Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana
meniť smer otáčania kolies?
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Urobil som letný prechod a už konečne jazdím na MT. Avšak zo samotného princípu eMTéčkovitosti pneumatík vyplýva, že sa odierajú asymetricky (čím nemyslím krivé dratie gúm následkom chyby v geometrii, zlých tlmičov alebo pri zlom hustení) a to tak, že nabiehajúce hrany záberových blokov sú zodratejšie ako druhá strana. Teda vzor je do istej miery zubatý jak kolo od cinkurálu.
A včil :
- zmieriť sa s tým a nechať kolo na tej strane kde bolo
alebo
- preložiť kolo na druhú stranu, aby sa vzor zase zrovnal.
Tá prekládka na druhú stranu je úplne logická, ale mätú ma občas sa vyskytujúce doporučenia, že koleso (i keď nemá smerový dezén) sa má celú životnosť pneumatiky otáčať jedným smerom.
Takže fčil čo ? (už som preložil a odmenou mi je zvuk Patrola zrovnatelný s presunom kolóny armádnych 8 kolesových tatroviek na taktických gumách)
Ďakujem
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 06.04.2009, 11:23 |
|
 |
LL
Učeň
Registrovaný: Str, 12.12.2007, 13:46 Príspevky: 26 Bydlisko: Košice
|
nie neprekladat, može sa objavit dost značné kmitanie prednej napravy a nepomože ani nove vyvaženie
dokonca by som ani nemenil predna za zadne a naopak
_________________ LL
|
Pon, 06.04.2009, 12:35 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Keď ich otočíš o dosť rýchlejšie sa zoderú, MT vďaka vysokým blokom dezénu majú pri vyššej rýchlosti tendenciu sa ohýbať v smere otáčania a tým obrusovať do tvaru "cinkuláru" po prehodení pôsobením horeuvedeného efektu sa budú najskôr zbrusovať vytvorené "hroty".
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Pon, 06.04.2009, 12:47 |
|
 |
viders
Frajer
Registrovaný: Štv, 12.03.2009, 15:30 Príspevky: 242 Bydlisko: RS / Praha
|
A nechce Martin prave dosiahnut to aby sa tie hroty zbrusili a vzor bol opat rovny?
|
Pon, 06.04.2009, 13:15 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
"kolonu tatroviek" som absolvoval teraz cez vikend prvy raz, BFG MT nad 70km/h to zacina byt zaujimave... utesuje ma len to ze T3 su vraj este horsie na tom.
ale k teme v prirucke mladych svistov co som dostal k patrolu / taka ta mala modra knizka instrukcii uzivatelom/ je schema vymeny gum ktora zahrna aj rezervu a mam posit ze okrem predozadnych sa vekslovali aj pravolavo kola vecer kuknem a napisem result.
subjektivne: ja nie ze by som chcel byt v opozicii ale asi by som bral radsej gumy rovnomernejsie zodrane aj ked za cenu docasne vyssieho hluku.
_________________ GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka
|
Pon, 06.04.2009, 13:22 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

no a vovovoto právě de ....
LL : s tým by problém nebol. Kmitanie nekmitá, asi aj vďaka vyvažovaciemu prášku čo je v kolách. Patrol ide aj po prekládke úplne vzorne kludne.
Tomrs a viders : presne tak. Otázka znie : mám chcieť zjazdiť tie hroty zase nazad do gulata? Teoreticky by som teraz mal mať dopredu v blate lepší grip (aj keď pochybujem, že by to bol nejaký prudko postrehnutelný rozdiel). Isté je len to, že to hučí a gumy budú rýchlejšie ubúdať minimálne do zjazdenia do gulata. Možno aj veru uchopím kolový kľúč a hever a vykonám podpor ležmo za rukami....
koník : neprepadaj panike. Dunenie eMTéčiek je pre offrouďáka lahodnou hudbou (ako pre motorkárov pufkanie vidlicového dvojvalca s otvorenými výfukmi, poťažmo štvorvalca pri 15 tis. otáčkach - záleží dľa vkusu). BFG MT sú podstatne tichšie ako trebárs T3. Ale BFG MT s otočeným otáčaním sú teda o dosť hlučnejšie ako nové BFG MT, resp neotočené BFG MT. Ten obrázok z príručky mladých Patrolistov poznám. Len výrobca asi pri jeho kreslení mal na mysli trocha iné pneumatiky, trocha iného rozmeru a s trocha iným dezénom....
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 06.04.2009, 13:54 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Mato ja som to videl vo vacsine literatury urcenej pre vycvik vojenskych vodicov za komancov, takze podla mna otacanie gum opodstatnenie bude mat. 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pon, 06.04.2009, 14:05 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
nie som presvedčený či Citácia: literatura urcená pre vycvik vojenskych vodicov za komancov je to pravé orechové
Keď meniť, tak veľmi často, aby nedochádzalo k spomínanému efektu.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Pon, 06.04.2009, 16:06 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
masurko ak si myslel nasu armadu, tak potom opatrne, tiez som tam bol a doteraz mi stoji rozum nad tym co vsetko sa robilo len preto, ze to bolo predpisane.
Moj nazor je nemenit P / L stranu ked tak len predok / zadok ak to vobec pomoze, ale ja som stale OFF amater.
|
Pon, 06.04.2009, 17:18 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|
Ja si myslím, že by to malo zmysel len vtedy, ak by sa ti niektoré gumy viacej drali a prehadzovaním by si to dranie akosi vyrovnal.
Na mojej hrdzavej krásavici mám BFG-MT už asi 30.000km a vyzerajú dosť rovnako vpredu a vzadu. A ani dezén sa mi nezdá nejak smerovo opotrebený. Necítim potrebu ich prehadzovať.
Ale že vraj guma lepžie zaberá, keď jednotlivé štuple majú ostrú hranu. Keď je už zagulatená, tak by to malo byť trochu horšie. Aspon na mäkšom a mazlavejšom podklade. Toľko teória.
|
Pon, 06.04.2009, 17:21 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Otáčať by sa nemali pneumatiky hlavne kôli ocelovému kordu, ktorý má tendenciu / niektorých značkách pneu / po otočení praskať a robiť bubliny.
A taktiež môže pneumatika začať viacej trásť a hučať.
Ono je samozrejmé, že po čase sa hrany na záberovej strane trochu zbrúsia, a pneumatika takto stratí trochu záberové schopnosti.
Ale na druhej strane zase keď už nejde v teréne do predu, tak na spiatočku by to vďaka ostrejšej hrane mohlo. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 06.04.2009, 19:01 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
MTcka pouzivaju ocelovy kord alebo chemlonovy?
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pon, 06.04.2009, 19:04 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ako ktoré, niektoré majú aj kevlar.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 06.04.2009, 19:08 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Myslel som konkretne BFG. Protektory budu mat asi jedno cez druhe 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pon, 06.04.2009, 19:09 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Konkrétne BFG má ocelový kord.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 06.04.2009, 19:12 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|