4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

teplovzdušné kúrenie do auta
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=27&t=8597
Stránka 1 z 2

Autor:  DanoDEF [ Ned, 09.08.2009, 16:34 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
... externé čidlo(ak nechceš recirkulovať vnútorný vzduch...)


... vysvetli co tym myslis.

Autor:  diesel [ Ned, 09.08.2009, 17:27 ]
Predmet príspevku: 

teplovzdušné kúrenie sníma teplotu vzduchu na svojom vstupe. Zníži výkon resp vypne ked tu dosiahne zvolené hodnoty(otočným regulátorom). Ak sa ale sanie vyvedie do exteriéru(ženie do vnútra stále čerstvý vzduch), kúrenie stále beží na plný výkon...myslí si že sa mu nedarí vykúriť interiér... :wink:

preto sa interné čidlo nahrádza čidlom na dlhšom kábli, ktoré sa osadí na miesto ktoré chceme vykurovať.

Autor:  ORC [ Ned, 09.08.2009, 17:41 ]
Predmet príspevku:  To: diesel

Myslis ze takto to funguje pri kazdej znacke kurenia? Ja mam teplovzdusne webasto a nikdy som neriesil nijaky snimac teploty. Kurenie je vonku a otocny regulator vnutri (str. stan). Vzdy som si myslel ze cidlo je pri otoc regulatore. Mal som pocit ze kurenie si reguluje vykon podla polohy otoc regulatoru a aktualnej teploty v stane. Nezda sa mi ze by kurenie islo do bezvedomia ked uz je v stane pozadovana teplota.
Ale mozno mas pravdu, ono pri stresnom stane sa to tazko pozoruje, lebo sa sice relativne rychlo vyhreje ale este rychlejsie vychladne :-D . Idem to radsej rozobrat a zistit ako to vlastne je.
Juro

Autor:  diesel [ Ned, 09.08.2009, 17:55 ]
Predmet príspevku: 

minimálne webasto to tak má. mám airtop 3500. pôvodne som si myslel že otočný regulátor je aj termostat, ale nieje to tak. interné čidlo je pod tým snímatelným deklom s nápisom webasto. dá sa vytiahnuť z konektora a nahradiť externým na kábli. s externým čidlom sa dodáva aj nový dekel, kde je o jednu utesnenú dieru pre kábel viac. je to popísané aj v manuále k webastu.

píšem o tejto generácii:
Obrázok

Autor:  ORC [ Ned, 09.08.2009, 18:22 ]
Predmet príspevku: 

No vidis. Presne toto webasto mam aj ja a taketo veci zistujem az po rokoch ;-) Asi to bude tym ze vzdy ked ho zapnem tak idem spat a teda nemam kedy zistit ci sa vypina alebo nie. Ale na druhu stranu aspon je v stane prijemne teplo (niekedy az moc). To zase svedci o tom ze by som si mal obcas aj precitat manual :) .
Ono zase v tom stane to externe cidlo asi nie je az tak nutne, lebo ked sa webasto vypne tak za par sekund stan vychladne, cize by sa muselo zase zapnut. Tym padom vlastne asi muze ist kludne non stop. Ale ak to ma kurit do kabiny tak to asi zmysel ma.

Juro

Autor:  DanoDEF [ Ned, 09.08.2009, 18:29 ]
Predmet príspevku: 

... je to cca ako pise diesel. Otocnym regulatorom sa nastavuje vykon t.j. prietok vzduchu cez turbinu. Po urcitej dobe kurenia prejde kurenie do rezimu ochladzovania a tento cyklus sa opakuje.

Autor:  diesel [ Ned, 09.08.2009, 18:45 ]
Predmet príspevku: 

Stan je asi skutočne neštandardná situácia pre elektroniku kúrenia. Ona totiž sleduje aj rýchlosť nárastu teploty...ak je pomalá, tak pred dosiahnutím nastavených hodnôt len zníži výkon kúrenia ale nevypne ho. Ak je rýchla tak ohrev vypne a prejde rovno na dochladzovanie(čo spomína DanoDEF)...aspon teda moje sa tak správalo pri testoch v rumunsku a pred rumunskom. Ked som ho spustil ešte bez externého čidla tak som v aute mohol piecť chlieb. :-D

Autor:  shaman [ Ned, 09.08.2009, 18:53 ]
Predmet príspevku: 

:wink:

Dobre se na teploucko v domecku chytaj stabajzny.

:oops:

Autor:  DanoDEF [ Ned, 09.08.2009, 19:59 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
Ked som ho spustil ešte bez externého čidla tak som v aute mohol piecť chlieb. :-D


... ja mam 10r AirTop2000 iba s tym otocnym bazmekom a v pohodicke je pravdou ked dam MAX tak je mala pekarnicka ako pises co potom pri tvojom :-D

... bezne v dennej prevadzake pouzivan ten mazmeg nastaveny do 1/3.

Autor:  Milos [ Ned, 09.08.2009, 20:29 ]
Predmet príspevku: 

pozrem zajtra v paprieroch ake webasto mam ja ale v podstate detto co pisal diesel.

len dodam ze je treba si dat sakra bacha na kontakty k tej riadiacej skrinke kde je regulator. potom robi strasne k... chujiny.

Autor:  diesel [ Ned, 09.08.2009, 20:31 ]
Predmet príspevku: 

ufikol som to nech to pivtimu nenaťahujeme... :wink:

2shaman:té relatívne, pri správnej kombinácii moze byt aj -200.

2Dano:3500ka bola chyba, mal som málo informácií a bol v časovej tiesni...teraz by som šiel jedine do 2000ky.

Autor:  DanoDEF [ Ned, 09.08.2009, 21:11 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
ufikol som to nech to pivtimu nenaťahujeme... :wink:


... este, ze mas take prava inac by nas F... zabasol... xixixi

... 3500 musi v pohode vykurit mikrobus alebo karavan

Autor:  tibik [ Ned, 09.08.2009, 21:16 ]
Predmet príspevku: 

No tak to ti je booooohovska vec vrelo doporucam ,ale asi lepsie je take co zohreje vodu aj motor ako mne v jeepinke :-D

Autor:  ORC [ Ned, 09.08.2009, 21:46 ]
Predmet príspevku: 

Milos píše:
len dodam ze je treba si dat sakra bacha na kontakty k tej riadiacej skrinke kde je regulator. potom robi strasne k... chujiny.


Hej, hej, kontakty na regulatore su velmi citliva zalezitost. Mam s tym osobnu skusenost a neni to sranda opravovat v noci a v zime kurenie, aj ked ide len o kontakty :wink:

Juro

Autor:  ORC [ Ned, 09.08.2009, 21:50 ]
Predmet príspevku: 

Debata ku kureniam sa uz sice presunula inde, ale:
Neda sa povedat ze vodne kurenie je lepsie. Kazde je urcene na nieco ine. Zbytocne budes zohrievat vodu a motor, ak chces kurenie vyuzit v noci na spanie v aute (okrem toho ze pri vodnom kureni by si po par hodinach prevadzky uz rano asi nenastartoval)

Juro

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/