4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
rozdielne prevody v diferenciáloch http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=17885 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | pablo [ Pia, 20.09.2013, 9:31 ] |
Predmet príspevku: | rozdielne prevody v diferenciáloch |
Zdar a sílu offroaďáci ![]() ![]() Aj keď ide o jeep, tak som to hodil sem do sekcie. Jeep ZJ, predná náprava Dana 30 prevod 4,56 zadnú Danu 44 z hliníkovym obalom Difu rozmýšlam nahradiť nápravou z pajera, prevod 4,63 rozvodovku mám np-242 to že by mali byť rovnaké prevody v prednej aj zadnej náprave je mi úplne jasné !.. otázka bude moc vadiť keď bude minimálny rozdielny prevod,? tuto vychádza rozdiel medzi predným a zadným difom 0.07 |
Autor: | pejo [ Pia, 20.09.2013, 9:42 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
Traktory s predným náhonom majú tiež o niečo rýchlejší predok. Vadiť by to nemalo, horšie by bolo, ak by bol predok pomalší. Takúto zostavu má na mrdke aj Pal. |
Autor: | VladoKE [ Sob, 21.09.2013, 8:19 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
Spočítaj si to na obvod kolesa, koľko to bude mm na jednu otáčku a tak sa rozhodneš. |
Autor: | Andrej [ Pon, 23.09.2013, 14:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
Rozhodne to bude docela záhul pre 242 pri full time na ceste, diferák bude diferovať ako divý čo sa prejavý na jeho životnosti. A. |
Autor: | VladoKE [ Pon, 23.09.2013, 14:08 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
Na ceste si zvykne používať 2WD a ak bude mokro alebo sneh prepne na 4full-time. To by šlo ![]() |
Autor: | jankarol [ Pon, 23.09.2013, 14:26 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
Traktory to tak maju kvoli rozdielnej velkosti kolies ...... podla mna nieco skor ci neskor povoli inak sa budu tocit predne a zadne kolesa tym pri pomalsom predku ta bude zadok predbiehat a pri rychlejsom predku automaticky oceses zuby na hruske a satelite....lebo dif sa nemoze tocit rychlejsie ako mu dovoli odpor kolesa.....toz to je moj nazor.... |
Autor: | bacaono [ Pon, 23.09.2013, 15:11 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
Tych 7% aby boli spokojne diferaky doladi velkostou kolies. ![]() ![]() |
Autor: | Andrej [ Pon, 23.09.2013, 15:16 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
VladoKe no to by síce šlo ale nieje to úplne košér, ano bežne jazdíš na 2WD ale za mokra snehu atď. jazdíš na fulltime čo je otvorená 4-kolka, takže ak budú rozdielne prevody tak to bude neustále diferovať a bude sa zle vyraďovať 4-kolka jednak fulltime a jednak parttime, auto sa bude priečiť na 4-kolke. Bohužiaľ sedel som v jednom čo malo rozdielne prevody v predu a vzadu a bolo to teda hodne zaujímavé, priam na 4-kolke nepojazdné, ale tam bol v zadu prevod 4,11 a v predu 3,73 čo je dosť veľký rozdiel, ale každopádne bude auto trpieť. Druhá možnosť je prehodiť 242 za 231 a naučiť sa jazdiť celoročne 2WD ![]() A. |
Autor: | jankarol [ Pon, 23.09.2013, 16:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
bacaono píše: Tych 7% aby boli spokojne diferaky doladi velkostou kolies. ![]() ![]() myslim ze cena za pneumatik ktore bude potrebovat na to doladenie bude velmi podobna cene diferencialu .....(nebavime sa uz vobec o riziku poskodenia celej hnacej sustavy a naslednej cene opravy...o tychto veciach by som ani nerozmyslal a dal tam presne to co patri....) |
Autor: | Tomrs [ Pon, 23.09.2013, 18:56 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
no 7% to nie je je to len 1% 4,63 : 4,56 = 1,015 čiže 1,5 % Keby to nebol Fulltime tak by som to vôbec neriešil, neviem aké blbuvzdorné sú prídavky na Jeepoch, ale snáď by to percento a pól mohol dif zobrať ![]() |
Autor: | Jojdo [ Pon, 23.09.2013, 19:44 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
podla toho co som ja vyratal by ti pri tychto rozmeroch kolies a prevodoch kolesa jednej napravy museli o 4cm/na jednu otocku presmyknut aby to nevadilo co podla mna nieje zanedbatelne. pri traktoroch to az tak nevadi, pretoze tie nejazdia rychlejsie ako povedzme ze 40km/h. ja by som to tam nedaval. |
Autor: | Tomrs [ Pon, 23.09.2013, 19:58 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
Kolesá prešmyknúť nemusia, pretože to vezme medzinápravový dif, problém je že bude stále diferovať, otázka je či to znesie. Kto vie či napríklad trpia nápravové difi na okruhových špeciáloch (samozrejme, že tam to nikto nerieši) pretože sú v podstate zaťažované jednostranné a viac-menej permanentne. |
Autor: | RADOFFROAD [ Uto, 24.09.2013, 7:12 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
Už dlhšiu chvilu rozmýšľam, či to myslíte vážne ... ![]() Jasné, že na takéto a auto je to blbosť... Nepoviem špeciál, ktorý sa vozí na privese... Mimochodom, kedysi sme na patrol 3,3TD dali rýchlejší predok a bol to masaker aj na mokrej ceste, samozrejme že tam nie je medzidif ale aspoň som v priamom prenose cítil, čo to robí, jediná výhoda bol výjazd rovno po blate, tam to pomohlo |
Autor: | pejo [ Uto, 24.09.2013, 8:08 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
Zopár faktov. Traktory majú rýchlejší prevod prednej nápravy nielen vzhľadom na prevodové pomery, čo je samozrejmosť, ale aj vzhľadom na obvod kolesa. Rozdiel 4 cm na otáčku by bol až pri 50´´ kolesách, pri 33´je to 2,6 cm, v diferenciáli je to na otáčku posunutie o 0,2-0,4 zuba, záleží od toho, či je čelný (viac zubov), alebo kužeľový(menej zubov). Rozdiely v zákrutách sú rádovo vyššie. Aj porovnanie prevodov Patrola nie je namieste. Ten má vzadu 4,625 a rýchlejší je 4,375. Rozdiel je 5,7%. Muselo to ísť naozaj divne. To bola škoda vynaloženej práce. Každopádne, Pablo, musíš sa rozhodnúť sám, komu uveríš ![]() |
Autor: | RADOFFROAD [ Uto, 24.09.2013, 8:57 ] |
Predmet príspevku: | Re: rozdielne prevody v diferenciáloch |
...my sme ho tam nedali naschval ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |