4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

prerezanie MTcka
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=26&t=4820
Stránka 1 z 4

Autor:  pal [ Uto, 03.06.2008, 22:40 ]
Predmet príspevku:  prerezanie MTcka

Premyslal som nad prerezanim klasickej MT pneumatiky, napr. Wiesenta. Prerezanim myslim zriedenie krajnych radov blokov. T.j. kazdy druhy vyrezat von.
Pneumatika by sa mala vynikajuco cistit, riadne sa kusat, po ceste stale v pohode, km vydrz o nieco kratsia.
Pride mi to ako vela hudby za malo penez. Hlavne pri vacsich rozmeroch ako 31´´ kde sa uz nedaju kupit protektory typu T3. A nebude to tazky protektor, ale lahka nova pneu. Otazkou ale je, ci nebudu velmi hucat, popripade co to porobi na vyvazovacke. Neskusal to uz niekto?

Autor:  michi [ Str, 04.06.2008, 0:37 ]
Predmet príspevku:  Re: prerezanie MTcka

pal píše:
Premyslal som nad prerezanim klasickej MT pneumatiky, napr. Wiesenta. Prerezanim myslim zriedenie krajnych radov blokov. T.j. kazdy druhy vyrezat von.
Pneumatika by sa mala vynikajuco cistit, riadne sa kusat, po ceste stale v pohode, km vydrz o nieco kratsia.
Pride mi to ako vela hudby za malo penez. Hlavne pri vacsich rozmeroch ako 31´´ kde sa uz nedaju kupit protektory typu T3. A nebude to tazky protektor, ale lahka nova pneu. Otazkou ale je, ci nebudu velmi hucat, popripade co to porobi na vyvazovacke. Neskusal to uz niekto?


Palo, kuwa, Ty sa musíš veľmi nudiť. :smt130 Z Wisenty aj tak nikdy poriadna guma nebude! :smt131 (...za toto ma Pejo zožere! ) :smt143

Autor:  Kapo [ Str, 04.06.2008, 1:01 ]
Predmet príspevku: 

No, určite by to šlo. Povedz potom, ako to funguje. :-D

Autor:  biker [ Str, 04.06.2008, 2:06 ]
Predmet príspevku:  Re: prerezanie MTcka

michi píše:

Palo, kuwa, Ty sa musíš veľmi nudiť. :smt130 Z Wisenty aj tak nikdy poriadna guma nebude! :smt131


:-D a preco ? sak to je kopia BFG MT- dobry univerzal :smt142

pal: tu to urcite nikto neskusal.. budes prvy :lol:

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 04.06.2008, 7:48 ]
Predmet príspevku: 

pneu sme prerezavali, ale inak, nam slo o docielenie zimnych vlastnosti, cize sme rezali do blokov dezenu drazky (lamely)

ked som to konzultoval s odbornikmi na pneu, najväcsi problem videli v tom, ze kazda pneu je dezenom vystuzena a rata s fumou, ktoru ma, cize ak jej "zoberies" niektore casti, moze sa oslabit pevnost a odolnost , cize treba s rozumom vyberat, kde rezat...

Autor:  pal [ Str, 04.06.2008, 9:59 ]
Predmet príspevku: 

Noo, ta pevnost, to je otazne. Ale zasa MT gumy maju pevnu kostru, myslim radialy. Aspon na nieco, ta ich do terenu nevhodna, tuhost behuna bude vhodna. Mam chlapika co prerezava dezeny do hlbky so zeravym hrotom, tak sa ho popytam, co na to ako odbornik. Len by bolo este treba zohnat nejakych pokusnych kralikov na prirezanie.
Wisenty som dal ako priklad preto, bo tie bocne bloky maju dost nahusto, podobne ako BFG MT. Na mojich grabberoch by som uz medzery medzi blokmi po vyrezani stredneho stupla mal uz moc velke.
Wisenta sa da zohnat za cca 3000Sk/kus bez DPH nova v 33x12,5. Ta cena je bezkonkurencna. A pokial niekto hodnoti wisenty iba podla zauzivanej skatulky, a nie podla objektivnych testov a skusenosti, taky nazor neberiem vazne ;)

Autor:  juroBSP [ Str, 04.06.2008, 10:16 ]
Predmet príspevku:  Vyvazenie

"popripade co to porobi na vyvazovacke"

Pali, take gumy by boli podla mna nevyvazitelne. Nemas sancu to orezat dostatocne presne. Ak nemas ani priblizne vyvazene gumy, navrat z akcie po asfalte, je jazdeckym "zazitkom" - ved to dobre poznas. :)

Autor:  pal [ Str, 04.06.2008, 10:45 ]
Predmet príspevku:  Re: Vyvazenie

juroBSP píše:
"popripade co to porobi na vyvazovacke"

Pali, take gumy by boli podla mna nevyvazitelne. Nemas sancu to orezat dostatocne presne. Ak nemas ani priblizne vyvazene gumy, navrat z akcie po asfalte, je jazdeckym "zazitkom" - ved to dobre poznas. :)

Mno hej, bez vyvazenia byto neslo. Vyrezane byto bolo na stolici, riadne. Vravim - treba to vyskusat a potom sa uvidi.
Nema teda niekto doma nejakych dvoch darcov v uz aj horsom stave?

Autor:  Kapo [ Str, 04.06.2008, 10:46 ]
Predmet príspevku: 

Jo, ináč na čo rezať novú gumu?? Keď v tej cene kúpiš aj inú, a už podla gusta?

Autor:  Majod [ Str, 04.06.2008, 10:58 ]
Predmet príspevku:  re

Vyváženie je bez problemov akurat potrebujes ťažšie váhy 40-80g závažia.Na rezačku dostať rôzne nože od tenkých až po široke jedina vec je že by nôž mal pri rezaní byť celý v gume ,kvôli chladeniu.

Autor:  pejo [ Str, 04.06.2008, 11:52 ]
Predmet príspevku:  prerezávanie

Robí sa to, ale častejšie sa na jemno lameluje. Pneu majú jepšiu adheziu na snehu a všeobecne na tvrdom a klzkom podklade. Univerzálne MT, aj crawlingové nemajú takú hlbku dezénu ako špeciálne pneu do blata, ktoré vychádzajú z klasického šípu.
A čo sa týka wisent? V danom rozmere pri jazde v akomkoľvek teréne je táto kopia lepšia a hlavne podstatne lacnejšia, ako originál. Môžeme porovnať. V rozmere ako mám ja, teda 33x12,5x15 má bfg mt kdekto. Tak sa niekto prihláste na porovnávací testík.

Autor:  pal [ Str, 04.06.2008, 19:50 ]
Predmet príspevku: 

Kapo píše:
Jo, ináč na čo rezať novú gumu?? Keď v tej cene kúpiš aj inú, a už podla gusta?

Kapo, ked mi za tu cenu zozenies neprotektor 33x12.5 vzor T3 90% jazdene, hned ich beriem ;)

Samotny ukon rezania by mal byt uz bezproblemovy. Napada ma este, ci pri odstraneni lamiel nebude dochadzat ku rezonancii na pneumatike. Origo sa ako antirezonancne opatrenie pouzivaju rozne sirky blokov. Obavam sa, aby som ho tymto nenarusil. Nemam predstavu do akej miery moze byt na to pneu hakliva.

Autor:  Kapo [ Str, 04.06.2008, 20:33 ]
Predmet príspevku: 

Nič ti nezoženiem, obchodníkov je tu dosť.
Inak Visenty 33 už nerobia.
A keď si zoberieš novú pneu za 5 000,- , k tomu ju skurviť prerezaním, a mať pochybný tovar, bez záruky.
To si radšej za to kúpim protektor T3, alebo si trochu priplatím za kvalitu. Už som mal tú česť prerezávať, a teda nič moc.

Ale skúšaj, som zvedavý na výsledok. Kedysi za komančov sa tuším tak vyrábaly pneu na autokros.

Autor:  Josse [ Str, 04.06.2008, 20:49 ]
Predmet príspevku: 

Ahojte 33x12,5 sa ziadna nova pneu zo vzorom T3 nerobí. Iba 33x10,5. :(

A co takto nieco medzi T3 a klasickymi MT? Mam na mysli Swamper TSL, LTB a IROK rady? Cenovo na tom niesu ako napr. original Simex cca nad 10 000,- ale viac ako BFG MT 6000,-??? :wink:

Autor:  KUBIK [ Str, 04.06.2008, 21:03 ]
Predmet príspevku: 

ale robia sa pneu so vzorom T3 dokonca je to aj 33x12.5 ale R16 tuším majú názov BLACKSTAR MUD MAX chcel som ich dať na troopera ale už nevidalo :-D :-D

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/