Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 17:06
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 37 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 Kontrolka dobíjania 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21
Príspevky: 996
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Svetla ti nepulzuju? Alebo voľný remeň.

_________________
Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000


Naposledy upravil Medvedev dňa Pia, 16.10.2015, 12:00, celkovo upravené 1



Pia, 16.10.2015, 8:09
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 13.10.2015, 23:30
Príspevky: 18
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Nepulzujú, nerozumiem tomu.
Budem musieť skočiť za nejakým elektrikárom čo by to mohlo robiť.

_________________
Jazdím na indickej značke MAHINDRA GOA 2,2 TDi mHawk
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)


Pia, 16.10.2015, 8:52
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
napis ake otacky mas ked nastartujes studene auto-ci nie su velmi nizke? a vyzera to,ze alternator sa na zaciatku nenabudi a preto hned nenabija na 14,2v -skontroluj kontakty od budenia alternatora k baterke-moze byt neaky studeny kontakt-mal by ist priamo k baterke . ked nie tak altik na repas -ked Ti to vadi to oneskorenie-moj typ


Pia, 16.10.2015, 11:38
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
No moment, napatie na baterke nemôže chodiť v rozmedzí 0 - 12V, té nezmysel. Si to blbo meral. Ak je to preklep a myslel si 10 - 12, tak máš málo nabitú/umierajúcu baterku, a nemá to lietať, má to nanajvýš stúpať. Ak to za normálnej prevádzky dobíja na 14+, tak to dobíja dobre.

Okrem toho, žiadne auto nebude mať hneď po naštartovaní (za studena) 14V, zlatý woči.
Mne teda kontrolka zhasne hneď, ale voltmeter ukazuje nejakých 12 aj niečo, a až po pridaní začne liezť pozorovateľne hore; 14V ukazuje tak po minute - a to sa deje bežne, nie len na jednom aute.

Si myslím že tomu ništ neni, nabi a skontroluj baterku, a môžeš tomu málinko zdvihnúť volnobeh. Ak si perfekcionista, zanes altík na premeranie, ale nemyslím si že mu niečo je.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 16.10.2015, 17:16
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Konik vacsinou akonahle nastartujes tak hned musi alternator dobijat na hodnotu nastavenu regulatorom-ze nemoze byt aby nastartoval a altik nedobijal alebo dobijal slabo a az po pridani plynu zacal spravne dobijat nieco je tam potom zle. ale na skusku moze dat inu dobru baterku nech vyluci baterku -keby nahodou :-)


Pia, 16.10.2015, 17:24
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
MoostanQue, poprosím
Koník je memberlist.php?mode=viewprofile&u=906

A teoreticky ano, ale baterka má po naštartovaní niečo okolo 11V, a je tak tvrdý zdroj, že altík síce dobíja na 14, ale tak malým prúdom, že to baterkaokamžite stiahne na svoju hodnotu, pokiaľ to nedobíjaš zváracím agregátom teda.

Pozorujem to úplne bežne u všetkých automobilov, po naštartovaní (zejména ak je chladnejšie), systém evidentne nemá 14V, až po pridaní plynu sa svetlá rožnú o poznanie jasnejšie.

Ale kontrolka by mala zhasnúť, to nie že nie. Ovšem, s tým že nezhasne bez pridania plynu som sa tiež stretol niekoľkokrát, riešilo sa to práve zdvihnutím voľnobehu o máličko. Ak sme menili remenicu za menšiu, kontrolka zhasínala hneď, a dobíjalo to lepšie, resp. viac.

Veškeré spoje (baterkové svokry, očká/konektory na altíku, atď.) sú skontrolované a čisté predpokladám.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 16.10.2015, 17:36
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 13.10.2015, 23:30
Príspevky: 18
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Veľmi ma teší, že toľký mi chcete pomôcť s tým mojím problémom. Skvelý portál!!
Dnes som nemal akosi čas skúsiť niečo z Vašich rád, ale dal som aspoň teraz batériu na nabíjačku. Ráno uvidím či to pomohlo, mohlo by :D .
Ak by to nepomohlo skúsim tie otáčky. Teraz sú tam otáčky niečo pod 1 000.
Najskôr by som mal skúsiť tú kabeláž, ale do toho sa mi moc nechce, pretože všetky káble sú schované v rukávoch a vyzerá, že od novoty sa toho nikto nechytal.
Taká malá otázočka, kde sa zvyšujú tie otáčky. Zvládne to aj taký antitalent ako ja?

_________________
Jazdím na indickej značke MAHINDRA GOA 2,2 TDi mHawk
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)


Pia, 16.10.2015, 20:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
MoostanQue skvele rady :smt023
...mňa len napadlo,či je to naozaj kontrolka dobijania ? ..nesvieti Ti nahodou dlhšie kontrolka oleja?..a po pridani zhasne. :-D //ale to len tak na okraj,predpokladam,že sa nemyliš//

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Pia, 16.10.2015, 21:09
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
MARTINO: Tak čil neviem esli to bolo myslené ironicky :smt108

gabamartin: no, otáčky pod 1000 je čo? 1000 je už docela dosť na volnobeh, býva tak 700 - 800. Trochu vyšší nevadí ničomu, ale nad 1000 už nie je trochu, té dosť dosť.
Káble v husích krkoch sú fajn, ale niekde ten husí krk končí, a je tam buď konektor nejaký, alebo očko, alebo niečo, ak sa tam dostala voda tak to môže byť zaoxidované a robiť divy. Načim to odpojiť a pozreť (pozor, niektoré káble sú pod napatím aj pri vypatom klúčiku, najlepšie je odpojiť baterku).
Voľnobeh (to je nafťák predpokladám) sa šteluje šrófikom na vstrekovacom čerpadle, treba zistiť ktorým. Plyn je klasicky lankom od pedála, alebo elektronicky?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Naposledy upravil MoostanQue dňa Pia, 16.10.2015, 21:29, celkovo upravené 1



Pia, 16.10.2015, 21:23
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 13.10.2015, 23:30
Príspevky: 18
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Určite je to kontrolka dobíjania. Nie som blondínka :-) . Baterka je OK, práve mi dokončilo nabíjanie a po naštartovaní kontrolka zase svietila. Ako tu spomenul MoostanQue som asi perfekcionista a možno tomu fakt nič nie je.

_________________
Jazdím na indickej značke MAHINDRA GOA 2,2 TDi mHawk
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)


Pia, 16.10.2015, 21:29
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Ta urcite tomu daco bude :-D ze ti skoncilo nabijanie na baterke to neznamena,ze baterka je ok?-zavisi to od nabijacky-typu a aka je baterka-zmeral si baterku ,ze kolko ma napatie na druhy den po stati-nejazdeni?. ked nastartujes auto tak ti nema co zasvietit kontrolka dobijania a po pridani plynu zhasnut .


Pia, 16.10.2015, 21:41
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 13.10.2015, 23:30
Príspevky: 18
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Však to je to čo ma rozčuľuje. Baterku som meral včera a mala 12V, podľa mňa je baterka OK. Ale skúsim požičať inú nabíjačku a uvidím,pretože tú čo mám je za pár eur a možno nenabíja tak ako má.
Aj tak si myslím, že je to v niečom inom, tá kontrolka by nemala svietiť.

_________________
Jazdím na indickej značke MAHINDRA GOA 2,2 TDi mHawk
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)


Pia, 16.10.2015, 21:49
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
baterky co mi dlho stoja v garazi a davam ich na udrziavaci rezim pod nabijacky tak predtym ked ich zmeram tak maju od 12,5 do 12,8V ze ked Ti ukazuje voltmeter len 12voltov tak ta baterku uz nebude najlepsia :)


Pia, 16.10.2015, 21:56
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 01.09.2014, 19:54
Príspevky: 56
Odpoveď s citáciou
Ked tu riešite dobíjanie spýtam sa. Ak ste zmenšovali remenicu na alternátore o kolko menšiu dať aby to lepšie dobijalo ale nic nedojebabralo? chcem niečo take spraviť na origo altiku Suzuki samurai
Dik


Sob, 17.10.2015, 0:36
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
No, o kúsek :-D

Pri priemere origo remenice tak o centimeter bajočko

Alebo si vezni meter a kalkulačku a tužku a pero, a prerátaj si otáčky, keď to chceš presne

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Sob, 17.10.2015, 0:54
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 37 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: