| 4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
| podhustenie pneumatiky... http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=26&t=9032 |
Stránka 1 z 4 |
| Autor: | negio [ Pia, 09.10.2009, 19:46 ] |
| Predmet príspevku: | podhustenie pneumatiky... |
Dobry den Mam na Vas jedenu otzku...Uz velakrat som pocul o podhustovani pneumatik pri makkom podklade ale este nikdy som to neskusal...preto prosim tych ktory s tym maju skusenosti aby ma trosku oboznamili s tym ake to ma vyhody,nevyhody... a samozrejme asi najdolezitejsia informacie je na kolko atmosfer/barov odporucate pneumatiky podhustit... Ja mam na pajere rozmer 265/70 r15.vzor T3-ak to zalezi Za vsetky odpovede vopred dakujem. |
|
| Autor: | michi [ Pia, 09.10.2009, 20:57 ] |
| Predmet príspevku: | |
Negio, skúsim. podfúknutie pneu slúži k zlepšeniu jej trakcie, zväčšením styčnej plochy a pri niektorých vzoroch k zapojeniu bočných fragmentov do trakcie. A v neposlednom rade k zvýšeniu jazdného komfortu a lepšiemu pohlcovaniu nerovností terénu. Keby si napr. valil 60 km/hod na pneu nafúkaných na cestu napr. na 2,2 atm, po kamenistej ceste, tak Ti možno aj vypadajú staršie amalgánové plomby. Ale na pofúknutej pneu je to znesitelnejšie. Ale prioritne pre zlepšenie trakcie. To, na koľko podfukovať je individuálne. Závisí od značky pneu, šírky disku, na ktorom je pneu obutá, váhy auta. Nedá sa to generalizovať. Treba to na vlastných gumách odskúšať . Postupne dávať menej a menej až nájdeš hranicu, kedy cez ráfik disku odfukuje alebo má tendenciu sa vyzuť . Zo skúsenosti Ti viem povedať len: BFG MT /starý vzor/ má veľmi mäkkú bočnicu a dá sa na 1,1-1,0 atm. BFG MT /nový vzor/ má tvrdšiu bočnicu a dá sa aj 0,6 atm GY Wrangler MTR má ešte tvrdšiu bočnicu a dá sa aj 0,5 atm Simex ET má úplne tvrdú bočnicu a dá sa aj na úplne prázdnej, resp. 0,3 atm. Pozor! Z podfukovaním protektorov opatrne, /a to je asi aj Tvoj prípad/ aby nedošlo k odtrhnutiu novo navulkanizovaného behúňa od základu. Ešte väčší pozor! Nesmieš zabudnúť , že podfúknutá pneu sa na asfaltke správa nie najlepšie a po výjazde na ňu bez dofúkania treba mať toto na pamäti. |
|
| Autor: | negio [ Pia, 09.10.2009, 21:32 ] |
| Predmet príspevku: | dakujem |
Ano moj pripad su protektory...Este maly dotaz je to zvysenie trakcie az take rapidne ze sa s tym oplati zdrzovat sa?... tak po tvojich radach to asi ani nebudem skusat-necem pokazit pneu.koli podhusteniu...dakujem |
|
| Autor: | pal [ Pia, 09.10.2009, 21:59 ] |
| Predmet príspevku: | |
na najdolezitejsie si zabudol - zvysenie samocistiacej schopnosti! Rapidne. Samozrejme pri vhodnej pneu |
|
| Autor: | Martin 4 [ Sob, 10.10.2009, 7:20 ] |
| Predmet príspevku: | |
a zníženie merného tlaku na terén - váha sa rozloží na väčšiu plochu a auto sa menej borí. Negio - ak si si niekedy na fotkách (najmä amerických) terénnych špeciálov všimol, že majú na kolách také kruhy prušroubované mnohými skrutkami - tak tomu sa hovorí beadlock a učelom tohože je zabrániť vyzutiu podhustenej pneumatiky z disku. Podhustená pneumatika sa nadmerne zahrieva, preto sa s takým môže len v teréne = pomaly a na krátku vzdialenosť. Divy robí aj podhustenie zimných pneu v snehu. |
|
| Autor: | Roland [ Sob, 10.10.2009, 7:31 ] |
| Predmet príspevku: | |
netreba zabúdať este na širkovy rozmer disku mam bfg-km 32" a sfuknute na 0,4 bez problemu . zalezí aj na disku nesmie byt moc siroký oproti gume. |
|
| Autor: | Martin [ Pia, 16.10.2009, 13:05 ] |
| Predmet príspevku: | |
Ja som T3 podhustil najmenej na 1,2 Atm a rozdiel bol dosť citelný A aj kamene boli mäkučké
A ešte som podhusťoval na bruchoplaze, len už neviem na koľko, tuším tiež 1,2 ale to bolo na snehu a mal som letné gumky ale trochu to pomohlo |
|
| Autor: | Kapo [ Pia, 16.10.2009, 13:20 ] |
| Predmet príspevku: | |
Tak ja MT BFG podhusťujem do extrémneho terénu, lebo bez toho to nejde vôbec. Taký najnižší tlak okolo 0,4 . Terz už sfukujem podla oka. Rozdiel v podhustenej pneumatike je 200 a jeden. Ovšem treba dávať potom pozor, hlavne u kamenistých podkladov na prieraz, kedy je podhustená pneu ovela viac zranitelnejšia, pri väčších šupách na preseknutie diskom a taktiež pri bočných nárazoch náchylnejšia na vyzutie, a to je potom otrava.... Som teraz zažil riadny extrém, kedy som v sobotu podhusťoval na piesočných dunách a o 4 dni zase v snehových závejoch. A bez podhustenia by som tam bol ešte teraz. -Pozor, pri zimnom podhusťovaní si radšej vypnite motor /aby ste počuli.../, lebo pri rýchlom odpúšťaní sa urobí na ventile ľad a ventil potom môže púšťať. Ja som tak šiel úplne na prázdnej..... -A taktiež bez kompresora radšej nesfukovať! -A do zásoby pribaliť nejaký náhradný ventilček /lahko sa stratí /, čepičku a nejaký šikovný šrobováčik na ventilčoky. |
|
| Autor: | erik [ Pia, 16.10.2009, 16:12 ] |
| Predmet príspevku: | |
Kapo je presnejsi ako Michl. Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis... Ja podhustujem BFG a Wissenta na 1.2 bar v makksim terene, ked som v blate ci bazine, tak idem na 0.6 az 0.8 / to po tazkom useku dofuknem kompresorom. V piesku to nad 1.5 bar vobec neide, v pusti davam 1.0 az 1.1 a na kameni dofuknem na 2.5 bar... no na fes fes das 0.5 a modlis sa , ze nezastavis. Na podfuknute gumy sa na disky proti vyzutiu pouzivaju aj specialitky... |
|
| Autor: | Martin 4 [ Pia, 16.10.2009, 21:58 ] |
| Predmet príspevku: | |
čepičku kovovú! V prípade potreby udrží vzduch ak sa ventil zasekne/zamrzne. |
|
| Autor: | Pato Zvolen [ Pia, 16.10.2009, 22:07 ] |
| Predmet príspevku: | Bočný prieraz ... |
Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis... Erik, nexcem byť nezdvorilý, ALE toto čo píšeš nem pravda!!!. Obyčajnou opravnou sadou opravíš aj bočný prieraz na 2 prsty. Myslím, že M4NR to ako člen vulkanizačného TEAMu na poslednom Štefánskom pojazdení môže potvrdiť. Drží to dodnes a bez pefukovania. |
|
| Autor: | Martin 4 [ Pia, 16.10.2009, 22:59 ] |
| Predmet príspevku: | |
niekde by mala byť fotka ako sme vulkanizovali
|
|
| Autor: | ferjon [ Pia, 16.10.2009, 23:04 ] |
| Predmet príspevku: | |
sem s ňou |
|
| Autor: | michi [ Pia, 16.10.2009, 23:29 ] |
| Predmet príspevku: | |
erik píše: Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis... Tiež nemôžem súhlasiť. Onehdá v RO som prerazil bok, čo na BFG naozaj nie je problém, oprava v Mikone a rok a pol už na tej gume jazdím. erik píše: Na podfuknute gumy sa na disky proti vyzutiu pouzivaju aj specialitky... Áno, beadlock. Ale to už je a inom. |
|
| Autor: | Fefe [ Sob, 17.10.2009, 10:42 ] |
| Predmet príspevku: | |
rozdiel v pneu na videu http://www.youtube.com/user/Hasicina#p/u/2/XyIFiXaZank od času 03:30 a ten biely Nissan zdolal kopec asi na 5x až po podhustení pneu. 4x neúspešný pokus som vystrihol. |
|
| Stránka 1 z 4 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|