Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana
20psi versus 3psi ( 1,36atm versus 0,2atm )
Autor |
Správa |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Naposledy upravil MilanBB dňa Str, 10.10.2007, 17:08, celkovo upravené 2
|
Str, 10.10.2007, 14:36 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
a gde je hranica, ze sa to prestava pacit pneumatikam?
prejst teren a znicit pneu tiez nie je cielom...
|
Str, 10.10.2007, 14:52 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Na mäkkom podklade podiaľ nie je výrazne ostrý ( kamene a podobne ) pohusťujem kľudne na 0,5atm a je to ok aj pre pneumatiky. Samozrejme že ak je povrch tvrdý, netreba to prehnať, ale 1atm nemôže zlikvidovať pneumatiku - jedine keby si tak jazdil celý rok po asfalktách. Proste v extréme pohustenie výrazne pomôže a pri opatrnosti  sa nemusí pneumatika zákonite poškodiť.
|
Str, 10.10.2007, 14:54 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
.... to sa líši podla druhu a výrobcu pneumatík.
Konkrétne napr. BFG sú odskúšané tuším do 0,6 až 0,8.
Pneumatike samotné podhustenie až tak nevadí... problém je skôr v tom, že sa pri jazde na mäkko zahrieva.
Takže ak je vypustenô, načim jazdiť komótne a pomály, prípadne nie príliš ďaleko. Tu už vela spraví skúsenosť pohoniča. V snehu si na spustených gumách trúfnem aj pridať (je zima... teplota gúm nehrozí) ako napr v lete v blate v ktorom sú kamene.
S klesajúcim tlakom totiž úmerne stúpa hrozba prerazenia gumy o niečo ostré (čo by jej pri normálnom tlaku neublížilo)
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 10.10.2007, 14:59 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Ano, Maťko zhrnul si to čo som napísal v jednoduchšej okresanejšej podobe.
|
Str, 10.10.2007, 15:04 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Pointa je aj v tom, ze je v stope ovela viac zaberovych hran. Nesmie sa to s podhustenim prehnat, lebo pri naraze patka pneumatiky zbehe z rafka a guma sfukne. Ak nemas so sebou benzin, tak ju nenafukas. Za posledny vyjazd sme mali hned dve taketo skusenosti.
|
Str, 10.10.2007, 15:08 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
všetko s rozumom samozrejme, ale ten benzín zhodou okolností nosím presne pre tieto prípady. Ešte som to síce nikdy nerobil, ale keby sa mi to stalo, vyskúšal by som.
To podhustenie je dobré najmä v naozaj mäkkom teréne a nie preto aby sa človek hnal. Ide to že sa nezabára, teda inak nezvládnuteľný úsek z dôvodu zaborenia teraz prejde po povrchu. Takže samozrejme na obmedzenom úseku a opatrne. Ale ide to, bežne vo svete fungujúca vec.
Ešte je dôležité aká kobinácia šírky pneumatiky a šírky ráfiku je zvolená. Samozrejme že je rozdiel mať 245mm gumu na ráfku 8" a na tom samom ráfku mať 315mm !
|
Str, 10.10.2007, 15:12 |
|
 |
puklo
Koumák
Registrovaný: Pon, 26.03.2007, 22:52 Príspevky: 162
|
pejo píše: Pointa je aj v tom, ze je v stope ovela viac zaberovych hran. Nesmie sa to s podhustenim prehnat, lebo pri naraze patka pneumatiky zbehe z rafka a guma sfukne. Ak nemas so sebou benzin, tak ju nenafukas. Za posledny vyjazd sme mali hned dve taketo skusenosti.
akú reču ste terazky hovorili??
načo ten benzín? nič také som doposial nepočul,rád sa priučím.
_________________ niekedy sa sám seba pýtam, kto sme, odkial sme prišli a kam smerujeme..Potom si nalejem odpoveď a zas je dobre.
RR P38 V8 BMW 330XD Pinzgauer 710M AVIA 31T 4x4 sklápač PV3S M1
ex: terrano II ex: terracan ex: xj 2:5TD ex: RR P38 2.5 DSE ex: ZJ 5.9
|
Str, 10.10.2007, 17:13 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
puklo píše: pejo píše: Pointa je aj v tom, ze je v stope ovela viac zaberovych hran. Nesmie sa to s podhustenim prehnat, lebo pri naraze patka pneumatiky zbehe z rafka a guma sfukne. Ak nemas so sebou benzin, tak ju nenafukas. Za posledny vyjazd sme mali hned dve taketo skusenosti. akú reču ste terazky hovorili?? načo ten benzín? nič také som doposial nepočul,rád sa priučím.
Keď sa vyzuje pneumatika ( nie z dôvodu defektu, ale podhustenia, prípadne podhustenie a bočný náklon ) keby si k nej priložil len tak kompresor asi by si bežnú nenafukal. Teda keby bola veľmi široká na uzkom disku, tak možno, ale to sa nestáva často. Takže vtedy sa nastrieka do vnutra gumy, resp. trochu naleje benzín, alebo nejaký horiaci alkohol a ten sa následne zapáli. Tým sa prudko zahreje ohňom vzduch v gume a nafukne sa sama za ohamih.
pozri si celý priebeh tu : http://www.youtube.com/watch?v=Gmdo2T_g ... ed&search=
|
Str, 10.10.2007, 17:17 |
|
 |
puklo
Koumák
Registrovaný: Pon, 26.03.2007, 22:52 Príspevky: 162
|
to teda čumím, nenapadlo by ma to. Vláčim v kufri kompresor a doteraz som si myslel ako som ja vybavený 
_________________ niekedy sa sám seba pýtam, kto sme, odkial sme prišli a kam smerujeme..Potom si nalejem odpoveď a zas je dobre.
RR P38 V8 BMW 330XD Pinzgauer 710M AVIA 31T 4x4 sklápač PV3S M1
ex: terrano II ex: terracan ex: xj 2:5TD ex: RR P38 2.5 DSE ex: ZJ 5.9
|
Str, 10.10.2007, 17:45 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1809 Bydlisko: SE
|
Mozem doporucit.Naposledy som to aplikoval v sobotu.Po vystrele bola natlacena na 1,3 At.
_________________ Bývalý offroadak
|
Str, 10.10.2007, 18:10 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
toto je dtto len s éterom.... dokonca netreba ani zvesiť kolo z auta.
http://youtube.com/watch?v=p2HXHFhhHlM
(pozerať až dokonca)
Montáž gumy horlavinou je len núdzové riešenie. Pri najbližšej príležitosti treba zájsť do pneuservisu, kolo rozobrať, zvnútra vyčistiť a riadne, vzduchom, poskladať.
Benzín aj éter totiž poškodzujú nútorný povrch pneumatiky a najmä záplaty a hlavičky hríbikov dokážu úplne rozožrať.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 10.10.2007, 18:23 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Iste, ale to čo bolo v sprejoch určite benzín nebol. Napríklad uplne čístý benzín do zapalovačov zippo je daleko lepší. Alebo podobné veľmi rýchlo prchavé látky, ktoré praqkticky v momente vznietenia podľahnú vypareniu. Ja by som sa toho až tak nebál.
|
Str, 10.10.2007, 18:39 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
v tom spreji je éter. Používa sa napr. aj na štartovanie dieslov vo velkom mraze.
Nikdy nevyhorí všetko... vždy niečo zostane vnútri a leptá... 
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 10.10.2007, 18:44 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Ale jasné, však ja som tým chcel povedať, že to možno netreba až tak veľmi riešiť. Ak máš v poriadku pneumatiku a nie nejaký storočný zlepenec tristokrát opravovaný, nemyslím, že by to množstvo čo nezhorí mohlo spôsobiť vážny problém. Sem som mieril. Myslíš, že tí islandania potom rozoberajú kolesá takto nahustené a utierajú a znova fúkajú a podobne? Ja myslím, že nie.
|
Str, 10.10.2007, 18:47 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|