Dnes je štvrtok 18. apríla 2024, meniny má Valér a zajtra Jela
MTcka VS ATcka vseobecne ...
MTcka VS ATcka vseobecne ...
Autor |
Správa |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Ako sa to vezme bull. Sám som ostal prekvapený, keď som zistil že na Pajere mám brzdnú dráhu asi o 30% kratšiu ako na L200-ke. Pajero má 3-ročné BFG AT, L200-ka 4-ročné Cooper Discoverer M+S. L200-ku veľmi degraduje ABS, ktoré začne rapčať len čo začnem trochu brzdiť. Povrch bol ujazdený kašovitý sneh.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Uto, 22.01.2013, 11:09 |
|
|
Turek
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 20:49 Príspevky: 305 Bydlisko: Strezenice-City
|
M + S - (Mud + Snow) blato a sneh, označenie,ktoré sa nachádza na zimných,celoročných,terénnych a niektorých letných dodávkových pneumatikách. Az ked je za tym snehova vlocka alebo stit tak az to je oznacenie zimnej gumy. To ze nase organy nemaju v tom jasno a staci im M+S bez vlocky, tak to je uz nieco ine. A vobec by som netvrdil ze do snehu su AT lepsie ako zimne gumy
_________________5,2 plyňák V8, postupne sa začína podobať na auto
|
Uto, 22.01.2013, 11:27 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
ja to mam odskusane na 1 aute, tiez je tam problem, ze abs cvaka, ale to je predsa nejklamny znak toho, aky je rozdiel v tych gumach
BFG AT vs. Cooper wheater master
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Uto, 22.01.2013, 11:38 |
|
|
Pronto
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45 Príspevky: 577 Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
|
Martinoff píše: Ako sa to vezme bull. Sám som ostal prekvapený, keď som zistil že na Pajere mám brzdnú dráhu asi o 30% kratšiu ako na L200-ke. Pajero má 3-ročné BFG AT, L200-ka 4-ročné Cooper Discoverer M+S. L200-ku veľmi degraduje ABS, ktoré začne rapčať len čo začnem trochu brzdiť. Povrch bol ujazdený kašovitý sneh.
štvor ročné zimáky ? to myslíš vážne ? veď tie už nebudú mať ani zďaleka vlastnosti ako by mali. Ja mám na WJčku odskúšané aj AT aj zimné a jednoznačne na zimu (ujazdený sneh, kašovitý sneh, poľadovica, čerstvý prašan) zimné gumy. Samozrejme nie 4ročné prestáte.
_________________ Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000 + LPG STAG Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka...
|
Uto, 22.01.2013, 13:47 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Viem že 4-ročné zimné už nie sú dobré, ale nečakal som, že budú o toľko horšie od 3-ročných BFG AT. A to boli zimné jazdené len 3 zimy(jednu zimu zvládli v pohode MT) a BFG AT sú jazdené celoročne.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Uto, 22.01.2013, 14:08 |
|
|
janoP
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26 Príspevky: 523 Bydlisko: tisovec
|
turek....ja sm odpovedal, že M+S stačí podľa zákona na to, že pokutu nedostaneš !!!....a orgány majú v tom jasno...však im to upravuje zákon čo som dal..................iná vec je či to označenie stačí pre bezpečnú prevádzku v zime
_________________ už len ex.....jeep xj 2,5 ....patrol gr.... jeep xj 4l......
|
Uto, 22.01.2013, 15:12 |
|
|
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
Čo sa týka tých AT - čo som spomínal - boli to General Grabery AT2 - proste v 40 cm neujazdenom snehu sa oveľa skôr dostali na pevný podklad - prehrabali sa. Pri zimných mi to trvalo oveľa dlhšie. Ale vyšiel som na oboch. A najvýhodnejšie boli AT vtedy, keď cca 30 - 40 cm vrstva snehu sa pritopila a potom zmrzla - taká tvrdá krusta snehu - AT-čky to rozbili a prešli. Zimné pneumatiky si vyšmýkali lôžka v tom snehu - musel som cúvnuť a preraziť to a znova a znova. Zase keď bol podklad zľadovatelý a na tom tenká vrstva prašanu zimáky držaly ako pribité - keď som vystúpil z auta, že obzriem situáciu, tak som sa na topánkach šmýkal asi 15 m dole kopcom viete si predstaviť ten tanec na AT - gumkách . Hovorím o jazde v sklone cesty cca 40%. Samozrejme na udržiavaných spevnených cestách jednoznačne zimné.
Prosto neexistujú pneumatiky, ktoré by boli dobré na všetkých podkladoch. A preto ja, vzhľadom na situáciu, ktorá je najčastejšia pri mojom jazdení preferujem v zime zimné pneu s doplnkom reťazí.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Str, 23.01.2013, 11:33 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
mali sme aj tie grabery, ano, bolo to celkom fajn aj na snehu, je to mozno lepsia univerzalna pneu, ako bfg a zvazujem, ze, ked dosluzia bfg, kupim tie grabery - ale za zimnu by som ju nemenil
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Str, 23.01.2013, 11:50 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
V podstate súhlasím, len s doplnkom - zažil som a videl v praxi zimné pneu, ktoré sa nijako nevyrovnali BFG AT - boli to konkrétne continentaly: po dvoch zimách úplne "impotentná" guma.
Na druhú stranu, teraz máme na Touaregu Dunlop Grandtrek SJ6 a lepšiu zimnú som ešte nevidel.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Str, 23.01.2013, 12:04 |
|
|
Majjo
Učeň
Registrovaný: Str, 07.11.2012, 18:11 Príspevky: 11 Bydlisko: Podbrezová
|
Fyzika nepustí... Myslím že zimná pneu a v kufri reťaze stačia. /alebo aspoň lopata /
_________________ Suzuki Grand Vitara 2,0TD , 99r.v. , 4cm lift (vpredu podlozky, vzadu podlozky + struny Š120), pneu Yokohama Geolandar Ice/teren 235/80 R16
|
Štv, 24.01.2013, 8:50 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
tusim sa tu malo pise o podhustovani, je to podobne ako v blate a na ujazdenej ceste tiez velmi pomoze, celu zimu jazdim na SS Bogger, co je asi najextremnejsia MT pneu aka sa na svete vyraba ...
...samozrejme nie je to auto na dennodenne pouzitie, ale jazdim aj po ceste aj na dlhsie trasy a je to len o kombinacii tlak v pneu versus spotreba a jazdna dynamika, kazdopadne boggery aj na ujazdenej smyklavej ceste ak maju spravny tlak, su relativne v pohode, 4x4 jazdim do 60 km/h a 4x2 do 95 km/h
aktualne mam vzadu 0,5 BAR a vpredu 0,7 BAR a rano ked som bol zaviezt synatora do skoly, velka vlhkost, teplota -8 a drzia velmi pekne, samozrejme s tymto tlakom je to na ceste lenivejsie a ked dam neutral, stojim za chvilu aj bez brzdy
v hlbokom snehu to vcera bolo nadherne technicke, hral som sa s patrolom asi 3hod a presli sme neskutocne veci, dalo by sa podhustit az na cca 0,1 a vtedy uz je to uplne bohve, ale to sa neda jazdit po ceste a nechcelo sa mi to v tej zime fukat
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Štv, 24.01.2013, 11:34 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
podhustovanie sa vseobecne podcenuje, aj ked je to jeden z najdolezitejsich faktorov. Ti co to nevyskusali, to zavrhuju z principu, niektori sa boja, ze lahsie prerazia bocnicu a ini su jednoducho lenivi spustat/fukat. A ani nehovorim o tych, co vecne riesia spotrebu.
Ja osobne hustim v zime max na 1.7(na dlhe cesty), vacsinou som tesne nad 1. A to hovorim o zimnych pneu...
|
Štv, 24.01.2013, 15:59 |
|
|
colt.45
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 26.09.2012, 16:35 Príspevky: 124 Bydlisko: Východ
|
súhlasím s kolegami nado mnou. Všade som čítal o podhusťovaní, takže som sa to rozhodol vyskúšať. Mám obuté hankook dynamic v rozmere 31x11.5 R15 a doteraz som to mal stále na 2.5. Napadlo u nás trošku snehu, tak som podhustil na 1.5 (nechcel som na menej, neviem do koľko tie pneu môžem podhustiť) a rozdiel bol citeľný. Na rovinke bolo cítiť, že ináč reaguje na plyn, ale keď som šiel do kopca, auto išlo oveľa ľahšie, nerovnosti neboli také citeľné a na ľade bol zadok stabilnejší. Takže som bol milo prekvapený bol by som zvedavý, čo by to robilo s 0.8-0.5 ako tu píšu niektorí
|
Štv, 24.01.2013, 18:05 |
|
|
pavol2078
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40 Príspevky: 1448 Bydlisko: povazska bystrica
|
rado ma pravduked som mal wisenty v zime som jazdil na 2,5 co bnebolo nic extra tak som ich daval na 1,5 a bolo to o inom teraz svoje swamperi na ceste su nafukane na 1,9 a drzia v celku slusne nato ze to neni zimna pneu a v hlbokom snehu 0,9 a ide to dobr ked idem na 0,9 po ceste strasne to plava a vykon je poznat
_________________Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom OFFROAD CLUB LÚKY
|
Štv, 24.01.2013, 18:08 |
|
|
matus368
Učeň
Registrovaný: Ned, 06.11.2011, 19:52 Príspevky: 23 Bydlisko: Martin
|
Momentálne jazdím prvú zimu na cooper stt 267/75 r16 obuté na kratkom patrole. Auto využívame dá sa povedať na bežné jazdy po asfalte sem tam terén. S miernym podhustením (1,5- 1,7 bar) môžem povedať že to nie je až taká hrôza ako som čakal. Celkom dobre sa chytajú v ujazdenom snehu, aj keď niekde v kopci nastane prešmyk majú pekne snahu zahryznúť sa, čo to idú aj v hlbšom snehu no kde je ľad a cesta typu sklo,alebo nová mokrá vrstva tak tam naozaj treba opatrne. Rád by som osobne niekedy porovnal konkrétne úseky ako by sa na nich chovala nová kvalitná zimná pneumatika v rovnakom rozmere na rovnakom aute. Tu by som rád povedal že pri prvej väčšej nádielke mokrého snehu sme skušali na miernom kopci terénnej cesty ako sa bude správať patrol so spomínanými STT verzus Toyota Rav4 s novou sadou barum polaris3. Rozbeh do kopčeka bol troška zo zákruty a výsledok nasledovný: Patrol šiel prvý a prerazil tú cestu až navrch no na viacero pokusov. ďalšie pokusy na Patrole boli so všemožnými technikami výjazdu už po urobenej koľaji neúspešné. Ak bola snaha o rýchly rozbeh v zákrute ho bola bieda bieda udržať, keď pomaly tak tomu chýbala razancia a ostal stáť niekde v 3/4 kopca. Rav4 s novou sadou 225/65 r17 a identickými podmienkami išla napodiv bez väčších problémov. S vypnutým ESP vybehla zakaždým až na vrch. Išlo to aj s rýchlym rozbehom aj s menším rozbehom. V zákrute držali polarisy oveľa lepšie no rozbeh v kopci a pod kopcom bol už bez šance. Keď bolo zapnute ESP tak to škrtilo škrtilo a uberalo až motor zdochol. Samozrejme týmto nechcem povyšovať terénne schopnosti SUV- čka nad offroad, ale len sa prikláňam k názoru že niet nad dobrú gumu určenú na konkretne podmienky. Ako posledné mi ale nedá vytknúť, absenciu medzinapravoveho difu u patrola. Z praktického hľadiska to beriem ako veľké mínus. Je absolútne citeľné ako sa pri zapnutom predku v ostrej zátačke bije predok so zadkom. To ma nabáda aby som pri bežnom jazdení keď je vonku "kadejako" dosť často volil medzi 2H a 4H čo nie je 2x super:/ Toto je ale tema o pneu taže ostaňme pri nich
|
Štv, 24.01.2013, 18:40 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|