4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

podhustenie pneumatiky...
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=26&t=9032
Stránka 1 z 4

Autor:  negio [ Pia, 09.10.2009, 19:46 ]
Predmet príspevku:  podhustenie pneumatiky...

Dobry den
Mam na Vas jedenu otzku...Uz velakrat som pocul o podhustovani pneumatik pri makkom podklade ale este nikdy som to neskusal...preto prosim tych ktory s tym maju skusenosti aby ma trosku oboznamili s tym ake to ma vyhody,nevyhody... a samozrejme asi najdolezitejsia informacie je na kolko atmosfer/barov odporucate pneumatiky podhustit...
Ja mam na pajere rozmer 265/70 r15.vzor T3-ak to zalezi
Za vsetky odpovede vopred dakujem.

Autor:  michi [ Pia, 09.10.2009, 20:57 ]
Predmet príspevku: 

Negio, skúsim.

podfúknutie pneu slúži k zlepšeniu jej trakcie, zväčšením styčnej plochy a pri niektorých vzoroch k zapojeniu bočných fragmentov do trakcie.

A v neposlednom rade k zvýšeniu jazdného komfortu a lepšiemu pohlcovaniu nerovností terénu. Keby si napr. valil 60 km/hod na pneu nafúkaných na cestu napr. na 2,2 atm, po kamenistej ceste, tak Ti možno aj vypadajú staršie amalgánové plomby. Ale na pofúknutej pneu je to znesitelnejšie. :roll:

Ale prioritne pre zlepšenie trakcie. :!:

To, na koľko podfukovať je individuálne. Závisí od značky pneu, šírky disku, na ktorom je pneu obutá, váhy auta. Nedá sa to generalizovať. Treba to na vlastných gumách odskúšať . Postupne dávať menej a menej až nájdeš hranicu, kedy cez ráfik disku odfukuje alebo má tendenciu sa vyzuť .

Zo skúsenosti Ti viem povedať len:

BFG MT /starý vzor/ má veľmi mäkkú bočnicu a dá sa na 1,1-1,0 atm.
BFG MT /nový vzor/ má tvrdšiu bočnicu a dá sa aj 0,6 atm
GY Wrangler MTR má ešte tvrdšiu bočnicu a dá sa aj 0,5 atm
Simex ET má úplne tvrdú bočnicu a dá sa aj na úplne prázdnej, resp. 0,3 atm.

Pozor! Z podfukovaním protektorov opatrne, /a to je asi aj Tvoj prípad/ aby nedošlo k odtrhnutiu novo navulkanizovaného behúňa od základu. :!:

Ešte väčší pozor! Nesmieš zabudnúť , že podfúknutá pneu sa na asfaltke správa nie najlepšie a po výjazde na ňu bez dofúkania treba mať toto na pamäti. :!: :!: :!:

Autor:  negio [ Pia, 09.10.2009, 21:32 ]
Predmet príspevku:  dakujem

Ano moj pripad su protektory...Este maly dotaz je to zvysenie trakcie az take rapidne ze sa s tym oplati zdrzovat sa?...
tak po tvojich radach to asi ani nebudem skusat-necem pokazit pneu.koli podhusteniu...dakujem

Autor:  pal [ Pia, 09.10.2009, 21:59 ]
Predmet príspevku: 

na najdolezitejsie si zabudol - zvysenie samocistiacej schopnosti! Rapidne. Samozrejme pri vhodnej pneu

Autor:  Martin 4 [ Sob, 10.10.2009, 7:20 ]
Predmet príspevku: 

a zníženie merného tlaku na terén - váha sa rozloží na väčšiu plochu a auto sa menej borí.

Negio - ak si si niekedy na fotkách (najmä amerických) terénnych špeciálov všimol, že majú na kolách také kruhy prušroubované mnohými skrutkami - tak tomu sa hovorí beadlock a učelom tohože je zabrániť vyzutiu podhustenej pneumatiky z disku.

Podhustená pneumatika sa nadmerne zahrieva, preto sa s takým môže len v teréne = pomaly a na krátku vzdialenosť.

Divy robí aj podhustenie zimných pneu v snehu.

Autor:  Roland [ Sob, 10.10.2009, 7:31 ]
Predmet príspevku: 

netreba zabúdať este na širkovy rozmer disku mam bfg-km 32" a sfuknute na 0,4 bez problemu . zalezí aj na disku nesmie byt moc siroký oproti gume.

Autor:  Martin [ Pia, 16.10.2009, 13:05 ]
Predmet príspevku: 

Ja som T3 podhustil najmenej na 1,2 Atm a rozdiel bol dosť citelný :!:
A aj kamene boli mäkučké :smt044

A ešte som podhusťoval na bruchoplaze, len už neviem na koľko, tuším tiež 1,2 ale to bolo na snehu a mal som letné gumky :smt083 ale trochu to pomohlo :D

Autor:  Kapo [ Pia, 16.10.2009, 13:20 ]
Predmet príspevku: 

Tak ja MT BFG podhusťujem do extrémneho terénu, lebo bez toho to nejde vôbec. Taký najnižší tlak okolo 0,4 . Terz už sfukujem podla oka.
Rozdiel v podhustenej pneumatike je 200 a jeden.

Ovšem treba dávať potom pozor, hlavne u kamenistých podkladov na prieraz, kedy je podhustená pneu ovela viac zranitelnejšia, pri väčších šupách na preseknutie diskom a taktiež pri bočných nárazoch náchylnejšia na vyzutie, a to je potom otrava....

Som teraz zažil riadny extrém, kedy som v sobotu podhusťoval na piesočných dunách a o 4 dni zase v snehových závejoch. A bez podhustenia by som tam bol ešte teraz.

-Pozor, pri zimnom podhusťovaní si radšej vypnite motor /aby ste počuli.../, lebo pri rýchlom odpúšťaní sa urobí na ventile ľad a ventil potom môže púšťať. Ja som tak šiel úplne na prázdnej.....
-A taktiež bez kompresora radšej nesfukovať!
-A do zásoby pribaliť nejaký náhradný ventilček /lahko sa stratí /, čepičku a nejaký šikovný šrobováčik na ventilčoky.

Autor:  erik [ Pia, 16.10.2009, 16:12 ]
Predmet príspevku: 

Kapo je presnejsi ako Michl.
Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis...
Ja podhustujem BFG a Wissenta na 1.2 bar v makksim terene, ked som v blate ci bazine, tak idem na 0.6 az 0.8 / to po tazkom useku dofuknem kompresorom.
V piesku to nad 1.5 bar vobec neide, v pusti davam 1.0 az 1.1 a na kameni dofuknem na 2.5 bar... no na fes fes das 0.5 a modlis sa , ze nezastavis.

Na podfuknute gumy sa na disky proti vyzutiu pouzivaju aj specialitky...

Autor:  Martin 4 [ Pia, 16.10.2009, 21:58 ]
Predmet príspevku: 

čepičku kovovú! V prípade potreby udrží vzduch ak sa ventil zasekne/zamrzne.

Autor:  Pato Zvolen [ Pia, 16.10.2009, 22:07 ]
Predmet príspevku:  Bočný prieraz ...

Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis...

Erik, nexcem byť nezdvorilý, ALE toto čo píšeš nem pravda!!!. Obyčajnou opravnou sadou opravíš aj bočný prieraz na 2 prsty. Myslím, že M4NR to ako člen vulkanizačného TEAMu na poslednom Štefánskom pojazdení môže potvrdiť. Drží to dodnes a bez pefukovania.

Autor:  Martin 4 [ Pia, 16.10.2009, 22:59 ]
Predmet príspevku: 

:shock: ty na tom ešte jazdíš ??? :shock:

niekde by mala byť fotka ako sme vulkanizovali :-D

Autor:  ferjon [ Pia, 16.10.2009, 23:04 ]
Predmet príspevku: 

sem s ňou

Autor:  michi [ Pia, 16.10.2009, 23:29 ]
Predmet príspevku: 

erik píše:
Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis...


Tiež nemôžem súhlasiť. Onehdá v RO som prerazil bok, čo na BFG naozaj nie je problém, oprava v Mikone a rok a pol už na tej gume jazdím.

erik píše:
Na podfuknute gumy sa na disky proti vyzutiu pouzivaju aj specialitky...


Áno, beadlock. Ale to už je a inom.

Autor:  Fefe [ Sob, 17.10.2009, 10:42 ]
Predmet príspevku: 

rozdiel v pneu na videu http://www.youtube.com/user/Hasicina#p/u/2/XyIFiXaZank od času 03:30 a ten biely Nissan zdolal kopec asi na 5x až po podhustení pneu. 4x neúspešný pokus som vystrihol.

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/