Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 20.10.2019, 13:39
Dnes je nedela 20. októbera 2019, meniny má Vendelín a zajtra Uršula




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 66 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 SIROKE CI UZKE 
Autor Správa
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4410
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
ako sme tak debatovali s Jurom BSP daval mi otazky, ktore asi patria na verejnost, pretoze to urcite zaujima viac ludi...

cize Jurove otazky a moj nazor je dole :wink:


Este sa chcem vratit k nasej telefonickej diskusii o pneumatikach,
hlavne ich sirke. Vcera som od Teba cital nieco taketo "1) preferujem
tuto pneu hlavne pri rozmere 17" = SUSTE ZOHNAT BFG MT 17"( pripadne si
porovnajte cenu)".

Ano, pretoze v rozmeroch , kde sa daju zohnat aj ine vzory mi BFG vzor nic extra nehovori (okrem univerzalnosti=ja som si ho pasoval za ATcko )



Minule sme to uzavreli nejak tak, ze kazdemu podla chuti a Tebe sa
najlepsie jazdi na balonoch, ale... Ked to beriem podla dostupnych
fotografii a videii, tak na balonoch zvycajne vidiet islandske
snezno-ladovcove upravene vozidla a na "ziletkach" - takych, kde je aj
10,5" svinsky vela jazdi vacsina offov viditelnych na videach z Maxxis a
Simex trophy, ktore sa jazdia v pralese.

No, tu budem trochu oponovat, celosvetovy trend je rozsirovat pneu, skor na starych videach je vidiet uzke




Mne sa zda, ze nase lesy a luky, kde prevazne na Slovensku jazdime, maju
predsa len blizsie k tomu pralesu ako k islandskemu ladovcu. Tak preco myslis, ze ti jazdci v pralesnych trophy jazdia na
"ziletkach". Nezda sa mi, ze by im chybali skusenosti.

No, sice mas pravdu, ze snehu si vela v poslednych zimach neuzijeme, avsak jazdime ako ? Väcsinou pomaly ako prejazdy, na videach su ziletky prevazne na autach urcenych na akcie a sutaze, kde ide o cas a preto su uzsie koli ovladatelnosti pri vyzsich rychlostiach (a samozrejme menej trpi auto)




Neber to ako nejaku provokaciu (ak som to nebodaj zle sformuloval),
preto to posielam ako PM, ale kedze si privrzenec balonov (BFG 17"), tak
som zvedavy co si o tom myslis.

Toto si nepochopil, MT 17 nie su balony a uz vobec nie som ich privrzenec, ide o to, ze nove auta (Pathfinder, Navarra D40, Touareg a ine) nedokazu obut mensi disk ako 17“ cize ak chce niekdo MT , mame ich aj v 17“ prevedeni , ale len vzor F-MUD (ako BFG) cize som tym myslel, ze tento vzor ma extra nelaka, ale preferujem ho pri 17“ rozmere, lebo dava sancu novym autam ist do terenu...





Ak mas nejake vseobecne vysvetlenie, tak to pripadne mozes (ak chces aj
s mojou PM) napisat do toho threadu, kde si pisal o tych 17". Mozno by
to zaujimalo i dalsich.

No, tu rozmyslam ako odpovedat, pretoze tie 17tky som uz vysvetlil vyzsie, kazdopadne siroka pneu ma podla mojich skusenosti viac pozitiv ako negativ , ak podhustim taku 35x14,5“ pneu = viem si len tazko predstavit ju zastavit (nedajboze ak mam este aj badlock) o zivotnosti, kedze je taka velka pneu stavana na väcsie auta ani nehovorim = podotykam, ze horeuvedene ma najväcsi efekt, ak to clovek aj vie pouzivat...

V podstate vidim najväcsie negativum len v dostupnosti a cene...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pia, 18.01.2008, 23:15
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
Pre vysvetlenie dodavam, ze ked Rado spominal BFG 17", poznajuc z predosleho rozhovoru jeho naklonnost k sirokym pneumatikam, myslel som si ze je rec o mimoriadne sirokej gume a nie o priemere offroadoveho disku.

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Sob, 19.01.2008, 3:02
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hmm, toto je velmi zaujimava tema, a prekvapuje ma, ze sa nejak nikto nevyjadruje... to vsetci maju jasno, ake siroke gumy su na co vhodne? Alebo naopak nikto netusi nic? snad nie...

Nakladol by som otazku: aky merny tlak je v terene (nespecifikovanom, teda trava - blato - bazina - piesok - skaly - ???) vhodny za ucelom co najlepsej priechodnosti vozidla? Dtto otazka na ceste (uzke vs. siroke a jazdne vlastnosti (sucho, mokro, zima, sneh, lad; spotreba, opotrebenie) ? Pozoruhodne mi pride, ze GR y6o (aspon moj) ma v manuali ako hlavne pneu uvedene 7,5o - 16 ... :shock: (motivovala ma diskusia na inom mieste tohto fora, kde bola popisovana situacia, ked Niva na uzkych gumach presla lepsia ako L2oo na sirokych; takisto fakt ze vsetky vojenske Defendre jazdia na uzkych gumach).

V praxi mam odskusane, ze P V3S na uzkych ide neporovnatelne lepsie ako Ifa Agro na sirokych (porovnatelny dezen i hmotnost); na druhej strane som vcera na nevinne vyzerajucom travniku zakopal Patrola po diferaky na 1o'' gumach (vdakaBohu za uzavierku, i ked ju chodim zapinat pod kapotu).. tak fcil babo rad.

Uvitam akekolvek zmysluplne informacie ohladne tejto problematiky; ja o tomto nieco malo viem, ale clovek sa neuci rozpravanim.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 21.01.2008, 17:11
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3604
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Práve , že toto sa tu už preberalo vela krát .Sa čudujem Radovy , že sa mu tu ešte chcú písať litánie :lol: .

Úzka guma má ovela viacej výhod , ako široká , a práve preto sa používa aj na pracovné a vojenské autá .Ako výhody úzkej vidím hlavne nízka cena , nízka spotreba , životnosť auta , keďže má menší záber a odpor .

A práve preto mám a chcem široké :-D .

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 21.01.2008, 20:42
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4410
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
Sa čudujem Radovy , že sa mu tu ešte chcú písať litánie



Citácia:
juroBSP zaslal :

Ak mas nejake vseobecne vysvetlenie, tak to pripadne mozes (ak chces aj
s mojou PM) napisat do toho threadu, kde si pisal o tych 17". Mozno by
to zaujimalo i dalsich.


z coho vyplyva , ze Radovi sa nechce, ani nevypisuje, len dal namet a priestor :wink:

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 21.01.2008, 21:59
Profil ICQ WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Kapo: kde?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 21.01.2008, 22:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1808
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Ja mám skúsenosť wisentami v rozmere 235/85x16-tento rozmer používa napr.Santana PS-10 a LR-Def. do prvej výbavy. Teraz mám wisenty v rozmere 33x12,5x15 a rozdiel v zabere je dosť veľký v prospech šírších pneu. Na ceste je zase väčšia hlučnosť, auto viac pláva a ide ťažšie. To sú moje postrehy.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Uto, 22.01.2008, 8:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.12.2007, 22:40
Príspevky: 1117
Bydlisko: Nové Zámky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja mám dobré skúsenosti s rozmerom 31x10,50 R 15 BFGoodrich M/T. V teréne sú dobré a ceste tiž sa dá! Pomer šírky plášťa k motoru je akurát. L 200 2,5 TD. :smt045

_________________
TOYOTA 4 Runner 3.0V6 , off road club NZ, www.4x4nz.sk


Uto, 22.01.2008, 9:56
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja pouzivam hodne siroke gumy a prevazna vacsina kolegov-Nivkarov ma od toho odhovara, ale zatial s tym mam len dobre skusenosti.
Hlavne teraz zimne mam 225/75 16 co je na Nivu moc siroke i vysoke a vyjdem tam kde by som o tom na povodnych 175kach mohol iba snivat. Ale su to specificke situacie - uzka guma sa prederie hlbsie az na podklad, ovsem nedavno som sa vystveral do vysky 1360m.n.n a bolo tam 70cm snehu. Isiel som ako pasak, brucho som jemne tahal po zemi, ked som sa zaboril hlbsie musel som cuvat a znovu... Na uzsich by som zostal na bruchu a mozno uz sam ani nevyliezol....
Spotreba sla s tymito gumami hore minimalne o liter, maximalka je zhruba 120-130km/h, co je oproti povodnemu stavu zhorsenie asi o 30km/h....

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Uto, 22.01.2008, 11:27
Profil ICQ WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3604
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
To Kapo: kde?


Veď práve , že vela informácíí je rostrúsených kde kade , často sa debatuje o prevodovkách v niečom inzeráte . A keď to potom niekto presunie , alebo vymaže , tak sa tu hned demokrati ohánajú ludskými právami .

No , ale pokračujme v debate o šírkach pneu , lebo je to určite prínosnejšie , ako mlátenie prázdnej slamy .
Tiež , keď som išiel vraziť vela grošov do pneu , tak som sa rozhodoval aj na základe skúseností a postrehov iných .
A tiež uvažujem nad dalšou sadou , tak si rád počúvnem nejaké nové info.

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Uto, 22.01.2008, 11:45
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo, tie 33-ky ešte máš alebo ako si teraz na tom?
Len občas škrkli alebo si musel aj flexovať?
Mne sa pozdáva, čo Pejo vyvádza na tých 33-kách, ale on musel trochu rezať, a to ja nechcem.
A o medzikusoch mi nehovor, dosť ma dodrbáva Pejo.


Uto, 22.01.2008, 11:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1132
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Konkrétne auto + konrétny terén = konkrétna pneu :-D

Osobne mám so širšími lepšiu skúsenosť v teréne a na ceste väčšiu spotrebu. Úzke pneumatiky sa mi osvedčili na podmáčanej lúke, napríklad skorá jar, keď sa na povrchu vytvorý tenká mazlavá vrstva, pod ktorou je pevná ešte primrzlá zem a pod. Ale myslím si, že s tou šírkou ako aj ceľkovou výškou pneumatiky to netreba preháňať. Vojenské autá by som si za príklad nebral, pretože aj keď sa to nezdá tu sa tiež šetrí a to nie len na cene pneu ale aj všetkom ostatnom, čo s širšími pneu súvisí.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Uto, 22.01.2008, 11:57
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3604
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
Kapo, tie 33-ky ešte máš alebo ako si teraz na tom?
Len občas škrkli ....


Ano , mám a 33 sú na naše dodávky ideálny rozmer . Mne zavadzali len na predku , keď som "krížil" a mal vytočené kolesá , a aj to nebolo nič strašné .Inak , veľa závisí aj od ET disku a stavu dorazov.

Ja , aj keď bodilift moc neuznávam , tak taký 5cm by to vyriešil , ničomu by to neublížilo a ako vedlajší prínos / okrem 33 / by bol trebarz lepší prístup k umývaniu blata medzi kasňou a šasamy, kde to inak potom kvasí. A je to jednoduché a dá sa to aj vrátiť do originálu.

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Uto, 22.01.2008, 12:11
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
to Kapo.
Pises, ze o probleme siroke vs. uzke bolo popisane vela, ale asi aj tak nie dost, lebo na zaklade toho Tebou vela precitaneho sa stal z Teba nejaky "schizofrenik" - pises, ze uzke su urcite lepsie, ale chces, alebo aj mas siroke. :)
Naviac, ja som suvisle vydiskutovanu temu uzke vs. siroke nikde nenasiel (ale je to mozno tym, ze som slaby browser), tak ak nieco take registrujes, hod prosim pripadne nejaky link.
Predstavujem si ale diskusiu na temu sirky pneu a nie taku kde sa v priblizne stvrtom prispevku ocitne skusenost, ako niekto jazdi na 33kach, ci by nemal na 35kach, al. 31kach a pod., ta sa dalej rozobera a vsetci su bud spokojni, al. dokonca az frustrovani z toho ako vela "slamy sa namlati" stale na tu istu temu - sirka pneu.
Takato diskusia je zaujimava, ak sa vyskytne viac prispevkov (nejake sa tu uz objavili), tych co maju na jednom aute skusenost s roznymi sirkami pneu.

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Uto, 22.01.2008, 12:40
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3604
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No , nenazval by som úzke verzus široké problémom :-) .a nepíšem , že úzka je určite lepšia , ale že vidím viac výhod , ktoré som tam napísal.

A tá slama sa mláti , keď sa tu musia dookola obhajovať prekrútené príspevky .

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Uto, 22.01.2008, 14:22
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 66 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: