Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 19.03.2024, 7:31
Dnes je utorok 19. marca 2024, meniny má Jozef a zajtra Vítazoslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 12 ] 
 Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením. 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 17.01.2015, 19:00
Príspevky: 33
Bydlisko: Stropkov
Odpoveď s citáciou
Zdravím. Prosím vysvetlite my rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením. Čítam tu na fóre že každý uprednostňuje vpredu aj vzadu pevnú nápravu, ale ja mám s mojím pajerom zatiaľ takú skúsenosť že moja zadná pevná náprava ma vždy ťahá tam kam nechcem ísť. Ja osobne by som bral, alebo sa inšpiroval pajerom evolution, benzín 3.5 v6 a obe nápravy nezávislé zavesenie.

_________________
Pajero 2.5 GLX SuperSelct "97


Pia, 03.07.2015, 10:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Definuj: zadná náprava ma ťahá tam kde nechcem ísť???

Každé zavesenie je vhodné alebo vhodnejšie na niečo iné, najmä ak sa bavíme o bežných autách nie špeciáloch typu baja,dakar a pod.

každopádne tuhé - menej komfortu, ale menej náchylné na poruchy vzhľadom na minimalizáciu klbov a uložení, to predovšetkým pri riadení, pri tuhej je kríženie limitované konštrukciou zavesenia nápravy (3-link, 5 -link, priame alebo A-rameno) limitujúcim faktorom je možnosť pohybu predného kardanu, veľkosť priesturu pre umiestnenie tlmičov strun, coiloverov. vždy svetlú výšku limituje aj vzdialenosť od diferenciálu po zem.
nezávislá - komfortnejšie pri jazde, ale náročnejšie na údržbu a pri bežných autách aj na výdrž (nebavíme sa o bežnej ceste) Výkyv obmedzený skoro vždy limitom poloosí (nerátam extrémne poloosi). na prerobenie trochu zložitejšie ako tuhá náprava. väčší priestor pod diferenciálom.

Je jedno či budeš mať tuhú nezávislú, akonáhle zapneš uzávierky tak je to náchylné ísť si svojou cestou ako niekedy chceš Ty.

A.D.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pia, 03.07.2015, 12:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43
Príspevky: 1580
Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
Odpoveď s citáciou
u tychto aut pajero patrol a takmer vsetky offroady je zadok dost lahky a ma tendenciu trsosku utekat... aspon tot moja skusenost... ja osobne po skusenostiach s autami co mali predok nezavisli zadok tuhu alebo obe tuhe by som do narocneho terenu jednoznacne volil obe tuhe pre ich odolnost.... pre jazdenie po cestach a miernom terene by som volil nezavisle pre lepsi komfort kontrolu....

_________________
PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60
0915 526 286
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne
EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5


Pia, 03.07.2015, 14:12
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 17.01.2015, 19:00
Príspevky: 33
Bydlisko: Stropkov
Odpoveď s citáciou
Tým že zadná náprava ma ťahá myslím to že, ak idem cez mokrý podklad (väčšinou blato) tak predok drží stopu a zadok stiahne dolu. Ešte jeden prípad, ak idem po koľaji po nejakom lesnom stroji a chcem prejsť po vytlačenej zemine, čiže vrchom, predok ide pekne a zadok troška mimo a už je dolu. Moje poznatky môžu byť mylné, lebo zatiaľ mám skúsenosti len s pajerom druhej generácie.

_________________
Pajero 2.5 GLX SuperSelct "97


Pia, 03.07.2015, 15:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
to čo popisuješ nemá nič spoločné s tým, že či tuhá, alebo nezávislé zavesenie. Zadok ti bude týmto spôsobom utekať vždy, pretože je to neriadená náprava.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pia, 03.07.2015, 16:04
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 17.01.2015, 19:00
Príspevky: 33
Bydlisko: Stropkov
Odpoveď s citáciou
Ahaaa, tak už to všetko dáva zmysel. :smt133 Ak by som niekedy staval závodný špeciál, dám mu riadené oba nápravy. :smt023

Aby to nebolo len o blbých otázkach, už sa niekto zaujímal ako dvihnúť predok pajera ak je už na dorazoch? Videl som že dávajú niečo takéto: Obrázok Už ste sa s tým stretli?

_________________
Pajero 2.5 GLX SuperSelct "97


Pia, 03.07.2015, 16:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10
Príspevky: 514
Bydlisko: Ružomberok
Odpoveď s citáciou
videl som to, ale aj tak s tym nevznikne svetla vyska pod napravou, viac menej tam bude rovanak vyska, skor ide o to potom tam dat vacsie kolesa .. ale to iste ziskas aj tym ze das kasnu vyssie od ramu ..

_________________
| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |


Pia, 03.07.2015, 17:37
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 17.01.2015, 19:00
Príspevky: 33
Bydlisko: Stropkov
Odpoveď s citáciou
Tieto pajerá sa aj tak dajú dvíhať iba väčšími kolesami, vzadu limituje diferenciál a vpredu dorazy.

_________________
Pajero 2.5 GLX SuperSelct "97


Pia, 03.07.2015, 19:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10
Príspevky: 514
Bydlisko: Ružomberok
Odpoveď s citáciou
len vacsie kolesa.. na to treba mat aj motor :)

_________________
| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |


Pia, 03.07.2015, 19:49
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Neako zbytocne to dramatizujes :-) Pajera sa dvihaju najlepsie -aspon wagony-vpredu dosponujes torzky+ mozes doladit geometriu a vzadu das na wagona pruziny z patrola wagona na kratasa das pre zmenu pruziny z pajera wagon+ predlzis brzdovu hadicku a das 33 a jazdis a seriove veci ako diferencialy a pridavna prevodovka neriesis a auto funguje.a skus podvysovat landrover,jeep alebo inu znacku a uvidis,ze tam treba riesit viac veci a to uz na obycajne 31pneu co na pajere mas 31seriovo a na vacsie pneu ako 33 uz pajero nie je stavane aj tie 33 su skor do terenu a nie na cestu


Pia, 03.07.2015, 19:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10
Príspevky: 514
Bydlisko: Ružomberok
Odpoveď s citáciou
a citas aj co pise ? pytal sa ci sa da este dako podvihnut ked uz je na dorazoch ... nic nedramatizujeme tak klud

_________________
| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |


Pia, 03.07.2015, 21:31
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
ManoM citam :)


Pia, 03.07.2015, 21:46
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 12 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: