4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

torzne tyce vs. odstranenie stabilizatora
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=3&t=12923
Stránka 1 z 1

Autor:  adrenix [ Uto, 26.04.2011, 10:31 ]
Predmet príspevku:  torzne tyce vs. odstranenie stabilizatora

Daihatsu feroza F300, premyslam ze vyhodime stabilizator. Riesil to uz niekto na podobnom type napravy? Ma to zmysel? Nebudu viac namahane torzne tyce? Vopred dakujem za konstruktivnu debatu ;)

Autor:  adrenix [ Str, 27.04.2011, 8:03 ]
Predmet príspevku: 

nikto nic?

Autor:  efendi [ Str, 27.04.2011, 8:18 ]
Predmet príspevku: 

noo nemalo by sa nic stat, torzne tyce vydrzia pomerne ovela viac namahania ako listove pera a vynute pruziny, nemam na myslu velkost vahy, teda ze vydrzia alebo znesu vacsiu vahu, mam na myslu ich funkciu..skrutne perovania, a keby sa aj kusok casom unavyli, daju sa dospanovat-dotiahnut,,sak aj tatrovky maju vpredu torzky, alfy, pajerka, terana,ford maverick, a spusta inych vozidiel, a este jedna vec, torzne tyce sa nikdy nenalomia pocas jazdy,, najskorej ked su v klude,,..ked vyhodis stabilizator, vozidlo bude kusok labilne na asfaltovej ceste pri vacsej rychlosti, a najma v zatackach,, ale v terene je to +.....

Autor:  Tunki [ Str, 27.04.2011, 8:48 ]
Predmet príspevku: 

adrenix..... ideš s tým jazdiť aj cesty? Alebo aj bočné náklony? Je neodškriepiteľným faktom, že na ceste (tak ako píše Efendi) prispeje k bezpečnosti jazdy. Platí to aj na poľnej ceste samozrejme.

Zdá sa, že u takých to typov áut je lepšie ponechať predný stabík na mieste. A aj v ťažšom teréne nechať radšej krížiť iba zadnú nápravu. Ide o ťažisko auta.

No..... ale šak oskúšaj .......... možno ti bude lepšie bez. (Ale daj si prilbu ;-) )

Autor:  adrenix [ Str, 27.04.2011, 10:00 ]
Predmet príspevku: 

po cestach sa prepravujem len k terenu, auto sa na bezne vozenie nepouziva. Na samurai som stabilizator nemal a chovalo sa to v pohode. Asi to vyskusam a uvidime:)

Autor:  finder [ Str, 27.04.2011, 12:20 ]
Predmet príspevku: 

Daihatsu je IFS (?), samuraj mal vpredu tuhu, neporovnaval by som ...
NA IFS je vyhodeny stabik citelny :-(((, rychlejsi prejazd kruhacu znamena na vonkajsej strane vyraz "blizkozem" :-D

Autor:  adrenix [ Str, 27.04.2011, 12:56 ]
Predmet príspevku: 

hm, primontujem pomocne bocne koliecka jak maju deti na biku:)

Autor:  Tunki [ Štv, 28.04.2011, 8:36 ]
Predmet príspevku: 

Proti problémom pri bočnom náklone v teréne ti nepomôže inštalácia postranných kolesových stabilizátorov :-D

V tvojom prípade nedávaj radšej preč stabík.
Alebo ............ nevyhadzuj ho do šrotu ak ho dáš preč. Po prvej búde ho založíš nazad. :twisted:

A nepomôže ani pritiahnutie torziek. Jedine, že by si ich dotiahol až na spodné dorazy. IFS je v zásade iná náprava. Ak túžiš po krížení, naozaj nechaj krížiť len zadnú nápravu.

Autor:  adrenix [ Štv, 28.04.2011, 9:34 ]
Predmet príspevku: 

Vyskusam. A v pripade ze stabik prec nepojde, ulohu krizenia bude musiet nahradit samosvor. Kazdopadne dakujem za postrehy.

Autor:  Tunki [ Štv, 28.04.2011, 21:16 ]
Predmet príspevku: 

Samosvor svoju funkciu prudko stráca keď je niektoré zadné koleso v lufte.
On neplní funkciu uzávierky v teréne, len pomáha na šmykľavom povrchu.

Sprav zadnú nápravu tak, aby bohovo krížila. To si myslím , že je jediné riešenie.

Autor:  adrenix [ Pia, 29.04.2011, 11:34 ]
Predmet príspevku: 

no ten samosvor samozrejme splni funkciu len ked zadna naprava dobre vykrizi, to je jasne.

Autor:  jenki [ Ned, 01.05.2011, 0:01 ]
Predmet príspevku: 

Tunki píše:
Samosvor svoju funkciu prudko stráca keď je niektoré zadné koleso v lufte.
On neplní funkciu uzávierky v teréne, len pomáha na šmykľavom povrchu.
...

Tunki, vysvetli mi to nejako. Nerozumiem tomu.
Je mi jasné, že samosvor nedokáže 100% uzavrieť diferenciál. Ale prečo by mal stratiť funkciu, keď je koleso v lufte?

Autor:  Tunki [ Ned, 01.05.2011, 0:56 ]
Predmet príspevku: 

Ked stratí kontakt koleso s povrchom, stratí sa aj povera o funkčnosti samosvoru v teréne. Bude sa pretáčať a v koši diferáku poškodzovať lamely. Preto veľmi rýchlo stratí funkčnosť.

Trením sa olej ohreje (medzi lamelami) a zredne. Zotrie sa film medzi lamelami a nastane pálenie. Teda pokial nejde o kolíkový samosvor alebo torsen. Tu sa nepáli ništ.
Do terénu samosvor nepatrí. Ten je dobrý na zlepšenie prenosu sily pre športiaky a cestné SUV.
..........
(Napríklad moje hrdzavé suv :-D )

Autor:  adrenix [ Ned, 01.05.2011, 13:22 ]
Predmet príspevku: 

no to som mal hned povedat ze uvazujem nad niecim ako je ausie locker, tzn kolikovy samosvor. Preto ho chcem davat do prednej napravy. Na ceste sa odobne predok aj na zamkoch aby to nerobilo hluposti. Myslim si ze by to malo byt ok.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/