Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 15:18
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 2 ] 
 Úprava Jeep xj 2.5td 1991 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17
Príspevky: 56
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
Ahojte, stal som sa majitelom XJčka 2.5td rv1991 pred FL. Auto by som chcel trochu porobiť .Moja predstava nie je žiadny extrémny offroad. Skorej niečo čo bude funkčné a zároven aj vyzerať . Chcel by som ho dať na 31 pneu .Čo sa týka podvozku tam je toho po forach kopu no názori sa rôznia - necham si poradiť (oldmanemu,ironman,fox,rc, atd ??? Rozpočet na podvozok cca 2000). Zdvihol by som ho kolko treba na 31pneu. Auto má velmi slušnú karosériu a preto som sa rozhodol ho rozobrat/ošetriť a poskladat. Preto príjmem aj rady ohladom vystužovania náprav , prerábky zadných brzd na kotúče . Stačí seriová Dana 35 na takýto setup? S ostatného by som časom chcel riešiť zadný náraznik s držiakom na rezervu, záhradku, nejaké svetlá a možno stan na strechu (deti by mali radost :) ) .A kedže ho budem rozoberat rovno by som sa pustil asi aj do rozvodovky...je velký rozdiel s rozvodovkou s cestnou štvorkolkou? Jazda mesto zima, časom možno uzavierka. Ak je to možné ideálne všetko zapísať.
Ďakujem za všetky postrehy / skúsenosti s upravami/opravami xj .Auto bude dlhšiu dobu stát tak by som ho pomali porobil.


Ned, 24.09.2023, 21:38
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
agos píše:
Ahojte, stal som sa majitelom XJčka 2.5td rv1991 pred FL.


To asi nie. To by si musel mať nejaké zázračné XJ. Pretože 1. XJ s týmto motorom prišlo na trh až koncom roka 1994 ako XJ model 95.

agos píše:
Chcel by som ho dať na 31 pneu .Čo sa týka podvozku tam je toho po forach kopu no názori sa rôznia - necham si poradiť (oldmanemu,ironman,fox,rc, atd ??? Rozpočet na podvozok cca 2000). Zdvihol by som ho kolko treba na 31pneu.


Na 31" pneu potrebuješ minimálne 3,5" s obmedzeným krížením alebo vyrezanými blatníkmi.
Ak to má byť do terénu, tak 4 až 4,5" OME ani IM takto vysoké podvozky nerobí. Rough Country je síce budget friendly, ale ak to chceš naozaj do terénu a nie pred Tesco na obrubník, tak buď veľa vecí prerobíš a vymeníš alebo to proste nebude fungovať.
K rozpočtu sa nevyjadrujem, to si zisti sám.

agos píše:
Preto príjmem aj rady ohladom vystužovania náprav , prerábky zadných brzd na kotúče . Stačí seriová Dana 35 na takýto setup?


na 31" a výletný offroad tam nič závažné vystužovať netreba. Max držiak horného silentu vpredu a ak chceš tak C-čka.
IMHO zadné kotúče na D35 tak ako to riešia všetci prerábkkou zo ZJ nie sú až taká výhra. Tie bubny brzdia rovnako dobre.
A narozdiel od ZJ funguje na nich aj dospelá ručná brzda. Jediné dve výhody kotúčov sú to že im menej vadí brodenie a že v prípade prasknutej poloosi ti koleso nevylezie von :) Alebo potom to spraviť s úplne iným brzdičom


agos píše:
A kedže ho budem rozoberat rovno by som sa pustil asi aj do rozvodovky...je velký rozdiel s rozvodovkou s cestnou štvorkolkou?


Rozvodovka je niečo iné. Ale ak myslíš prídavnú prevodovku, tak áno je v tom rozdiel. Ale zohnať dnes dobrú NP242 je celkom výzva.

agos píše:
Ak je to možné ideálne všetko zapísať.


To závisí od toho, kto to bude robiť a ako to bude spravené. Doba kedy sa dali pozapisovať nárazníky z lešenárskej rúry je dávno preč.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 24.09.2023, 23:58
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 2 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: