Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 19.03.2024, 12:38
Dnes je utorok 19. marca 2024, meniny má Jozef a zajtra Vítazoslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 8 ] 
 Unavené torzky 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Štv, 24.07.2008, 12:17
Príspevky: 8
Bydlisko: Veľký Krtíš
Odpoveď s citáciou
Medzi ramenom prednej nápravy a dorazom mám asi 3cm, dajú sa torzné tyče "napnúť" tak aby tam bolo aspoň 6cm, ako veľmi to ovplyvní geometriu nápravy?
Nechcem týmto spôsobom dvíhať auto, viac než bolo pôvodne,... len ho chcem dostať na pôvodnú svetlú výšku (možno + 1-2cm ale nie viac) lebo sa mi zdá že je predok sadnutý. A je veľmi malá dráha pruženia predku a často cítiť že rameno naráža na dorazy, lenže neviem aká bola pôvodná medzera medzi ramenom a dorazom a ani aká je tam dráha pruženia...

Viete mi poradiť ako sa to dá napnúť na pôvodný stav, nejaký postup ? Čo uvoľniť, odskrutkovať....

_________________
Hyundai Terracan, AT2, sem tam v lese, lúčky, kopce...


Naposledy upravil Peter_VK dňa Str, 03.08.2011, 8:17, celkovo upravené 4



Uto, 02.08.2011, 0:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako veľmi? Teda skús dvihnúť komplet prednú nápravu tak, aby sa kolesá nedotýkali zeme. A uvoľni torzky úplne. Môžeš odpojiť aj priečny stabilizátor. Bežným zdvihákom potom zodvihni jedno koleso hore. Všímaj si pritom, aká bude zmena uhla odklonu.

čiže "došponovaním" torziek dosiahneš pôvodnú geometriu v základnom postavení auta.

Ak to chceš robiť kôli lacnému liftingu, tak ti poradím rovno že nerob to. Tento spôsob zdvíhania predku (samozrejme nad rámec normálneho doštelovania unavených torziek) je drahší ako značkový kit aj s montážou. Narobíš si len kopu mechanických problémov .............. Ako ja :-D

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Uto, 02.08.2011, 0:37
Profil
Čumil

Registrovaný: Uto, 24.09.2013, 11:02
Príspevky: 8
Bydlisko: puchov
Odpoveď s citáciou
Nazdarek borci , mám jeden problem . Zdvihnul som podvozok na mojom galloperovy o 5 cm predu aj vzadu , auto som dostam na 91 cm predu aj vzadu ,takže auto je v rovyne , lenže prave rameno je od spodneho dorazu asi pol centimetra a lave , centimeter a pol , ked som to šiel vyskušať tak mi prava strana naražala o spodny doraz . popredu som tlmiče vymenil , geometria je nastavena ,čapi vymenil. Ale ostal mi tam stabilizator ? Viete mi povedať či mi ten stabilizator neroby bordel ,alebo je torzka unavena ? a ako by som to vyriešil


Štv, 23.01.2014, 22:22
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26
Príspevky: 301
Bydlisko: OMSENIE
Odpoveď s citáciou
Daj pozor ak tu torzku celkom povolis abi ti nevytrhlo matku uz som to par krat zazil 19ku orech som uz vobec nenasiel a bol som rad ze som nedostal po papuli aj ked som s tym pocital. No a na Galloperi bi som ich moc netahal ak budes mat moc ramena na spodny doraz skor ti odidu vonkajsie manzety a nasledne aj homoklby.

_________________
ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....


Štv, 23.01.2014, 22:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Všetko záleží od materiálu torziek.
Ak je to z (kórejského) blata, tak snáď len trošku pritiahnúť, pravdepodobne šoférova strana bude viac sadnutá.
Ak chceš mať istotu, tak výmena torzky za HD, prípadne pomeraj či ti náhodou nesadne z Fordu Explorer. Tie môžeš dotiahnúť nadoraz a vydržia.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Pia, 24.01.2014, 7:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Moj niekdajsi galopik si so mnou celkom dost uzil po pritiahnuti torziek a "korejske blato" nepovolilo ani o kusok... a vydrzali aj homokinetaky. Odisla automaticka volnobezka (nahradene manualnymi a pohoda) a problem byva s pomocnym capom riadenia, ale to asi nema nic s liftom...


Pia, 24.01.2014, 14:53
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
thunder píše:
Moj niekdajsi galopik si so mnou celkom dost uzil po pritiahnuti torziek a "korejske blato" nepovolilo ani o kusok... a vydrzali aj homokinetaky. Odisla automaticka volnobezka (nahradene manualnymi a pohoda) a problem byva s pomocnym capom riadenia, ale to asi nema nic s liftom...

Aj moj Gal drzal ale po case na nom odislo skoro vsetko :-D Ale pritiahnute torzky toho vydrzali dost !


Pia, 24.01.2014, 19:37
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
Príspevky: 462
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
thunder píše:
problem byva s pomocnym capom riadenia, ale to asi nema nic s liftom...

Ale hej, má. Po zodvihnutí predku sa zmení uhol tých krátkych spojovačiek ktoré idú ku kolesám a pomocný čap riadenia viac trpí

_________________
Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT
Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka :D


Pia, 24.01.2014, 21:57
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 8 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: