Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
ZMENA vstrekovania paliva - benzin
Autor |
Správa |
evo
Učeň
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 21:11 Príspevky: 30 Bydlisko: Zalesie
|
Riadiaca jednotka bude korigovat podla lambda sondy len do urctiej odchylky (myslim +/- 25%) potom Ti moze ECU zahlasit chybu (kontrolka motora). Navyse korekcia (tzv closed loop) sa robi len v urcitej zatazi - mala a stredna - pri vyssich otackach alebo pri vacsej zatazi (napr aj nizsie otacky ale naplno otvorena klapka) - je vstrek nekorigovany a ide podle prednastavenej mapy.
Preto treba dbat na to aby flow rate novych injectorov pri urcitom tlaku bol rovnaky (alebo mierne vyssi - nikdy nie nizsi !) s tymi co tam boli povodne. Inak budes mat asi trosku problem.
EDIT: Pozor - tych +/- 25% nie je vo vztahu k flow rate vstrekovaca - ale su to tzv "trims" - interne premenne v ECU.
_________________ 4x4:
LR Disco III TDV6
LR Disco I 3.9 V8 Automat + ECU: Megasquirt+EDIS8
Quad Kawa KVF700
a nejaky ten bruchoplaz (zadny nahon only)
|
Štv, 10.09.2009, 15:14 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
TYYYY EVO., pekne si to napisal..
a teraz to preloz..
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Štv, 10.09.2009, 16:20 |
|
|
evo
Učeň
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 21:11 Príspevky: 30 Bydlisko: Zalesie
|
no po lopate
musis najst parametre original vstrekov - budu uvedene ako cc/min alebo l/min pri tlaku paliva X bar. Tie nove co chces dat by mali mat minimalne tak isty prietok.
_________________ 4x4:
LR Disco III TDV6
LR Disco I 3.9 V8 Automat + ECU: Megasquirt+EDIS8
Quad Kawa KVF700
a nejaky ten bruchoplaz (zadny nahon only)
|
Štv, 10.09.2009, 20:49 |
|
|
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1241 Bydlisko: Senica
|
fajer píše: skusim ti sprosto oponovat.. : PRECO TO TAM NENI TAK UZ OD VYROBCU??
lebo mas Jeep. Americky voz. vsetko americke co vyjde z tovarne je polotovar. a amici si to dotvoria,vylepsia do svojho obrazu prostrednictvom aftermarket produktov.takze kazdy jeep alebo H-D je iny.tolko tuning veci ako na ameriky neni nikde na svete. tam sa tym zivi veela ludi.
u nas take tunenie neni popularne.ani tolko tuning firiem a produktov neni. a preco? lebo tu je vsetko naopak. tu je to zasah do konstrukcie a to sa nesmie... napr das si xenony aby si lepsie videl a zoberu ti papiere. das si custom paint na auto a musis ist na originalitu a platit... das si high flow vyfuk a nespravis emisne,nesplnas hluk,neplati homologizacia,nemas ho zapisany v TP,stretnes opicajta,mas po papieroch...
my mozeme len snivat dat si do wranglera HEMI s kompresorom (tusim za 6000$) legalne
|
Štv, 10.09.2009, 22:34 |
|
|
nemo
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 18:30 Príspevky: 275 Bydlisko: NM
|
Inak ak by si isiel do toho zmenit to na viacbodove vstreky, tak daj vediet a podla finance by som menil tiez.
_________________Jeep WK2 5.7 Hemi...love it or leave it. Ex Wrangler TJ 4.0 Tankove dni Laugaricio : www.tanklaugaricio.sk Old Duty Trucks : www.odt.sk
|
Pon, 14.09.2009, 15:06 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
2Fajer:
preto lebo... viď to, čo napísal Biker
a ešte preto lebo výrobné náklady
a preto lebo výrobca radšej zvolí lacnejšie, menej výkonné ale spoľahlivé riešenie, ktoré bude mať +/- nemené parametre od rovníka po Aliašku.
Preto má každý fabrický motor skryté rezervy
2Evo:
múdro vravíš , súvisle....
...a preto sa bavíme o 21 alebo 24lbs vstrekoch a nie o 50,75 a iných
Jednotka koriguje cca 25-30%. Samozrejme pri požadovanom tlaku paliva - ale od toho je tam fuel pressure regulátor a ten má rezervu až až -takže aj to sa dá upraviť...
To že sa to nevzťahuje empiricky na "litráž" vstrekov je pravda, keby sme chceli ísť do tetailov, tak potom ešte nezabudni na nelineárnu charakteristiku vstrekov a jej kompenzáciu
Pokiaľ ide o korekcie v closed loop - máš pravdu, robí sa to len pri 1/3 až 2/3 otvorenia TB. Pri WOT sa ide podľa prednastavenej mapy.
Ale JTEC (SBEC) v Jeepe má adaptívne mapy a tie sa dajú ďalej upravovať. (ak máš čím).
A za určitých okolností je to aj "prepínateľné"
Samozrejme že samo o sebe to nie je ideálne high-performannce riešenie, ale ja tvrdím, že výmena sériových jednotryskových 19lbs vstrekov za viactryskové 21 alebo 24 lbs vstreky je prínosom. Samozrejme že s nejakou kalibráciou.
|
Pon, 14.09.2009, 17:13 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
no podla mna 242kova riadiacka udava dlzku vstreku paliva iba podla MAP cez prevodnik.(okrem korekcie od teploty motora a TPC) Za pomoci lambdy bude regulovat iba pri ustalenych rezimoch (rovnake otacky, rovnaky TPC)
cize pri akceleracii dlzku vstreku koriguje iba podla teploty motora a polohy TPC. Cize riadiacka bude pri akceleracii pracovat s predpisanou mapou, teda bude tvorit riadne bohatu zmes. Pochybujem ze sa za pomoci ustalenych rezimov za pomoci lambdy dokaze korigovat aj ine rezimy, napr. akceleraciu.
Samozrejme ze to pojde, a lepsie, na bohatu sa jazdi najlepsie. Len teda urcite to chces aj ekonomicke. Kat tiez spalis.
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 14.09.2009, 20:54 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
pal píše: no podla mna 242kova riadiacka udava dlzku vstreku paliva iba podla MAP cez prevodnik.(okrem korekcie od teploty motora a TPC) Za pomoci lambdy bude regulovat iba pri ustalenych rezimoch (rovnake otacky, rovnaky TPC) cize pri akceleracii dlzku vstreku koriguje iba podla teploty motora a polohy TPC. Cize riadiacka bude pri akceleracii pracovat s predpisanou mapou, teda bude tvorit riadne bohatu zmes. Pochybujem ze sa za pomoci ustalenych rezimov za pomoci lambdy dokaze korigovat aj ine rezimy, napr. akceleraciu. Samozrejme ze to pojde, a lepsie, na bohatu sa jazdi najlepsie. Len teda urcite to chces aj ekonomicke. Kat tiez spalis.
Palo toto platilo niekedy do roku 91 pre NonHO motory.
Už prvé jednotky pre HO od roku 91 do roku 93 mali akú-takú adaptívnu mapu - bohužiaľ uplatňovala sa iba v closed loop režime. Od roku 94 do 96 to zasa bolo trochu iné. Potom prišlo povinné OBDII, nové emisné normy a zasa zmena. Ďalšia veľká zmena v elektronike bola 2001-2002.
Kajo má auto z roko 2004. Tam už je úúúúplne iná generácia riadiačky.
Je pravda, že WOT režim je stále open loop, ale adaptívny. Takže korigovať to dokáže. Možno jej bude treba trochu "pomocť" správnym nastavením, ale Kajova jednotka je dostatočne inteligentná na to aby sa to dalo. O start a warm-up fáze sa nebavíme- tam je to jedno. Tak prosím neporovnávaj neporovnateľné.
|
Uto, 15.09.2009, 12:41 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
no dobre, ak spravne chapem, tak dokaze, napr. pri WOT pouzivat adaptovanu mapu, ktoru si vytvori v nejakom closed loop rezime podla lambdy? Cize stare HOcka to este nedokazu, hej? A ta 2004ka je tiez potvrdena?
_________________ zelena mrdka
|
Uto, 15.09.2009, 15:54 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
vybral som tieto vstrekovace.. :
Bosch XF2E-CB
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Uto, 15.09.2009, 19:06 |
|
|
evo
Učeň
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 21:11 Príspevky: 30 Bydlisko: Zalesie
|
Korekcia podla nauceneho stavu z closed-loop rezimu pri open-loop high-load casti mapy sa mi zda dost nerealna lebo to nerobili ani japonci v Mitsubishi Evo 8 a Evo 9 tj roky skoro sucasne. Ale nehadam sa lebo Jeep nepoznam.
Zmena 19lbs na 21-24lbs by mohla byt este v tolerancii - takze chyba by asi nemusela byt hlasena z ECU.
Fabriky vacsinou robia auta vo WOT (otvorena klapka) casti "bohatsie" ako treba pre max vykon (+/- 12.5 AFR pri benzinaku bez turba) a s mensim predzapalom ako by motor mohol zniest (tj ochudobnenie a zvacsenie predzapalu by mohlo pridat trosku vykonu ale pri atmosferickych motoroch bez inych hardwarovych uprav su to celkom zanedbatelne cisla). Podla mna preto pri WOT vykon neziskas ale stratis - lebo budes mat bohatsiu zmes ako 12.5 afr a podla mna nebude kompenzovana o "naucenu" hodnotu z closed-loopu.
Ak vsak viete preprogramovat relevantne mapy v ECU - tak je to ina story. Tam mozes potom laborovat kolko len chces
_________________ 4x4:
LR Disco III TDV6
LR Disco I 3.9 V8 Automat + ECU: Megasquirt+EDIS8
Quad Kawa KVF700
a nejaky ten bruchoplaz (zadny nahon only)
|
Uto, 22.09.2009, 17:30 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
doplnujem info :
(vytazok zo stranky http://www.ajeepthing.com/stroker-motor.html)
Injector sizing
Stroker engines require oversize injectors to provide adequate fuel flow rates and prevent pinging due to lean air/fuel mixtures.
To calculate optimum injector size, use the following formula:
Injector flow rate (lb/hr) = [Expected HP x 0.5 (BSFC)] / [no. of cylinders x 0.8 (injector duty cycle)]
The actual injector flow rate from each injector depends on the fuel pressure (FP) in the injector rail. Most injectors have rated flows at 43.5psi fuel pressure. The actual flow rate from each injector is:
Actual injector flow rate = Rated injector flow rate at 43.5psi x square root of (FP/43.5)
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Ned, 04.10.2009, 8:51 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|