4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

ZMENA vstrekovania paliva - benzin
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=27&t=8794
Stránka 1 z 2

Autor:  fajer [ Uto, 08.09.2009, 14:53 ]
Predmet príspevku:  ZMENA vstrekovania paliva - benzin

tak idem skusit, neviem ci uz niekto niekedy...
chcem vymenit jednobodove injektors na motore AMC 424 4.0L I6 za 4 bodove . Mozno aj zmenu tlaku vstreku ..

ak mate niekto neaku prax, pls dajte..
DIK

Autor:  marisko [ Uto, 08.09.2009, 19:21 ]
Predmet príspevku: 

a ktoré dva valce vynecháš?

Autor:  fajer [ Uto, 08.09.2009, 20:05 ]
Predmet príspevku: 

preco by som mal 2 valce vynechavat??

Autor:  Martin 4 [ Uto, 08.09.2009, 20:09 ]
Predmet príspevku: 

... no lebo chceš dať štvorbodové vstrekovanie do šesťvalca ...

Autor:  bull4x4 [ Uto, 08.09.2009, 20:12 ]
Predmet príspevku: 

4 na jeden valec....

Autor:  finder [ Uto, 08.09.2009, 20:12 ]
Predmet príspevku: 

Vstrek (alias ventil) vs valec nie su dve rozne veci ?
Ja sa tiez pohravam s myslienkou 12V -> 16V na 4 valci .. :-D

Autor:  marisko [ Uto, 08.09.2009, 20:12 ]
Predmet príspevku: 

asi myslel 4-otvorové vstrekovače..

Autor:  fajer [ Uto, 08.09.2009, 20:43 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
... no lebo chceš dať štvorbodové vstrekovanie do šesťvalca ...
:smt121
tak konecne pojdem aspom na 4 valce.. ked doteraz som chodil iba na jeden... :smt121 :smt121 :smt121 :smt121 :smt121 :smt121

Autor:  Martin 4 [ Uto, 08.09.2009, 23:11 ]
Predmet príspevku: 

ono sa mi to hneď zdalo divnô ...

Tu bude asi maličko problém v terminológii.

Jednobodový vstrek je prastará záležitosť, keď bol v motore len jeden vstrekovač hneď na začiatku sania. Ako som sa práve dozvedel od wiki, tak sa tomu hovorilo aj "tlakový karburátor" a bolo to vymyslené pre veľké letecké motory cez II sv. vojnu. Do áut sa to dostalo v sedemdesiatych rokoch (v našich končinách najmä BOSCH Jettronic).

Dnes už všetci majú viacbodový vstrek = tryska je pred každým valcom a vstrekuje práve keď je otvorený ventil. Preto sa viacbodovému vstreku v štvorvalci hovorilo štvorbodový.

Takže pri nápade montovať štvorbodový vstrek do šesťvalca ihneď vznikla predstava, že teda dva valce asi ostanú bez benzínu ...

Autor:  palo-cherokee [ Str, 09.09.2009, 11:35 ]
Predmet príspevku: 

Martin doplním :
podľa počtu vstrekovačov sa
jednobodový vstrek sa označuje ako TBI (ThrottleBody injection)
viacbodový je MPI (Multi Point Injection)

ale tu ide o iné:

Jeep 4.0 (AMC242) má štandardne 6 ks vstrekov - je to 6 valec :-D
každý vstrek má 1 trysku (dierku) a je normovaný na 19 lbs/h

Kajovi ide o zefektívnenie dodávky paliva do valca. To sa dá dosiahnuť napríklad jeho lepším rozprášením. Takže otázka stojí tak, že či vymeniť
"jednotryskove" vstreky za viactryskove, nie meniť ich počet.

2Kajo:
môj názor poznáš: Ford 4nozzle 24lbs/h injectors a si vysmiaty

Autor:  Martin 4 [ Str, 09.09.2009, 15:54 ]
Predmet príspevku: 

byvše úplne neznalý špecifík konštrukcie áut spoza mláky by som mal naivnú otázku ... a keď sa dá priechodnejšia tryska ... nechcelo by to aj kratší interval vstrekovania? Aby tam toho benálu zas nebolo jaksi príliš...

Autor:  finder [ Str, 09.09.2009, 16:20 ]
Predmet príspevku: 

Sak paliva bude rovnako, len nie na jednom mieste ale 4-och roznych nie ?

Autor:  Martin 4 [ Str, 09.09.2009, 16:32 ]
Predmet príspevku: 

jednodierkový vstrek nastrieka pri tlaku x za hodinu 19 libier benzínu. štvordierková vstrek nastrieka za hodinu pri tlaku x 24 libier benzínu. takže aby zostalo zachované množstvo, musíš znížiť tlak, alebo skrátiť čas po ktorý sa vstrekuje. inak bude vstreknuté viac benzínu. ale možno práve to je zámer...

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 10.09.2009, 13:56 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
.... . takže aby zostalo zachované množstvo, musíš znížiť tlak, alebo skrátiť čas po ktorý sa vstrekuje. inak bude vstreknuté viac benzínu. ale možno práve to je zámer...


to zámer nie je, ale od toho je tam riadiaca jednotka s adaptívnou mapou.
Pomer palivo/vzduch je daný stochasticky . Na to je tam MAP senzor a lambda (a iné čidlá). Takže RJ skráti čas vstreku. Takže ROVNAKÉ množstvo paliva sa dostane do valca za kratší čas a navyše lepšie rozprášené.

Výhody sú dve:
1. lepšie rozprášenie znamená lepšie premiešanie so vzduchom a teda aj lepšie prehorenie zmesi

2. skrátenie času vstreku znamená presnejšie časovanie dávkovania paliva

Вот техника :D

Autor:  fajer [ Štv, 10.09.2009, 15:09 ]
Predmet príspevku: 

skusim ti sprosto oponovat.. :
PRECO TO TAM NENI TAK UZ OD VYROBCU??

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/