Dnes je utorok 8. júla 2025, meniny má Ivan a zajtra Lujza
rozdielne prevody v diferenciáloch
Autor |
Správa |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
Zdar a sílu offroaďáci  a teraz vážne Aj keď ide o jeep, tak som to hodil sem do sekcie. Jeep ZJ, predná náprava Dana 30 prevod 4,56 zadnú Danu 44 z hliníkovym obalom Difu rozmýšlam nahradiť nápravou z pajera, prevod 4,63 rozvodovku mám np-242 to že by mali byť rovnaké prevody v prednej aj zadnej náprave je mi úplne jasné !.. otázka bude moc vadiť keď bude minimálny rozdielny prevod,? tuto vychádza rozdiel medzi predným a zadným difom 0.07
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Pia, 20.09.2013, 9:31 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Traktory s predným náhonom majú tiež o niečo rýchlejší predok. Vadiť by to nemalo, horšie by bolo, ak by bol predok pomalší. Takúto zostavu má na mrdke aj Pal.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 20.09.2013, 9:42 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Spočítaj si to na obvod kolesa, koľko to bude mm na jednu otáčku a tak sa rozhodneš.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Sob, 21.09.2013, 8:19 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Rozhodne to bude docela záhul pre 242 pri full time na ceste, diferák bude diferovať ako divý čo sa prejavý na jeho životnosti.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 23.09.2013, 14:02 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Na ceste si zvykne používať 2WD a ak bude mokro alebo sneh prepne na 4full-time. To by šlo 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Pon, 23.09.2013, 14:08 |
|
 |
jankarol
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 911 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
Traktory to tak maju kvoli rozdielnej velkosti kolies ...... podla mna nieco skor ci neskor povoli inak sa budu tocit predne a zadne kolesa tym pri pomalsom predku ta bude zadok predbiehat a pri rychlejsom predku automaticky oceses zuby na hruske a satelite....lebo dif sa nemoze tocit rychlejsie ako mu dovoli odpor kolesa.....toz to je moj nazor....
_________________ Toyota Land Cruiser LJ70
|
Pon, 23.09.2013, 14:26 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Tych 7% aby boli spokojne diferaky doladi velkostou kolies.  Len ci budu spokojny orgáni. 
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Pon, 23.09.2013, 15:11 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
VladoKe no to by síce šlo ale nieje to úplne košér, ano bežne jazdíš na 2WD ale za mokra snehu atď. jazdíš na fulltime čo je otvorená 4-kolka, takže ak budú rozdielne prevody tak to bude neustále diferovať a bude sa zle vyraďovať 4-kolka jednak fulltime a jednak parttime, auto sa bude priečiť na 4-kolke. Bohužiaľ sedel som v jednom čo malo rozdielne prevody v predu a vzadu a bolo to teda hodne zaujímavé, priam na 4-kolke nepojazdné, ale tam bol v zadu prevod 4,11 a v predu 3,73 čo je dosť veľký rozdiel, ale každopádne bude auto trpieť. Druhá možnosť je prehodiť 242 za 231 a naučiť sa jazdiť celoročne 2WD  čo pri V8 docela sranda. A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 23.09.2013, 15:16 |
|
 |
jankarol
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 911 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
bacaono píše: Tych 7% aby boli spokojne diferaky doladi velkostou kolies.  Len ci budu spokojny orgáni.  myslim ze cena za pneumatik ktore bude potrebovat na to doladenie bude velmi podobna cene diferencialu .....(nebavime sa uz vobec o riziku poskodenia celej hnacej sustavy a naslednej cene opravy...o tychto veciach by som ani nerozmyslal a dal tam presne to co patri....)
_________________ Toyota Land Cruiser LJ70
|
Pon, 23.09.2013, 16:02 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
no 7% to nie je je to len 1% 4,63 : 4,56 = 1,015 čiže 1,5 % Keby to nebol Fulltime tak by som to vôbec neriešil, neviem aké blbuvzdorné sú prídavky na Jeepoch, ale snáď by to percento a pól mohol dif zobrať  . Je to v podstate rovnaký rozdiel, akoby si mal na jednej náprave nové gumy 33" a na druhej také isté len so zodratým dezénom o 6 mm (33" x 0,985 = 32,5" 0,5" = 12,7 mm : 2 = 6,3 mm)
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Pon, 23.09.2013, 18:56 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
podla toho co som ja vyratal by ti pri tychto rozmeroch kolies a prevodoch kolesa jednej napravy museli o 4cm/na jednu otocku presmyknut aby to nevadilo co podla mna nieje zanedbatelne. pri traktoroch to az tak nevadi, pretoze tie nejazdia rychlejsie ako povedzme ze 40km/h. ja by som to tam nedaval.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pon, 23.09.2013, 19:44 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Kolesá prešmyknúť nemusia, pretože to vezme medzinápravový dif, problém je že bude stále diferovať, otázka je či to znesie. Kto vie či napríklad trpia nápravové difi na okruhových špeciáloch (samozrejme, že tam to nikto nerieši) pretože sú v podstate zaťažované jednostranné a viac-menej permanentne.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Pon, 23.09.2013, 19:58 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Už dlhšiu chvilu rozmýšľam, či to myslíte vážne ...  Jasné, že na takéto a auto je to blbosť... Nepoviem špeciál, ktorý sa vozí na privese... Mimochodom, kedysi sme na patrol 3,3TD dali rýchlejší predok a bol to masaker aj na mokrej ceste, samozrejme že tam nie je medzidif ale aspoň som v priamom prenose cítil, čo to robí, jediná výhoda bol výjazd rovno po blate, tam to pomohlo
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 24.09.2013, 7:12 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Zopár faktov. Traktory majú rýchlejší prevod prednej nápravy nielen vzhľadom na prevodové pomery, čo je samozrejmosť, ale aj vzhľadom na obvod kolesa. Rozdiel 4 cm na otáčku by bol až pri 50´´ kolesách, pri 33´je to 2,6 cm, v diferenciáli je to na otáčku posunutie o 0,2-0,4 zuba, záleží od toho, či je čelný (viac zubov), alebo kužeľový(menej zubov). Rozdiely v zákrutách sú rádovo vyššie. Aj porovnanie prevodov Patrola nie je namieste. Ten má vzadu 4,625 a rýchlejší je 4,375. Rozdiel je 5,7%. Muselo to ísť naozaj divne. To bola škoda vynaloženej práce. Každopádne, Pablo, musíš sa rozhodnúť sám, komu uveríš  .
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Uto, 24.09.2013, 8:08 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
...my sme ho tam nedali naschval  chalani sa vtedy pomylili, dali sme cely dif, nebol otvoreny, je to 13 rokov dozadu...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 24.09.2013, 8:57 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|