Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 4:03
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 14 ] 
 Vzduchový podvozok. 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Začaina sa mi celkom páčiť filozofia niektorích ludi ,a to že aby auto vyzeralo nenapadne ale pritom,aby malo vsetky atributy pre hard teren.Preto rozmýšlam nad variabilným podvozkom ,uvažoval som nad hydropneumatikou s citroena ale nasťastie som to hned zavrhol.Kedysi sa v motocrose použivali vzduchy ,takže niečo na ten spôsob .Musí to byť blbuvzdorné a spolahlive takže asi nivo s rangeho alebo bmv nie, a taktiež žiadna elektronika.Nápravy mam tuhe a listy v predu i vzadu.Takže dajte tipy.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Uto, 29.01.2008, 13:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Podľa mňa sa to dá urobiť jednoducho priemyselnými vzduchovými valcami, napr. Festo, priemer 60-80mm a zdvih 250mm. Valec by som dal do stredu, zavesiť čo najnižšie, ale aby to nebol najnižší bod podvozku. Na rám zase zavesiť čo najvyššie. Chce to naištalovať kompresor a zásobník vzduchu cca 1L. Asi by som ubral 1-2 listy, aby to lepšie krížilo. Zdvíhanie by som riešil redukčným ventilom, podľa potreby. Tento systém chcem niekedy odskúšať na svojom aute.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Uto, 29.01.2008, 14:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45
Príspevky: 679
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
http://www.4runnerclub.org/mechydoper/mechydoper.htm

to by si musel ale prekopat na pruziny :(

_________________
Patrol 3,0 TDi


Uto, 29.01.2008, 14:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nevim, jak jsi sikovny, ale mam trochu pesimistickou predtuchu.

Onehda jsem v kile (LC100), kde jsou 3 polohy vysky vozu po projeti brodem zazil, jak se to kouslo na tom nejnizsim módu a bylo "doterenenno".
A to je fabrickej Toyota podvozek na snobskym kile.
Nevim nevim... :shock:


Uto, 29.01.2008, 14:33
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.01.2008, 16:56
Príspevky: 99
Bydlisko: Ostrava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Já jsem si dával na XJ podpůrné měchy - taky jsem sbíral prvotní inspiraci na 4runner clubu.
http://www.offroad4x4.info/3/index.html - tady je nějaké info, tedy obrazové info z nasazování, no a tady http://www.offroad4x4.info/14/index.html je výroba. Dělal mi to kámoš, páč mu to šlo lépe :P .
Nafukoval jsem to obyčejným Baumaxxovským kompresorkem za dvě kila.


Uto, 29.01.2008, 14:47
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Mal som to česť so stovkou,momentalne mam dole v dielni 7 mesačne crv ,kde pozres odtial ide kablik.Tak a toto nie je potreba.S tým vankusom do stredu ,to je celkom realne a zajtra to hned simulačne odskušam.Este ma napadla jedna vec,že kedysi davno mali motocykle v zadu na tlmičoch struny ktore sa pootocenim kulisy pritvrdili,fakticky to bolo plus 80-100kilogramov na vrch ,čo by na aute spravilo 400kg,lenže tu je to že asi pri aktivovani by som to musel pridvihnuť liftom.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Uto, 29.01.2008, 15:03
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
CHlape ty si ma potešil ,z čoho su mechy ? A ako sa to javi v terene?Fakt mam radosť. :-)

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Uto, 29.01.2008, 15:07
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.01.2008, 16:56
Príspevky: 99
Bydlisko: Ostrava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jinak ty měchy jsou ze sedadla autobusu Karosa :P .
Jeden cca kolem pětikila v ká čé.


Uto, 29.01.2008, 15:10
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mne sa zdá, že mechy majú malý zdvih. A keď sú po stranách a prifúkneš ich, tak ti to nebude krížiť. Zaujímalo by ma, ako kríži ta Toy na mechoch, ale asi nič moc.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Uto, 29.01.2008, 15:19
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.01.2008, 16:56
Príspevky: 99
Bydlisko: Ostrava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
"Malý zdvih" je docela špatně porovnatelné, zhruba bych to přirovnal k "průměrné spotřebě", třeba u jeepa. No ale to nic.
Co se týče toho terénu, tak moc dlouho jsem je tam neměl, páč jsem tam dal nakonec místo měchů vinuté pružiny., ale když jsem s nimi chvíli "terénil" tak to bylo docela v pohodě a to mám úplně kaput listy. Ono taky záleží kam je umístíš, z toho pak bude vycházet možnost křížení. Ono teda ne že by těch variant bylo bůhví kolik. Prostě tam, kde to půjde nejlépe :-D .
Můj názor je, že to bylo docela dobré, ale protože jsem já osobně nějak špatně udělal venitlek, tak se mi to ufukovalo až jsem se naštval a narval tam perka a vymalovano.


Uto, 29.01.2008, 15:26
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Pejo ked sa daju z vnutornej strany ramu už to bude ina muzika.Ja by som to neťahal trubkou ale priamo na mech ventilku a basta tolko casu je aby som to pofukal a pomeral.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Uto, 29.01.2008, 15:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Trochu viac o tom vie PeterB má to na svojom bežcovi vzadu a nejako sa nesťažuje žeby to nefungovalo. Má to vrazené v strunách.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 29.01.2008, 16:04
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41
Príspevky: 134
Bydlisko: Vydrná
Odpoveď s citáciou
pejo píše:
Podľa mňa sa to dá urobiť jednoducho priemyselnými vzduchovými valcami, napr. Festo, priemer 60-80mm a zdvih 250mm. Valec by som dal do stredu, zavesiť čo najnižšie, ale aby to nebol najnižší bod podvozku. Na rám zase zavesiť čo najvyššie. Chce to naištalovať kompresor a zásobník vzduchu cca 1L. Asi by som ubral 1-2 listy, aby to lepšie krížilo. Zdvíhanie by som riešil redukčným ventilom, podľa potreby. Tento systém chcem niekedy odskúšať na svojom aute.


Podľa mňa je to drahá blbosť.80 valec má asi 20 piestnicu čo je dosť slabé a taktež ako to chceš uchytiť aby sa to neprekacovalo ak na pevno tak to pri krížení poohýba a na zdvih treba veľký tlak-váha auta/priemer valca,ale vyskúšaj však Ty si konštruktér,ale skôr origo tlmiče s nastaviteľnou výškou-elektrohydraulika...

_________________
Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom


Str, 30.01.2008, 2:11
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11
Príspevky: 409
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A co tak fox air shocks? Ovladanie si mozes spravit ake chces...a kedze je to stavane na naozaj hard specialy, tak to nieco asi aj vydrzi...a chod moze byt dost brutlany...

_________________
Range Rover farma :)


Pia, 17.09.2010, 10:05
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 14 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron