4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Vymena motoru z ineho Offu ANO ci NIE ? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=11229 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | pejo [ Uto, 03.08.2010, 9:01 ] |
Predmet príspevku: | |
Rado, V8 je jasná cesta, neverím, že by si prestavbu urobil horšie ako poliaci. Najskôr na svojom a potom, keď kríza ako dúfam skončí by si mal o robotu postarané... Možno by sa aj oplatilo zainvestovať a prehnať už hotový kus cez štátnu skúšobňu a celý projekt legalizovať. |
Autor: | finder [ Uto, 03.08.2010, 9:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Tu poslednu vetu dufam nemyslis vazne ? ![]() V nasom kocurkove ? |
Autor: | jenki [ Uto, 03.08.2010, 9:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Myslím, že takú never-ending story ako "Legalizácia V8 pre Patrol GR na Slovensku" by nezaplatil ani Holyvood, jednak by to bol prepadák a dĺžka trvania by určite prekročila aj najdlhšie očakávania. |
Autor: | OGO [ Uto, 03.08.2010, 11:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Sorry, nechcem zasierať vlákno, ale nedalo mi. Tak z toho som jeleň. Človek si myslí, že sme v EÚ, právo je implementované do každej členskej krajiny, takže si kúpim patrola V8 v Poľsku, a na Slovensku mi naň dajú ešpézetku a idem sa voziť. Aký zmysel má potom vlastne EÚ, pokiaľ v jednej členskej krajine je to legálne a u nás nie ? Vie mi to vlastne niekto rozumne vysvetliť, že ako je to možné ? |
Autor: | EssoSk [ Uto, 03.08.2010, 12:24 ] |
Predmet príspevku: | - |
Ani tam to nieje legálne / myslím / ale tam každý na to serie lebo štát má iné fin zdroje ako motoristov ![]() |
Autor: | finder [ Uto, 03.08.2010, 12:28 ] |
Predmet príspevku: | |
Pokial by bol vymeneny seriovy motor, to by este asi slo (motor je myslim nahradny diel). Ale dat tam inu kubaturu, to uz je zasah do konstrukcie vozidla. Inac vec je, ak by to v papieroch nebolo, a nikoho nezaujimalo (ani KO). |
Autor: | ORKO [ Uto, 03.08.2010, 12:34 ] |
Predmet príspevku: | |
ono ja myslim ze kubaturu zmenit este nieje taky problem..ale pocet valcov...ked seriovo mas napr 6 a zmenis na 8 tak to bi uz asik nepreslo... ![]() |
Autor: | efendi [ Uto, 03.08.2010, 12:47 ] |
Predmet príspevku: | |
[quote="OGO"]Sorry, nechcem zasierať vlákno, ale nedalo mi. Tak z toho som jeleň. hm, tak EssoSK, to napisal spravne.. pozri ak sa ti chcee, ta mozes dat do svojho afta motor aky stes, na policii sa ti nato vykaslu,,,uz nepisu ani cislo motora do TP, pise sa len typ,respektivne kod motora,, ktory je a musi suhlasit s tp ,,,to kontroluju na STK A EK A KO stanici,,, ale ked mas znamich na patricnom mieste nemalo by to robit problem,,,a co sa tyka kontrole na ceste tak ked policajt kontroluje afto, ten sa spravidla malo vyzna v motoroch a ked kuka na cislo a ty ho tam mas, tak ho prd potom, a ked ma pochybnostiii, tak maximalne ta moze odporucit, poslat na KO, ci mas spravny motor, ale to by musel byt fachman aby sa rozumel do motorov na rozdiel od teba,, nakolko sa ty vyznas v motoroch....on ked ste zaistit vozidlo ze ma pochybnosti tak vacsinou ked je pozmenene VIN karoserie alebo ked je pozmeneny alebo falsovany vyrobny stitok .. inak asik tasko,, takze na motor sa vykasluu..ponevac ak oficialne chces vymenit motor za iny ako dava vyrobcaa, musis poziadat vylucne vyrobcu o povolenie prestavby,inej konstrukcie alebo typu motora ..Jedine vyrobca moze suhlasit s vmontovanim ineho druhu ,typu motora nez oni udavaju povodne ...Zvykli davat avsak spravidla na sutazne motorove vozidla,,, ale to je ine cafe a ina financna polozka ![]() |
Autor: | jenki [ Uto, 03.08.2010, 13:10 ] |
Predmet príspevku: | |
To ORKO Prešlo. Štandardne (v iných krajinách ![]() V prípade V8 sa nič komplikovaného nedeje, hmotnosť a umiestnenie je OK a myslím, že benzínový Patrol GR má výkon zhruba okolo 220 koní, takže brzdový systém bude tiež OK. Ale toot u nás samozrejme neplatí.... |
Autor: | palo-cherokee [ Uto, 03.08.2010, 13:45 ] |
Predmet príspevku: | |
ešte doplním Jenkiho, v "normálnych" krajinách funguje prestavba - výmena motora úplne normálne a okrem bŕzd a hmotnosti sa posudzujú aj emisie a vždy musíš mať minimálne rovnakú (alebo lepšiu) emisnú triedu ako pôvodný motor. preto napríklad v Nemecku môžeš úplne legálne a bez problémov zameniť napríklad AMC150 (2,5liter) vo Wrangleri YJ za AMC242 (4liter) bez potreby akýchkoľvek ďalších papierov - stačí potvrdenie (kópia stránky z katalógu ND) o tom, že obidve autá majú rovnaké brzdy a že sa vyrábali s obidvoma verziami motora. Proste namontuješ, ideš na STK a hotovo. Jedine ak niečo zváraš na ráme a úchytoch, tak môžu chcieť zváračské papiere a osvedčenie. Ak by si napríklad chcel do toho istého auta namontovať povedzme že Chevy LS2 V8, tak k tomu ešte doložíš technické údaje nového motora, protokol z testu bŕzd a emisnú. akurát že v našom kocúrkove to nefunguje ![]() |
Autor: | OGO [ Uto, 03.08.2010, 15:04 ] |
Predmet príspevku: | |
palo-cherokee, jenki, efendi: OK, chápem, nakoniec v prípade potreby by som si príslušný postup už nejak vyčaroval, LENŽE ! Nechápem tu jednu vec: Načo je nám potom členstvo v EÚ, ktoré je okrem iného podmienené aj implementáciou práva EÚ do právnych systémov členských krajín, pokiaľ to nefunguje ? Pozeral som tú stránku http://www.karlowicz4x4.pl/realizacje, majú tam kopec áut s motormi V8, dokonca tam už uverejnili aj "Słowacki Patrol Y61 V8 6.2 …" fešne aj s ešpézetkami, takže som z toho vydedukoval, že v Poľsku to musí byť právne nejak ošetrené, tie prestavby s inými motormi, ináč by si to nedovolili, plus ešte dajú reklamu na internet, nie ? Proste tá byrokracia, že v jednom členskom štáte EÚ to možné je a v druhom nie, to je ako za čias Márie -Terézie ? Musím ale povedať svoj názor, že z hľadiska práva tu dochádza k zaujímavej a nebezpečnej veci: Totižto každý zákon v prvom rade má svoju teritoriálnu pôsobnosť, t.j., pokiaľ sa tu bavíme o cestných motorových vozidlách, tak sa jedná o zákon č. 725 z 2. decembra 2004, o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Je tu vlastne rozpísané, čo všetko zákon povoľuje u nás v SR v spojitosti s „autami“. A tu začína zábava: Pokiaľ teda na našom území platí tento zákon, tak na všetky vozidlá, bez výnimky. V praxi by to teda malo znamenať, že pri kontrole pokiaľ policajt zistí, že vozidlo nie je v súlade s citovaným zákonom, tak toto vozidlo nesmie jazdiť na našom území !!! |
Autor: | jenki [ Uto, 03.08.2010, 15:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Nuž, milý OGO. Členstvo v EU je nám určite užitočné na všeličo možné, a tento topic by sme politikou zasierať nemali. Nikdy sa nedá očakávať, že zosúhlasenie legislatívy prebehne okamžite a bez problémov. Fakt je ale ten, že naša legislatíva je preslávená buzeráciou, byrokraciou a papierovou vojnou vždy a všade, kde sa to len dá. Ak je auto dovezené a zapísané v danom stave, spĺňa všetky technické parametre (nielen tie, čo našinec pozná) a normy (tie emisie som predtým zabudol), je bezpečné, tak potom nevidím dôvod, prečo by to malo niekomu vadiť. Naša legislatíva MUSÍ rešpektovať legislatívu v rámci únie, a teda aj rozhodnutia uplatnené v iných štátoch únie a takéto vozidlo je bez problémov prevádzkovateľné u nás. Inak by sme sa vrátili o kus nazad - a to by dobré nebolo. Aj tak sme si z minulosti vzali väčšinu toho zlého. |
Autor: | OGO [ Uto, 03.08.2010, 15:51 ] |
Predmet príspevku: | |
OK, jasne. Pokiaľ to niekto zlegalizuje, nebolo by od veci, dať to sem, nech aj iní vedia... |
Autor: | EssoSk [ Uto, 03.08.2010, 18:36 ] |
Predmet príspevku: | - |
Jo a ešte dodám ak tam drbneš aj 8valec o objeme 5-6-7..... X litrou a nezistia ti to tak paráda ..... ale keď niekoho z tým autom sundáš nebodaj zabiješ tak sa priprav na dlhý život v cele alebo aspoň budeš niekomu platiť do konca života .... ![]() |
Autor: | finder [ Uto, 03.08.2010, 19:30 ] |
Predmet príspevku: | |
Mas a nemas pravdu... Kde mas ty, tupa ovca sofer, povinnost zistovat, ci ten motor tam je alebo nie je od vyroby ? Proste si kupil auto a hotovo ... Problem ma ten, kto to pri zapise odobril ... Ale vid ciastocne situaciu v nemecku ako pise palo .. |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |