Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 23:49
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 Úprava Jeep Cherokee - WSA 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marisko píše:
pepo_ba píše:
povodnym cielom bolo navrhnut vozidlo na tazku pracu pre americkych farmarov vratane vlecenia privesov...


No o tom pochybujem, na pomery USA je XJ malé SUV, na prácu a ťahanie tam mali v časoch keď sa XJ predávalo iné autá, hlavne fullsize, napr. pickupy F-250 a najmä F-350, alebo GMC K30, či Dodge Ram


No... co na to povedat.... takto som sa volakde docital.... osobne si vsak myslim... "Aj ked male, ale sikovne"...

Samozrejme, nic proti fulsajzom... :wink:

P.


Ned, 10.07.2011, 23:32
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Priatelu, nepisal som, ze je "taky" nespokojny, akurat, ze by si to uz druhykrat asi dobre rozmyslel. A vobec to by sa mal PALo vyjadrit a nie ja za neho :-D . Parkrat som mal tu cest sa vozit na PALovom pavukovi. Moj osobny nazor: Vzadu struny ano, pokial sa jedna o special, ktory si dotiahnes na voziku, pojazdis s nim trial, nalozis na vozik a ides domov. Nie pokial chces mat auto aj na cesty, na expedicie atd. Pretoze chovanie auta prerobeneho na vinute je niekde uplne inde ako bolo na listoch a tiez niekde inde, ako keby bolo na vinutych uz od vyroby. Tiez som nepostrehol nedostatok artikulacie na mojom XJ a to bolo na custom armoch. A opakujem, jedna sa len o moj skromny nazor ako by som to ja spravil, prip. nespravil, kedze mam moznost porovnat aj jedno aj druhe. Nejedna sa v ziadnom pripade o ziadne presviedcanie :wink:

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pon, 11.07.2011, 7:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
masurko píše:
Priatelu, nepisal som, ze je "taky" nespokojny, akurat, ze by si to uz druhykrat asi dobre rozmyslel. A vobec to by sa mal PALo vyjadrit a nie ja za neho :-D . Parkrat som mal tu cest sa vozit na PALovom pavukovi. Moj osobny nazor: Vzadu struny ano, pokial sa jedna o special, ktory si dotiahnes na voziku, pojazdis s nim trial, nalozis na vozik a ides domov. Nie pokial chces mat auto aj na cesty, na expedicie atd. Pretoze chovanie auta prerobeneho na vinute je niekde uplne inde ako bolo na listoch a tiez niekde inde, ako keby bolo na vinutych uz od vyroby. Tiez som nepostrehol nedostatok artikulacie na mojom XJ a to bolo na custom armoch. A opakujem, jedna sa len o moj skromny nazor ako by som to ja spravil, prip. nespravil, kedze mam moznost porovnat aj jedno aj druhe. Nejedna sa v ziadnom pripade o ziadne presviedcanie :wink:


Dakujem za odpoved, Masurko.
Neberiem to ako presviedcanie.... skor ocenujem nazor niekoho, kto mal moznost nazivo skusit a porovnat... som zvedavy na rozne pohlady na vec... ci uz pozitivne alebo negativne... bude nad cim premyslat... dufam, ze sa aj Palo pripoji aspon s kratkym komentarom.
P.


Pon, 11.07.2011, 12:21
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hejhej, podporim, prezijem to...
Mam cheero na vinutych vzadu uz zopar rokov. Nikdy som nebanoval, ze som to spravil. Len cas, kym sa mi vsetko podarilo vychytat bol tiez zopar rokov :). Aky cap na Acko, aka konsrukcia Acka, ake dlhe, zosilanie ramu v mieste ramien.... Dnes uz viem co a ako, a vedel by som to dobre navrhnut hned na prvy krat. Neviem preco si Matus mysli ze zadok na vinutych je dobry iba na vozik a do terenu. Prijemnejsie sa mi jazdi po cestach na vinutych ako na listoch. So zapnutym stabikom auto sedi na ceste ako osobak. Zadok sa mi nehupe zo strany na stranu.
Zaklad dobreho a funkcneho podvozku je najst optimalnu tvrdost strun. Taku, aby auto na nerovnosti dokazalo zatlacit napravu az na doraz (vykrizit), ale aby pri naklone drzala kasna svoju polohu. Na ceste si zapnes predny stabilizator a mas po probleme. Ale s odpojenym stabikom v terene, vysokym taziskom, makkymi strunami, absenciou vsetkych samorovnacich elementov(flexjointy namiesto gumovych silentblokov, ramena namiesto kosti, 3 ramena namiesto 4-roch...), makkych strun sa ti bude auto naklanat tak ako mne. Permanentny priecny stabik nebol riesenim, vyrazne obmedzoval krizenie, iked stabilite ciastocne napomohol. Potrebujem jednoducho tvrdsie struny. Povodom predne z XJcka su vzadu velmi makke.
Preto Matus vravi, ze listy vzadu su ideal. Samozrovnavanie kasne je ich velka prednost. Ale pokial chces vysoke listy - potrebujes vela penazi. Nech su ako chces hrube, 4liter automat vzdy dokaze natocit difom natolko, aby odlomil kardan. Tym padom potrebujes dorobit trojuholnik zaistujuci rotacnu polohu difu.Vysoke listaky su na ceste bez dorobenej panhartky dost nestabilne. O lamani a ohybani listovych pier ani nehovorim. Mas problem nadstavit optimalny uhol kardanu.
Prosto vsetko ma svoje + a -. Tazko mi je radit, ci ist do toho, alebo nie. Je to len na tebe ci si nato trufnes a doladis to dokonca.

_________________
zelena mrdka


Uto, 12.07.2011, 7:57
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 610
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja mám zadok na pružinách a je to o sto percent lepšie ako s listami. nemám apsolutne žiadny stabilizátor ani v predu ani vzadu a na ceste uplná pohoda.a ked som sa obracal o pomoc na niekoho kdo také niečo už robil tak ma pekne odbil.a výsledok?? fu už nikdy by som na xj nechcel dozadu listy. fakt vrelo doporučujem prerobit. umna maximálna spokojnost. len treba volit správne pružiny, tlmiče... ale ide to.

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Uto, 12.07.2011, 20:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Zatial dva zaujimave komentare... dakujem pani... :wink:

Najde sa este niekto?

Hoci aj cisto negativna osobna skusenost?

Ma niekto skusenost napriklad so vzduchovymi vakmi?

Ci uz ako doplnok listov, ci pruzin, korekcia vysky, alebo primarne vypruzenie?

To Pal:
Pal, preco "zelena mrdka"?
Predpokladam, ze "zelena" je asi farba auta, ale preco "mrdka"? :?

P.


Naposledy upravil pepo_ba dňa Pon, 18.07.2011, 0:52, celkovo upravené 1



Pon, 18.07.2011, 0:42
Profil WWW
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3315
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pepo ja odporúčam radšej doložiť listy ak máš perá
lebo dokladať pružiny medzi pero a rám je totálna somarina, ja som to tak mal a akko výška super ale bolo to tvdé a strašne to zhoršilo kríženie
teraz som doložil po 1liste a auto je rovnako mäkké a kríženie dá s apovedať že je ešte lepšie ale ja som dal tie doložené perá opačne aby auto nestvrdlo a aby to slúžil aj ako taký doraz alebo tak zosílené :wink:


Pon, 18.07.2011, 0:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OFFroad4wd píše:
pepo ja odporúčam radšej doložiť listy ak máš perá
lebo dokladať pružiny medzi pero a rám je totálna somarina, ja som to tak mal a akko výška super ale bolo to tvdé a strašne to zhoršilo kríženie
teraz som doložil po 1liste a auto je rovnako mäkké a kríženie dá s apovedať že je ešte lepšie ale ja som dal tie doložené perá opačne aby auto nestvrdlo a aby to slúžil aj ako taký doraz alebo tak zosílené :wink:


Pandik, tu mi neslo o vlozenie pruziny nad pero... ako pises, asi by to bolo este tvrdsie a vytriaslo by mi vsetky plomby.... aj ked som videl upravu, kde bol vkladany vzduchovy vak nad pero koli regulacii vysky pri vyssom zatazeni vozidla...
Islo mi tu o prestavbu zadku XJ... teda vymenu listov za vinute pruziny koli zvyseniu komfortu jazdy... ale dakujem za koment.. :wink:
P.


Pon, 18.07.2011, 1:03
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
pepo_ba píše:
To Pal:
Pal, preco "zelena mrdka"?
Predpokladam, ze "zelena" je asi farba auta, ale preco "mrdka"? :?

P.


Raz na Tisovci sme v CBcke poculi konverzaciu majstrov pepikov na patroloch: Ty vole, hele, vzdyt ti jejich mrdky ani nemaji napravy. To sou jenom nejaky sparatka nebo co, vole. Radeji at stymi mrdkami nekrizi bo se jim to polame, vole...
V podobnom duchu pokracovala ich konverzacia dalsiu standardnu pepicku pol hodinku, potom si uz museli ist hrknut, pretoze: Kto nejede za tri a ku tomu nasucho, tak snami nemuze jezdit, vole.
Tymto im chcem podakovat za exkluzivnu zabavu, ani TeleTele sa nechytalo :)

_________________
zelena mrdka


Uto, 19.07.2011, 9:08
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pepo_ba píše:
[
Islo mi tu o prestavbu zadku XJ... teda vymenu listov za vinute pruziny koli zvyseniu komfortu jazdy... ale dakujem za koment.. :wink:
P.


pepo ak to mas tvrde ja som to vyriesil zatazou. Mam v kufri 150kg piesku.
Sice to kleslo o 1,2cm ale je to citelne maksie.
Ale tiez som nad tim spekuloval, len nemam nato sa stim pokusne hrat a uprednostnujem nieco odskusane.
Ak by existoval neaky kit za rozumnu cenu potom ano. Ale pre mna je uz neskoro.


Uto, 19.07.2011, 13:59
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak sa pridám aj ja....

veľa z vás vie že som veľkým zástancom listových pier na XJ vzadu.
Hlavne vtedy, ak sa auto používa "univerzálne" - ako daily driver a pracovné vozidlo. Pretože listy lepšie znášajú náklad, preťažovanie, jazdu z tažkým vozíkom..... a v neposlednom rade tiež kvôli orgánom

samozrejme nemám nič proti prestavbe na vinuté (napríklad ala Pal), ale tiež to má svoje ale. Pal to pekne popísal. Akurát tak úplne nesúhlasím s tým posledným odstavcom

Citácia:
Ale pokial chces vysoke listy - potrebujes vela penazi.

asi tolko isto ako na poriadnu prestavbu na vinute :-)
a tiez definujme, co su "vysoke listy" - +3 place? +5 palcov?
a naco vlastne? ake kolesa das na seriove napravy? lebo to uz
potom mozeme riesit uplne ine a daleko drahsie veci :twisted:


Citácia:
Nech su ako chces hrube, 4liter automat vzdy dokaze natocit difom natolko, aby odlomil kardan. Tym padom potrebujes dorobit trojuholnik zaistujuci rotacnu polohu difu.

Vysoke listaky su na ceste bez dorobenej panhartky dost nestabilne. O lamani a ohybani listovych pier ani nehovorim. Mas problem nadstavit optimalny uhol kardanu.



vzdy nie. su aj listy, ktore su voci tomu dost imunne. Ale zasa sme pri tom, ze ake listy a ako vysoke. A tak vysoke listy aby potrebovali panhardku su na XJ nezmysel. Preco by mal byt problem s uhlom kardanu ? Ano, nemas nastavitelne ramena, tak sa to musi riesit inak.
Ale tiez to nie je az take zlozite. (a nemyslim tym klinky pod listy ani spustenie pridavky)

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 19.07.2011, 14:25
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
pal píše:
pepo_ba píše:
To Pal:
Pal, preco "zelena mrdka"?
Predpokladam, ze "zelena" je asi farba auta, ale preco "mrdka"? :?

P.


Raz na Tisovci sme v CBcke poculi konverzaciu majstrov pepikov na patroloch: Ty vole, hele, vzdyt ti jejich mrdky ani nemaji napravy. To sou jenom nejaky sparatka nebo co, vole. Radeji at stymi mrdkami nekrizi bo se jim to polame, vole...
V podobnom duchu pokracovala ich konverzacia dalsiu standardnu pepicku pol hodinku, potom si uz museli ist hrknut, pretoze: Kto nejede za tri a ku tomu nasucho, tak snami nemuze jezdit, vole.
Tymto im chcem podakovat za exkluzivnu zabavu, ani TeleTele sa nechytalo :)


Dobreee.... :smt121

Mal by som si asi zadovazit CB... nech o tu srandu neprichadzam... :wink:


Uto, 19.07.2011, 15:55
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jj. tak ako písal Palo Ch . list je list :wink: Ja by som iste nemenil za strunu a to preto , že ako tu už bolo spomenute - viacej znesu na zaťaž .
Osobne si myslím , že keby som vzal vlečku zo senom na pružiny tak ich zatlačí uplne k sebe a na listoch nehrozí ( na vlečku nakladam asi tak 10metrov sena v pohode a ešte ostava rezerva - čiže fakt farmarske afto :smt028 )

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Uto, 19.07.2011, 16:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47
Príspevky: 657
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
tak sa pridám aj ja....

veľa z vás vie že som veľkým zástancom listových pier na XJ vzadu.
Hlavne vtedy, ak sa auto používa "univerzálne" - ako daily driver a pracovné vozidlo. Pretože listy lepšie znášajú náklad, preťažovanie, jazdu z tažkým vozíkom..... a v neposlednom rade tiež kvôli orgánom

samozrejme nemám nič proti prestavbe na vinuté (napríklad ala Pal), ale tiež to má svoje ale. Pal to pekne popísal. Akurát tak úplne nesúhlasím s tým posledným odstavcom

Citácia:
Ale pokial chces vysoke listy - potrebujes vela penazi.

asi tolko isto ako na poriadnu prestavbu na vinute :-)
a tiez definujme, co su "vysoke listy" - +3 place? +5 palcov?
a naco vlastne? ake kolesa das na seriove napravy? lebo to uz
potom mozeme riesit uplne ine a daleko drahsie veci :twisted:


Citácia:
Nech su ako chces hrube, 4liter automat vzdy dokaze natocit difom natolko, aby odlomil kardan. Tym padom potrebujes dorobit trojuholnik zaistujuci rotacnu polohu difu.

Vysoke listaky su na ceste bez dorobenej panhartky dost nestabilne. O lamani a ohybani listovych pier ani nehovorim. Mas problem nadstavit optimalny uhol kardanu.



vzdy nie. su aj listy, ktore su voci tomu dost imunne. Ale zasa sme pri tom, ze ake listy a ako vysoke. A tak vysoke listy aby potrebovali panhardku su na XJ nezmysel. Preco by mal byt problem s uhlom kardanu ? Ano, nemas nastavitelne ramena, tak sa to musi riesit inak.
Ale tiez to nie je az take zlozite. (a nemyslim tym klinky pod listy ani spustenie pridavky)


Pekne sa nam ta debata rozprudila... :wink:

Dakujem za doterajsie dobre rady... a snad sa este dozviem aj viac...

Pre ozrejmenie, ja som taky ten "univerzálny" uzivatel vozidla - tak trochu "daily driver" a obcas ho vyuzivam aj ako pracovné vozidlo.
Kedze si zatial nemozem dovolit vozit auto z akcie na akciu na podvalniku, respektujem aj orgány.

Kym sa budem rozhodovat, ci urobit krok k zasadnejsiemu zasahu do konstrukcie, navrecujem piesok do kufra, rozdam posadke vyssie vankuse pod zadok, uberiem tlak v pnematikach a spokojne sa budem vozit s pocitom, ze aj standardne riesenie ma velke vyhody... som zvedavy dokedy mi to vydrzi... :wink:

P.


Uto, 19.07.2011, 16:34
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55
Príspevky: 768
Bydlisko: PU - PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak sa nemýlim tak tato Jeepka behala dávnejšie po PB, už to ma niekto iný alebo majiteľ zainvestoval lebo viem že tam bol podvozok dosť odfláknutý tzv. robený doma na kolene za pár €.

_________________
Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black


Pon, 25.07.2011, 12:44
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: