Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 12:43
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 48 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Pneumatika - fučí 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pneukaktus píše:
cafte zufalci! :-D

Sajrajt vam predaju kde kade, kde nakupuju od TIP TOP remy. Má to dva háčky, prvý je ze fakt nemôžte pouziť vyvazovací prach, a druhý, že sa neodporúča chodiť večšou rýchlosťou ako 80km/h. Inak funguje bezvadne, ja som to použil do štvorkolky , kde mi dve kolesa fučali a je pokoj. Samotnú gebuzinu som otestoval aj na samotnej plastovej flaši od gebuziny, ktorú som natlakoval na 1 atm a rozpichal ju klincom, pokial v mieste vpichu bol sajtajt, okamzite sa diera zapchala, a flaša je už asi týžden natlakovana.

K Tomrsovmu spominanému problemu, treba kolo nafukať a ponoriť ho na niekolko hodín do vody, aby sa dokonalo zmáčalo a potom určite najdeš kade fučí, niekedy ho nechavam aj 24hod, ak nič nenajdeš, skus ho nafuknuť na 0,8-1 atm a proces zopakuj. Ak nič nenajdeš môžeš mat v kolese tŕň z nejakej dreviny, tá vie narobyť galimatiáž. A popozeraj, či ti neopravil už niekedy predtým niekdo defekt takou plstennou oranžovočervenou šnurou, ta niekedy luby potroche púštať

Len nie dušu, dnes už nepouživa okrem motoriek a rusov dušu nič, ani traktor nie.Zistilo sa že bezdušova pneumatika je omnoho bezpečnejšia ako dušova.Ak date dušu do bezdušaku, je vysoka pravdepodobnost defektu aj bez priepichu iným predmetom, tak ako písal kapo, plašte maju vo vnutri bočnice rebrovanie a toto vie spolahlivo dušu poprerezávať, a taktiež drobné zrnko piesku, či hrdze mezi dušou a plaštom vie dušu spolahlivo prepichnúť. A to že dušu do offroad plaštov je problem zohnať ani nehovorím, každý tam nacpe dušu z osobáku, a tá po prepichnutí klincom vyfučí (ak nepraskne) omnoho rýchlejšie. V bezdušovej pneumatike klinec púšta velmi pomali, a kolkokrat sa dá s klincom odjazdiť aj niekolko dní.

To by už asi stačilo mudrovania :roll:
No dobre, dáme to do richtiku, kam s tým mám presne prísť?
Dušu tam mám preto, že u nás mi povedal:"To fučí tak málo, že to ani nenájdem."
A Kapo bol ďaleko, aby mu to dal vyžrať.


Uto, 09.09.2008, 16:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.12.2007, 22:40
Príspevky: 1125
Bydlisko: Nové Zámky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pneukaktus ma pravdu treba to dofukať a ponoriť a nechaj ponorené ale ak nič tak by som to dofukal aj na 2,5 až 3,00.
Ja pracujem s polnohspod.plášťami a tam keď je taký problém tak hustím na max. Na každom plášti máš napísané max možné hustenie.
A treba sledovať a pozorovať a sledovať...
Ono sa to ukáže.

_________________
TOYOTA 4 Runner 3.0V6 , off road club NZ, www.4x4nz.sk


Uto, 09.09.2008, 16:39
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ono k tým dušiam do bezdušoviek:

či sa to má alebo nemá, smie alebo nesmie , o tom teraz polemizovať nebudem

ale ke´d mi onoho času pred asi 2 či 3 rokmi dobrý sused prepichol všetky 4 úplne nové BFG AT, a do každej pekne po 5 dierok šidlom zboku tesne vedľa pätky, tak som tam dal duše. Jazdil som s tým skoro 2 roky, podhusťoval som až na 0,8 a čuduj sa svete - nestalo sa nič :shock:
Vnútorné rebrovanie gumy nijako nepoškodilo dušu .

Je pravda, že ak je nejaký defekt (klinec a pod.) tak je to horšie, pretože sa to nedá opraviť priamo na mieste knôtom. Ale bolo aj také, že defekt (klinec) a aby som vôbec niekam došiel tak nebolo inej možnosti, ako do duše natlačiť taký ten spray na defekty a čuduj sa svete - pomohlo to duša-neduša.

Takže aj keď duša do bezdušovk nepatrí, tak zo skúsenosti viem, že to
funguje celkom úspešne.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 09.09.2008, 17:59
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11
Príspevky: 409
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mne fucia 3 zo 4 -och pneu. Priebezne to dofukujem. Do jednej som pokusne nastriekal taky sajrajt co sa predava aj na pumpach akoze na opravy defektov pri osobakoch a na dojazd. Uz je to tam niekolko mesiacov a tato pneu ako jedina nefuci.

_________________
Range Rover farma :)


Uto, 09.09.2008, 18:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Palo ono je to s tými dušami a vlastnými skúsenosťami relatívne. :wink: Mne v tisovci 08 opravili T3ku tým že mi tam dali dušu. Večer na MUráň som dorazil za sykotu...a jak som tátoša odstavil za pár sekúnd lahol na ráfik. :-D

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Uto, 09.09.2008, 18:54
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
schvalne som cakal, ci s tym niekto pride :wink:

jeden test (dost dolezity) som sa nedocital, ze si robil = prezut na iny disk

nehladajte zazraky treba ist vylucovacou metodou, prasknuty disk nie je ziadna vynimocnost ani pri plechovych ani pri alu...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 09.09.2008, 19:25
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Este jednu skusenost mam z posledneho obdobia. Od vecera do rana vyfucane koleso... 33x12,5x15 na nulu ... Jasne , ze navsteva v pneuservise a cuduj sa svete bublalo to pri rafe = tak sme sa domnievali ze udereny raf... A nie. V jednom pripade som z rafu (z vnutra ) po vyzuti vbral za hrst kamienkov cca 10mm v priemere a v druhom pripade bol na vnutornej bocnej strane rafu na jednom cca 30cm useku pekne nabity pas blata ...
Zaver ? Ak sa jazdi na aj mierne podhustenej gume tato zbiera pod seba z okolia bordel a ten sposobi nasledne netesnost. Teraz uz ked aj lepim ozajstny defekt VZDY pozorne prezriem celu vnutornu cast rafu a uprimne povedane vzdy je co cistit... Najsor to rozrypem tvrdou drevenou ruckou z drotennej kefy a potom tou kefou docistim (s citom) do cista... A drzi :-) !

_________________
OFF the ROAD


Uto, 09.09.2008, 20:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nedavno som mal podobny problem na osobaku, niekedy koleso spustilo do rana na 1, niekedy za dva dni nic a podobne.
v pneuservise mi chlap dvakrat rozobral koleso, vymenil dva ventily, vystriekal pomaly dva spreje na hladanie diery a nic, nakoniec ma tiez zacal presviedcat, ze to musi fucat niekde cez disk.
ukecal som ho, aby to poriadne natlakoval, neviem na kolko a dal do vody, kde napokon nasiel dierocku vo vonkajsom rohu gumy, ktora ledva bublinkovala
nechcel to opravovat knotom, aby neposkodil kord, tak tam dal len nejaku zaplatu - zatial to drzi

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Uto, 09.09.2008, 21:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no jo, ale Tomrs tvrdil, že mu to v pneuservise dvakrat rozobrali, dokonca zababrali tmelom pätku pneumatiky, takže s blatom pod rafikom nepočítam (snad mu ho opucovali aspom kartacom). ale je dost možne že tam bude hrdza, a ta vie robiť podobne frky. A dosť casto ked sa pneumatika nafuka na prevadzkový alebo výšší tlak, vtedy to nefučí. Tak preto som písal podhustit na 0,8-1 atm. Ak je disk hrdzavý tesniaca čierna hmota na utesnenie pomaha len zdanlivo na chvilu. Treba ho dať bud opieskovať (zvyčajne su na tom všetky rovnako) alebo to robím tak, že obrúsim karbinou so šmirglovím hrubozrným (40) kotucikom obydve dosadacie plochy disku a natriem farbou A takto sa dosiahne 100% tesnosť medzi diskom a pneu. Spravil som tak asi 200 - 300 diskov a je klud.

Ak by bol praqsknutý disk, vo vode sa to hned ukáže. Zväčša je to u aludiskov z dôvodu neodborneho upnutia disku z vnutra. Alu disk neni stavaný na tlak z vnutra. A vtedy lúby prasknuť. Mal som s tým česť, naštastie nie mojou vinou.

A Palino tým dusiam, nie každá je vždy dorezana, ale dost často sa s tým stretavam, takže neodporučam ale ani nezakazujem. Každý si je strojcom svojho štastia 8)

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Uto, 09.09.2008, 22:31
Profil ICQ
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 26.07.2008, 14:42
Príspevky: 235
Bydlisko: LOSONEC TT
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mal som aj ja podobny problem len to tak richlo nefucalo natlakoval to na 3,5 a potom to ponril a bollo to medzirafom a gumoou lebo kek som zahucal do blata tak som to dostal medzi ocisti obrusil a stale drzi


Uto, 09.09.2008, 23:25
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
nakoniec ma tiez zacal presviedcat, ze to musi fucat niekde cez disk


no, nepresviedcam, len dalsia moznost...

Citácia:
Ak by bol praqsknutý disk, vo vode sa to hned ukáže


sorry, ale nemas pravdu, pouzivali sme kapilarne spreje a velakrat nebolo vidno vo vode a pri kapilarnej skuske sa ukazalo az po 12-20 hod. (za svoju eru sme opravovali cca 3000 roznych diskov a minimalne 50 ks bolo takto jemnulinko prasknutych )

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 10.09.2008, 7:37
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
....ale ke´d mi onoho času pred asi 2 či 3 rokmi dobrý sused prepichol všetky 4 úplne nové BFG AT, a do každej pekne po 5 dierok šidlom zboku tesne vedľa pätky, tak som tam dal duše.



... som rad, ze niesom jediny kto ma takuto skusenost... :-D

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Str, 10.09.2008, 8:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Disky sú AL takže hrdza nie, ani nič iné dosadacia plocha je ako nová, iba ak tá prasklinka, no dúfam, že nie, skúsim to prehodiť na diskoch a uvidí sa.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Str, 10.09.2008, 8:06
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
DanoDEF píše:
palo-cherokee píše:
....ale ke´d mi onoho času pred asi 2 či 3 rokmi dobrý sused prepichol všetky 4 úplne nové BFG AT, a do každej pekne po 5 dierok šidlom zboku tesne vedľa pätky, tak som tam dal duše.



... som rad, ze niesom jediny kto ma takuto skusenost... :-D



VITAJ V KLUBE :smt156

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 10.09.2008, 8:47
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
keď už o dobrých susedoch ... v starých BFG MT na 16" disky som mal v jednej 5 a druhej 3 diery šidlom. Napriek viacnásobnému prierazu nespustili a vlastne som si to všimol až keď som videl že susedom sedia autá na ráfkoch. Dofúkal som gumy kompresorom a ako jediné pojazdné auto som viezol všetkým susedom z okolia na privese kolá do pneuservisu.

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 10.09.2008, 10:02
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 48 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: