Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 7 ] |
|
Autor |
Správa |
Mirecm5
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 28.11.2008, 16:39 Príspevky: 263 Bydlisko: Žilina
|
tak som konečne prezul na BFG Mud Terrain 31x10,50 R15 na moje Pajero a bol som ich trochu otestovať v teréne, musím povedať, že som dosť sklamaný z výkonu týchto pneumatík v blatistom teréne, záber bol veľmi slabý a do kopca som mal problém aby sa vyhrabali, čistiace schopnosti dezénu boli veľmi slabé, rýchlo sa nabili blatom a trávou a skončil som v strede menšieho kopca, jazda dolu kopcom tak isto ako na saniach, kolesá do šmyku a poďme ešte asi 5m voľným pádom, na ceste sú vcelku dobré, nie moc hlučné, o týchto pneumatikách sa uvádza, že sú určené 80% do terénu a 20% na cestu, no ja by som to po dnešných skúsenostisch upravil asi tak 50% na 50%
|
Sob, 07.03.2009, 15:58 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Brzdil si, ci skusal aj zbehnut na redukcii ?
Nafukane standardne ? Podfuk by nepomohol ?
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Sob, 07.03.2009, 16:06 |
|
 |
Mirecm5
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 28.11.2008, 16:39 Príspevky: 263 Bydlisko: Žilina
|
finder píše: Brzdil si, ci skusal aj zbehnut na redukcii ? Nafukane standardne ? Podfuk by nepomohol ?
hlavne keď som brzdil, na redukcii pohoda, nafúkané na dva, podfuk som neskúšal, chcel som sa ísť len normálne previesť bez nejakých špekulácii s podfuknutím gúm, no žiadna sláva, T3 na tomto istom mieste išli bez najmenších problémov
|
Sob, 07.03.2009, 16:12 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
Mirecm5 píše: T3 na tomto istom mieste išli bez najmenších problémov
ako tu uz parkrat bolo napisane, nemozes tieto dve pneu porovnavat
mozno tak s truck 2000 alebo Fedima extrem evo - myslim vlastnosti dezenu
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Sob, 07.03.2009, 18:13 |
|
 |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|

2Mirecm5
"nafúkané na dva, podfuk som neskúšal, chcel som sa ísť len normálne previesť bez nejakých špekulácii s podfuknutím gúm, no žiadna sláva, T3 na tomto istom mieste išli bez najmenších problémov"
Nie je guma ako guma. T3 porovnavat s BFG MT je scestne. O co lepsia je T3 v blate o to viac nadavas na ceste a naopak. Ak povazujes BFG za gumu 50/50 mas mozno pravdu, ale ak mas auto s SPZ, ine nepotrebujes. Lebo i ked ho vyuzivas len na offroad, ale do terenu chodis po vlastnej osi a nevymienas stale kolesa (to je asi vacsinovy pripad), nikdy v terene nenajazdis 50 %.
Priklad, ktory som uz niekde uvadzal: Ked idem do terenu, sadnem do auta a za cca 30 min som na mieste kde vchadzam do terenu (presiel som cca 17 km), potom som dalsich 3 az 6 hodin v terene (pricom zvycajne prejdem 15 az 30 km), nasledne idem naspat domov cca 30 min. (zase cca 17 km). Vysledok: Mam pocit, ze som bol cely den iba v terene, cesta tam a naspat akoby ani nebola. Realita: Po ceste som presiel 34 km a v terene medzi 15 az 30. Cize pomer: Od, v lepsom pripade 50/50, do 30/70 v prospech cesty.
Ak BFG MT gumu nepodfuknes, nemozes cakat dobry vysledok. Vyrobca BFG uvadza, ze by si nemal ist pod tlak 0,4 baru. Ak nemas podfuknute na aspon 0,8 guma nefunguje (alebo funguje neporovnatelne slabsie ako podfuknuta) - a to nie je ziadna spekulacia! Rozdiel je dramaticky - je to moja vlastna skusenost s BFG MT, ale myslim, ze i mnohych dalsich z tohoto fora. Potom sa i ovela lepsie cisti a aj ma lepsi zaber, kvoli vacsej ploche, ktorou sa dotyka terenu.
Ak gumu podfukujes musis mat na to i vhodny typ diskov. Ak disky nemaju dobre bocnice, resp. nie je spravny pomer medzi sirkou gumy a sirkou disku, guma sa pri velkom podfuknuti moze zvliect.
Zhrnutie:
Ak si dokupis dobry kompresor na dofukovanie pneumatik, tak Ti BFG MT budu uplne skvele sluzit, ci na ceste, alebo v terene. Samozrejme, stale budu existovat ovela lepsie specializovane gumy, ci do terenu, alebo na cestu.
Lepsiu a osvedcenejsiu kombinaciu sucasne pre oba povrchy, budes ako vyznavac terenu hladat tazko...
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

|
Sob, 07.03.2009, 21:29 |
|
 |
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Mirecm5 píše: ... T3 na tomto istom mieste išli bez najmenších problémov
Dúfam, že myslíš v ten deň, ako si tam bol ty, čiže v presne rovnakých podmienkach. Lebo ak tam boli T3 v inom čase, nemusí to znamenať tie isté podmienky a tudíš úplne iné vlastnosti toho blata. 
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Sob, 07.03.2009, 22:34 |
|
 |
Mirecm5
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 28.11.2008, 16:39 Príspevky: 263 Bydlisko: Žilina
|
v ten istý deň a v ten istý čas ale ako tu už zhrnul juroBSP asi bude treba len podfuk gúm a bude všetko OK
|
Ned, 08.03.2009, 15:30 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 7 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|