Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 08.07.2025, 15:17
Dnes je utorok 8. júla 2025, meniny má Ivan a zajtra Lujza




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 rozdielne prevody v diferenciáloch 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24
Príspevky: 1377
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Zdar a sílu offroaďáci :-D a teraz vážne :smt023
Aj keď ide o jeep, tak som to hodil sem do sekcie.
Jeep ZJ, predná náprava Dana 30 prevod 4,56
zadnú Danu 44 z hliníkovym obalom Difu rozmýšlam nahradiť nápravou z pajera, prevod 4,63
rozvodovku mám np-242

to že by mali byť rovnaké prevody v prednej aj zadnej náprave je mi úplne jasné !.. otázka bude moc vadiť keď bude minimálny rozdielny prevod,? tuto vychádza rozdiel medzi predným a zadným difom 0.07

_________________
~`<| _________ oooo __
~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\
~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\
~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )

Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného..
Jeep XJ 4.0 cestná leštenka


Pia, 20.09.2013, 9:31
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Traktory s predným náhonom majú tiež o niečo rýchlejší predok. Vadiť by to nemalo, horšie by bolo, ak by bol predok pomalší. Takúto zostavu má na mrdke aj Pal.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pia, 20.09.2013, 9:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Spočítaj si to na obvod kolesa, koľko to bude mm na jednu otáčku a tak sa rozhodneš.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Sob, 21.09.2013, 8:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Rozhodne to bude docela záhul pre 242 pri full time na ceste, diferák bude diferovať ako divý čo sa prejavý na jeho životnosti.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 23.09.2013, 14:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Na ceste si zvykne používať 2WD a ak bude mokro alebo sneh prepne na 4full-time.
To by šlo :smt017

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Pon, 23.09.2013, 14:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Traktory to tak maju kvoli rozdielnej velkosti kolies ...... podla mna nieco skor ci neskor povoli inak sa budu tocit predne a zadne kolesa tym pri pomalsom predku ta bude zadok predbiehat a pri rychlejsom predku automaticky oceses zuby na hruske a satelite....lebo dif sa nemoze tocit rychlejsie ako mu dovoli odpor kolesa.....toz to je moj nazor....

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Pon, 23.09.2013, 14:26
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Tych 7% aby boli spokojne diferaky doladi velkostou kolies. :-D Len ci budu spokojny orgáni. :smt017

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Pon, 23.09.2013, 15:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
VladoKe no to by síce šlo ale nieje to úplne košér, ano bežne jazdíš na 2WD ale za mokra snehu atď. jazdíš na fulltime čo je otvorená 4-kolka, takže ak budú rozdielne prevody tak to bude neustále diferovať a bude sa zle vyraďovať 4-kolka jednak fulltime a jednak parttime, auto sa bude priečiť na 4-kolke.

Bohužiaľ sedel som v jednom čo malo rozdielne prevody v predu a vzadu a bolo to teda hodne zaujímavé, priam na 4-kolke nepojazdné, ale tam bol v zadu prevod 4,11 a v predu 3,73 čo je dosť veľký rozdiel, ale každopádne bude auto trpieť.

Druhá možnosť je prehodiť 242 za 231 a naučiť sa jazdiť celoročne 2WD :-D čo pri V8 docela sranda.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 23.09.2013, 15:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
bacaono píše:
Tych 7% aby boli spokojne diferaky doladi velkostou kolies. :-D Len ci budu spokojny orgáni. :smt017


myslim ze cena za pneumatik ktore bude potrebovat na to doladenie bude velmi podobna cene diferencialu .....(nebavime sa uz vobec o riziku poskodenia celej hnacej sustavy a naslednej cene opravy...o tychto veciach by som ani nerozmyslal a dal tam presne to co patri....)

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Pon, 23.09.2013, 16:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
no 7% to nie je je to len 1%
4,63 : 4,56 = 1,015 čiže 1,5 %
Keby to nebol Fulltime tak by som to vôbec neriešil, neviem aké blbuvzdorné sú prídavky na Jeepoch, ale snáď by to percento a pól mohol dif zobrať :smt017 . Je to v podstate rovnaký rozdiel, akoby si mal na jednej náprave nové gumy 33" a na druhej také isté len so zodratým dezénom o 6 mm (33" x 0,985 = 32,5" 0,5" = 12,7 mm : 2 = 6,3 mm)

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pon, 23.09.2013, 18:56
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
podla toho co som ja vyratal by ti pri tychto rozmeroch kolies a prevodoch kolesa jednej napravy museli o 4cm/na jednu otocku presmyknut aby to nevadilo co podla mna nieje zanedbatelne. pri traktoroch to az tak nevadi, pretoze tie nejazdia rychlejsie ako povedzme ze 40km/h. ja by som to tam nedaval.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pon, 23.09.2013, 19:44
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Kolesá prešmyknúť nemusia, pretože to vezme medzinápravový dif, problém je že bude stále diferovať, otázka je či to znesie. Kto vie či napríklad trpia nápravové difi na okruhových špeciáloch (samozrejme, že tam to nikto nerieši) pretože sú v podstate zaťažované jednostranné a viac-menej permanentne.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pon, 23.09.2013, 19:58
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Už dlhšiu chvilu rozmýšľam, či to myslíte vážne ... :-)

Jasné, že na takéto a auto je to blbosť... Nepoviem špeciál, ktorý sa vozí na privese...

Mimochodom, kedysi sme na patrol 3,3TD dali rýchlejší predok a bol to masaker aj na mokrej ceste, samozrejme že tam nie je medzidif ale aspoň som v priamom prenose cítil, čo to robí, jediná výhoda bol výjazd rovno po blate, tam to pomohlo

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 24.09.2013, 7:12
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Zopár faktov. Traktory majú rýchlejší prevod prednej nápravy nielen vzhľadom na prevodové pomery, čo je samozrejmosť, ale aj vzhľadom na obvod kolesa. Rozdiel 4 cm na otáčku by bol až pri 50´´ kolesách, pri 33´je to 2,6 cm, v diferenciáli je to na otáčku posunutie o 0,2-0,4 zuba, záleží od toho, či je čelný (viac zubov), alebo kužeľový(menej zubov). Rozdiely v zákrutách sú rádovo vyššie. Aj porovnanie prevodov Patrola nie je namieste. Ten má vzadu 4,625 a rýchlejší je 4,375. Rozdiel je 5,7%. Muselo to ísť naozaj divne. To bola škoda vynaloženej práce. Každopádne, Pablo, musíš sa rozhodnúť sám, komu uveríš :D .

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Uto, 24.09.2013, 8:08
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
...my sme ho tam nedali naschval :-) chalani sa vtedy pomylili, dali sme cely dif, nebol otvoreny, je to 13 rokov dozadu...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 24.09.2013, 8:57
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: