Dnes je štvrtok 2. mája 2024, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Motory GM 6,2D a 6,5D do Y61
Autor |
Správa |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
cena a stav dopravovaných motorov A chcel by som ísť asi do riešenia 4,2TD Toyota, lebo ja musím tak či tak meniť aj prevodovku. Takže hľadám riešenie s vypínateľným predkom a pokiaľ možno s medzinápravovým diferákom. Idem krok za krokom, auto je po repase, videl si ho, postupne nájdem aj darcu a riešenie na montáž, ty vieš sám, že to nie je jednoduché. Nechcem zbastlené riešenia tak mi to trvá.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 26.11.2013, 19:28 |
|
|
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1067 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Hej viem, ved sme sa o tom bavili, ja tiez ostavam pri mojej 4,2jke, trochu som ho este poladil a ide teraz neskutocne krasne a este mam stale vela moznosti, ako mu pridat trochu viac zivota. Jednou je, ze dam tlakovy korektor na cerpadlo, ktory uz zhanam a ked si zvyknem aj potom, stale tam mozem este nastrikovat intercooler.... Ty to budes mat trochu viac zlozite, priznam sa, ze skor by som sa pustil do prerabky na ten 6,5D a pouzil prevodovku z 3,0 Di. Oturbovanu 4,2 nissan si nerozmyslal? Lacnejsie a jednoduchsie na prerabku ako toyota.
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Uto, 26.11.2013, 21:19 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Tam je váha na hornej hranici, preto ma to neláka. Ten 8-válec ma lákal dosť... Ale chcel by som sa dostať motoricky na úroveň Toyky 80 ale s geniálnym podvozkom resp. nápravami Patrola. A keby dostal do daru medzinápravový diferák pfú, to by bolo niečo.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 26.11.2013, 21:37 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Jenki, projektuješ PAPATO? PAtrol-PAjero-TOyota
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Str, 27.11.2013, 9:40 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Ani nie, Patrol má proste limit vo veci motora... to nie je iba výkon, ale aj spotreba a teda - to čo mňa najviac zaujíma, dojazd auta na palubnú nádrž. Implementácia celého drivetrain-u z Toyoty 80 by podľa mňa mohla vec riešiť bez medzikusov v oblasti rotácií, vibrácií a prenosu sily. Nechcem trvalú 4-kolku, to je tiež jeden z bodov, ktorého sa držím. Aj preto hľadanie a návrh riešenia trvá, zvlášť keď postupne dávam auto do poriadku..
Pajero je iná kategória, aj to si postupne vyšperkujem, všetko chce čas a peniaze. Takže občas musím ísť zarábať a na auto(á) je času málo.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 27.11.2013, 11:17 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Myslel som : kasňa + nápravy Patrol, motor Toyota a Superselect II z Pajera. Ideálna kombinácia, či?
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Str, 27.11.2013, 11:21 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Prídavka z ľahkého pajerka je krátkodobé riešenie. Stačí porovnať veľkosť reťazí k prednému kardanu.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Str, 27.11.2013, 11:34 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
ten SuperSelect II je tam podľa mňa na limitoch, u Patrola by som zrejme tvrdobežky nechcel. Predsa len, v jednoduchosti je krása a nižšia úroveň rizika. Na Pajere je to úplne na mieste, priamo geniálne riešenie. EDITAle už tu asi zasierame tému o motoroch. 2 Pejo Mne práve ide o dlhodobé (a aj dizajnovo zvládnuté) riešenie.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 27.11.2013, 11:38 |
|
|
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1067 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Jenki, vidim, ze o tychto motoroch vies viac nez dost, tak si dovolim na teba jeden dotaz, ze ci nahodou nevies, ci su tie motory s elektroinstalaciou na 12 alebo 24 V (zhavice, cidla, cievka na cerpadle, ktora pusta palivo atd...)
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Str, 27.11.2013, 21:08 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Este o nich uvazujes?
|
Str, 27.11.2013, 21:48 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
2Andy : sú rôzne verzie, závisí od pôvodu motora. Takže môže byť čisto 12V alebo čisto 24V verzia alebo hybrid - elektronika 12V a štartér 24V
známou bolesťou 6,5TD je napríklad riadiaca elektronika vstrek. čerpadla. Je blbo umiestnená priamo na hlave čerpadla a prehrieva sa. Ale dá sa prerobiť na externú- zrovna také jedno riešim
|
Štv, 28.11.2013, 12:46 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Pali ďakujem Na V8 diesel 6.2 L čo som mal pôvodne v pláne bola zrejme 24V elektrika, ale idea bola komplet zmena na 12V, lebo sa jednalo len o minimum, snáď nejaké STOP ventily. Inak bol motor holý a podľa vizuálnej obhliadky (2ks na palete) priamo v USA vyzeral na demontáž z uloženky , mal liatinové výfukové zvody (doporučoval kamoš odmontovať a vyhodiť) a nejaké debilné remenice vpredu na pohon snáď 10-15 zariadení, čerpadiel či čoho. Myslel som si pôvodne, že by mi to mohlo stačiť. Medzitým sa veci pohli inak. Ale možno by riešenie V8 turbo diesel 6.5 L nakoniec nemuselo byť zlé, fakt neviem. Chcelo by to detailné štúdium a fakt precízny inžiniering umiestnenia, zapojenia atd... A vôbec netuším, čo za prevodovku by to chcelo. Toto veľké neznámo ma odrádza. A ešte niečo. Najsilnejšie verzie Patrolov ( 4.5 L TB45E I6, 197 hp (147 kW) a 4.8 L TB48DE I6, 280 hp (209 kW) resp. 4.2 L TD42T3 Diesel,160 PS (117.7 kW)) majú iné diferáky, iné stále prevody... dosahujú maximálny krútiaci moment pri 3600 ot/min, resp. 2200 rpm, čo znamená, že hmota je už v pohybe. Čo to s nimi spraví, ak dostanú 2-násobný záhul pri 1700 rpm? Možno by bol riešením 5-stupňový automat z Patrola Y61, ale ten som naživo ešte nikdy nevidel. Je veľa otázok, na ktoré treba odpoveď ak nechceš mať doma "bastl" za barák.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 28.11.2013, 13:28 |
|
|
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1067 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
O 6,5 TD som tu nepisal, keby som sa vydal tou cestou tych motorov GM, tak jedine 6,5D a ta myslim, ze ziadnu riadiaciu jednotku cerpadla nema, je to motor takmer bez elektroniky... Jenki a zhavice ked su na 24V, ako ich prerobis na 12?? Snad jedine tam dat nejaky menic z 12 na 24, ci??
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Štv, 28.11.2013, 22:22 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Originál menili v HMMWV motory 6,2D za 6,5TD v US Army (II.generácia), preto som písal o tomto motore. Zrejme sa robil vo viacerých verziách, pre military možno šlo o niečo jednoduchšie, neviem, to len predpokladám. Ale ak sa nemýlim, aj tie boli dostať na paletách.
Čo sa týka žhavičov, asi by som to riešil 2-ma baterkami a battery manažmentom, možno by to šlo. Ale myslím, že by sa dali nájsť aj náhrady, ak sa tie motory dávali do rôznych vozidiel, mohlo by sa nájsť aj riešenie pre obidve voltáže. Skús pohľadať na amerikánskych fórach.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 28.11.2013, 22:55 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
Andy to bolo myslené všeobecne v zásade tam boli 2 (3) základné typy púmp. (neriešiem jemné rozdiely podľa aplikácie a výkonu) DB2829, DB2831 a DS4. Prvé dve sú čisto mechanické, používané od začiatku, v CUCV a HMMWV dodnes. Neskôr ich doplnili o elektrický solenoid paliva. od 94 99% civilných ,truck a marine aplikácií používalo rovnaké čerpadlo nezávisle na tom či s turbom alebo bez. Stanadyne DS4. A toto čerpadlo používa 3 ks elektroniky-1. solenoid na uzatváranie nafty, 2. optický senzor na časovanie predvstreku, 3. PMD (FSD) - riadiaca elektronika priamo na telese pumpy. Všetky majú podávacie čerpadlo ( staré machaniku, novšie elektriku) a dvojitú filtráciu nafty s obtokom u 24V verzie je 24V štartér, dva altíky zapojené do série a 2 baterky. Žhaviče sú stále 12V plus odporový blok. Prerábka na 12V je len o výmene štartéra, vyhodení zrážačích odporov pre žhaviče, prekáblovaní bateriek naparalelné a vyhodení 1 z altíkov. Celý zvyšok auta je aj tak na 12V už z fabriky
|
Pia, 29.11.2013, 11:24 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|