4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
meniť smer otáčania kolies? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=26&t=7623 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Martin 4 [ Pon, 06.04.2009, 11:23 ] |
Predmet príspevku: | meniť smer otáčania kolies? |
Urobil som letný prechod a už konečne jazdím na MT. Avšak zo samotného princípu eMTéčkovitosti pneumatík vyplýva, že sa odierajú asymetricky (čím nemyslím krivé dratie gúm následkom chyby v geometrii, zlých tlmičov alebo pri zlom hustení) a to tak, že nabiehajúce hrany záberových blokov sú zodratejšie ako druhá strana. Teda vzor je do istej miery zubatý jak kolo od cinkurálu. A včil : - zmieriť sa s tým a nechať kolo na tej strane kde bolo alebo - preložiť kolo na druhú stranu, aby sa vzor zase zrovnal. Tá prekládka na druhú stranu je úplne logická, ale mätú ma občas sa vyskytujúce doporučenia, že koleso (i keď nemá smerový dezén) sa má celú životnosť pneumatiky otáčať jedným smerom. Takže fčil čo ? (už som preložil a odmenou mi je zvuk Patrola zrovnatelný s presunom kolóny armádnych 8 kolesových tatroviek na taktických gumách) Ďakujem |
Autor: | LL [ Pon, 06.04.2009, 12:35 ] |
Predmet príspevku: | |
nie neprekladat, može sa objavit dost značné kmitanie prednej napravy a nepomože ani nove vyvaženie dokonca by som ani nemenil predna za zadne a naopak |
Autor: | Tomrs [ Pon, 06.04.2009, 12:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Keď ich otočíš o dosť rýchlejšie sa zoderú, MT vďaka vysokým blokom dezénu majú pri vyššej rýchlosti tendenciu sa ohýbať v smere otáčania a tým obrusovať do tvaru "cinkuláru" po prehodení pôsobením horeuvedeného efektu sa budú najskôr zbrusovať vytvorené "hroty". |
Autor: | viders [ Pon, 06.04.2009, 13:15 ] |
Predmet príspevku: | |
A nechce Martin prave dosiahnut to aby sa tie hroty zbrusili a vzor bol opat rovny? |
Autor: | konik [ Pon, 06.04.2009, 13:22 ] |
Predmet príspevku: | |
"kolonu tatroviek" som absolvoval teraz cez vikend prvy raz, BFG MT nad 70km/h to zacina byt zaujimave... utesuje ma len to ze T3 su vraj este horsie na tom. ale k teme v prirucke mladych svistov co som dostal k patrolu / taka ta mala modra knizka instrukcii uzivatelom/ je schema vymeny gum ktora zahrna aj rezervu a mam posit ze okrem predozadnych sa vekslovali aj pravolavo kola vecer kuknem a napisem result. subjektivne: ja nie ze by som chcel byt v opozicii ale asi by som bral radsej gumy rovnomernejsie zodrane aj ked za cenu docasne vyssieho hluku. |
Autor: | Martin 4 [ Pon, 06.04.2009, 13:54 ] |
Predmet príspevku: | |
no a vovovoto právě de .... LL : s tým by problém nebol. Kmitanie nekmitá, asi aj vďaka vyvažovaciemu prášku čo je v kolách. Patrol ide aj po prekládke úplne vzorne kludne. Tomrs a viders : presne tak. Otázka znie : mám chcieť zjazdiť tie hroty zase nazad do gulata? Teoreticky by som teraz mal mať dopredu v blate lepší grip (aj keď pochybujem, že by to bol nejaký prudko postrehnutelný rozdiel). Isté je len to, že to hučí a gumy budú rýchlejšie ubúdať minimálne do zjazdenia do gulata. Možno aj veru uchopím kolový kľúč a hever a vykonám podpor ležmo za rukami.... koník : neprepadaj panike. Dunenie eMTéčiek je pre offrouďáka lahodnou hudbou (ako pre motorkárov pufkanie vidlicového dvojvalca s otvorenými výfukmi, poťažmo štvorvalca pri 15 tis. otáčkach - záleží dľa vkusu). BFG MT sú podstatne tichšie ako trebárs T3. Ale BFG MT s otočeným otáčaním sú teda o dosť hlučnejšie ako nové BFG MT, resp neotočené BFG MT. Ten obrázok z príručky mladých Patrolistov poznám. Len výrobca asi pri jeho kreslení mal na mysli trocha iné pneumatiky, trocha iného rozmeru a s trocha iným dezénom.... |
Autor: | masurko [ Pon, 06.04.2009, 14:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Mato ja som to videl vo vacsine literatury urcenej pre vycvik vojenskych vodicov za komancov, takze podla mna otacanie gum opodstatnenie bude mat. ![]() |
Autor: | Tomrs [ Pon, 06.04.2009, 16:06 ] |
Predmet príspevku: | |
nie som presvedčený či Citácia: literatura urcená pre vycvik vojenskych vodicov za komancov Keď meniť, tak veľmi často, aby nedochádzalo k spomínanému efektu. |
Autor: | lubor [ Pon, 06.04.2009, 17:18 ] |
Predmet príspevku: | |
masurko ak si myslel nasu armadu, tak potom opatrne, tiez som tam bol a doteraz mi stoji rozum nad tym co vsetko sa robilo len preto, ze to bolo predpisane. Moj nazor je nemenit P / L stranu ked tak len predok / zadok ak to vobec pomoze, ale ja som stale OFF amater. |
Autor: | janotoyotak [ Pon, 06.04.2009, 17:21 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja si myslím, že by to malo zmysel len vtedy, ak by sa ti niektoré gumy viacej drali a prehadzovaním by si to dranie akosi vyrovnal. Na mojej hrdzavej krásavici mám BFG-MT už asi 30.000km a vyzerajú dosť rovnako vpredu a vzadu. A ani dezén sa mi nezdá nejak smerovo opotrebený. Necítim potrebu ich prehadzovať. Ale že vraj guma lepžie zaberá, keď jednotlivé štuple majú ostrú hranu. Keď je už zagulatená, tak by to malo byť trochu horšie. Aspon na mäkšom a mazlavejšom podklade. Toľko teória. |
Autor: | Kapo [ Pon, 06.04.2009, 19:01 ] |
Predmet príspevku: | |
Otáčať by sa nemali pneumatiky hlavne kôli ocelovému kordu, ktorý má tendenciu / niektorých značkách pneu / po otočení praskať a robiť bubliny. A taktiež môže pneumatika začať viacej trásť a hučať. Ono je samozrejmé, že po čase sa hrany na záberovej strane trochu zbrúsia, a pneumatika takto stratí trochu záberové schopnosti. Ale na druhej strane zase keď už nejde v teréne do predu, tak na spiatočku by to vďaka ostrejšej hrane mohlo. ![]() ![]() |
Autor: | masurko [ Pon, 06.04.2009, 19:04 ] |
Predmet príspevku: | |
MTcka pouzivaju ocelovy kord alebo chemlonovy? |
Autor: | Kapo [ Pon, 06.04.2009, 19:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Ako ktoré, niektoré majú aj kevlar. |
Autor: | masurko [ Pon, 06.04.2009, 19:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Myslel som konkretne BFG. Protektory budu mat asi jedno cez druhe ![]() |
Autor: | Kapo [ Pon, 06.04.2009, 19:12 ] |
Predmet príspevku: | |
Konkrétne BFG má ocelový kord. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |