4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

zapojenie napatoveho regulatora
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=27&t=9178
Stránka 1 z 1

Autor:  rustycj [ Pia, 23.10.2009, 11:25 ]
Predmet príspevku:  zapojenie napatoveho regulatora

chcel by som pouzit regler zo skodovky spolu s nippondenso alternatorom z 91-96 xj. viete mi niekto poradit na co sluzi D+ konektor a ma tam byt + ci kostra? na obrazku je schema zo skodovky, vyzera to zatial ze na 54 je spinanych 12v, DF je + na budiaci obvod na alt. a B- treba uzemnit.
Obrázok

Autor:  KOŤO [ Pia, 23.10.2009, 14:16 ]
Predmet príspevku: 

D+ okrem iného na regulácie napätia na výstupe DF. Musíš to zapojiť, a aj tú kontrolku, ktorá je súčasťou nabíjacej sústavy.

Zjednodušene povedané stráži napätie medzi kontaktom 54 a D+. Ak zasvieti, je teda rozdiel medzi napätiami na 54 a D+ a regulátor "vybudí" viac alternátor, alebo naopak menej vybudí (sleduje polaritu). Pri správnej funkcii sa teda = napätie na 54 a D+ a kontrolka nesvieti. Ešte myslím, že by mala byť aj dodržaná watáž 2W, ale to si nie som istý. Ak tam žiarovka nebude, tak nebude dobíjať, alebo naopak môže prebíjať, čo bude mať za následok odpálenie diód, batérie, žiaroviek...........

A pozor - nezameniť výstupy R a M na altíku - môžu byť aj ináč oznažené. B+ je samozrejme ten najhrubší.

Autor:  KOŤO [ Pia, 23.10.2009, 14:18 ]
Predmet príspevku: 

Jo a ešte či sú tie diody v altíku OK ak ti to blbne. Bo keď zblbne regler, tak zvyknú aj diódy.

No ašte neviem, či to nabíjanie nereguluje RJ, ale to by mali povedať tí, čo majú skúsenosti s tvojim typom auta.

Autor:  rustycj [ Pia, 23.10.2009, 14:48 ]
Predmet príspevku: 

teda on dava na d+ kostru ked dobija (na DF je +12V) alebo nic ked nedobija (na DF nie je nic)?

Autor:  KOŤO [ Pia, 23.10.2009, 17:21 ]
Predmet príspevku: 

neviem či sa rozumieme: D+ porovnáva napätie s jednej strany nejakého pomocného "mostíka" s jednou stranou výkonového "mostíka" + baterka. Tieto napätia musia byť rovnaké. Niektoré altíky nemusia mať ten vývod R na akési presnejšie meranie, koľko dáva alternátor. Tieto sú 9 diódové.

Ak máš šesťdiódový altík, tak tam ide iný regulátor - modernejší, ktorý už inteligentnejšie meria napätie priamo z + pólu a reguluje na budenie a má len výstup na žiarovku.

Autor:  KOŤO [ Pia, 23.10.2009, 17:51 ]
Predmet príspevku: 

rustycj píše:
teda on dava na d+ kostru ked dobija (na DF je +12V) alebo nic ked nedobija (na DF nie je nic)?


nie na D+ dáva 12 V z altíka - výstup R, rovnako ako +B dáva 12V na 54. (Teda ak alternátor ide je to cca 13,8V). Vtedy kontrolka nesvieti, lebo rozdiel potenciálov na žiarovke je 0, takže na každej strane žiarovky je rovnaké napätie 12V. Keď alternátor nedobíja, ide z R na D+ nižšie napätie ako 12V, na 54 ide napätie z batérie 12V, čiže rozdiel potenciálov na žiarovke je väčší ako nula, čiže žiarovka začne svietiť (pri malom rozdiele napätí svieti slabo).

Kapito?

Autor:  rustycj [ Pia, 23.10.2009, 21:57 ]
Predmet príspevku: 

nippon nema R konektor (teda je asi 9 diodový?) cize treba dat plus na oba 54 a D+ a transistor ostane otvoreny pokial bude na D+ napatie mensie ako cca 14V? a ked je transistor otvoreny na DF bude nejake budiace + napatie rozumiem tomu spravne? a kedze altik nema R tak kontrolku tam asi nezapojim (iba tak medzi DF a kostru?)

Autor:  Tunki [ Pia, 23.10.2009, 21:57 ]
Predmet príspevku: 

Mne už pol roka presne podľa schémy, čo bola na začiatku témy, chodí k plnej spokojnosti altík v Troopri. Riešil som tým vyhorený pôvodný elektronický regler. Len namiesto žiarovky mám zapojené relé z pôvodnej elektroinštalácie vozidla. To potom následne po zopnutí ovláda aj kontrolku dobíjania a niekoľko Ďalších obvodov na palube. Samozrejme , že som v alternátore musel spraviť trocha úprav, ale to je hračka.

Autor:  rustycj [ Ned, 25.10.2009, 19:27 ]
Predmet príspevku: 

dik vseckym nakoniec to bol zly regler co veci skomplikoval

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/