4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
podhustenie pneumatiky... http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=26&t=9032 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | negio [ Pia, 09.10.2009, 19:46 ] |
Predmet príspevku: | podhustenie pneumatiky... |
Dobry den Mam na Vas jedenu otzku...Uz velakrat som pocul o podhustovani pneumatik pri makkom podklade ale este nikdy som to neskusal...preto prosim tych ktory s tym maju skusenosti aby ma trosku oboznamili s tym ake to ma vyhody,nevyhody... a samozrejme asi najdolezitejsia informacie je na kolko atmosfer/barov odporucate pneumatiky podhustit... Ja mam na pajere rozmer 265/70 r15.vzor T3-ak to zalezi Za vsetky odpovede vopred dakujem. |
Autor: | michi [ Pia, 09.10.2009, 20:57 ] |
Predmet príspevku: | |
Negio, skúsim. podfúknutie pneu slúži k zlepšeniu jej trakcie, zväčšením styčnej plochy a pri niektorých vzoroch k zapojeniu bočných fragmentov do trakcie. A v neposlednom rade k zvýšeniu jazdného komfortu a lepšiemu pohlcovaniu nerovností terénu. Keby si napr. valil 60 km/hod na pneu nafúkaných na cestu napr. na 2,2 atm, po kamenistej ceste, tak Ti možno aj vypadajú staršie amalgánové plomby. Ale na pofúknutej pneu je to znesitelnejšie. ![]() Ale prioritne pre zlepšenie trakcie. ![]() To, na koľko podfukovať je individuálne. Závisí od značky pneu, šírky disku, na ktorom je pneu obutá, váhy auta. Nedá sa to generalizovať. Treba to na vlastných gumách odskúšať . Postupne dávať menej a menej až nájdeš hranicu, kedy cez ráfik disku odfukuje alebo má tendenciu sa vyzuť . Zo skúsenosti Ti viem povedať len: BFG MT /starý vzor/ má veľmi mäkkú bočnicu a dá sa na 1,1-1,0 atm. BFG MT /nový vzor/ má tvrdšiu bočnicu a dá sa aj 0,6 atm GY Wrangler MTR má ešte tvrdšiu bočnicu a dá sa aj 0,5 atm Simex ET má úplne tvrdú bočnicu a dá sa aj na úplne prázdnej, resp. 0,3 atm. Pozor! Z podfukovaním protektorov opatrne, /a to je asi aj Tvoj prípad/ aby nedošlo k odtrhnutiu novo navulkanizovaného behúňa od základu. ![]() Ešte väčší pozor! Nesmieš zabudnúť , že podfúknutá pneu sa na asfaltke správa nie najlepšie a po výjazde na ňu bez dofúkania treba mať toto na pamäti. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | negio [ Pia, 09.10.2009, 21:32 ] |
Predmet príspevku: | dakujem |
Ano moj pripad su protektory...Este maly dotaz je to zvysenie trakcie az take rapidne ze sa s tym oplati zdrzovat sa?... tak po tvojich radach to asi ani nebudem skusat-necem pokazit pneu.koli podhusteniu...dakujem |
Autor: | pal [ Pia, 09.10.2009, 21:59 ] |
Predmet príspevku: | |
na najdolezitejsie si zabudol - zvysenie samocistiacej schopnosti! Rapidne. Samozrejme pri vhodnej pneu |
Autor: | Martin 4 [ Sob, 10.10.2009, 7:20 ] |
Predmet príspevku: | |
a zníženie merného tlaku na terén - váha sa rozloží na väčšiu plochu a auto sa menej borí. Negio - ak si si niekedy na fotkách (najmä amerických) terénnych špeciálov všimol, že majú na kolách také kruhy prušroubované mnohými skrutkami - tak tomu sa hovorí beadlock a učelom tohože je zabrániť vyzutiu podhustenej pneumatiky z disku. Podhustená pneumatika sa nadmerne zahrieva, preto sa s takým môže len v teréne = pomaly a na krátku vzdialenosť. Divy robí aj podhustenie zimných pneu v snehu. |
Autor: | Roland [ Sob, 10.10.2009, 7:31 ] |
Predmet príspevku: | |
netreba zabúdať este na širkovy rozmer disku mam bfg-km 32" a sfuknute na 0,4 bez problemu . zalezí aj na disku nesmie byt moc siroký oproti gume. |
Autor: | Martin [ Pia, 16.10.2009, 13:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja som T3 podhustil najmenej na 1,2 Atm a rozdiel bol dosť citelný ![]() A aj kamene boli mäkučké ![]() A ešte som podhusťoval na bruchoplaze, len už neviem na koľko, tuším tiež 1,2 ale to bolo na snehu a mal som letné gumky ![]() ![]() |
Autor: | Kapo [ Pia, 16.10.2009, 13:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak ja MT BFG podhusťujem do extrémneho terénu, lebo bez toho to nejde vôbec. Taký najnižší tlak okolo 0,4 . Terz už sfukujem podla oka. Rozdiel v podhustenej pneumatike je 200 a jeden. Ovšem treba dávať potom pozor, hlavne u kamenistých podkladov na prieraz, kedy je podhustená pneu ovela viac zranitelnejšia, pri väčších šupách na preseknutie diskom a taktiež pri bočných nárazoch náchylnejšia na vyzutie, a to je potom otrava.... Som teraz zažil riadny extrém, kedy som v sobotu podhusťoval na piesočných dunách a o 4 dni zase v snehových závejoch. A bez podhustenia by som tam bol ešte teraz. -Pozor, pri zimnom podhusťovaní si radšej vypnite motor /aby ste počuli.../, lebo pri rýchlom odpúšťaní sa urobí na ventile ľad a ventil potom môže púšťať. Ja som tak šiel úplne na prázdnej..... -A taktiež bez kompresora radšej nesfukovať! -A do zásoby pribaliť nejaký náhradný ventilček /lahko sa stratí /, čepičku a nejaký šikovný šrobováčik na ventilčoky. |
Autor: | erik [ Pia, 16.10.2009, 16:12 ] |
Predmet príspevku: | |
Kapo je presnejsi ako Michl. Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis... Ja podhustujem BFG a Wissenta na 1.2 bar v makksim terene, ked som v blate ci bazine, tak idem na 0.6 az 0.8 / to po tazkom useku dofuknem kompresorom. V piesku to nad 1.5 bar vobec neide, v pusti davam 1.0 az 1.1 a na kameni dofuknem na 2.5 bar... no na fes fes das 0.5 a modlis sa , ze nezastavis. Na podfuknute gumy sa na disky proti vyzutiu pouzivaju aj specialitky... |
Autor: | Martin 4 [ Pia, 16.10.2009, 21:58 ] |
Predmet príspevku: | |
čepičku kovovú! V prípade potreby udrží vzduch ak sa ventil zasekne/zamrzne. |
Autor: | Pato Zvolen [ Pia, 16.10.2009, 22:07 ] |
Predmet príspevku: | Bočný prieraz ... |
Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis... Erik, nexcem byť nezdvorilý, ALE toto čo píšeš nem pravda!!!. Obyčajnou opravnou sadou opravíš aj bočný prieraz na 2 prsty. Myslím, že M4NR to ako člen vulkanizačného TEAMu na poslednom Štefánskom pojazdení môže potvrdiť. Drží to dodnes a bez pefukovania. |
Autor: | Martin 4 [ Pia, 16.10.2009, 22:59 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() ![]() niekde by mala byť fotka ako sme vulkanizovali ![]() |
Autor: | ferjon [ Pia, 16.10.2009, 23:04 ] |
Predmet príspevku: | |
sem s ňou |
Autor: | michi [ Pia, 16.10.2009, 23:29 ] |
Predmet príspevku: | |
erik píše: Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis... Tiež nemôžem súhlasiť. Onehdá v RO som prerazil bok, čo na BFG naozaj nie je problém, oprava v Mikone a rok a pol už na tej gume jazdím. erik píše: Na podfuknute gumy sa na disky proti vyzutiu pouzivaju aj specialitky... Áno, beadlock. Ale to už je a inom. |
Autor: | Fefe [ Sob, 17.10.2009, 10:42 ] |
Predmet príspevku: | |
rozdiel v pneu na videu http://www.youtube.com/user/Hasicina#p/u/2/XyIFiXaZank od času 03:30 a ten biely Nissan zdolal kopec asi na 5x až po podhustení pneu. 4x neúspešný pokus som vystrihol. |
Stránka 1 z 4 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |