4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Skákajúci zadok na offroade
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=32&t=1178
Stránka 2 z 3

Autor:  pneukaktus [ Štv, 01.03.2007, 23:47 ]
Predmet príspevku: 

Pocet listov (tvrdosť perovania) zalezi od toho aku vahu to pero ma nosiť, pri nalozenom - vylozenom aute. Podla toho by si mal ulozit pocet listov (prip. hrubku listov). A samotny prehyb dosiahnes nakutím listových pier. Ja som sa ich uz cosi nakul, raz som nakul predne pera tak moc ze sa s tym nedalo jazdit, sidce vyzeralo to dosť dobre, ale v zakrutach to robylo psie kusi! :shock: Prekuvat do roviny sa mi ich moc nechcelo, tak ma napadlo :idea: ze by som mohol otocit jeden list opacne, a bol com milo prekvapeni :P z vysledku!Auto mi pekne zmeklo ,a zoslalo celkom stabilné (dnes mam prednu napravu vybavenu navyše panghhartskou tyčou).Potom mi raz kamarat povedal, ze UVAZ to tak ma vraj orginal.Hned sa mi lepsie spavalo :smt015 :D Takže si myslim za by si mal najprv vyhodiť tlmice a bez nich sa isť previezť.Ak to bude stale beze zmeny, tak sa najprv najprv venuj peram (namazal si mezi listami grafitovou vazevinau?, to vazne spraví divi). Ak ti auto zmekne a zacne plavať su na vine tlmice, a to tu uz bolo spominane co dalej ;-) Tak se trap, a daj vedet co si zistil.Vela zdaru

Autor:  pneukaktus [ Štv, 01.03.2007, 23:56 ]
Predmet príspevku: 

rado ja si myslim ze pera pri svojom prevadzkovom zatazeny su idealne (co sa tyka stabilnosti) su idealne ked su rovno. Ked su moc preperovane ma tendenciu pri bocnych silach (v zakrute, pri bocnom naklone) listak skrutit, což pri rovnom to nejde, sapoň mne to tobilo :?

Autor:  pneukaktus [ Pia, 02.03.2007, 0:11 ]
Predmet príspevku: 

a este jedna pikoska. Ked som zacinal s mojim ARKOM jazdiť, nemal som v zadu tlmice. Preco ani neviem (auto bolo dost tvrde, ja neskusený STK sme vtedy nepoznali a chudý jak kostelný myš ...). No a raz so prisiel kamaratovi do mototechny a pred ňou stala slolica na tlmiče.Moonrou si tam robil reklamu.Takze sup tam! A viete so ta ich genyalna stolica ukazala :shock: :shock: :shock: ?Tlmice mat vo valmi dobrom stave, cca 90% :shock: :shock: :shock: Tak som im povedal ze nech si tu svoju "slolicu strcia tam kam patri :twisted: ! Ale to neni vsetko auto bolo vtedy vazne tvrze a skakalo , potom prislo drobne nakutie a - p r e m a z a n i e - a auticko zmeklo jedna basen! A preto dobre premazať! Ked auto nalozis zmekne aj ked ma hrdzave pera takze to nemusi byť smerodatne.

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 02.03.2007, 0:13 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
rado ja si myslim ze pera pri svojom prevadzkovom zatazeny su idealne (co sa tyka stabilnosti) su idealne ked su rovno


nie, pri prevadzkovom zatazeni nesmu byt rovno ,tam uz nemaju tu spravnu charakteristiku a stavaju sa menej poddajnymi (nenapada ma teraz spravnejsi vyraz) skratka tam konci hranica spravnej charakteristiky a zacina ta nespravna (nutena) oni su origo konstruovane tak ,aby sa vystierali z ohybu a nie prehybali naopak

...a mimochodom ,on sa nepytal na prevadzkovy stav ,ale pri preperovani a vtedy ako som uz povedal im niekedy dovolime priehyb opacny (nadol) koli krizeniu ,ale je to na ukor zivotnosti a jazdnych vlastnosti (aj ked vtedy mas v podstate nulovu rychlost takze to je nepodstatne)

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 02.03.2007, 0:17 ]
Predmet príspevku: 

a este som zabudol

premazavat pera na offe ,hm...

...este tak na liazke ,to ano ,ale na offe to ma efekt asi tak na pol dna (ak sa jazdi ako treba :lol: ) aj ked ako kriticke rioesenie to beriem

mali by tam byt klzaky (teflon, silon atd)

...bezne listy na koncoch prevrtavame a vyrabame klzaky ,potom je to ten spravny zazitok

Autor:  ferjon [ Pia, 02.03.2007, 0:25 ]
Predmet príspevku: 

Tak pri prvom NUDZOVOM prekladani per sme mazali grafitovou vazerlinou. Asi mesiac dozadu. Teraz po rozobrati tam po nej ani stopa. A tie klzaky to sme ešte neskušali a ani neviem presne ako nato. Original tam boli silonove no na arovich perach niesu. Tak neviem.

Autor:  pneukaktus [ Pia, 02.03.2007, 1:09 ]
Predmet príspevku: 

klzaky su fasa, ja ich nemam, a mazem kazdy den :-D , a samozrejme ich tam chcem dat.Len vies, vsetko bude, aj most, aj voda :-) .Ja som mu len radil ze ak ich ma hrzave ze to moze byt problem, a co sa tyka toho tvaru neviem, neviem, overim a dam vediet. Popripade niekedy osobne podiskutujeme :smt075 :smt043 . Chystam sa ta niekedy urcite dojst kuknut, prip. tisovec to isti :smt023

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 02.03.2007, 13:58 ]
Predmet príspevku: 

TO PNEUKAKTUS : OK ,kazdy je vitany :wink:


over si to a daj vediet :wink: ozaj a kde to ides overit :lol:

nie, fakt bez srandy ,viem co hovorim (teda aspon teraz som si isty :-D )

Autor:  pneukaktus [ Pia, 02.03.2007, 15:41 ]
Predmet príspevku: 

Rado, v podstate mas pravdu, celu noc som nad tym premyšlal :smt115 , ale pri vetšom prepruženi by uz mala byť panghrtska tyč, a to v smere risdiacej tyče. A pytal som sa človečiny co o autach vie a ten mi k tomu dodel ze by nebolo na skodu pozdlzne vedenie - vpodstate perodražka - ma to tak dosť aut.Takže asi tak. :smt023

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 02.03.2007, 16:42 ]
Predmet príspevku: 

to ma mrzi ,ze si koli mne nespal :lol:

pozdlzne vedenie ani panhardka nie je treba (mozno u niektorych typov ,co maju nejake biedne listy)

v tom je prave krasa a jednoduchost listoveho podvozku ,ze nemas co opravovat a menit = minimum otocnych bodov a silentblokov = odolnost =minimum udrzby

to pozdlzne vedenie mi vysvetli ako myslis

Autor:  tono [ Pia, 02.03.2007, 18:00 ]
Predmet príspevku: 

Rado, ja som tam na pôvodných listoch klzáky mal, či nemal?
Nevšimol som si :? . Viem že teraz je to úplne iný podvozok, ale predtým
to tiež skákalo ako koza, a hlavne zadok. Teraz je to super, ako na lodi :D

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 02.03.2007, 21:55 ]
Predmet príspevku: 

no ,ako na lodi zas uplne asi nie :lol: :lol:

klzaky si mal ,ale tie spodne pera tusim nemali a tie co sme dokladali sa dorabali a myslim este nejake ,co boli zle (zodrate)

Autor:  ferjon [ Sob, 03.03.2007, 15:35 ]
Predmet príspevku: 

Tak pred par hodinamy som vytiahol tlmiče a vysledok :shock: začalo sa to spravať o dosť lepšie. Akurat bolo citiť že tam nieje utlm naspäť takže zadok vyskočil a hrabal a tak dookola. Čiže už tento tyždeň si asi obstaram nove tlmiče asi Niva.
Bol som aj krížiť no škoda nemal som foťak. Ale keď stal na rovnom listy boli kus dohora. Prekryžil som a prekryžilo dodola :shock: a to tam je original doraz a NEDVIHANY !! Všimol som si že ten opačny hrubši list so zavažim na zadnej strane je tak akoby doraz tiež.

Autor:  Kapo [ Ned, 04.03.2007, 6:47 ]
Predmet príspevku: 

Ono je to tak ,že tlmič plní svoju funkciu len pri vedšich rýchlostiach ,kedy má zabrániť rozskákaniu.

Ak je tlmič "silný"na lahkom aute a ktomu silné listové perá,tak konečný výsledok je opačný,ako by si to všetko napevno zvaril a teraz to pruží iba na pneumatikách.

Takže ako bolo povedané,treba tlmiče z auta s menšou hmotnostu,nie avia,/aj ked opotrebované z furgona núdzovo :smt139 /

A mal si si kúpiť toho patrola :? ,ako ti radily ,ale to by bola nuda :-D .

Autor:  ferjon [ Ned, 04.03.2007, 19:58 ]
Predmet príspevku: 

Myslim že Rocky ako naša ZŠ nam bude ako s medom. KeĎ si predstavim Patrol s tym naradim čo mame doma a mojou silou tak som rad že je tu rocky...aj keď patrol podla mňa raz bude. Sme podložili medzi kasňu a ram puky!! :twisted: iba po jednom no hneď je lepši pristup k tlmičom...super. :wink:

Stránka 2 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/