Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 19.03.2024, 13:09
Dnes je utorok 19. marca 2024, meniny má Jozef a zajtra Vítazoslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Lift 3,5" na XJ - ano ci nie 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Chcel by som spraviť lift na XJ. Ale stále sa neviem rozhodnúť či áno alebo nie.
Teraz tam mám podzvozok už dosť opotrebovaný (pneu 225/70xR16) a idem ho meniť(péra, čapy, ramená...).Dám tam o 1“ vyžšie péra.
Ale hrám sa z myšlienkou zdvihnúť to o 3,5“ a pneu 31“.

Lift 3,5“ má výhody a nevýhody.
Výhody: nádherné auto, lepšia priechodnosť terénom
Nevýhody: zhoršená stabilita na ceste, tvrdší podvozok (?), strata krútiaceho momentu, zhoršený brzdný účinok,väčšie opotrebovanie náprav-prevodovky-spojky, zpísanie do TP rozmer pneumatýk 31“, cena.


Prosím dajte neaké info ako sa zmenilo auto keď sa spravil lift. Poznatky pred a po. Je to vôbec rozumné. Lebo okrem estetiky (čo je veľmi pekné) v tom nevidím zmysel.

Obrázok

Obrázok


Pia, 08.10.2010, 12:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
traktoristaa píše:
....strata krútiaceho momentu, zhoršený brzdný účinok,väčšie opotrebovanie náprav-prevodovky-spojky, zpísanie do TP rozmer pneumatýk 31“, cena.


Ja teda určite niesom žiadny odborník a ani som neliftoval o 3,5" Jeepa a ani nič iné ale tie nevýhody čo sú tu spomenuté vychádzajú práve zo zväčšenia priemeru pneumatík. Ak by zostal ich rozmer pôvodný tak tieto "nevýhody" by aj pri 4,5" lifte nenastali. A lift sa podla mňa nerobí na estetiku ale práve na zvýšenie priechodnosti v teréne a z toho vyplíva že sa väčšinou použijú aj väčšie pneu ktoré sa zmestia už zmestia oproti seriovej výške. A čo by som považoval tiež sa výhodu že sa zväčší (väčšinou) chod náprav čiže tzv. kríženie.

Tak osobne si myslím ak auto plánuješ používať v teréne a preto si ochotný upustiť od stability na ceste (tú môžeš dohnať rozšírením rozchodu náprav) tak rozhode liftuj. Ak to chceš iba do mesta na parádu tak stačí seriovka akurát aby neležala ako mnoho Cherokáčov (zadok). Jeep má rešpekt v meste aj bez liftu :wink:

Toť moj laický názor. Znalci opravia/doplnia :wink:

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Pia, 08.10.2010, 15:58
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7892
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Macej píše:

Tak osobne si myslím Jeep má rešpekt v meste aj bez liftu :wink:

Toť moj laický názor. Znalci opravia/doplnia :wink:


nuz to je mudre ,, a pises dobre :-D

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Sob, 09.10.2010, 9:17
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
traktoristaa píše:
Lift 3,5“ má výhody a nevýhody.
Výhody: nádherné auto, lepšia priechodnosť terénom
Nevýhody: zhoršená stabilita na ceste, tvrdší podvozok (?), strata krútiaceho momentu, zhoršený brzdný účinok,väčšie opotrebovanie náprav-prevodovky-spojky, zpísanie do TP rozmer pneumatýk 31“, cena.



Tieto nevyhody sa objavuju u zbastleneho liftu. Ked to urobis poriadne , tak ako sa ma (okrem liftu + vymena prevodov, upgrade zadnych brz a pod.) tak nic z toho co pises nenastane.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Sob, 09.10.2010, 21:26
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
[/quote]

Tieto nevyhody sa objavuju u zbastleneho liftu. Ked to urobis poriadne , tak ako sa ma (okrem liftu + vymena prevodov, upgrade zadnych brz a pod.) tak nic z toho co pises nenastane.[/quote]

Co to znamena vymena prevodov? Zmeni sa neake kolecko v prevodovke, pridavnej prevodovke alebo v diferencialoch?


Sob, 09.10.2010, 23:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2347
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
meni sa prevod v diferencialoch . :wink:
PS: podla mna najjednoduchsie je ale vymenit komplet napravu s potrebnym prevodom :wink:

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Ned, 10.10.2010, 9:30
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tibik píše:
meni sa prevod v diferencialoch . :wink:
PS: podla mna najjednoduchsie je ale vymenit komplet napravu s potrebnym prevodom :wink:


Ked ju menis, aj tak je dobre ju repasnut, takze to mas vlastne jedno.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 10.10.2010, 19:52
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2347
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano tak som to myslel , aspon ja som daval vsetko co som myslel že treba nove ked som menil po havarke :wink:

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Ned, 10.10.2010, 20:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hmm, čo v tom máš za motor? kolko jazdíš cestu, kolko terén? aký podvozok máš na mysli? prevody počítaj cca +400 hore ak sa nemýlim a je to priam nutnosť pri slabších motoroch /u XJ 2.1 renault, 2,5 VM, 2,5 TBI, ostatné si už s 31 poradia... také 35 je už debata zase o inom, a nie len o podvozku ale to neriešime.

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Ned, 10.10.2010, 20:44
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RENSO píše:
hmm, čo v tom máš za motor? kolko jazdíš cestu, kolko terén? aký podvozok máš na mysli? prevody počítaj cca +400 hore ak sa nemýlim a je to priam nutnosť pri slabších motoroch /u XJ 2.1 renault, 2,5 VM, 2,5 TBI, ostatné si už s 31 poradia... také 35 je už debata zase o inom, a nie len o podvozku ale to neriešime.


A co brzdy, pred 2 mesiacmi som daval nove. Treba aj tie vymenit?
Motor tam mam 2,5TD.

Co sa tyka terenu, tak jazdim prilezitostne. Len tu po kopcoch. Ziaden hard. Som skoro novacik. Ako pisem hore tak idem menit podvozok. Stary je po (ako hovori palo ch.) po smrti. V servise mi ponukli variantu 1" alebo 3,5". Najskor som chcel len 1". Ale casom sa mi zacal pacit ten 3,5". Preto tu na nete hladam ci ist do toho alebo nie. Ostatne ako pisem hore.


Ned, 10.10.2010, 21:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zisti si najprv značku podvozku a napíš sem, aby si nekúpil hlúposť za drobné, pri týchto veciach sa oplatí dať viac... brzd sa neboj a počítaj s tým že všetky uloženia a čapy budu dostávať viac po krku a tým padom častejšie menenie, čisto následkom gum a zvoleného ET na disku... nie podvozkom ako si asi myslíš (z vyčítania mi tak prišlo)

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Ned, 10.10.2010, 21:39
Profil ICQ
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Co sa tyka brzd, tak zadne bubnove treba upgradnut na kotucove. Stoji to sice cez 300€, ale urcite to stoji za to.
Ja som vymenil komplet bobnove za nove bubnove a som tam kde som bol. :?

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pon, 11.10.2010, 9:09
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dado píše:
Co sa tyka brzd, tak zadne bubnove treba upgradnut na kotucove. Stoji to sice cez 300€, ale urcite to stoji za to.
Ja som vymenil komplet bobnove za nove bubnove a som tam kde som bol. :?


A to je kde?


Pon, 11.10.2010, 9:16
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A ako to bude s tvrdostov podvozku? Minule ste tu mali debatu za ked sa zdvihne podvozok tak predne ramena budu sikmejsie a teda budu viac prenasat razy do karoserie. Je mozne kupit neaky drziak ktory sa podlozi pod ramena na karoserii? Tak aby boli co najrovnobeznejsie s vozovkou.


Pon, 11.10.2010, 9:26
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4309
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak napíšem aj ja trochu k tomu :

Tóno pekne poporadí:

do cca 2 palcov sa dá XJ zdvihnúť relatívne lacno a bezproblémovo. Stačia na to sériové ramená, predné struny sa dajú vypodložiť, dozadu listové perá +1´´ a dlhšie húpačky. Tlmiče dlhšie (al v najhoršom môžu ostať aj pôvodné s predĺženými úchytmi. Plus predĺžiť tiahla stabilizátora a nastaviť panhardku. Toto všetko samozrejme za predpokladu, že sériové veci sú v podriadku (sielntbloky v ramenách, čapy...)
Ale aj tak pri tejto úprave dochádza k zvýšnému opotrebeniu niektoých častí - viac trpí guľový čap sériovej panhardky, stabilizátor prednej nápravy, uloženia v ramenách.

Ale čokoľvek vyššie od 2´´ (ak to má normálne fungovať) vyžaduje ďaľšie úpravy.
Základom je nahradiť pôvodné plechové ramená niečím pevnejším a hlavne s inou geometriou. Ak sú nové ramená nastaviteľné, je to len plus.
Od 4,5 palca je to nutnosť. V prípade, že sa zvolia ramená s uniballmi, tak
sa výrazne zlepší "kríživosť" a odľahčia sa sillentbloky (pretože veľkú časť "krútenia" ramena prevezme uniball. Popri tom samozrejme prerobiť uloženie panhardky. Treba predĺžiť brzdové hadice. Menia sa struny aj listy. Menia sa tiahla predného stabilizátora. Od určitej výšky treba nanovo nastaviť záklon prednej nápravy a uhly kardanov. Vzadu sa môže vyžadovať zmena kardanu na SYE......


Ad uhol predných ramien - toto začína byť na XJ kritické až od cca 5´´. Dá sa to riešiť 3 spôsobmi.
1. tzv "Radius Arms" - zahnuté ramená
2. "drop brackets" - spustenie úchytov ramien
3. "Long Arms" - dlhé ramená - úchyt je posunutý viac do stredu auta

Ad tvrdosť podvozku - áno určite to bude tvrdšie ako séria. Špeciálne ak je podvozok s uniballmi. Ale tvrdosť sa dá zčasti doladiť vhodným výberom tlmičov.

Ad brzdy - brzdy na XJ nie sú žiadna sláva ani v sérii. Ale nie je to primárne tým, že sú vzadu bubny. To je omyl. Bubny na XJ - pokiaľ sú v poriadku, majú správny rozmer a sú správne nastavené tak nebrzdia o nič horšie ako kotúče (napríklad prerobené zo ZJ). A majú jednu veľkú výhodu a to je plnohodnotná ručná brzda!
Ich hlavná nevýhody sú v tom,že pri dlhodobom brzdení skôr "zvädnú" , pri jazde v blate a vode sa do nich dostane bordel a poškodzuje ich výraznejšie ako kotúče (však Kajo Fajer?), a teiž ak sú v kombinácii s C-klip nápravou (napríklad Dana35cklip) tak pri utrhnutí poloosi vybehne von celé koleso aj s bubnom.
Kotúče veľa týchto vecí riešia, ale napríklad ZJ s bubnami defacto nemá ručnú. Lebo tie smiešne bubny vovnútri kotúča a to miniobloženie čo tam je to auto ledva udržií na mieste. O núdzovom zastavení sa môže len snívať. A na blato je citlvejšie ako pôvodné bubny.

Ad 31 pneu, výkon a dynamika.
pri motore 2,5 Td sú v nápravách prevody 3,73. Pri zmene veľkosti kolies z 29 na 31´´ je citeľná zmena v dynamike auta - je to "lenivejše" Ale výkonovo (a zvlášť na redukcii" je to relatívne bezproblémové.
Ideálny stav je výmena stálych prevodov za 4,11 alebo 4,56 či 4,88 - podľa toho, čo kto preferuje. V Tvojom prípade (a vzhľadom na účel použitia) skôr doporučujem 4.11

Ad stabilita na ceste - neviem ako sa to má merať :-) ale v kombinácii 4,5 lft a 32pneu na 8´´ diskoch s ET -12 osobne nepociťujem nedostatok stability - a to ani pri 150 km/h

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 11.10.2010, 11:35
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: