Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 23:54
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 ZMENA vstrekovania paliva - benzin 
Autor Správa
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
tak idem skusit, neviem ci uz niekto niekedy...
chcem vymenit jednobodove injektors na motore AMC 424 4.0L I6 za 4 bodove . Mozno aj zmenu tlaku vstreku ..

ak mate niekto neaku prax, pls dajte..
DIK

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Uto, 08.09.2009, 14:53
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a ktoré dva valce vynecháš?

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Uto, 08.09.2009, 19:21
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
preco by som mal 2 valce vynechavat??

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Uto, 08.09.2009, 20:05
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... no lebo chceš dať štvorbodové vstrekovanie do šesťvalca ...

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 08.09.2009, 20:09
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
4 na jeden valec....


Uto, 08.09.2009, 20:12
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vstrek (alias ventil) vs valec nie su dve rozne veci ?
Ja sa tiez pohravam s myslienkou 12V -> 16V na 4 valci .. :-D

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Uto, 08.09.2009, 20:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
asi myslel 4-otvorové vstrekovače..

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Uto, 08.09.2009, 20:12
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
... no lebo chceš dať štvorbodové vstrekovanie do šesťvalca ...
:smt121
tak konecne pojdem aspom na 4 valce.. ked doteraz som chodil iba na jeden... :smt121 :smt121 :smt121 :smt121 :smt121 :smt121

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Uto, 08.09.2009, 20:43
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ono sa mi to hneď zdalo divnô ...

Tu bude asi maličko problém v terminológii.

Jednobodový vstrek je prastará záležitosť, keď bol v motore len jeden vstrekovač hneď na začiatku sania. Ako som sa práve dozvedel od wiki, tak sa tomu hovorilo aj "tlakový karburátor" a bolo to vymyslené pre veľké letecké motory cez II sv. vojnu. Do áut sa to dostalo v sedemdesiatych rokoch (v našich končinách najmä BOSCH Jettronic).

Dnes už všetci majú viacbodový vstrek = tryska je pred každým valcom a vstrekuje práve keď je otvorený ventil. Preto sa viacbodovému vstreku v štvorvalci hovorilo štvorbodový.

Takže pri nápade montovať štvorbodový vstrek do šesťvalca ihneď vznikla predstava, že teda dva valce asi ostanú bez benzínu ...

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 08.09.2009, 23:11
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin doplním :
podľa počtu vstrekovačov sa
jednobodový vstrek sa označuje ako TBI (ThrottleBody injection)
viacbodový je MPI (Multi Point Injection)

ale tu ide o iné:

Jeep 4.0 (AMC242) má štandardne 6 ks vstrekov - je to 6 valec :-D
každý vstrek má 1 trysku (dierku) a je normovaný na 19 lbs/h

Kajovi ide o zefektívnenie dodávky paliva do valca. To sa dá dosiahnuť napríklad jeho lepším rozprášením. Takže otázka stojí tak, že či vymeniť
"jednotryskove" vstreky za viactryskove, nie meniť ich počet.

2Kajo:
môj názor poznáš: Ford 4nozzle 24lbs/h injectors a si vysmiaty

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 09.09.2009, 11:35
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
byvše úplne neznalý špecifík konštrukcie áut spoza mláky by som mal naivnú otázku ... a keď sa dá priechodnejšia tryska ... nechcelo by to aj kratší interval vstrekovania? Aby tam toho benálu zas nebolo jaksi príliš...

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 09.09.2009, 15:54
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Sak paliva bude rovnako, len nie na jednom mieste ale 4-och roznych nie ?

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Str, 09.09.2009, 16:20
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jednodierkový vstrek nastrieka pri tlaku x za hodinu 19 libier benzínu. štvordierková vstrek nastrieka za hodinu pri tlaku x 24 libier benzínu. takže aby zostalo zachované množstvo, musíš znížiť tlak, alebo skrátiť čas po ktorý sa vstrekuje. inak bude vstreknuté viac benzínu. ale možno práve to je zámer...

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 09.09.2009, 16:32
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
.... . takže aby zostalo zachované množstvo, musíš znížiť tlak, alebo skrátiť čas po ktorý sa vstrekuje. inak bude vstreknuté viac benzínu. ale možno práve to je zámer...


to zámer nie je, ale od toho je tam riadiaca jednotka s adaptívnou mapou.
Pomer palivo/vzduch je daný stochasticky . Na to je tam MAP senzor a lambda (a iné čidlá). Takže RJ skráti čas vstreku. Takže ROVNAKÉ množstvo paliva sa dostane do valca za kratší čas a navyše lepšie rozprášené.

Výhody sú dve:
1. lepšie rozprášenie znamená lepšie premiešanie so vzduchom a teda aj lepšie prehorenie zmesi

2. skrátenie času vstreku znamená presnejšie časovanie dávkovania paliva

Вот техника :D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 10.09.2009, 13:56
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skusim ti sprosto oponovat.. :
PRECO TO TAM NENI TAK UZ OD VYROBCU??

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Štv, 10.09.2009, 15:09
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: