Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 30.05.2025, 2:34
Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 20psi versus 3psi ( 1,36atm versus 0,2atm ) 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Obrázok
Obrázok

Tu pri porovnaní krásne vidieť aký rozdiel v styčnej ploche je pri nafukaní na bežnú cestu a výraznom podhustení v teréne. Tým pádom sa samozrejme vozidlo menej zabára, pretože plocha sa podstatne zväčší. Takže vážení - na mäkkých podkladoch ako piesok, sneh, blato - PODHUSŤOVAŤ !!! :wink:

Ešte pridám fotku, samozrejme toto je extrémna úprava vozidla s použitím 49" kolies o šírke odhadujem 20" ale o toto približne ide :

Obrázok

Mimochodom, ukážem vám ešte spôsob, ktorým sa snažia napríklad Islandania simulovať zimnú gumu aj pri použití MTčka. Je to akoby jemné rozrezanie blokov mtčka na husto asi do hlbky centimetra. Podľa toho čo o tom píšu, je to výrazne lepšie na zamrznutých povrchoch a najmä na ceste, pretože keďže sú bloky narezané strácajú tak svoju tvrdosť a vedia sa viac doformovať a teda vzniká väčšie množstvo miniatúrnych hrán. Vyzerá to asi takto :

Obrázok


Naposledy upravil MilanBB dňa Str, 10.10.2007, 17:08, celkovo upravené 2



Str, 10.10.2007, 14:36
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
a gde je hranica, ze sa to prestava pacit pneumatikam?
prejst teren a znicit pneu tiez nie je cielom...


Str, 10.10.2007, 14:52
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na mäkkom podklade podiaľ nie je výrazne ostrý ( kamene a podobne ) pohusťujem kľudne na 0,5atm a je to ok aj pre pneumatiky. Samozrejme že ak je povrch tvrdý, netreba to prehnať, ale 1atm nemôže zlikvidovať pneumatiku - jedine keby si tak jazdil celý rok po asfalktách. Proste v extréme pohustenie výrazne pomôže a pri opatrnosti :!: sa nemusí pneumatika zákonite poškodiť.


Str, 10.10.2007, 14:54
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
.... to sa líši podla druhu a výrobcu pneumatík.

Konkrétne napr. BFG sú odskúšané tuším do 0,6 až 0,8.

Pneumatike samotné podhustenie až tak nevadí... problém je skôr v tom, že sa pri jazde na mäkko zahrieva.

Takže ak je vypustenô, načim jazdiť komótne a pomály, prípadne nie príliš ďaleko. Tu už vela spraví skúsenosť pohoniča. V snehu si na spustených gumách trúfnem aj pridať (je zima... teplota gúm nehrozí) ako napr v lete v blate v ktorom sú kamene.

S klesajúcim tlakom totiž úmerne stúpa hrozba prerazenia gumy o niečo ostré (čo by jej pri normálnom tlaku neublížilo)

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 10.10.2007, 14:59
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano, Maťko zhrnul si to čo som napísal v jednoduchšej okresanejšej podobe.


Str, 10.10.2007, 15:04
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Pointa je aj v tom, ze je v stope ovela viac zaberovych hran. Nesmie sa to s podhustenim prehnat, lebo pri naraze patka pneumatiky zbehe z rafka a guma sfukne. Ak nemas so sebou benzin, tak ju nenafukas. Za posledny vyjazd sme mali hned dve taketo skusenosti.


Str, 10.10.2007, 15:08
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
všetko s rozumom samozrejme, ale ten benzín zhodou okolností nosím presne pre tieto prípady. Ešte som to síce nikdy nerobil, ale keby sa mi to stalo, vyskúšal by som.

To podhustenie je dobré najmä v naozaj mäkkom teréne a nie preto aby sa človek hnal. Ide to že sa nezabára, teda inak nezvládnuteľný úsek z dôvodu zaborenia teraz prejde po povrchu. Takže samozrejme na obmedzenom úseku a opatrne. Ale ide to, bežne vo svete fungujúca vec.

Ešte je dôležité aká kobinácia šírky pneumatiky a šírky ráfiku je zvolená. Samozrejme že je rozdiel mať 245mm gumu na ráfku 8" a na tom samom ráfku mať 315mm !


Str, 10.10.2007, 15:12
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.03.2007, 22:52
Príspevky: 162
Odpoveď s citáciou
pejo píše:
Pointa je aj v tom, ze je v stope ovela viac zaberovych hran. Nesmie sa to s podhustenim prehnat, lebo pri naraze patka pneumatiky zbehe z rafka a guma sfukne. Ak nemas so sebou benzin, tak ju nenafukas. Za posledny vyjazd sme mali hned dve taketo skusenosti.


akú reču ste terazky hovorili?? :shock:
načo ten benzín? nič také som doposial nepočul,rád sa priučím.

_________________
niekedy sa sám seba pýtam, kto sme, odkial sme prišli a kam smerujeme..Potom si nalejem odpoveď a zas je dobre.

RR P38 V8
BMW 330XD
Pinzgauer 710M
AVIA 31T 4x4 sklápač
PV3S M1

ex: terrano II
ex: terracan
ex: xj 2:5TD
ex: RR P38 2.5 DSE
ex: ZJ 5.9


Str, 10.10.2007, 17:13
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
puklo píše:
pejo píše:
Pointa je aj v tom, ze je v stope ovela viac zaberovych hran. Nesmie sa to s podhustenim prehnat, lebo pri naraze patka pneumatiky zbehe z rafka a guma sfukne. Ak nemas so sebou benzin, tak ju nenafukas. Za posledny vyjazd sme mali hned dve taketo skusenosti.


akú reču ste terazky hovorili?? :shock:
načo ten benzín? nič také som doposial nepočul,rád sa priučím.


Keď sa vyzuje pneumatika ( nie z dôvodu defektu, ale podhustenia, prípadne podhustenie a bočný náklon ) keby si k nej priložil len tak kompresor asi by si bežnú nenafukal. Teda keby bola veľmi široká na uzkom disku, tak možno, ale to sa nestáva často. Takže vtedy sa nastrieka do vnutra gumy, resp. trochu naleje benzín, alebo nejaký horiaci alkohol a ten sa následne zapáli. Tým sa prudko zahreje ohňom vzduch v gume a nafukne sa sama za ohamih.

pozri si celý priebeh tu : http://www.youtube.com/watch?v=Gmdo2T_g ... ed&search=


Str, 10.10.2007, 17:17
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.03.2007, 22:52
Príspevky: 162
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to teda čumím, nenapadlo by ma to. Vláčim v kufri kompresor a doteraz som si myslel ako som ja vybavený :(

_________________
niekedy sa sám seba pýtam, kto sme, odkial sme prišli a kam smerujeme..Potom si nalejem odpoveď a zas je dobre.

RR P38 V8
BMW 330XD
Pinzgauer 710M
AVIA 31T 4x4 sklápač
PV3S M1

ex: terrano II
ex: terracan
ex: xj 2:5TD
ex: RR P38 2.5 DSE
ex: ZJ 5.9


Str, 10.10.2007, 17:45
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1809
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mozem doporucit.Naposledy som to aplikoval v sobotu.Po vystrele bola natlacena na 1,3 At.

_________________
Bývalý offroadak


Str, 10.10.2007, 18:10
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
toto je dtto len s éterom.... dokonca netreba ani zvesiť kolo z auta.
http://youtube.com/watch?v=p2HXHFhhHlM
(pozerať až dokonca)

Montáž gumy horlavinou je len núdzové riešenie. Pri najbližšej príležitosti treba zájsť do pneuservisu, kolo rozobrať, zvnútra vyčistiť a riadne, vzduchom, poskladať.

Benzín aj éter totiž poškodzujú nútorný povrch pneumatiky a najmä záplaty a hlavičky hríbikov dokážu úplne rozožrať.

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 10.10.2007, 18:23
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Iste, ale to čo bolo v sprejoch určite benzín nebol. Napríklad uplne čístý benzín do zapalovačov zippo je daleko lepší. Alebo podobné veľmi rýchlo prchavé látky, ktoré praqkticky v momente vznietenia podľahnú vypareniu. Ja by som sa toho až tak nebál.


Str, 10.10.2007, 18:39
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
v tom spreji je éter. Používa sa napr. aj na štartovanie dieslov vo velkom mraze.

Nikdy nevyhorí všetko... vždy niečo zostane vnútri a leptá... :x

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 10.10.2007, 18:44
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ale jasné, však ja som tým chcel povedať, že to možno netreba až tak veľmi riešiť. Ak máš v poriadku pneumatiku a nie nejaký storočný zlepenec tristokrát opravovaný, nemyslím, že by to množstvo čo nezhorí mohlo spôsobiť vážny problém. Sem som mieril. Myslíš, že tí islandania potom rozoberajú kolesá takto nahustené a utierajú a znova fúkajú a podobne? Ja myslím, že nie.


Str, 10.10.2007, 18:47
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: