3)komax lak (ak je cierna matna lak sa nedava-uz obsahuje nejaku spevnujucu povrchovu zlozku ci co)
toto auticko na svoje odhalenie este len caka, tak som ho trochu zamaskoval
a na zaver : PIESKOVANIE + KOMAX (cierny) = cca 950,-/ 1 disk (podla stavu) bez vyrovnavania (kazdy je krivy )
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Štv, 08.03.2007, 0:01 |
|
|
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 183
|
asi by si si to mal precitat..
suhlasim s tebou len v tom ze akykolvek nater diskov na offe je uspesny ak vydrzi 2roky
chces povedat ze ak chcem povrch ktrory sa bude lahko obrusovat tak si ho mam dat nachromovat?? ..neviem aky chrom maju mangelsy len odhadujem ze ak to nieje shit tak budu mat pod chromom hrubu vrstvu medi, ktora okrem ineho posobi ako makka membrana pod velmi tvrdym chromom..spolu to SUPER odolava abrazivu. teda aspon takto sa robil chrom napr. na naraznikoch starych amerik ..na taketo veci je urcena kovova drt. a to je riadny ohnostroj ked sa tryska.
o komaxite som pisal. jeho vlatnosti su dane presnym typom prasku. zovseobecnil som vlastnosti na najviac pouzivany epoxiester..ten velmi nejde dokopy s pozinkom. s polyuretanom mozno.. taktiez neviem co to mas za technologiu ze mas zaklad,vrch atd. pisal som o beznych moznostiach. existuje vo svete vselico, dokonca aj praskova farba na drevo, ale tuto chalani sa radia o bezne dostupnych farbach na SK. ked neveris mne pozri napr. http://www.komaxit.cz/komaxit/czech/tex ... y=6&page=0
ako podklad pod komaxit sa mozu pouzit rozne chemicke moridla..mozno to si myslel tym zakladom..
mimochodom robil som v povrchoch technologa 10rokov od potravinarskeho priemyslu az po atomku
_________________Willys + Wrangler.. moje kone wranee
|
Štv, 08.03.2007, 1:02 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
RADOFFROAD píše: 0) pieskovanie 1) komax zaklad 2)komax farba 3)komax lak (ak je cierna matna lak sa nedava-uz obsahuje nejaku spevnujucu povrchovu zlozku ci co)
... takto boli robene moje posledne disky vid foto vyssie
... Rado zaujimavy disk co je to zac ???
...Co sa tyka ceny je to vec obchodu - mnozstva a vztahov...a ty nekomaxitujes raz za rok...
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Štv, 08.03.2007, 8:50 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
Citácia: chces povedat ze ak chcem povrch ktrory sa bude lahko obrusovat tak si ho mam dat nachromovat
NIE NIE ,len so tym chcel povedat, ze stary chrom na mangelsoch ide dole pieskovanim dobre - tiez som to necakal, ale povedal mi to chlap. ktory nam pieskuje
komax zaklad je normalna praskova farba pod tou finalnou, cize prejde pecou dvakrat
moje skusenosti su len z toho co mi lakovali a narazniky od nich drzia velmi pekne aj na oder (vsetky su zinkovane-galvanicky)
P.S. ten chrom pieskuju gulickami (asi kovovymi neviem)
to Dano: je to klasicky Mangels 8x15 ET -20 len v ciernom mate
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Štv, 08.03.2007, 9:51 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
RADOFFROAD píše: moje skusenosti su len z toho co mi lakovali a narazniky od nich drzia velmi pekne aj na oder (vsetky su zinkovane-galvanicky)
Čo stojí "cca Sk"takto pozin, kom, lakovaný nárazník?
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Štv, 08.03.2007, 10:29 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
narazniky sme robili cca od 19-26 tis bez ...
s montazou nav. a zakladnym ramom a dvoma seklami, ale vyvijame novy typ a ceny este neviem
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Štv, 08.03.2007, 10:34 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
RADOFFROAD píše: narazniky sme robili cca od 19-26 tis bez ... s montazou nav. a zakladnym ramom a dvoma seklami, ale vyvijame novy typ a ceny este neviem
Jáj Rado, ale si ma nepochopil (asi som zle napísal), ja už nárazník mám zmáknutý, len cenu tých dokončovacích vecí som chcel vedieť.(piesk.pozin. +komax. dokopy)
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Štv, 08.03.2007, 10:40 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
ak je to z noveho materialu (cisty bez farby a korozie )
tak zinok cca 1600,-(galvanicky)
komax cca 1400,-
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Štv, 08.03.2007, 11:01 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
RADOFFROAD píše: ak je to z noveho materialu (cisty bez farby a korozie )
tak zinok cca 1600,-(galvanicky) komax cca 1400,-
Hm tak to som asi trocha prerobil, lebo plech bol nový bez korózie, ale som musel autom jazdiť, tak som ho striekol základnou.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Štv, 08.03.2007, 11:52 |
|
|
kamzik
Učeň
Registrovaný: Pia, 20.10.2006, 23:35 Príspevky: 38 Bydlisko: vychod
|
Po vcerajsej konzultacii s expertmi, som sa nakoniec rozhodol pre pieskovanie + komaxit, skusim aj rezistin alebo nieco podobne do dutin. Vdaka za tip. Zinkovanie som zavrhol. Skoro by som bol zabudol, farba bude biela.
DanoDEF píše: ...ak chces antikoroznu upravu po opieskovani porad sa tam kde komaxituju aj oni maju svoj sposob, ktory vyhovuje komaxitu...ak to das zinkovat a dojde k nejakemu problemu s komaxitom tak sa potom vyhovaraju... ak im das ciste opieskovane disky tak sa nemaju naco vyhovorit... Praveze sa vyhovaraju aj na opieskovanie. Chcem, aby robil pieskovanie aj komax jeden clovek, aby sa nemal na koho vyhovarat a aj kvoli tomu, aby sa disky nakomaxitovali cim skor po opieskovani. DanoDEF píše: ...moze nastat este jeden problem ak pieskuju nejakym sajrajtom...a tem sa natrepe do zeleza...pri komaxitovani a naslednom vypalovani v peci sa to rozpusta a komaxit zvykne bublinkovat alebo menit farbu... Komaxitovac ma upozornoval, ze mam trvat na tom, aby sa opieskovali pieskom a vziadnom pripade nie drtov. Tak som velmi zvedavy ako a s cim pojde dole ten chrom. RADOFFROAD píše: ak vydrzi koleso v komaxe 1-2 roky pri offroade, je to podla mna uplne uspokojujuce V mojom pripade urcite vydrzi koleso dlhsie ako zvysok auta. RADOFFROAD píše: komax (spon moj dodavatel) ma viac vrstiev ak ma byt kvalitny : 1)komax zaklad 2)komax farba 3)komax lak (ak je cierna matna lak sa nedava-uz obsahuje nejaku spevnujucu povrchovu zlozku ci co)
Hadam uz posledne otazocky:
1, Aku praskovu farbu (druh, znacka) odporucate?
2, Kde v okoli PO/KE sa daju kupit praskove farby?
3, Kolko stoji liter farby a kolko litrov treba na 4 ks diskov?
DAKUJEM
_________________ Mitsubishi Pajero II, SWB, 2,5 TD.
|
Štv, 08.03.2007, 12:20 |
|
|
U.A.Z.
Čumil
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 18:01 Príspevky: 6 Bydlisko: LM
|
Vytiahnem toto vlákno zo zabudnutia... Liptáci poradte, kde v LM prípadne okolí pieskujú? Ďakujem za každú odpoveď.
|
Štv, 20.01.2011, 21:13 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
dal som opieskovat disky a v sparach (prave od nich zacali hrdzaviet) zostala farba aj jemne zvysky hrdze. Skusam to vyskrabat skrutkovacom, ale ak poznate na to inu finfu dam si poradit.
Prílohy:
WP_20130412_004.jpg [ 164.95 KiB | Zobrazené 3240 krát ]
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Pia, 12.04.2013, 18:04 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|